Şimdi Ara

Manifold a basınçlı hava.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
2.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Önemli olan basınç değil flow dur. Örneğin aynı basınçta daha büyük turbo daha çok güç üretir. Çünkü daha iyi flow sağlar. Sizin projenizde motorun içine uzun süre akışkan hafa gönderebilmeniz pek mümkün değil.

    hocam hava yerine gaz pedalına entegre edilmiş saf oksijen basılsa daha verimli olur..tüp bitene kadar en az %30 artış sağlar.
    adanada lpg tankına nitro+oksijen basan deliler var....


    Saf oksijen yanıcı değil yakıcı bir gaz olduğundan silindir içinde oksijen kaynağı çalıştırıyormuş gibi pistonları eritir

    hocam havadaki oksijenin %8 oldugunu hesaplarsak %20 oranına kadar yanma gücünü olumlu etkiler.
    fazlası zaten dedğin gibi pistonları korozyona uğratır.
    %20 performansı arttırır fakat motorunda ırzına gecer


    İdeal karışım oranı 14.7 birim yakıta 1 birim hava olduğundan enjekte ettiğin oksijen miktarı bu karışımı etkileyecek. Çünkü artık hava değil sadece oksijen giriyor içeri. Dolayısı ile içeri giren oksijen oranına uygun oranda ilave yakıt sokmak şart silindire yoksa fakir karışım olur. İçeride daha çok yakıt ve daha çok oksijen olacağından daha iyi bir yanma ve daha yüksek ısı ortaya çıkacak. Buda yanma dan yakmaya doğru güzel bir ilerleme demek




  • Motorda o kadar basıncı kaldırmaz. Turbo basınçları bile o kadar yüksek değil. 10 bar basınçla motora aşırı hava ile sıkıştırıp krankı filan kırabilirsiniz. çünkü ani basıçta motor içine gereğinden fazla hava basılacak ve bu hava bi yere kadar sıkışmaya müsade edecek. Ya motor kapağını kırar yada piston bilyel kolu gibi biryeri kırmaya çalışır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur_gs_91 -- 26 Aralık 2014; 19:56:47 >
  • Unimogla denemek lazım hemde şanzımana akuple kullanıma hazır

     Manifold a basınçlı hava..

    Alıntıdır:http://www.emercedesbenz.com/

    Saygılar....




  • İşe yarasaydı Mercedes bir hortumda motora çekerdi sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    İşe yarasaydı Mercedes bir hortumda motora çekerdi sanırım



    Yalnız makina çok hoşuma gitti gerçekten orjinal bir aksesuar

    Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1-2 şeyi açığa kavuşturayım hemen,,
    doğrudan 10 bar ı motora kesinlikle vermiyoruz, manifold girişinde regülatörle 0.5-0.8 bar gibi bir degerle veriyoruz..
    bir de maaliyet/performans konusu inanın çok komik, maliyet şu: depo için lpg tankı koysak 15-20 lt, (simit olsa :)) 100 tl, lastik pompası 50 tl, hortumlar-regülatör vs 50 tl.. toplamda 200 tl.. turbo sistemi maaliyeti?

    Yani bu düşünce tamamen deneysel,, sürekli besleme yapmayı düşünmüyorum zaten(ki mümkün değil) gerekli olduğunda 10 sn kadar elinizin altında 20 beygir(bu rakamı salladım şu an, belki 50 beygir verecek) güç olsa fena mı olur.. ya da alt devirlerde araba sağırken azar azar versek(alt devirlerde daha az hacimde tüketecektir.. vs. vs..
    tamamen keyif için düşünüyorum bunu...

    fakat şu konuyu merak ediyorum,, ör: 0.7 bar basınçlı havayı motora sokmayı başardık diyelim.. bunun için ecu map lerini ayarlamak gerekecek mi? yoksa sensörler vasıtasıyla kendi kendini anlık modifiye edebilir mi? (motor K4M)
    (not:0.5-0.8 vs.. bar değerleri atmosfer basıncına göre görecelenmiş değerler)




  • elektrofuniv E kullanıcısına yanıt
    Yakıt haritası komple değişmesi lazım. Ecu buna müsait değilse Ecu komple değişip baştan mapping yapılmalı.
  • *President* kullanıcısına yanıt
    peki değiştirmezsek ne olur,, oksijen sensörü vs. ne işe yarıyor biraz da olsa düzeltmez mi?
  • elektrofuniv E kullanıcısına yanıt
    Biraz da olsa düzeltir. Ama atmosferik motora 10 psi basınç uygulamak biraz kavramının çok üstünde kalıyor.
  • Anammmm...

    Dh de teknik konu mu varmış....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadri.abi kullanıcısına yanıt
    senin nereden görebildiğine,, bizim nereden anlatabildiğimize bağlı..

    Anammm :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrofuniv

    senin nereden görebildiğine,, bizim nereden anlatabildiğimize bağlı..

    Anammm :)

    Teknik olduğu aşikâr.

    O araba mı bunu araba mı konularından sonra şaşırdım. O Yüzden dedim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadri.abi kullanıcısına yanıt
    tmm sadri abi anladık zaten :) ironi yapıyoruz :))
  • Arkadaşlar basınçlı tüp projesinden vazgeçtik :)

    Şimdi electric turbo yapma planına geçtik..
    Planladığımız şey şu: bıçakları sağlam eski bir turbonun egzos beslemesini iptal edip, bıçakları doğrudan RC uçak motoruyla besleyeceğiz.. 2000 W a kadar DC motor çeşidi var.. Bu motorlar 100bin rpm e kadar dönüş sağlayabiliyor(Fiyatları da bu oranda yüksek, tabii ki turbo fiyatıyla karşılaştırılamaz)
    Motor devrini de krank sensöründen ayarlayacağız..

    Olurda yaparsak alternatör, baskı, aks vs. gözden geçirmek gereken şeyler var bunların da farkındayız.. Yazmanıza gerek yok.. Yaparsak konuşuruz yine buradan :)


    Motora 7 psi(0.5 bar) a kadar basmayı düşünüyoruz. K4M motorun içine dokunmadan 0.5 bar turbo modifiye edenler var.. Biri detaylı anlatmış, internette araştırmalarımda bunu okudum..

    Soru şu: ECU ya müdahale gerekecek mi ?? Ya da kaç psi a kadar gerekmez vs. vs. ??? Ya da müdahale etmezsek ne gibi sıkıntı çıkartır ???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrofuniv

    Arkadaşlar basınçlı tüp projesinden vazgeçtik :)

    Şimdi electric turbo yapma planına geçtik..
    Planladığımız şey şu: bıçakları sağlam eski bir turbonun egzos beslemesini iptal edip, bıçakları doğrudan RC uçak motoruyla besleyeceğiz.. 2000 W a kadar DC motor çeşidi var.. Bu motorlar 100bin rpm e kadar dönüş sağlayabiliyor(Fiyatları da bu oranda yüksek, tabii ki turbo fiyatıyla karşılaştırılamaz)
    Motor devrini de krank sensöründen ayarlayacağız..

    Olurda yaparsak alternatör, baskı, aks vs. gözden geçirmek gereken şeyler var bunların da farkındayız.. Yazmanıza gerek yok.. Yaparsak konuşuruz yine buradan :)


    Motora 7 psi(0.5 bar) a kadar basmayı düşünüyoruz. K4M motorun içine dokunmadan 0.5 bar turbo modifiye edenler var.. Biri detaylı anlatmış, internette araştırmalarımda bunu okudum..

    Soru şu: ECU ya müdahale gerekecek mi ?? Ya da kaç psi a kadar gerekmez vs. vs. ??? Ya da müdahale etmezsek ne gibi sıkıntı çıkartır ???

    Direk kranktan alsanız gücü olma mı ?




  • supercharger,,

    işin özü hem kendi uğraşımız olsun,, biraz terleyelim... hem de ucuz olsun derdindeyiz :))
  • Birçok kişi kendi emeği ile gerek ekonomi gerekse performans elde etmek için sizin gibi ucuz ve birşeyler yapmayı düşünmüştür. Lakin kimse hayata geçirmek için birşey yapmaz. Merakla takip ediyorum konunuzu.
  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim..
    Motorlardan çok iyi anlayan teknik bir arkadaşımla birlikte heyecanla birbirimizi gazlaya gazlaya devam ediyoruz.. Başarısız olmuş çok sistem var,,
    Nette gerçek bir turboyu alıp modifiye eden 1 tane örnek bulabildik, yapan o arkadaş da hantal bir motorla 7 psi almış zaten..
    Bu projenin olmama ihtimali yok.. Bizim istediğimiz değerin alınabildiği kesin, videosu var :)
  • Elektrikli turbo, gücünü pilden alacaksa eyvallah. Ancak gücünü alternatörden çekecekse süperşarj ın daha verimsiz versiyonu olmuş oluyor. Çünkü araya bir proses daha eklemiş oluyorsunuz.

    Gene de farklı düşünmek güzeldir. Belli mi olur böyle böyle giderek bir sistem bulursunuz ve cidden bizim kullandıklarımızdan daha iyi olur. Çalışmaya devam
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.