Şimdi Ara

Malzeme kalitesi yumuşaklık mıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
3
Favori
3.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ResenİcraEdenAvukat R kullanıcısına yanıt
    DS 5 ama bu haliyle türkiyede bulmak imkansız.(gelmiyor) Deri koltuk ve Deri konsol opsiyonu Fransada bile 4750 €
  • Bu konuyu 50 kere anlattım, yine anlatacağım çünkü bir sürü insanda önyargı var malzeme yumuşaklığa bakanlara karşı.

    Arkadaşlar malzeme kalitesi sözünden ne anlıyorsanız odur, malzeme kalitesi, malzemenin de kaliteli olması demek bu kadar basit.

    Her malzemenin kendi içerisinde kalitesi var.

    Örnek metal görünümlü plastikler; bunlarda genelde plastiğe krom veya aluminyum görünümü vermeye çalışılır. Bu da metal renkli bir dokulu boya ile yapılır. Sizin burada boyayı ne kadar kalın attığınız, dokusunun nasıl olduğu, grisinin tonalitesi, ne kadar mat ya da parlak olduğu o parçanın size çin malı çakma bir plastik gibi mi, yoksa gerçekten aluminyum mu plastik mi anlamakta zorlanabileceğiniz bir parça mı olmasında rol oynayacaktır. Örneğin çoğu japon ve kore otomobilinde bu son derece basit, beceriksizce yapılır. Buram buram griye boyanmış ucuz plastiğim imajı verir gerek kapı kolları, gerek direksiyon veya göğüs trimleri, vites topuzu plasitkler falan. Örnek toyota. Bu konuda en başarılı markalar da opel hariç alman markaları.

    İkinci mevzu ahşap konusu. Ahşap da yine ahşap görünümlü leş plastik, mdf üzeri ahşap kaplama, ucuz ahşap üzeri pahalı ahşap kaplama ve son olarak masif yüksek kalite ağaç parça kullanmakla olur. Son iki madde premium markalar ve bentley, rolls royce gibi markalarda görülür sadece. Genel markalarda ilk iki çözüm kullanılır. Bunlardan haliyle ahşap görünümlü plastik çok dandik görünür ve günümüzde artık tercih edilmez. Önün yerine bence iyi yapıldığında harika görünen fırçalanmış aluminyum görünümlü veya 3 boyutlu dokulu yine metal görünümlü plastik trim aksam ile benim hiç sevmediğim piano black plastik kullanılıyor.

    Gelelim deri aksamına. Deriler de malumunuz suni deri ile başlar, hakiki derinin kaliteleri ile devam eder. Suni derinin de kendi içinde kaliteleri vardır. Misal honda, hyundai, renault'nun derileri çadır muşambasından bozma leş deriler iken, nissan, toyota, vw, bmw, vs vs markalar daha kaliteli daha hakikiye benzer deriler kullanırlar. Benim şimdiye kadar gördüğüm en iyi suni deri nissan x trailde idi. Hakiki deri deyince de kalitesiz kalın sert deri ile başlar, daha ince ve yumuşak deri ile devam eder. Nappa ile ilerler ve en son buffalo, bizon derisi gibi hem kalın, hem orta yumuşak hem de çok dayanıklı derilerle devam eder. Bentley, rolls royce ve 2000ler öncesi eski mercedeslerde bu deri görülebilir.

    En önemli konu olan ve sürekli mıncıklamaya maruz kalan plastik aksama gelirsek. Arkadaşlar nasıl bazı şeylerin serti makbul ise misal erik, misal telefon aluminyum kasası ya da çevresel çelik bandı, misal aracın boya verniği, bazı şeylerin de yumuşağı makbuldur. Misal direksiyon ve koltuk derileri, plastik, misal döşeme kumaşı gibi. Plastik açısından bunun iki sebebi var.

    Birincisi dokunma hissiyatı. Ucuz plastik serttir, dokunduğunuzda kötü ve kalitesiz, ucuz hissettirir. Pahalı plastik yumuşak, hatta kadifemsi bir hisse sahiptir ve daha hoş, pahalı hissettirir. Neden herkes iphone manyağı abi çok kaliteli diye ortalıkta geziyor? Çünkü adam her parçayı baştan aşağı en kaliteli malzeme ile yapıyor ve telefonu eline aldığında pahalı his veriyor. Nasıl elektronikte ağır makbul, her ne kadar bu iyi bir şey olmasa da telefonun şöyle ağır, eline tok his verenini eline aldığında kaliteli sağlam hissi veriyorsa, nasıl nappa derili yumuşacık direksiyon simidi eline hoş geliyorsa, araçta eline koluna değen, veya buton olarak sık bastığın düğmelerin plastiğinin sana verdiği his de bu şekilde önemlidir. Ha diyebilirsiniz ki bende x model araç var, plastikleri sert ama hem kaliteli hem taş gibi. Aracınız büyük ihtimal 2000ler başı veya öncesi bir araçtır o zaman. Çünkü plastik sert olursa her zaman kalitesiz olur diye bir şey yok, yine çeşitli katkı maddeleri ile plastik sert ama aynı samanda sağlam ve dayanıklı da yapılabilir. Ama bu da oldukça maliyetlidir ve bugün günümüzde opek rastlamayız, ya da çok nadir marka modellerde görürüz sert ama kaliteli plastiği. Günümüzün sert plastikleri ucuz ve çıtır çıtır kırılgan sağlam olmayan plastiklerdir. O sağlam tok plastikler vectra b, passat 5, w124 ve muadili mercedes gibi araçlarda kaldı. ÖZellikle 80-90kasa merecedeslerde okka gibi sert ama sağlam plasitk vardır ama onlardaki trimleri günümüz araçları gibi birkaç mm inceliğinde değil, kalın taş gibidir. Çok farklı bir yaklaşım yani.

    Neyse, bu his mevzusu kalite algısı olarak ilk sebepti yumuşaklığa bakma anlamında. İkinci ve daha önemli olan mevzuya geliyoruz. Plastik zaman içinde hava ve güneş ışınlarıyla sertleşen, kırılganlaşan ve ayrışan bir malzemedir. Otomobil gibi yıllarca güneş ışığı altında kalan bir şeyde siz ne kadar sert plastik kullanırsanız o malzeme o kadar kısa sürede sertleşecektir. Sertleşen plastik

    önce gıcırtı sonra çıtırtı yani trim sesi yapar.
    daha sonra kırılganlaşır, çatlar, ufak onarımlar için göğüş trimlerini sökmek isterseniz tırnakları ilk denemenizde kırılır, yeniden kullanım ihtimali düşük olur.
    daha uzun vadede trim sesleri arttığı gibi gözle görülen çatlaklar kırıklar meydana gelebilir. Güneş gören bir yerde duran naylon torba 1-2 senede kırılganlaşır, alın elinizde liğme liğme olur. Plastik aksam da bundan farklı değildir.


    Plastik sadece bastığınız butonlar değil, göğüsteki vinil kaplamadır da. w210 makyajsiz seri e serisi mercedeslere bakın hepsinin göksü yolcu havayastığının ordan çatlaktır. Kronik sorundur, sert kullanılan göğsün güneşte sertleşerek kırılmasından dolayıdır mesela. Sonraki majyajda daha yumuşak daha kaliteli aksamla sorun düzeltilmiştir. Düşünebiliyormusunuz e serisi bir mercedeste böyle bir olay? Sonra 2005 model bir golf ile honda civic sürün. Golfte sıfır ya da sıfıra yakın trim sesi duyarken, civic her yeri çıtır çutur trim sesi olacaktır. Makyajsız kasa leonlardaki bitmek bilmeyen trim sesleri abisi golfe göre daha kalitesiz sert plastik trim aksamı kullanılmasından dolayıdır. Şöyle de düşünün üretici sürekli gördüğünüz iç mekanda bile bu cüretle dandik malzeme kullanabiliyorsa, iç mekan aksamının görünmeyen yerlerinde kimbilir nasıl parçalar kullanmıştır. Bu sizin bir farınızın gövdesinin plastiğinden, tampon tırnağına, lastik davlumbaz koruma parçası klipsinden, klima ünitesinin klipslerine kadar onlarca yerde kendini uzun vadede üretim kalitesi anlamında negatif ya da pozitif olarak gösterir. Ya sağlam taş gibi kalır. Ya kırılır, su alır, çıldırtan trim sesi yapar vs. Nasıl bazı araçların koltuk süngerleri 10 sene bile çökmeden formu bozulmadan taş gibi kalırken, bazı araçların koltukları iki sene geçmeden afedersiniz sümük gibi olup çöküp, biçimi kaybolur ya aynı hesap. Paranızın karşılığını ne oranda aldığınız.

    Sonra doku hissi, yani paha hissi ve parça ömrü açısından dedik ama, işin bir de üretici yönü var. Plastiği yumuşak, esnek, dokulu, kadife hisli yapmak daha maliyetlidir arkdaşlar. Renualt'un yaptığı plastik ona 3x liraya mal oluyorsa misal, subarunun koyduğu plastik ona 5x'e mal olur. Çünkü plastiğe bu özellikleri kazandırmak için ona bir sürü ek katkı yapmak zorundadır, ya da bu tip plastik sipariş etmek durumundadır. Bunlar da hep ek maliyet.

    İşin özü plastik anlamında ucuz plastik; parlak, sert, basit dokulu olur. Kırılmaya, çatlamaya, trim sesi yapmayı müsait olduğu gibi göze bile dandik, ucuz görünür dokunma hissi de ucuz ve kalitesizdir.

    Pahalı plastik ise mat, yumuşak, daha güzel hatta deri dokulu olur. Kırılmaya, çatlamaya, trim sesi yapmaya karşı daha dirençlidir. Hem göze güzel ve kaliteli görünür, hem de dokunduğunuzda pahası daha yüksek bir malzeme hissi verir.


    Banane ben arabanın göğsünü mü elleyeceğim sürekli diyorsanız o zaman niye samsung plastik kapaklı telefon yapıyor diye ağlıyorsunuz, iphone elinize alınca tav oluyorsunuz? Demek ki malzeme kalitesi, bir ürünün dokunma hissinin insanda uyandırdığı intiba önemlidir, hele hele basit bir araca bile fahiş fiyatlar ödediğimizi düşünürsek, insanın o kadar para verdiği arabadan biraz da olsa parasının karşılığını kaliteli malzeme ve üretim olarak beklemesi son derece doğaldır.

    Bazı ibişlerin kapı kapanma sesinin tok olmasıyla alay etmesine rağmen, o da tıpkı dokunma hisi gibi duyma hissiyle insanda oluşturduğu kalite hissi ve reel üretim kalitesi anlamında verdiği ipucudur. Kapıya adam gibi izolasyon yaparsan, pandizotu sağlam sıkı monte edersen, kaliteli iç dış lastik fitili kullanıp, kapı ayarlarını doğru yaparsan o kapı tank siperi gibi lok diye kapanır adama haz verir, ayrıca o aracın da süper izolasyonu olur ve iki yılda pandizotu gevşemez.

    Öbür yandan sen honda gibi, ford gibi kapına iki izolasyon malzemesi koymaya lütfetmezsen, pandizotunu gevşek basit tırnaklı geçmeli monte edersen, ince, birbirine tam oturmayan fitiller takarsan senin arabanın kapısı tınn diye kapanır, o arabanın zaten kötü olan izolasyonu iki yılda lastiklerinin folloş olmasıyla daha da kötü hale gelecğei gibi, pandizotu da geçşeyip kapı kapanırken, cam açıp kapatırken oynamaya, kapın çlang, çlong diye 80 model araba gibi metal sesiyle kapanmaya başlar. İşler o zaman anlarsın tok kapı sesi neymiş ehe ühe diye dalga geçtiğin şeyin önemini.


    Hadi ben snob tipin tekiyim diyelim, dünyada otorite olmuş pek çok yabancı otomobil inceleme kanalı gerek malzemelerin elde verdiği hisse, gerek araçlarının kapı hislerine bakarak malzeme ve üreitm kalitesi hakkında bir ön fikir elde ederler. Dolayısıyla bu işlere azıcık ilgiliyseniz, abartılacak, komik görülecek, anlaşılamayacak en ufak bir şey olmadığını anlarsınız. Malzeme kalitesi sizin yani tüketici için malınızın ömrü açısından öenmlidir en başta. Eski buzdolaplarının kapı mengeleneleri ve yatakları erkek/dişi metalden iken, bugün bosch bağlantı menteşesini metalden, koca kapağın menteşe yatağını ise plastikten yapıyor. Maksat belli; metal menteşe, kapak yatağını aşındırsın. Kapak düşsün, o plastik yatak da değişmez yapıda üretildiğinden, tüketici bir parmaklık plastik yer yüzünden koskoca buzdolabı kapağını 800lira vererek değiştirsin. Çünkü her şey çakallık, her şey para. Anladınız siz onu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 25 Şubat 2018; 0:17:34 >




  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Maaşallah hocam okudum zevkle ama umarım kopyalamışsınızdır...



    Bu arada bahsettiğim aracım 2014 bir gün binerseniz b8 a4 e ya da şu anki a3e bi yoklayın derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 18:27:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana kalırsa sessizlik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ResenİcraEdenAvukat R kullanıcısına yanıt
    Yok kendim yazdım oturup işte.

    b6 a4'ü biliyorum, bir ara 2.4 v6sını almama ramak kalmıştı da multitronic sıkıntıları yüzünden vazgeçmiştim.
  • Trim sesi olmaması ve tok bir yapıda olması.. Geri dönüşüm materyal ve petrol kalıntısı materyal içermemesi.. Ahşap deri alüminyum titanyum ve yumuşak kaliteli plastik felan içermesi.. Bana göre iç mekanda kalite demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malzeme kalitesi önemlidir. En azından paranın karşılığını almak için. Lakin her deri kaliteli deri olmadığı gibi, her plastikte kötü plastik değildir. Düzgün bir tasarım ve kaliteli olan bir malzemeyle kolay kolay sorun yaşamazsınız. Yılları devirmiş olup sıfır sıkıntıyla gezen plastik konsol araçlar olduğu gibi 4-5 yaşına gelip orası burası çatlayan, trim sesi yapan, deri konsol araçlar da yok değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 25 Şubat 2018; 21:17:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • isterse arabanın her yeri taş gibi sert olsun montajı iyi olduktan abuk sabuk trim sesleri çıkarmadıktan sonra gram umrumda değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_Android

    isterse arabanın her yeri taş gibi sert olsun montajı iyi olduktan abuk sabuk trim sesleri çıkarmadıktan sonra gram umrumda değil.

    Yukarıdaki yazımı biraz okusaydın bari... zaten diyoruz ki trim sesini de yapan, ilerde montaj noktalarından tırnakların kırılıp sorunların çıkmasına da neden olan o kullanılan taş gibi ucuz malzemedir.

    yani "şunu şunu yapmasın da kötü olması önemli değil" diyorsun. İşte onu yapmasının sebebi de kötü olması, kendinle çelişiyorsun..
  • Golf 5 dönemine göre yine iç mekanda en kaliteli denen araçtı. Zaman icinde düğmeler-direksiyon-kaplamalar yalan oldu.



    Nispeten daha az kaliteli denen astra-focus tarzı araçların iç mekanı daha sağlam kaldi. Hatta sert plastikli corrollanin iç mekanı en sağlam kalanlardan.



    Trim sesi de işçilikle ve mühendislikle ilgili. Sert plastikli bir aracta trim sesi daha az olabilir.



    Ornegin çoğu aracta gösterge tablosundan, b sutunundaki emniyet kemerinden, radyo kısmından, havalandırma kanallarından trim sesi gelir. Bu noktaların çoğunda zaten sert plastik vardır.



    Konsolun o yumuşak plastik kaplanan kısmından yada kapı ustlerinden ses çıkaran araç bana denk gelmedi. Ama yukarida saydığım hemen her aracta sert plastik olan kisimdan ses geldiğini cokca duydum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    Hocam kusura bakma valla yazını daha yeni okudum haklısın taş gibiden kastımda o ticarilerde ki malzemeler değildi artık her arabada yumuşak malzeme var neredeyse o anlamda demek istemiştim
  • Nice yumuşak konsollar gördüm parça parça dökülüyordu, nice sert konsollar gördüm taş gibi yıllar boyunca aynı kalıyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Golf 5 dönemine göre yine iç mekanda en kaliteli denen araçtı. Zaman icinde düğmeler-direksiyon-kaplamalar yalan oldu.



    Nispeten daha az kaliteli denen astra-focus tarzı araçların iç mekanı daha sağlam kaldi. Hatta sert plastikli corrollanin iç mekanı en sağlam kalanlardan.



    Trim sesi de işçilikle ve mühendislikle ilgili. Sert plastikli bir aracta trim sesi daha az olabilir.



    Ornegin çoğu aracta gösterge tablosundan, b sutunundaki emniyet kemerinden, radyo kısmından, havalandırma kanallarından trim sesi gelir. Bu noktaların çoğunda zaten sert plastik vardır.



    Konsolun o yumuşak plastik kaplanan kısmından yada kapı ustlerinden ses çıkaran araç bana denk gelmedi. Ama yukarida saydığım hemen her aracta sert plastik olan kisimdan ses geldiğini cokca duydum.



    4 sene golf 5 kullandım iyi bilirim aracımı.

    Düğme ya da direksiyon kaplamasının soyulması malzemenin yumuşak olmasının kusuru değildir, kaplama ya da boya maddesinin kalitesiyle ilgilidir. Misal golf 5 lerde dediğim gibi hiç trim sesi duymazsınız aynı yıldaki muadiline göre. Ama misal radyo, cam açma düğmelerinin üstündeki yazıları silinir, kronik sıkıntılarıdır. Bu kaplamasıyla alakalı, malzemenin kendi değil. Bu durum bir bmw 5 serisinde de yaygındır misal. Kaplama yerine oyma yapılsa içi de sağlam enamel boya ile boyansa daha dayanıklı olur misal. Burada konuşulan konu malzemenin kendisinin kalitesi. Misal benim aracımın direksiyonundaki boya 12. yıldan sonra hafif hafif boyada açılmalarına başladı. Bugün yeni diye satılan araçlar ise 2 senede daha 15bin kmde direksiyonda boyada solma yapar araştırın. Hatta golf 7lerdeki direksiyon deri kalitesi 6 ve 5lerdekinden daha kalitesiz çok dah akısa sürede soyulma yapıyor. Yani malzemeden sürekli bir çalma var günümüz araçlarına geldikçe.

    Astra, focus dediğiniz araçların golf 5 muadili kasaları trim cümbüşü adeta, iç mekanın sert trimleri yüzünden. Trim sesi sadece mühendislikle ilgili değil. İzah ettiğiim gibi sen sert malzeme kullanırsan o plastiğin klipsi esner, kırılır, parça güneşte kasılır, çeker, parçalar birbirine sürter önce gıcır gıcır, sonra çıtır çıtır ses yapar adamı deli eder. Sen bunu istediğin gibi monte et, vidala vs, o malzeme kalitesizce kırılganlaşıp çalışacak ve yine bir şekilde başka parçaya sürtüne sürtüne ses yapacaktır. Bugün üretilen sert plastikli araçların malzemeleri eskiden üretilen sert plasitkli araçlar gibi sağlam,kalın ve iyi işçilikli değil, cips gibi incecik. O yüzden katılmıyorum bugünkü sert trimli üretilen araçlar orta ve uzun vadede, yumuşak trimli araçlar gibi sessiz kalamaz, kalamayacaktır, göreceksiniz.




  • Yumuşak olması kriter değildir ama iyi intiba verir. Önemli olan o malzemenin 8-10 sene sonra da aynı şekilde durabilmesidir. Tuşları silinip, direksiyonu soyulup, bir kaç sene sonra kullanılamaz bir hale gelen nice yumuşak malzemeli araçlar var. Leğen plastiği gibi içi boş ve kalitesiz olmadıktan sonra malzeme kalitesini ben uzun ömürlülük ve deforme olmama olarak algılıyorum.
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    İnatla birsey savunuyorsun. Vw istisnalar hariç hep yüksek işçilikli ve inçe düşünülmüş oldu. Bu yüzden trim sesi konusunda iyidir. Hatta sert plastikli olanları bile.



    Birsey türevlerinden çabuk eskiyorsa bana göre kalitesizdir ve kalitenin tanımına tdk dan bakarsan da böyle birsey gorursun.



    Konsolun üst kısmı yumuşak. Geri kalan heryer sert. Dedigin gibi bir olay olsa “trim sesi YÖK “ dedigin aracta dolu trim sesi gelmesi lazım. Yumuşak kaplama olan yer iç mekandaki toplam alanın anca yüzde 20 sıdir. Ve bir aracın en çok ses çıkartan yerleri saydığım yerlerdir. Bu kısımlarda da yumuşak plastik YÖK.



    Yumuşak plastik sadece görsellik ve kalite algısı içindir. Bence iyi araştır. O dedigin parçanın vida ve tırnak yerlerinide kendi gözlerinle gör. Sandığın gibi degil. Gerçekte deri gibi sadece bir kaplama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam yumuşak malzeme kullanımı direkt kaliteyi arttıran unsur değil ancak bu araba 100 bin kilometre yaptıktan sonra kullanılan malzemeler yumuşak olduğunda trim sesi yapma ihtimalleri çok daha düşük oluyor.
  • Yumuşak olması elzem değil, zaten genelde o yumuşak bölüm alt segment araçlarda işlenmiş vinil gibi bir kaplama olarak sert plastik konsolün üzerine de giydirilebiliyor, özellikle ön kapı içlerinde durum böyledir. Fakat yumuşak plastiğin aslında keyifli tarafı kaliteli ışık yansımasıdır, fil deri dokusu gibi, güneş deriye çarpmış gibi homojen bir yansıma yapar ve pahalı gözükür. Fakat maliyet kaygısı ile işlenmemiş, ucuz sert plastik konsol olursa güneş leş gibi parıl parıl yansır, malzemenin de ucuzluğunu doğrudan anlarsın. Bazı iyi uygulamalarda çok yumuşak bir kaplama kullanmadan, sadece doku ve iyi bir renk kullanarak da güzel bir görüntü yakalanabilir.

    Trim işçiliği, malzeme işçiliği farklı bir konu, doğrudan imalat ile ilgili. Tek bir aracın banttan çıkış süresini kısaltmak için fabrikalar her yolu, her tip yeni otomasyon yöntemini deniyor. Bazı markalar bu konuda ustalaşmış oluyor, tolerans aralıklarını fazla tutsalar da (panel birleşim aralığı), çok isabetli yöntemler deneyip, iyi sonuçlar alıyorlar işçilik olarak, gerçekten parça kalitesi olarak düşük gözüken modellerde bile yıllar sonra işçilik çok temiz kalıyor, ses oluşumu, aşınma vs yaşanmıyor. Bazı müthiş pahalı gözüken iç mekanlarda ise (maalesef Maseati veya bazı eski Alfa'lar gibi italyan otomobilleri) imalat sıkıntılı, testler yetersiz yapıldığı için bir kaç sene sonra kabinin çoğu yeri koyveriyor.

    İyi hissettiren kabin kalitesine okullarda ders niyetine okutulacak kabin bence B7 Audi A4'tür, sadece 18 yıl öncesi için değil, günümüzde dahi muazzam pahalı bir iç mekan, (kaplama soyulmaları sık gözükür ama)

    Malzeme kalitesi yumuşaklık mıdır?

    Bu da ters mantalite, tipik müthiş Toyota uzun dönem kalitesi ile yapılmış, ingiliz yapımı e11 wagon Corolla. 20 yıl sonra trim sesi gelmez, soyulma kaplama olmaz, salt dayanıklılık için yapılmıştır, yumuşak malzemeler de vardır ama yalın üretimdir. Günümüzdeki corollalarda falan esamesi yok şu kalitenin.

    Malzeme kalitesi yumuşaklık mıdır?




  • 50bin ve fazlası abonesi olan kanallar direk çizgisinden şaşıp reklam yapmaya başlıyorlar. Peugeot 307 vardı nami diyar şeftali kasa. Tampon, kaput her yeri çok çabuk deforme olan malzeme ile kaplıydı. Dandik olduğu için değil içeriye darbeyi önlemek için yapılmıştı.

    Bmw 1.18 in bütün malzemeleri sert kauçuk, plastikleri Yüksek ham maddeye sahip fakat konfor ? Oturduğumda terliyorum, malzeme çok sert olduğu için trim sesi yaratıyor.

    Opel Astra 1.3 H kasa üstte saydıklarımın tam tersi fakat bmw den 20 kat daha konforlu araba.

    Gelelim volvo xc60 koltuğu ne yumuşak ne sert derisi çok hoşuma gitti. Konsolunda garip boşluk hariç gayet iyi.


    Kısaca sağlamlık ayrı birşey konfor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    50bin ve fazlası abonesi olan kanallar direk çizgisinden şaşıp reklam yapmaya başlıyorlar. Peugeot 307 vardı nami diyar şeftali kasa. Tampon, kaput her yeri çok çabuk deforme olan malzeme ile kaplıydı. Dandik olduğu için değil içeriye darbeyi önlemek için yapılmıştı.

    Bmw 1.18 in bütün malzemeleri sert kauçuk, plastikleri Yüksek ham maddeye sahip fakat konfor ? Oturduğumda terliyorum, malzeme çok sert olduğu için trim sesi yaratıyor.

    Opel Astra 1.3 H kasa üstte saydıklarımın tam tersi fakat bmw den 20 kat daha konforlu araba.

    Gelelim volvo xc60 koltuğu ne yumuşak ne sert derisi çok hoşuma gitti. Konsolunda garip boşluk hariç gayet iyi.


    Kısaca sağlamlık ayrı birşey konfor.

    Astra h kullandik bi kac yıl, cok begenmistim arabayı motor sanziman dışinda. Gayet iyi yol tutuyodu az yakıyodu konforu yalıtımı iyiydi ama performans 0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.