Şimdi Ara

MAKYAJLI 2015 İ30 TÜRKİYE'DE !! (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
273
Cevap
3
Favori
24.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viper74

    Çift bölge klima demek ; sürücü ve yolcu tarafını ayrı ayrı derecelendirmek demek. Yani isterseniz,bir tarafı ısıtır diğer tarafı soğutursunuz. Ön arka ayarı olarak düşünmeyin.

    İki tarafın arasındaki sıcaklık farkı 4 dereceyi geçemiyor diye biliyorum ben. Yani bir tarafı ısıtırken diğer tarafı soğutamazsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • noktanınsâbiti kullanıcısına yanıt
    Öyle bir ibare geçmiyor, zaten sürücü ve yolcu tarafını istediğiniz dereceye getirebiliyorsunuz bağımsız olarak.

     MAKYAJLI 2015 İ30 TÜRKİYE'DE !!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Viper74 -- 15 Mart 2015; 15:43:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viper74

    Öyle bir ibare geçmiyor, zaten sürücü ve yolcu tarafını istediğiniz dereceye getirebiliyorsunuz bağımsız olarak.

     MAKYAJLI 2015 İ30 TÜRKİYE'DE !!

    bu dediğim sadece hyundaiye has bir durum değil. klima kompresörün yapısı gereği aradaki fark 4 dereceyi geçemiyor. kullanım kılavuzunda yazmaz o tür uyarılar. hele ki hyundai hiç yazmaz.




  • Makyajlı i30 alıp da kullananlardan yorum bekliyoruz. Özellikle dizel 7-dct otomatik olanlardan.
  • Atakan A kullanıcısına yanıt
    Test olur mu? İ30 DCT dizeli test ettim. İlk kalkışta, el freni çekili kalmış gibi bir tutukluk yapıyor. Bana verdiği his öyle oldu,gaza bastığımda sanki birşey arabayı bir anlık tutuyor gibiydi. Ama bu saniyelik birşey,hemen sonrasında araba akıyor ve vites değişimleri hissedilmiyor. Manuel modu hoşuma gitti, manuel'e alıp vites değişimine müdahale etmezseniz,çok güzel bağırtmadan vites büyütüp küçültüyor. Düz vites kullandığınızı düşünün, nasıl vites değiştiyorsanız aynı hissi size vitesle oynamadan veriyor. Yola çıkmadan sıfırladığım yol bilgisayarı,parkur sonunda 10.5/100 km gösterdi ( Yenibosna-Güneşli arası ). İ30 amortisörleri iyileştirilmiş,17 inch jantlara göre baya iyiydi. Bununla birlikte makyajsız İ30'a göre biraz yükseltilerek bu konfor sağlanmış,keşke yükseltmeden bunu becerselermiş. Ben İ30 GDİ otomatik kullanıyorum, en iyi farkı söylebilecek kişiler,makyajsız İ30 dizel otomatik sahibi arkadaşlar. Bu arkadaşlar gidip test yapıp,yorumlarını yazarlarsa daha çok faydalanırız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstanbul trafiği için normal midir bilemem ancak 10,5 lt tüketim bana çok yüksek geldi. Önceki nesil dizel otomatik de bu civarda tüketmiyor mu zaten? Cevap için de teşekkürler.
  • Dizel 10 lt. Mi? Hey maşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Viper74 kullanıcısına yanıt
    Aracın yükseltilmesi hem iyi hem kötü makyajsız kasa yere çok yakın arabaya 2 kişi bindimi neredeyse sıfırlıyor ve en ufak bir yükseltide oturuyor ben çok yaşadım o problemi ama alçak oluşun faydasınıda otobanda görüyordum yan rüzgarlar aracı sağa sola atamıyordu benim en uyuz olduğum şey yan rüzgarda aracın sağa sola dalması şu anda Focus Trendx kullanıyorum ve o çok övülen yol tutuşa rağmen yan rüzgarlar aracı ciddi etkiliyor kıl oluyorum.
  • 5.0 V10 TDI Touareg kullanıyoruz sanki, 10.5/100km tüketim nedir yahu !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atakan A kullanıcısına yanıt
    hocam 7-dct dizel otomatik elite testi yaptım...i30 sytle kullanıcısyım...araçta yine mevcut aracımdaki yol sesi halen var maalesef....vites geçişleri gayet güzel...
    yakıt durumunda test aracı 60 kmdeydi.9,5 lt ile çıktım 9,2 lt ile park ettim...
    bana göre yalıtım sorunu dışında aracın durumu fena değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viper74

    Test olur mu? İ30 DCT dizeli test ettim. İlk kalkışta, el freni çekili kalmış gibi bir tutukluk yapıyor. Bana verdiği his öyle oldu,gaza bastığımda sanki birşey arabayı bir anlık tutuyor gibiydi. Ama bu saniyelik birşey,hemen sonrasında araba akıyor ve vites değişimleri hissedilmiyor. Manuel modu hoşuma gitti, manuel'e alıp vites değişimine müdahale etmezseniz,çok güzel bağırtmadan vites büyütüp küçültüyor. Düz vites kullandığınızı düşünün, nasıl vites değiştiyorsanız aynı hissi size vitesle oynamadan veriyor. Yola çıkmadan sıfırladığım yol bilgisayarı,parkur sonunda 10.5/100 km gösterdi ( Yenibosna-Güneşli arası ). İ30 amortisörleri iyileştirilmiş,17 inch jantlara göre baya iyiydi. Bununla birlikte makyajsız İ30'a göre biraz yükseltilerek bu konfor sağlanmış,keşke yükseltmeden bunu becerselermiş. Ben İ30 GDİ otomatik kullanıyorum, en iyi farkı söylebilecek kişiler,makyajsız İ30 dizel otomatik sahibi arkadaşlar. Bu arkadaşlar gidip test yapıp,yorumlarını yazarlarsa daha çok faydalanırız.

    Zaten kullanma kılavuzunda da belirtilmiş, ilk kalkış klasik otomatik viteslerden daha yavaş olur" diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yerden yüksekliği kaç cm bilen varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ksk3534 kullanıcısına yanıt
    Hyundai yakıt tüketimi sorununu yine aşamamış anlaşılan. 2010 model manuel 1,6 crdi kullanıyorum, tüketim aşırı değil ama emsallerine göre yüksek.
  • Atakan A kullanıcısına yanıt
    hocam katılıyorum....benim aracım da 2013 style 1,6 crdi manuel....yakıttan şikayetçi değilim kesinlikle şehiriçi 22 kr yakıyorum...
    fakat otomatiklerde,yaptığım test aldatıcı olabilir ama değerler ürkütücü ilk aşamada bence....belki zamanla daha iyi rakamlar görülebilir....
  • Evet beyler, bugün honda, toyota, citroen'e gidip araçları incelemişken, hyundai'ye de gidip yen, i30 dizel otm elite versiyonunu test ettik. Ben sürmedim arkada oturdum izlenimlerimi yazayım kısaca.

    Araç zaten dıştan yakışıklıydı biraz daha yakışıklı olmuş fren diskleri falan hepsi özenilmiş belli ediyor. İç mekana geçtiğimizde tasarım çok göz okşayıcı olmamakla beraber kötü de değil. Modern hoş bir havası var. Çok da asyavari durmuyor o orta konsol. Göstergeler, ışıkları vs hoş olmuş. Biraz ergonomi sorunları var örneğin pedallar ileride dipte, koltu çekmeniz gerekiyor öne, çektiğinizde kol dayama istediğiniz kadar önde olmuyor, birazcık daha önde olsa daha iyi olurmuş. Yani bir golfte, focusta oturuyorsunuz herşey tam olması gerektiği yerde hyundai tam o seviyede değil hala. Genel olarak görüş açıları rahat. Koltukların malzemesi, kumaşı, direksiyonun derisi, kaliteli hissettiriyor. Plastikler ucuz hissettirmiyor. Yalnız belirteyim bir makyajlı focus yada golf kadar iyi değil genel kalite hissiyatı ama gene de beklediğimden baya iyi çıktı, kalitesiz dedirtmez iç mekan olarak. Genel malzeme hissiyatı ix35ten falan daha yüksek geldi mesela.

    Gidişine gelelim. Öncelikle 136 beygirlik motorun çekişi gayet güzel. Çok çabuk hızlanmıyor belki kadrana baktığınızda(kötü de değil ama) fakat yüksek torktan dolayı gayet de iyi gidiyor hissiyatı veriyor. Koparışı güzel. 4 kişiydik araçta ivmelenmesi memnun ediciydi. Şanzıman vites geçişleri yumuşak, akışkan, varla yok arası bazen sarsıntı var ama sarsıntı var mı diye bakarsanız fark edersiniz, öyle sarsma durumu yok yani. Ama bir dsg ummayın akışkanlık anlamında. O konuda pazarda dsgnin bir rakibi yok. Genel olarak tepkileri yeterli hızda, motoru boğmayan bir şanzıman. Bu sefer olmuş diyorum. Bu şanzıman ve motor kombinesi herkesi memnun edecektir. Tabi araç test aracı olduğundan biz çalıştırdığımızda 8.9 gibi tüketim ortalaması vardı, bizde sürekli çevreyolunda dipgaz şeklinde gittiğimizden 9 gösteriyordu. Benim tahminim bu araç şehir içinde normal kullanımla 6,5-7 litreleri geçmez ama belirtilen 5,5lara inermi tam emin değilim. Süren arkadaşım direksiyonun yeterince keskin ve net olmadığından, biraz hamurumsu olduğundan bahsetti bizim alıştığımız vw direksiyonlarına nazaran.

    Konfor olarak ön ve arka koltuk tasarımları ve konforları gayet güzel, özenilmiş belli ki. Süspansiyonlar hızlı geçişlerde biraz sert ve kısa aralıklı, tak tuk yapmaya meyilli ama yumuşak geçişlerde pamuk gibiler. Sakin şehir kullanımında çok konforlu olur ama uzun yolda kullanılacak aracın uzun vadede amortisörleri biraz çabuk aşınabilir gibi geldi. Araç içi konforuna gelirsek ön olsun arka olsun ferah. Baş mesafeleri iyi. Özellikle arka diz mesafesi şaşırtıcı derecede iyi, belki c hatchler arasında gördüğüm en ferah arka kısım burada. Arkada da biraz ergonomi problemleri var kapı kolçak tasarımından dolayı, öyle rahat şekilde kolunuzu dayayamıyorsunuz tam bileğinizin geldiği yerde kol dayama kesikin şekilde yukarı dönüyor haliyle bileğinizi de öyle bükmek zorunda kaliyorsunuz. Böyle özenilmiş bir araçta bu tip ergonomik detaylara daha özen göstermelerini bekliyor insan. En bayıldığım nokta tabi ki panaromik çift sunroof. Hyundai bu işi çok iyi beceriyor. Ön ve arka ortaya doğru perdeler çekilince, bej döşemelerle birlikte arabanın içi harika bir ferahlıkta oluyor. Neredeyse insanı arabayı seçmeye çeldirecek kadar güzel olduğunu söylemeliyim. Bu arada siyak döşemeli iç mekan da gayet güzel ve kaliteli görünüyor çoğu markanın kasine sissiyah donuk bir mekan olmuyor. Ama yine de ferahlık için bej derim. Dikiz aynasındaki geri görüş kamerası da çok güzel bir özellik. Motor izolasyonu gayet başarılı. Motorun hafif dipten bir sesi geliyor kabine ve şunu rahat söyleyeyim, bu arabaya dizel olduğunu bilmeden binen birisi bu motor dizel demez kesinlikle. Sesi atmosferik motorlar gibi, kesinlikle gar gar değil aksine katı tok güzel bir sesi var. Rüzgar izolasyonu biraz daha iyi olabilirdi. 100km sonrası başlıyor 120 sonrası fark edilir seviyeye geliyor, 140da baya vuruyor. 120li hızları pek geçmeyen biriyseniz rahatsız etmez sanırım ama yüksek süratlerde kullanan bir insansanız bir süre sonra yorucu olmaya başlayabilir. Yol izolasyonu da güzel ama lastik sesi vardı biraz, lastikler continentalmiş. Michelin veya nokiana geçildiğinde daha da konforlu olacaktır. Keşke rüzgar izolasyonu biraz daha iyi olsaymış o zaman genel izolasyon seviyesi için çok başarılı diyebilirdim. Şimdi ise iyi-memnun edici diyebiliyorum en fazla. Hani testten sonra jettaya geçtiğimizde kulaklarımız rahatladı açıkcası. Ki, jetta vw'nin öyle çok da güzel izolasyonu olan araçlarından değildir. Malesef ve malesef benim için çok önemli bir konu olan ses sisteminden bahsetmem gerekirse; ses kalitesi gerçekten çok kötü geldi arkada otururken. Süren arkadaşıma önden de aynı şekilde gelmiş. Ses kapıların çok altından aşağılardan geliyor, surrond havası yok, bugulu, perdelenmiş temiz olmayan bir ses, biraz yükseltince bile vasat sesi daha kötüleşiyor. Eğer opsiyon listesinde varsa bu araba kesinlikle daha iyi bir ses sistemiyle alınmalı. Kendi arabamdan sonra bindiğim müzik sesi en kötü olan araçlardan birisi. Bagaj yükleme eşiği biraz daha alçak olabilirdi ama çok kötü değil, hacim anlamında sınıfının ortalamalarında, yeterli bence.

    Bizim test ettiğimiz aracın liste fiyatı 79 küsür. Bu konuda bildiğiniz gibi 77binlere i30 alınmaz diyordum, çoğu alıcı başka markaları düşünür bu fiyatlarda diyordum hala arkasındayım ve test boyunca aracı beklediğimden fazla iyi bulmuş ve beğenmiş olmama rağmen bu para verilmez diyordum. Test sonrası fiyat işini konuştuğumuzda akademisyen indirimiyle fiyatı direk 73,500'e çektiler. Zorlasak 72binlere falan verirler gibi. Şimdi iş böyle olunca 72bin lira, böyle dizel-otm full i30 için çok iyi olur diyorum. Ben bu arabayı alsam müzik sesi ve rüzgar izolasyonu dışında beni ciddi anlamda rahatsız eden bir konu olmazdı, tabi sürmedim, sürüş konusunda başka negatiflikler var mıdır yorum yapamam. Hala 74bin üzeri para verilmeyeceğini düşünüyorum.

    +lar

    -tasarım
    -motor
    -şanzıman
    -ferah iç mekan
    -panaromik sunroof
    -arka diz mesafesi
    -düşük hızlarda iyi konfor
    -yüksek donanım
    -genel malzeme kalitesi
    -motor izolasyonu

    -'ler

    -bazı ergonomi problemleri
    -rüzgar izolasyonu
    -yüksek hızlarda amortisörlerin davranışı
    -direksiyon netliği
    -ses sistemi (bu çok kötü :( )

    i30 böyle işte. Ses sistemi dışında ciddi eksileri olmayan bir araç Bir sürücü arabası değil ama konforlu güzel bir dizel+otm kombinesi için liste fiyatı üzerinden iyi indirim yapılırsa gayet alınası bir araç diyorum.

    Bu arada bayide i20'yi de inceledim. Onun göğüs kısmı falan, türk kullanıcısnın daha alışkın olduğu seveceği tarzda. Arkadaşlar arabanın genel malzemesi inanılmaz tok. Yani i30dan bile tok geldi arabada dokunduğum her yer. Kaya gibi araba yapmışlar. Malzeme kalitesi genel anlamda polo ile rahat yarışır belli noktalarda da geçer. Poloda bu tokluk yok belirteyim. Gördüğüm en kaliteli b sınıfı araba içi. Fakat ne yazık ki hyundai bu aracı saçma sapan motorlarla, şaka gibi 4 ileri tarihi tork konvertörlü şanzımanlarla veriyor. i30daki motor şanzıman kombinelerini bu araca verseymiş var ya, piyasayı siler süpürür, bitirirmiş, iç mekanı ve verdiği his o derece iyi.

    Onun dışında civic'i yine beğenmedim , çok merak ettiğim corollayı da nihayet gördüm ve fiyatına göre gayet beğendim. Active versiyon otm 1.6sını 65bin gibi bir fiyata veriyorlar, dizel clio parası olduğunu düşünürsek o paraya çok araba. Ayrıca orta donanım olan active her nekadar belli kilit donanımlardan yoksun olsa da, iç malzemsinde kullanılan şeyler üst donanımlarından pek de farklı değil ve kimse bu araç orta donanım demez. Ergonomisi çok başarılı. Orta konsolu resimlerinin aksine gerçekte kötü körünmüyor, malzemeler ortalamanın üzeri tatmin edecek kalitede. Ferah, büyük bagajlı tam türk insanınıa göre araç olmuş. Turbo motor + çift kavrama verseler ben bile düşünürdüm ama cvt en sevmediğim şanzıman tipi. Bu arada galerinin içi 55 üzeri beyaz saçlı amcalarla doluydu, bu da toyotanın aklımızdaki imajını hatırlatıp tebessüm ettirdi.




  • Kısaca yazayım dedim ama, pek de kısaca olmamış sanki.
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Eline sağlık hocam, benim merak ettiğim yerden yüksekliği nasıl ? Bir önceli i 30 u beğenmeme rağmen arkadaşlarım altının sürttüğünü söylediği için oturduğum yerde almamıştım..
  • sessizliman76 S kullanıcısına yanıt
    Araba denilen şey leylek gibi olmaz,yükseltilmiş olmasına rağmen hâlâ olması gibi. Arabanın altının sürtmesi bizim yol kalitemizin rezilliğini, sürtecek konuma getiren sürücününde arabası ile bütünleşmediğini, SUV mantığında araba kullandığını gösterir. Şehir içinde yüksek araba isteyen,şehir dışında bu araba virajda savruluyor demesin sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ****76

    Eline sağlık hocam, benim merak ettiğim yerden yüksekliği nasıl ? Bir önceli i 30 u beğenmeme rağmen arkadaşlarım altının sürttüğünü söylediği için oturduğum yerde almamıştım..

    Yani bana normal geldi yüksekliği, öyle çok alcak durmuyor, bir sürü de çukur ve tümsekten geçtik hiç de öyle altı sürtecekmiş gibi bir durum yoktu 4 kişi olmamıza rağmen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ksk3534

    hocam 7-dct dizel otomatik elite testi yaptım...i30 sytle kullanıcısyım...araçta yine mevcut aracımdaki yol sesi halen var maalesef....vites geçişleri gayet güzel...
    yakıt durumunda test aracı 60 kmdeydi.9,5 lt ile çıktım 9,2 lt ile park ettim...
    bana göre yalıtım sorunu dışında aracın durumu fena değil...

    Aynı ses benim son kasa ceed'de de var malesef. 68dB yol sesi olan GoodYear EGP aldım yine de var. Arabada motor sesi yok neredeyse, lastik sesi de olmasa manyak sessiz olacak.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.