Şimdi Ara

Marmara üniversitesi teknoloji fakültesi bilgisayar mühendisliği (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
8.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vioman

    teknoloji fakültelerinde normal kontenjan harici mtok kontenjanları vardır. mesela marmara bilgisayarda 12 kişilik kontenjan var 122 binle almışlar.asıl nokta bu değil zaten asıl olan hocaların mühendislik mezunu olmamaları ve fakültenin başka bir şeyden evrilmiş bir fakülte olması. benim meslek liselilerle sıkıntım yok. trolün teki gelip bize sallayınca laf ettim.
    Yani mtok için bişey diyememde normal kontenjanlılarıda diploma almasınlar mühendis olmasınlar falan hoş değil eğer öyle imza falan toplanıyosa haksızda sayılmaz o arkadaş ağlamaktır bu, seninle aynı puanı almış yada bikaç soru az yapmış türkçeye gitmiş ne var ki bunda? Akademik kadronun mühendis olmamasında haklısınız o konu benide düşündürüyor, yazmazsam o yüzden yazmıycam gibi görünüyor,bide hazırlık yok, kafam karışık şuan




  • baris7777 B kullanıcısına yanıt
    diploma olayi degil bu. biraz daha arastirirsan bilgi sahibi olabilirsin. okuyan öğrencilerle alakası yok bu işin. mühendisler odasının ilgili açıklamasına göz atmani öneririm. bu isin diploma veya unvan verilmesiyle alakasi yok. al sana bir kismini atayim ilgili aciklamanin;


    Mühendislik-mimarlık mesleği özel bir eğitimi gerektirir. Mesleğin uygulama alanlarının geniş olması itibarıyla eğitimin niteliği; doğa ve kültürel çevrenin tahribi, birey ve toplum sağlığının riske girmesi gibi kamusal alana zarar verebilecek pek çok uygulamaya neden olabilmektedir. Mühendislik-mimarlık mesleği altyapı sorunları çözülmüş, çağdaş ve bilimsel niteliklere sahip kaliteli bir eğitimi zorunlu kılmaktadır. Mühendislik-mimarlık mesleği özel bir eğitimi gerektirir. Mesleğin uygulama alanlarının geniş olması itibarıyla eğitimin niteliği; doğa ve kültürel çevrenin tahribi, birey ve toplum sağlığının riske girmesi gibi kamusal alana zarar verebilecek pek çok uygulamaya neden olabilmektedir. Mühendislik-mimarlık mesleği altyapı sorunları çözülmüş, çağdaş ve bilimsel niteliklere sahip kaliteli bir eğitimi zorunlu kılmaktadır. Ülkemizde var olan mühendislik-mimarlık fakültelerinin eğitimini kaliteli hale getirmek, fakültelerin alt yapı, donanım ve öğretim elemanı alanındaki eksikliklerini gidermek için çalışma yapılması gerekirken, siyasi konjonktüre dayalı olarak alınan bu ve benzeri kararların kamu yararına uygun olduğunu söylemek mümkün değildir. Yükseköğretime ilişkin alınan “çok sayıda niteliksiz mühendis-mimar yetiştirmek ve yine çok sayıda donanımsız üniversite, fakülte açma” kararları yerine, var olan fakültelerin ihtiyaçlarının karşılanarak, sorunların giderilmesine yönelik kararlar alınması gerekmektedir.Sonuç olarak; yeni kurulan teknoloji fakültelerindeki mühendislik bölümleri önümüzdeki süreçte mühendislik mesleğimizi, yetki ve sorumluluk alanlarımızı tam bir karmaşaya sürükleyecek ve meslek alanımızdaki istihdam sorununu artıracaktır. Bu nedenle konu daha da içinden çıkılmaz bir aşamaya gelmeden, meslek odaları başta olmak üzere ilgili taraflarını da kapsayacak biçimde yeniden gözden geçirilmelidir. Ülkemizde var olan mühendislik-mimarlık fakültelerinin eğitimini kaliteli hale getirmek, fakültelerin alt yapı, donanım ve öğretim elemanı alanındaki eksikliklerini gidermek için çalışma yapılması gerekirken, siyasi konjonktüre dayalı olarak alınan bu ve benzeri kararların kamu yararına uygun olduğunu söylemek mümkün değildir. Yükseköğretime ilişkin alınan “çok sayıda niteliksiz mühendis-mimar yetiştirmek ve yine çok sayıda donanımsız üniversite, fakülte açma” kararları yerine, var olan fakültelerin ihtiyaçlarının karşılanarak, sorunların giderilmesine yönelik kararlar alınması gerekmektedir. Sonuç olarak; yeni kurulan teknoloji fakültelerindeki mühendislik bölümleri önümüzdeki süreçte mühendislik mesleğimizi, yetki ve sorumluluk alanlarımızı tam bir karmaşaya sürükleyecek ve meslek alanımızdaki istihdam sorununu artıracaktır. Bu nedenle konu daha da içinden çıkılmaz bir aşamaya gelmeden, meslek odaları başta olmak üzere ilgili taraflarını da kapsayacak biçimde yeniden gözden geçirilmelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yine ayni açıklamadan bir kesit;


    Gelinen süreçte izlenildiği kadarıyla öğrenci alan bölümlerin müfredat, donanım ve öğretim elemanı kadrosu ile birlikte mühendislik eğitimi vermesi öngörülmektedir. Ancak söz konusu fakültelerin mevcut öğretim elemanı kadrosunun büyük ölçüde mühendis kökenli olmaması, bu fakültelerin vermeyi planladıkları mühendislik eğitimi yolunda çok büyük bir engel oluşturmaktadır. Somut örnek vermek gerekirse, Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü’nde görev yapan 14 öğretim üyesinin neredeyse hiçbiri mühendis kökenli değildir. Mühendislik eğitimi almamış ve mühendislik nosyonuna sahip olmayan öğretim üyelerince verilen bir mühendislik eğitimin nasıl mümkün olabileceği ayrı bir merak konusudur. Aynı Fakültenin İnşaat Mühendisliği Bölümü’nde ise 13 öğretim üyesinin sadece 4’ü mühendis kökenlidir. Aynı üniversitenin Mühendislik Fakültesi’nin aynı ismi (İnşaat Mühendisliği Bölümü) taşıyan bölümü olduğu da dikkate alındığında, kurulan Teknoloji Fakültesi ile bu eğitim alanında hangi boşluğun doldurulmaya çalışıldığı hiç anlaşılamamaktadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yazacak olana yazma diyecek değiliz ama bilgi sahibi olmadan da bu işlerin içinde olan mühendislere "AĞLAMASINLAR" demek gülünç bir durumdur. bunu ancak liselinin cahilliğine ve tecrübesizliğine verebiliriz. yapilan 3 5 netin hesabi değildir bu, aksine 3 5 net az
    veya cok ile giren öğrencinin bu evrilmiş ve uydurulmuş fakültelerde nasil bir egitim alacagi ve nasil bir mezun daha da doğrusu nasil bir "mühendis" olarak çıkacağı irdelenmektedir hem de hali hazirda çoğu yerde mühendislik fakulteleri bile sikintiliyken...durum bundan ibarettir.

    iyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vioman -- 7 Temmuz 2019; 18:37:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vioman

    diploma olayi degil bu. biraz daha arastirirsan bilgi sahibi olabilirsin. okuyan öğrencilerle alakası yok bu işin. mühendisler odasının ilgili açıklamasına göz atmani öneririm. bu isin diploma veya unvan verilmesiyle alakasi yok. al sana bir kismini atayim ilgili aciklamanin;


    Mühendislik-mimarlık mesleği özel bir eğitimi gerektirir. Mesleğin uygulama alanlarının geniş olması itibarıyla eğitimin niteliği; doğa ve kültürel çevrenin tahribi, birey ve toplum sağlığının riske girmesi gibi kamusal alana zarar verebilecek pek çok uygulamaya neden olabilmektedir. Mühendislik-mimarlık mesleği altyapı sorunları çözülmüş, çağdaş ve bilimsel niteliklere sahip kaliteli bir eğitimi zorunlu kılmaktadır. Mühendislik-mimarlık mesleği özel bir eğitimi gerektirir. Mesleğin uygulama alanlarının geniş olması itibarıyla eğitimin niteliği; doğa ve kültürel çevrenin tahribi, birey ve toplum sağlığının riske girmesi gibi kamusal alana zarar verebilecek pek çok uygulamaya neden olabilmektedir. Mühendislik-mimarlık mesleği altyapı sorunları çözülmüş, çağdaş ve bilimsel niteliklere sahip kaliteli bir eğitimi zorunlu kılmaktadır. Ülkemizde var olan mühendislik-mimarlık fakültelerinin eğitimini kaliteli hale getirmek, fakültelerin alt yapı, donanım ve öğretim elemanı alanındaki eksikliklerini gidermek için çalışma yapılması gerekirken, siyasi konjonktüre dayalı olarak alınan bu ve benzeri kararların kamu yararına uygun olduğunu söylemek mümkün değildir. Yükseköğretime ilişkin alınan “çok sayıda niteliksiz mühendis-mimar yetiştirmek ve yine çok sayıda donanımsız üniversite, fakülte açma” kararları yerine, var olan fakültelerin ihtiyaçlarının karşılanarak, sorunların giderilmesine yönelik kararlar alınması gerekmektedir.Sonuç olarak; yeni kurulan teknoloji fakültelerindeki mühendislik bölümleri önümüzdeki süreçte mühendislik mesleğimizi, yetki ve sorumluluk alanlarımızı tam bir karmaşaya sürükleyecek ve meslek alanımızdaki istihdam sorununu artıracaktır. Bu nedenle konu daha da içinden çıkılmaz bir aşamaya gelmeden, meslek odaları başta olmak üzere ilgili taraflarını da kapsayacak biçimde yeniden gözden geçirilmelidir. Ülkemizde var olan mühendislik-mimarlık fakültelerinin eğitimini kaliteli hale getirmek, fakültelerin alt yapı, donanım ve öğretim elemanı alanındaki eksikliklerini gidermek için çalışma yapılması gerekirken, siyasi konjonktüre dayalı olarak alınan bu ve benzeri kararların kamu yararına uygun olduğunu söylemek mümkün değildir. Yükseköğretime ilişkin alınan “çok sayıda niteliksiz mühendis-mimar yetiştirmek ve yine çok sayıda donanımsız üniversite, fakülte açma” kararları yerine, var olan fakültelerin ihtiyaçlarının karşılanarak, sorunların giderilmesine yönelik kararlar alınması gerekmektedir. Sonuç olarak; yeni kurulan teknoloji fakültelerindeki mühendislik bölümleri önümüzdeki süreçte mühendislik mesleğimizi, yetki ve sorumluluk alanlarımızı tam bir karmaşaya sürükleyecek ve meslek alanımızdaki istihdam sorununu artıracaktır. Bu nedenle konu daha da içinden çıkılmaz bir aşamaya gelmeden, meslek odaları başta olmak üzere ilgili taraflarını da kapsayacak biçimde yeniden gözden geçirilmelidir.
    Anladım belki 50k sınırı gelebilir tıpta olduğu gibi, fakat şimdi ben girdiğimde ilerde değişsede mühendis diploması alırım sanırım değil mi? Yada benim için prestij kaybı olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vioman

    yazacak olana yazma diyecek değiliz ama bilgi sahibi olmadan da bu işlerin içinde olan mühendislere "AĞLAMASINLAR" demek gülünç bir durumdur. bunu ancak liselinin cahilliğine ve tecrübesizliğine verebiliriz. yapilan 3 5 netin hesabi değildir bu, aksine 3 5 net az
    veya cok ile giren öğrencinin bu evrilmiş ve uydurulmuş fakültelerde nasil bir egitim alacagi ve nasil bir mezun daha da doğrusu nasil bir "mühendis" olarak çıkacağı irdelenmektedir hem de hali hazirda çoğu yerde mühendislik fakulteleri bile sikintiliyken...durum bundan ibarettir.

    iyi forumlar...
    Valla cahillik kısmını bana yazdıysanız bilgi almaya çalışıyorum farkındaysanız, bunu anlamadıysanız cahil kim




  • baris7777 B kullanıcısına yanıt
    senin özelinde konuşursak mühendislik diploması alırsın. mevcut öğrenciler mağdur edilmez öyle bir karar alınsa da. istanbul dışına çıkmak istemiyorsun anladığım kadarıyla. eğer başka bir seçeneğin yoksa yazabilirsin. bu teknoloji fakültelerinde bi gazi bi de marmara belki biraz daha düzgün yapıyor bu işi gerisi evlerden ırak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vioman -- 7 Temmuz 2019; 18:58:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baris7777 B kullanıcısına yanıt
    kim ağlıyorlar diyorsa artık kardeşim senin özelinde bir şey değil. gayet iyi de anladığımı düşünüyorum ki sorularina cevap verebiliyorum.

    ayrı olarak şunu eklemek isterim.

    bugün yök atıyorum biyoloji bölümündeki tıp mezunu olmayan hocalarla tıp fakültelerine paralel bi fakülte oluştursa mezununa da doktor unvanı vereceğini söylese bunu kim kabullenebilir? herkes sorgular bu işi ve öyle bir şey olamayacağından söz eder.

    ama mühendisliğe gelince zaten elden düşmüş kalite yerlerde verse nolur vermese nolur kafasında millet. tmmob bi açıklama yapınca da ağlıyor olunur. diyecek bir söz yok... ülkemizde mühendislik mesleğine verilen değer bu işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vioman -- 7 Temmuz 2019; 18:55:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vioman

    kim ağlıyorlar diyorsa artık kardeşim senin özelinde bir şey değil. gayet iyi de anladığımı düşünüyorum ki sorularina cevap verebiliyorum.

    ayrı olarak şunu eklemek isterim.

    bugün yök atıyorum biyoloji bölümündeki tıp mezunu olmayan hocalarla tıp fakültelerine paralel bi fakülte oluştursa mezununa da doktor unvanı vereceğini söylese bunu kim kabullenebilir? herkes sorgular bu işi ve öyle bir şey olamayacağından söz eder.

    ama mühendisliğe gelince zaten elden düşmüş kalite yerlerde verse nolur vermese nolur kafasında millet. tmmob bi açıklama yapınca da ağlıyor olunur. diyecek bir söz yok... ülkemizde mühendislik mesleğine verilen değer bu işte.
    Tmmob'sa imza toplayan onda sorun yok hocam zaten,ben hani üniversite içinde gruplaşma,imza toplama falan var sandım, ya da ayırımcılık sen türkçesin sen git falan gibisinden.




  • Hocam gayet açıklayıcı olmuş da sunu merak ediyorum muhtemelen Marmara Bilgisayar muh. fakültesinde okuyacağım, teknoloji fakultesi 44k ile kapatmis gayet yüksek ve mühendislik fakültesine çok uzak bir siralama değil. Peki muh fakültesinde okuyan arkadaşlara bir haksızlık olmaz mi eğer teknoloji fakultesiyle is hayatında bariz bir diploma farkımız olmayacaksa? Bariz bir diploma farkı olursada bu sefer 44k ile bu bolume giren arkadaslar için bir haksızlık olmaz mi?
    Edit:Meslek lisesi tartışması olmuş meslek liseliyim bir çok meslek liseli arkadasra artık 20k içersinde kendine yer bulabiliyor bu meslek liseli tartışması meslek liselileri değil bizzat bunu söyleyen arkadaşları küçük düşürür. Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manifaturacı1121 M kullanıcısına yanıt
    44k ile kapatmasının sebepleri

    istanbulda olması
    üniversitenin marmara olması
    adının bilgisayar mühendisliği olması

    şimdi gelelim hak konusuna. hiç bi diploma farkı olmayacak o bi kere net ama 2 farklı fakültede 2 farklı eğitim verilecek. hangisi daha iyi mühendis yetiştirir orası önemli olan nokta(benim fikrim mühendislik fakültesi hoca bakımından çok büyük avantaja sahiptir). mevcut istihdam konusuna fayda sağlamadığı aşikardır.

    meslek liseli arkadaşlarla sıkıntım olmadığını belirttim. benim arkadaşım da meslek liseli çıkışlı mühendislik öğrencisi ama kendisi liseyi 2nci olarak bitirdi.

    yukarıda belirttim sıralamayı 122k ile senin 44k ile girdiğin yere yerleşiyor. 122k için de pek bi matematik fen yapmaya ihtiyaçları olduğunu düşünmüyorum. 1 yıl temel hazırlık adında matematik fen dersleri alsalar da verimlilik konusunda büyük sıkıntılar olduğu bir gerçektir. zaten bu arkadaşlar bölüme geçince calculus1-2 fizik1-2 derslerinde çok zorlanıyorlar.buradaki sorun 60 kişi matematik fen yaparak giriyor 15 kişi yapmayarak giriyor ve sınıfın seviyesi bir tık aşağıya iniyor biz bu durumdan bahsettik diğerleriyle sıkıntımız yok. meslek lisesinden ilk 20k lara giriyorsa zaten bu arkadaşlar sınav zamanına kadar boş durmamıştır.onlar nereye giderse gitsinler haklarıdır. fakat bunu yazarken de şu gerçeği unutmamak gerekir; meslek liselerinde bulunan çoğu öğrenci temel bilimler kısmında maalesef çok boş bir şekilde mezun oluyorlar. bir kaç örnek vererek genel bi durumu gözardı edemeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vioman -- 7 Temmuz 2019; 19:31:18 >




  • Ben de sizi cephe alarak konuşmadım meslek lisesi muhabbeti hakkında konustum sadece.
    Sizde genel bir durumu konuşarak azınlığı ihmal edemezsiniz veya meslek liselilerle sıkıntısı olanlar kimse.
    Meslek liseli arkadaslarin pek çoğunun aslında kapasite olarak diger liselilerden farkı olmadığını düşünüyorum gozlemlerime dayanarak. Peki meslek liselilerin basarisliginin sebebi nedir diyecek olursanız acip mufredatina göz gezdirmenizi tavsiye ederim. Meslek liseinde okuyan arkadaşlara bilhassa diğerlerine gore yüksek puanli meslek liseli arkadaslara fen liseli arkadaslara verilen eğitimle eşdeğer bir eğitim verilse onlar kadar iyi puan yapabileceklerini düşünmekteyim. O şartlar altında 11-12 de ders almadan 12 de staj görerek 120k civarı yapan mtoklarin da aslında kapasite olarak çok yüksek olduklarını düşünmekteyim. Bunu ilk yilinda 130bin civarı yapan bir meslek liseli olarak söylüyorum yine mevcut şartlar yüzünden geri kalmış bir öğrenci olarak. Ikinci yilimda şartları biraz esitleyince o arkadaslara yakin seviyeye geldim bende. Benden daha iyi durumda olan çok arkadaş var. Ama mevcut şartlar onlarida 8.Sınıfta yapılan basit hatalarin bedelini odemeye itiyor.Teknoloji fakultesi ve mtoklar hakkındaki goruslerinizin pek coguna katilmaktayim. Ise alimda muh ve tek. farkı yoksa eğer büyük bir yanlış olduğunu dusunmekteyim. Bu durumun mühendislik fakultesi ogrencilerininde prestijini düşüreceği kanısındayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • manifaturacı1121 M kullanıcısına yanıt
    8.sınıftaki hataların bedeli kısmına katılıyorum. meslek lisesi öğrencileri kapasite kısmı sizin gözlemlerinizdir.ben benzer bi müfredat olsaydı da yine benzer hataları yapacaklarını ve yine çoğunluğunun iyi bi şekilde mezun olamayacağını düşünmekteyim. kapasite olsa da o işi kafaya koyacak istek ve azim yok çoğunda. bunlar benim görüşlerim tabi kişiye göre değişir bunlar. azınlığı ihmal etseydim ayrıca belirtmezdim onların hakkıdır diye onu da söyleyeyim.

    mtok'a karşı değilim onlar böyle bi ayrıcalık tanınıp yerleştirilebilir ama verilecek olan unvanın mühendislik olamayacağını düşünüyorum. staj görüyorlar tecrübeleri var iyi kötü bi şekilde mezun ediyor bu meslek liseleri ama geliyorsun 2 yıllık fakülteye çok büyük kısmı öğrenciye hiç bi şey katmıyor. kimisi dgs ile 4 yıllığa geçiyor orada temeli olmamanın sıkıntısını yaşıyor kimisi mezun oluyor iş sıkıntısı yaşıyor kimisi de şanslıysa devlete atanıyor işini yapıyor. uzun ve meşakkatli bi konu bu maalesef. bu işin en iyi çözümü bence aselsan ın tai nin yaptığı gibi özelleştirilmiş meslek liseleri. keşke sayıları artsa.

    neyse konumuza dönecek olursak teknoloji fakültesi bulunan üniversitelerin mühendislik mezunları belki prestij kaybı yaşıyor olabilirler. diğer üniversitelerin mezunlarını etkileyecek şey ise istihdam sıkıntısı. bu işin böyle gitmeyeceği aşikar. mesela selçuk üniversitesinde hem mühendislik hem teknoloji fakültesi vardı mühendislik fakültesini konya teknik üniversitesine devrettiler ellernde teknoloji fakültesi kaldı. böyle böyle ayırmış oldular. diğerlerinde de böyle bölünmeler yaşanabilir veyahut tekrardan kapatma kararı alabilirler. ülkemizde neyin ne olacağı hiç belli olmuyor.




  • Hocam bahsettiğim birazda iyi meslek liseleri veya orta meslek liseleri. Kötü meslek liseleri zaten bu ülkenin başarısız elemanlari o elemanlar başarısız oldukları için meslek lisesine gidiyorlar çünkü o puanlarda veya puansız anadolu liseleri yok(suan durumlar nasıl bilmiyorum) Ama özellikle sağlık meslekler ki anadolu tercih etme şansı olan sağlık meslek öğrencileri oluyor veya anadolulari takip eden meslek liseleri var buradaki ogrenciler biraz da tercih ve bilinç kurbanları. 8.Sinifta neyin geleceği hocam bende o kafa yoktu açıkçası. Benim gorusumde öyle açıkçası ya meslek liselerini ozellestirip hakiki kişiler yetistirilsin ya da bu kardeşlerimiz de anadolu liseli fen liseli ogrenci ders çalışırken stajda heba olmasın bu kardeşlerimiz de ders çalışma aynı şartlarda bulunma imkanı bulsun.Mutsuz bireyler yetişiyor yoksa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manifaturacı1121 M kullanıcısına yanıt
    evet hocam doğrudur katılıyorum bunlara.
  • manifaturacı1121 M kullanıcısına yanıt
    Selam,

    Makine imalat sektöründe gözlemlediğime göre diploma farkı yok, zaten diplomanız kimsenin umrunda değil, yetenekleriniz yetkinlikleriniz önemli ki bilgisayar gibi alanda bu daha önplanda. Kendi branşımda sadece ciddi teorik donanım ihtiyacında fakülte ve master aranır. Piyasa işlerinde ve görev adamlığında personelin kabiliyeti herşeyin üstündedir. Müdüre yakın maaş alan myo mezunu endüstriyel tasarımcılar var piyasada.

    Ama ben yinede en az 8 yıllık geçmişi olan bölümleri öneririm, kadro müfredat düzen oturmuş olur,deneme tahtası olmazsınız.

    Diploma geçersiz olma gibi bir ihtimalde yok, bildiğim kadarıyla iki fakülte arasındaki temel fark son sınıftaki 1 dönemlik staj.

    Okul seçerken okulun olduğu şehrin size sunacaklarını ihmal etmeyin, 3.4. Sınıftaki part time iş imkanları, tekno kentler ve kurumsal staj anlaşmaları gibi. Misal başka okulda staja giremeyeceğiniz aselsan Tai v.s firmalara okul anlaşması ile girebilirsiniz bunları araştırın. Sıradan öğrencilik hayatı planınız varsa eğlence odaklı düşünebilirsiniz.

    Keza erasmus hayaliniz varsa gene anlaşmalara bakın, yeni fakülte ve bölümlerin ağı zayıf olduğundan anlaşmalı oldukları ülke okul azdır yada kötüdür. Romanyaya erasmusa gitmek istemezsiniz sanırım

    Eski çalıştığım firmada mühendislik birim müdürü tef mezunuydu ve emri altında odtü, itü, ytü gibi okul mezunları asker gibi çalışıyorduk. Mühendislikte keramet diplomada değil yetkinliktedir.

    Kocaeli makine öğrencisi olup 0 bilgili öğrencide gördüm, Sivasta okuyup hevesli ve mesleğini takip eden öğrencide gördüm. Okul ve fakülte ekolü sizi yarışa önden başlatır ama yarıştaki hızınızı sadece siz belirlersiniz.

    Mobil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xreleave -- 7 Temmuz 2019; 22:11:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vioman

    8.sınıftaki hataların bedeli kısmına katılıyorum. meslek lisesi öğrencileri kapasite kısmı sizin gözlemlerinizdir.ben benzer bi müfredat olsaydı da yine benzer hataları yapacaklarını ve yine çoğunluğunun iyi bi şekilde mezun olamayacağını düşünmekteyim. kapasite olsa da o işi kafaya koyacak istek ve azim yok çoğunda. bunlar benim görüşlerim tabi kişiye göre değişir bunlar. azınlığı ihmal etseydim ayrıca belirtmezdim onların hakkıdır diye onu da söyleyeyim.

    mtok'a karşı değilim onlar böyle bi ayrıcalık tanınıp yerleştirilebilir ama verilecek olan unvanın mühendislik olamayacağını düşünüyorum. staj görüyorlar tecrübeleri var iyi kötü bi şekilde mezun ediyor bu meslek liseleri ama geliyorsun 2 yıllık fakülteye çok büyük kısmı öğrenciye hiç bi şey katmıyor. kimisi dgs ile 4 yıllığa geçiyor orada temeli olmamanın sıkıntısını yaşıyor kimisi mezun oluyor iş sıkıntısı yaşıyor kimisi de şanslıysa devlete atanıyor işini yapıyor. uzun ve meşakkatli bi konu bu maalesef. bu işin en iyi çözümü bence aselsan ın tai nin yaptığı gibi özelleştirilmiş meslek liseleri. keşke sayıları artsa.

    neyse konumuza dönecek olursak teknoloji fakültesi bulunan üniversitelerin mühendislik mezunları belki prestij kaybı yaşıyor olabilirler. diğer üniversitelerin mezunlarını etkileyecek şey ise istihdam sıkıntısı. bu işin böyle gitmeyeceği aşikar. mesela selçuk üniversitesinde hem mühendislik hem teknoloji fakültesi vardı mühendislik fakültesini konya teknik üniversitesine devrettiler ellernde teknoloji fakültesi kaldı. böyle böyle ayırmış oldular. diğerlerinde de böyle bölünmeler yaşanabilir veyahut tekrardan kapatma kararı alabilirler. ülkemizde neyin ne olacağı hiç belli olmuyor.
    Bence bu işin en doğru çözümü iki fakülteyi birleştirip teorik dersleri mühendislik kökenli, uygulama derslerini arttırarak tef çıkışlı hocalara vermeleri.

    Adam makine mühendisi olarak mezun oluyor iş görüşmesine geliyor piyasada yapılan işle ilgili en ufak bilgi ve öngörüsü yok. Başvurduğu pozisyonla ilgili donanımı temel seviye bile denilmez, düşük. Var olanda stajda gördükleriyle var.

    Madem branşlaşma var fakültelerde, alıcaksın öğrenciyi endüstriye hazırlayacaksın ama bu işi hayatı boyu okuldan çıkmamış hoca sıfatlı öğretmenlerle yapamazsın. Öğrenciliğimde sayfalarca formül ispat teori ezberledim, şuan hiçbirini hatırlamıyorum, sadece çöp ve efor kaybı benim gözümde. Üniversite öğrenciye problem ve sonuç ilişkisini öğretmelidir, mühendislik budur. Formülle problem çözme işleri geçeli onyıllar oldu. Öğrenciye problemin parametrelerini yorumlamayı öğretmek 250 soru çözdürmekten, ezber yaptırmatan daha iyidir. Ülkeye yapılacak iyilik budur.

    İmalat, otomotiv, ee, alternatif enerji, iklimlendirme, konstrüksiyon, otomasyon, robot teknolojisi, endüstriyel kontrol ve kalite v.s. Her alanda çok yoğun pratik uygulama bilgisine ihtiyacı var sektörün.

    Bu olmadığında genç mezun oluyor firmaya para kazandırması en az 4 ay. Şirketin sürekli bu gence yatırım yapması, hatalarını tolere etmesi, eğitmesi gerekiyor ve takdir edersinizki para kazandırmayan adama özel sektör maaş vermez. 2 3 bin bandında takılır taze mezunlar. Elit firmalara girebilen, savunma sanayi firmalarına girebilen arkadaşlar mezun sayısının çok küçük bir birimi, geri kalan grup bu şekilde ne yazıkki.

    Bilgisayar için çok geçerli olmayabilir dediklerim, fakat endüstri bölümlerinde bu gereklilik.

    Bu arada hocanın ne mezunu olduğundan ziyade hocanın akademik çalışma hayatı önemlidir. İyi okuldan çıkma memur hayatı yaşamış hocada var, 50 firmaya öğrenci yerleştirmiş bilirkişilik yapan, endüstri projelerinde çalışan hocada var. İkisi arasında uçurum var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xreleave -- 7 Temmuz 2019; 22:29:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vioman

    44k ile kapatmasının sebepleri

    istanbulda olması
    üniversitenin marmara olması
    adının bilgisayar mühendisliği olması

    şimdi gelelim hak konusuna. hiç bi diploma farkı olmayacak o bi kere net ama 2 farklı fakültede 2 farklı eğitim verilecek. hangisi daha iyi mühendis yetiştirir orası önemli olan nokta(benim fikrim mühendislik fakültesi hoca bakımından çok büyük avantaja sahiptir). mevcut istihdam konusuna fayda sağlamadığı aşikardır.

    meslek liseli arkadaşlarla sıkıntım olmadığını belirttim. benim arkadaşım da meslek liseli çıkışlı mühendislik öğrencisi ama kendisi liseyi 2nci olarak bitirdi.

    yukarıda belirttim sıralamayı 122k ile senin 44k ile girdiğin yere yerleşiyor. 122k için de pek bi matematik fen yapmaya ihtiyaçları olduğunu düşünmüyorum. 1 yıl temel hazırlık adında matematik fen dersleri alsalar da verimlilik konusunda büyük sıkıntılar olduğu bir gerçektir. zaten bu arkadaşlar bölüme geçince calculus1-2 fizik1-2 derslerinde çok zorlanıyorlar.buradaki sorun 60 kişi matematik fen yaparak giriyor 15 kişi yapmayarak giriyor ve sınıfın seviyesi bir tık aşağıya iniyor biz bu durumdan bahsettik diğerleriyle sıkıntımız yok. meslek lisesinden ilk 20k lara giriyorsa zaten bu arkadaşlar sınav zamanına kadar boş durmamıştır.onlar nereye giderse gitsinler haklarıdır. fakat bunu yazarken de şu gerçeği unutmamak gerekir; meslek liselerinde bulunan çoğu öğrenci temel bilimler kısmında maalesef çok boş bir şekilde mezun oluyorlar. bir kaç örnek vererek genel bi durumu gözardı edemeyiz.
    Fikrimce meslek hayatınızda calculus, fizik v.s.gibi derslerin etkisi bence okadar o kadar düşük oluyor ki tahminlerinizin ötesinde. Özellikte fizikte asıl mesele problem parametreleri hakkında, birimlerin büyüklüğü ve etkisi hakkında fikir sahibi olmaktır. Şimdi 5 kw nasıl bir güçtür, 3 hp nedir neye muktedir olur neye olamaz dediğimde yüzüme mal gibi bakan öğrenci fizik 2 den aa alsa ne cc alsa ne? Halbuki dersin bence amacı bunu anlamak, bilmek.

    Günümüzde pekçok mühendislik işini yazılımlar yapıyor, artık mühendisler bu programların yaptıkları analizleri çok iyi yorumlamalı, çözülecek kıçı kırık atış sorusu, calculus soruları, statik dinamik soruları kimsenin bir işine yaramıyor.

    Meslek lisesi meselesi çok farklı bir konu. Bursa Gebze gibi illerde pekçok sektör devinde zamanında kaliteli meslek liselerden çıkma yöneticiler var ve emin olun kalite ve yetkinlikleri yeterli. Misal bursa tophane, İstanbul Haydarpaşa gibi gibi. Tabi o zamanki eğitim ile şuan ki çok farklı. Zamanında imam hatip meselesi bozmuş düzeni.

    Atelye otomasyonumuzu gazi tef mezunu birine yaptırmıştık kurulan sistem İtalyan firmasının sunduğu projeye alternatif olarak seçilmiş ve bunu tercih etmiştik. Baktığınızda gazi tef çıkması bir adam

    Zaten bu gençlerde ben tei ye gireyim jet motoru tasarlayayım hayallerinde değillerdir bence, operatör olmayayım ortalama bir hayatım gelirim olsun diyen, ailesini de mutlu etmek isteyen insanlar. Bu ülkede ortalama mühendislik için bence fazla birşeye ihtiyaç yok, ülke montaj sanayi hakim, emek gücü yoğun, ucuz olduğu için tercih edilen ve birnevi avrupanın çini konumunda bir ülke, çokta şeetmemek lazım

    Kendi branşım için konuşmak gerekirse, temel ders (mat fizik kimya) derecesi ciddi mühendislik, teorik ar-ge çalışması yapan firmaların ilgili pozisyonları için gerekliliktir. Zaten bu firmalarda belli okulların ilgili konuda master yapmış öğrencilerini deli gibi isterler.

    Üretim planlamacı, atelye şefi, satın alma personeli, bakım onarım ı, servis müdürü, satış mühendisi, cam mühendisi, v.s. Bu adamların nryıne calculus. diyeceksinizki bunların mühendis olmasına gerek yok, mühendislik yapmıyor. Sektörde mühendislik yapan mühendislik diploması sahibi kişi sayısı %5 gerisi aynen bu şekilde çalışıyor.

    Sıradan okulda sıradan bir mezunun calculus ta dans etmesi emin olun kimsenin ne umrunda nede yararında. Bölümü dereceyle bitirmiş master yapmış tasarımcı olarak bu şekilde yorumluyorum konuyu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xreleave -- 7 Temmuz 2019; 22:55:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Haklısınız hocam peki bizim için önerileriniz nelerdir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xreleave kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Munfeyri -- 8 Temmuz 2019; 22:22:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.