güç adı üstünde güç işte. hp veya ps veya kwh olarak gösterilir. en yaygın gösterileni hp yani beygirdir. hp ile ps birbirine çok yakındır. bu yüzden hp=ps bile düşünülebilir. birinci aracın gücü daha fazladır.
tork çevirme kuvvetidir. devir x tork=beygir yapar. tork ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir.
İlk araçta 4000 devirde araç 150 bg gücüne ulaşıyor. Yani maksimum gücü bu aracın. Tork ise 2000 devirde 320 nm tork üretiyor. Tork ivmelenme ile ilgilidir çoğunlukla. Yani gaza bastığında araç ileri atılır. Bu değer ne kadar yüksekse, araç içinde koltuğa gömülmenle o kadar alakalıdır.
İlk motor bir turbo dizelken, ikinci motor atmosferik bir benzinli..
Bu sadece bu verilerle motorlara iyi ya da kötü demek doğru olmaz.
Motorların verdikleri bu torkları ne kadar süre verdikleri de çok önemlidir.
Ayrıca motorun kullanıldığı aracın ağırlığı, vites oranları da performans açısından büyük önem taşır.
tork kuvvet birimidir motorun 1 metre ötesine uyguladıgı kuvvettir fakat güç ise motordan alabileceğiniz güçtür sonuçta güç hareketle ilgilidir. maksimum güç devrinde üretilen tork ile devri çarparsanız güç ü bulursunuz