Şimdi Ara

Manifold a basınçlı hava.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
2.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 12 V motorlar genelde max 40bin-50bin rpm üretiyor.. Bu noktada sarımlardan daha fazla akım akıtabilmek için sarımların çapının değişmesi gerekiyor.. Bu da motoru yapılamaz hale getirior.. Görünen o ki 1,5 barlık bir turbo da egzost beslemeyle 120bin rpm le sıkıştırma yapan bir turboyu modifiye edersek, 40 bin devirle 7 psi alabileceğiz.. İşin içine girdikçe rakamları öğendikçe gerçekten zor olduğu anlaşılıyor :) 12 V akü, büyük hacimli motorlar için neredeyse imkansız gibi birşey.. ancal 1.4 1.6 lt motorlar için uygun gözüküyor.. Yoksa 2 lt üzeri motorları besleyebilmek için motor gücünün en az 2 kW olaması gerekmekte.. bu da bizim 1 kW/sa lik akülerimizle mümkün değil.. Hacim arttıkça geometrisi gereği üstel şekilde ihtiyaç olan basınçlıhava miktarı artıyor.. Hesap kitap vs. 1.4 ve 1.6 motorlarda olabileceğine kanaat getirdik.. Yalnız projeyi hala hayata geçirmedik, halen veri topluyoruz.. Devir ve throttle sensörünü kullanarak komple bir sisem düşünüyoruz yoksa akü 3 ay sonra çöp olacak :)




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    pil derken harici bir kaynaktan mı bahsettiniz..
    Yoksa konuya şöyle bir açılım getirelim;
    Egzos manifoldunda ayrı bir geri basınç oluşturan turbo da motora yüktür,
    (Turbo verimi açısından ele alacak olursak; motor içindeki basınçtan söz edelim,, egzostun geriye basıncı sisteme verimli etki yapar)
    Krank milinden beslenen supercharger da motora yüktür,

    Alternatörün tam elektrik üretimindeki motordan çektiği güçle ilgili bir açıklama bulamadım, yorum yapamayacağım,,

    Yalnız şöyle bir durum var, anfi ve teybinizin sesini açtığınız zaman normalde 6-8 A üretebilen alternatörü zaten tamamen yormuş oluyorsunuz ve üstüne üstlük akünüzden de harcamaya başlıyorsunuz..

    O yüzden bu noktada alternatörü kaile almak anlamsız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Biraz da olsa düzeltir. Ama atmosferik motora 10 psi basınç uygulamak biraz kavramının çok üstünde kalıyor.

    hocam konuyu biraz baltalamış gibi oldum ama siz bilirsiniz muhtemelen, nitro aşağı-yukarı arkadaşın yapmaya çalıştığını sağlar mı?motora kaç sn nos basabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilalöztkr B kullanıcısına yanıt
    Nitro bir yakıt desteği olarak silindire basılıyor. Bu arkadaşın projesinde ise maksat silindire basınçlı hava göndermek. Birbirinden mantıksal olarak ayrı şeyler. Bu nedenle her ikisini ayrı ayrı ya da birlikte yapabilirsin.

    Motora nitro basabilirsin, ama bunu yapmadan önce ne kadar nitro basacağın, nitro ile birlikte ne kadar ilave yakıt basacağın ve bastığın orana göre ne kadar advance retard yapacağını planlaman, üstüne motorunda kullandığın internallerin buna ne kadar dayanacağını hesaplaman gerekir.

    Bizim piyasadaki gibi bağla nitroyu, emme hortumuna noozle gir, canın sıkıldıkça bas tuşa şeklinde nitro basarsan çok uzun süre basamazsın

    Doğru nitro sistemi, ECU kontrollü olandır. Bu tip kitler de 5-6 bin usd civarında satıldığından kimsenin ilgisini çekmiyor.




  • biri turbo nasıl çalışır intercol ne yapar die konu açsa bukdar teknik bilgi verilmez be
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrofuniv

    pil derken harici bir kaynaktan mı bahsettiniz..
    Yoksa konuya şöyle bir açılım getirelim;
    Egzos manifoldunda ayrı bir geri basınç oluşturan turbo da motora yüktür,
    (Turbo verimi açısından ele alacak olursak; motor içindeki basınçtan söz edelim,, egzostun geriye basıncı sisteme verimli etki yapar)
    Krank milinden beslenen supercharger da motora yüktür,

    Alternatörün tam elektrik üretimindeki motordan çektiği güçle ilgili bir açıklama bulamadım, yorum yapamayacağım,,

    Yalnız şöyle bir durum var, anfi ve teybinizin sesini açtığınız zaman normalde 6-8 A üretebilen alternatörü zaten tamamen yormuş oluyorsunuz ve üstüne üstlük akünüzden de harcamaya başlıyorsunuz..

    O yüzden bu noktada alternatörü kaile almak anlamsız..

    Yani sonuçta bu elektrikli turbo gücünü bir yerden alacak. Araçtaki tek ve mutlak güç kaynağı benzindir. Elektrik bile benzinin yanmasından oluşan tork ile alternatörde üretilir.

    Sizin bu sistemi "ekstra bir pil ünitesi olmaksızın" çalıştırabilmeniz için alternatörden güç çekmeniz gerekir. Alternatör de krank milinden beslenir. Yani bir nevi süperşarj'ın uzatılmış versiyonu olmuş olur. Siz araya bir de elektrik prosesi sokmuş olursunuz. Alternatörde de elektrik %100 verimle üretilmediğinden, süperşarja oranla daha düşük verimli çalışır sistem.

    Turbo ünitesinin süperşarja oranla artısı, buhar türbini gibi çalışarak, motorun egzoz gazındaki ısı enerjisinin bir kısmını kullanmasıdır. Atılmakta olan enerjinin bir kısmını geri kazandırdığı için süperşarja oranla daha verimlidir.

    Kıssadan hisse. Sizin ünite "eğer ekstra bir pil ünitesi olmazsa" süperşarjdan beslenecek, veriminiz süperşarjdan ve turboşarjdan daha düşük olacak.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    kesinlikle doğru hocam,,
    yanlız olayı açarsak,, iyi bir ses düzeneğinde bile alternatör büyütülebiliyor.. stock olanlarının ürettiği akım max 6-8 A civarında.. ben alternatör yorgunluğunu şu an hemen hemen hiç kaile almıyorum..
    Nedeni de şu hocam yapaacğımız sistemin krank sensöründen(ya da enjektörlerin kablosundan) devir algılaması, ve throttle sensöründen ise ihtiyaç olan boost u hesaplamaya çalışacağız.. Yani devir sürekli 100bin olmayacak.. motoru 2000 devirde 2 bar dolduracağınız hava hacminin üretimindeki elektrikli motor rpm i farklı, 6000 devirde farklı.. Bir nevi turbonun wastegate iptal olacak.. Basınca göre rpm ayarlayacağız.. Bu yüzden sürekli 50 A çekmeyeceğiz..
    Daha da ötesi var torku yüksek DC rotor milinden redüktörle büyütme yapmak :) İşyerimizdeki arkadaşlarım 120 - 150 bin rpm lerde verim sağlayacak dişli sisteminin üretiminde hata payının 0.1-0.3 mikron olması gerektiğini hesapladılar ama bakalım zaten o kısım dar boğaz.. Oraya gelene kadar çok yolumuz var daha...

    Hala 7 psi(0.5 bar) da ECU ya müdahale etmezsek,, ECU kendini ayarlayabilir mi, ya da ne kadar düzeltir?? Bu sorunun cevabını merak ediyorum..




  • *President* kullanıcısına yanıt
    hocam bu konuda bilgilisiniz..
    benim aracımda throttle sensör söküp, gaz pedalına bastığımda motor sanki pedalda sensör varmış gibi devam edebiliyor.. MAP sensör mevcut.. MAF yok..

    7 psi için ECU modifiyesi ne kadar gerekli ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrofuniv

    kesinlikle doğru hocam,,
    yanlız olayı açarsak,, iyi bir ses düzeneğinde bile alternatör büyütülebiliyor.. stock olanlarının ürettiği akım max 6-8 A civarında.. ben alternatör yorgunluğunu şu an hemen hemen hiç kaile almıyorum..
    Nedeni de şu hocam yapaacğımız sistemin krank sensöründen(ya da enjektörlerin kablosundan) devir algılaması, ve throttle sensöründen ise ihtiyaç olan boost u hesaplamaya çalışacağız.. Yani devir sürekli 100bin olmayacak.. motoru 2000 devirde 2 bar dolduracağınız hava hacminin üretimindeki elektrikli motor rpm i farklı, 6000 devirde farklı.. Bir nevi turbonun wastegate iptal olacak.. Basınca göre rpm ayarlayacağız.. Bu yüzden sürekli 50 A çekmeyeceğiz..
    Daha da ötesi var torku yüksek DC rotor milinden redüktörle büyütme yapmak :) İşyerimizdeki arkadaşlarım 120 - 150 bin rpm lerde verim sağlayacak dişli sisteminin üretiminde hata payının 0.1-0.3 mikron olması gerektiğini hesapladılar ama bakalım zaten o kısım dar boğaz.. Oraya gelene kadar çok yolumuz var daha...

    Hala 7 psi(0.5 bar) da ECU ya müdahale etmezsek,, ECU kendini ayarlayabilir mi, ya da ne kadar düzeltir?? Bu sorunun cevabını merak ediyorum..

    Redüktör işi sakat. Devir sayıları çok yüksek. Dişlilerdeki çizgisel hızlarınız müthiş değerlere ulaşır. O kadar yüksek devirlerde ısınma problemiyle karşı karşıya kalırsınız. Yüzey işleminden çok, termal etki de önemli. Dişli ısınırsa toleransları bozulur, kitlenebilir. Soğutmaya çalışmak ekstra bir maliyet.

    Ecu suna göre değişebileceği kanaatindeyim. Ancak dediğim gibi işin enerji yönetimi kısmından bakınca çok verimli olacağa benzemiyor ancak denemek güzel birşey. Belki güzel birşey çıkar belli olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elektrofuniv

    hocam bu konuda bilgilisiniz..
    benim aracımda throttle sensör söküp, gaz pedalına bastığımda motor sanki pedalda sensör varmış gibi devam edebiliyor.. MAP sensör mevcut.. MAF yok..

    7 psi için ECU modifiyesi ne kadar gerekli ??

    Konuyu şu açıdan açıklamaya çalışayım;

    TPS sensörünü sökmek size farklı noktalarda sorun açar. Çünkü ecu sadece map ya da maf sensörüne göre yakıt vermez.

    Ecu modifiyesi neden gerekli? çünkü silindirin içindeki AFR yi kontrol altında tutmanız şart. Silindir içine ne kadar ekstra hava basarsanız o kadar da yakıt açmalısınız. Aksi taktirde fakir karışım olur, hem performans alamazsınız hem de yüksek EGT oluşturup yanma odasına zarar verirsiniz. 7 psi basınç altında full throttle 11.5 AFR de yürümeniz gerekir. Bunun için Wideband ve ecu tuning şart.

    Özetle supercharge demek motora sadece hava basmak demek değildir. Hava ile birlikte yakıt basmak demektir.




  • elektrofuniv E kullanıcısına yanıt
    Daha iyi anlaman için kendi bilgisayarımdan 2 adet ss ekliyorum.

    1. S2000 oem basemap.
    2. S2000 Spercharged. 750cc enjektör kullanılmış. Çünkü daha fazla yakıta ihtiyaç var.

    Dolayısı ile ilk mape sahip bir ecuya supercharged uyguladığında aşağıdaki gibi yeni bir map yazman gerekir. Doğru olan budur.
     Manifold a basınçlı hava.. Manifold a basınçlı hava..




  • *President* kullanıcısına yanıt
    hocam teşekkürler, işin mekaniği elektroniği vs. aradıklarımı bulabiliyorum fakat sadece bu ECU tune konusunda döküman-deneyim vs. bulamıyorum...
    bu konudaki terimler aşırı yabancı olmasa da yabancı..
    throttle(TPS) sökmemdeki amaç, ecu nun ayarı MAP sens. göre yapıp yapmayacağını görmekti(basit bir deneydi sadece)

    özetle, lambda sensörü istediğim düzenlemeyi ECU ya yaptırmaz diyorsunuz,, doğru anladım sanırım??
  • elektrofuniv E kullanıcısına yanıt
    Lambda sensörü sadece target afr dediğimiz olayda işe yarıyor. Ecu minik oynamalar yapıyor o kadar. Ama senin ihtiyacın olan yeni bir yakıt haritası.
  • bilgiler için teşekkür ederim.. yani bu işin bir ayağı da tuning olacak öyle gözüküyor.. diyorsunuz ki doğru karışımı elde edemem??
  • dostum bndede ayni motor ve benimde dusuncelerim var ozelde hemen goruselim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.