Bildiğiniz üzere ;yeni nesil bir çok araç gerek yakıt ekonomisi gerekse çevreye duyarlılık anlamında start/stop
düzeneğiyle üretiliyor.Gerçekten de yakıt ekonomisine büyük katkı yaptığı verilerden de belli oluyor.
Büyük şehirlerde yaşan özellikle İstanbul gibi bir megapol de bu özellik gerçekten çok işe yarayacak gibi görünüyor.
Bu hususta özelliklede sizlerin de görüşlerini almak istediğim konu, biz kendimiz aracımızda bu olayı manuel olarak yapabilrmiyiz..?
Ben bu olayı özellikle denedim yol güzergahım da özellikle ışıklarda 2:45 saniye varan ışıklar
varki; orda aracımı stop edip tekrar çalıştıryorum..bazen köprü trafiğinde de bunu yapıyıorum.Bu olayın işe yaradığı yakıt alırken belli
oluyor.Eskiden şehir içinde 840km kadar yol yaparken bu mantıkla 890 km kadar çıkarabiliyorum menzili...
Dikkatimi çeken husus bu olayı gerçekleştiren araç sayısı çok az....
Sizce bu olay mantıklımı araca bir zarar verirmi, yani bu olayı manuel olarak yapmak ne derece işe yarar..?
Aranızda bu mantığı kullanan arkadaşlarda varmı...?
saygılarr..
bence aracın marş aksamına verdiğin zarar ınankı o benzın tasarrufuna değmeyecek kadardır. bence yaptıgınız yanlıştır. 2-3 dk uzerı beklemelerde tamam ama bunuda gunde 3-4 kereden fazla bıle yapmamak kanaatindeyim.
Güzel soru aslında bende merak ediyorum doğrusu, geçenlerde trafikte bir taksici 60 saniyelik kırmızı ışıkta bile kontak kapatıp 3-4 sn kala yeniden çalıştırdı, gerçekten zararı varmı, arkadaş marş aksamına zarar verdiğini söylemiş lakin nasıl bir zarar pek anlayamadım doğrusu
marş motorunun normale göre daha fazla çalışacağı kesin, akünün normalden daha çok defa yüke bineceği de kesin. bunların durumun ilgili elemanların normal ömürlerinde bir azalma yaratıp yaratmayacağı ise biraz muallak sanırım. bildiğim kadarı ile bunun için ölçülmüş bilimsel bir süre vardı. yani şu kadar sn den az ise faydasız fazla ise faydalı gibi. ama malesef sayıyı hatırlayamıyorum
Orjinal START/STOP olan araçların marş motorları binlerce kez çalışmaya dayanıklı olduğu için saniyeler içerisinde stop edip çalıştırılabilir. Bizde 100 saniyeden uzun ışıklarda bunu yapabiliriz.
Dahil olduğum şirkette 15 su aracı bulunmakta. Farklı farklı, çeşit çeşit, model model... Her biri, gün içinde ortalama 100 su satmakta. Her sipariş için bir kez kontak kapatıp açılmakta. Bunların dışında da en az 20 kere harici kontak kapatılıyor. Bakkala girdin, dükkana girdin, su aldın, yemeğe gittin, siparişin bitti dinlendin vs.. Kısacası günde ortalama 120 kez kontak kapatıp açıyor araçlarımız. Bunların arasında 3 yıldır hiç marş arızası çıkarmamış araçlarda var, yılda bir kez marş motoru, kontağı vs. değişenlerde..
Gerekmediği sürece kontak kapatmak zararlıdır bence. Hemde öyle ahım şahım bir yakıt ekonomisi sağladığını düşünmüyorum.
Orjinal sistemlerle beraber ortalama 300.000 kez start stop yapacak kapasitede marş motorlarıda araçlara eklenmiştir.sadece otomatik oalrak motoru durdurup tekrar çalıştıran bir sistemden ibaret değil gerçekten kapsamlı değişiklikler gerektiren bir sistem.
bizim '91 vectranın kullanım kitapçığında yazan bi cümle vardı : aracın 3 dakikalık boş viteste çalışması,1 km lik benzin yakmasına sebep olur. az yakıt harcamak için,1 dk nın üzerindeki beklemeler için motoru kapatın.
alman bunu diyor.
Zararı olur ama kısa vadede olacagını sanmıyorum. Kı olsa bıle zaten zararın fazlası kar olarak cepte kalmıs olur.
quote:
Orijinalden alıntı: ruge
Orjinal sistemlerle beraber ortalama 300.000 kez start stop yapacak kapasitede marş motorlarıda araçlara eklenmiştir.sadece otomatik oalrak motoru durdurup tekrar çalıştıran bir sistemden ibaret değil gerçekten kapsamlı değişiklikler gerektiren bir sistem.
Bendix dişli tabir ettığımiz, klasik volanta fırlamalı marşların ömrünü bitirir.
Fakat, volantın kendisi marş olan sistemler, aynı zamanda şarj dinamosudur, orjinal Start/Stoplu sistemler budur.
Bende geri kalmışım, kayışlı sistemde çıkmış galiba, gavurcası olanlar bakabilir.
Bulundugum civarlarda 99 saniyelik isiklar var birkac kere kontak kapadim fakat yarari veya zarari konusunda birbilgim yok.
geçenlerde forumda start/stop yapmanın zararlı olmayacağını okumuştum. konuda mazda'nın bu konuda ödül almasıyla ilgiliydi sanırım.Konuyu bulursam eklerim.
Gerek yok bence. Menzili 100-150-200 km falan uzatsa hadi neyse ..
Marş moturunun öyle çabuk bozulacağını zannetmiyorum. Yıllarca kullanılan arabalar var, tık dememiş. Benzin çok pahalı, yakıttan yapacağınız tasarruf herşey değer . Ben 50-60 sn'yi görünce durduruyorum.
1 dakikanın üstündeki beklemelerde kapatılabilir. Marş motoru çok da hassas bir sistem değil. Hemen bozulmaz öyle.
Volvo larda 2010 modellerde bu sistem uygulanmaya başladı, ancak açıklamasında bunu desteklemek için extra bir akü ve çok daha güçlendirilmiş marş motoru kullandıklarını söylüyorlar. (akü araba çalışmıyorken klima, müzik sistemi vs. elektrik kullanan ekipmanların elektriğinin kesilmemesi için)
Sistem şöyle çalışıyor; vitesi boşa alıp ayağınızı frende basılı tutunca araba stop ediyor, vitesi tekrar 1 e taktığınız zaman motor otomatik çalıştırılıyor.
eskiden bu İsveç'liler petrol krizinde yaparlarmış,
her ışıkta kontak kaptıp açarlarmış, bununla dalga geçerler hatta
şimdi otomatiğini yapıyorlar demek
rolantide araba zaten çok az yakıyor 60 saniye kapatmışsında eline ne geçicek taş çatlasa 10 km fazla gidersin bir depoda gerek yok
quote:
Orijinalden alıntı: Ph7.0
eskiden bu İsveç'liler petrol krizinde yaparlarmış,
her ışıkta kontak kaptıp açarlarmış, bununla dalga geçerler hatta
şimdi otomatiğini yapıyorlar demek
sen Norveç'in komşusu ol, petrol krizi yaşa 10 saniyede bi bas marşa
quote:
Orijinalden alıntı: SucukluYarbay
rolantide araba zaten çok az yakıyor 60 saniye kapatmışsında eline ne geçicek taş çatlasa 10 km fazla gidersin bir depoda gerek yok
Benim arabanın kullanma klavuzu yok ikinci el aldığım için ama babamın kullandığı Man çekicinin kullanma klavuzuna göre 1 saat rölantide çalıştırınca 1 litrenin altında bir tüketimi var 12000 cc lik motorunun.(lastiklere hava basmak için kompresör sistemini falan kullanmak gerektiğinde motorun hava üretmesi için çalışması gerekiyor o yüzden yazmışlar sanırım bu bilgiyi.) Otomobillerde o kadar yaksa bile bunu 60 a bölünce çok aman aman bir yakıt harcaması olmuyor demektir dakika başına.gerçi hiç sanmıyorum saatte 1 litre yakacağını rölantide çalışan bir otomobil motorunun ama yaksa bile çok büyük bir fark yaratmaz herhalde birkaç ışıkta motoru stop etmek.