Şimdi Ara

Maserati ve Alfa Romeo'dan SUV (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
3.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asarhaddon


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    fiyat röno gibi düttürü avrupa markaları 80lerde kriz sonrası dünya piyasasına açılan amerikan oto pazarına girmeye çalıştılar.e 40 yılından beri otomatik vitese binen 50 yılından beri klimalı araç kullanan 60 yılından beri bagajları bile vakumla açılıp kapanan araçlara sahip olmuş amerika halkına nasıl bir yenilik sunmalılar ki halk onları seçsin.tahmin edebileceğiniz üzere satılan fiyat ve rönolar otobanlarda yol kenarlarındaki yerlerini almaya başladılar,hararet,dayanıksılık ve bilimum arıza nedeniyle tabi

    daha sonra konu hükümet gündemine kadar taşındı ve amerikan trafik müsteşarlığı piyasaya çıkacak araçlar için bir dizi dayanıklılık,kalite,can güvenliği,güvenilirlik testi uygulamasına geçti.ogün bugündür amerikada avrupa arabası satılmıyorbahsettiğim süreç de en fazla 3 yıldır.röno 3 yılda kelepire almış olduğu AMC firmasını batırmıştır amerikada.o kadar kaliteli araçlar yapmış yani

    konu başlığını açan arkadaş da herlde fiyatın varislerinden.sanki milli meseleymiş gibi fiyatı hafife almayın yazmış.fiyat satınca cebimize para mı giriyor onu merak ediyorum.

    Şimdi benim yazdığımla seninki ne alaka tabi ki para felan girdiği yok, ama Sezar'ın hakkı Sezar'a adamlar 2000'lerde batma tehlikesi geçirip bugün bu boyutlara vardıysa takdir etmek düşer bize de dikkatinizi çekerim hayran olmak değil. Ben hiçbir millete veyahut otomobil firmasına fanatiklik derecesinde bağlı değilim. Ama ortada bir gelişme varsa takdir ederim O kadar! Sen kimin varisisin bilmiyorum ama ben kimsenin varisi değilim. İşkembe-i Kübranızdan yorum yapacağınıza birazcık izan sahibi olun!


    fiyatın neyini taktir edecem be?

    bu millete 30 yıl uçan karton araba satmasını mı?

    sanayide gidin araştırın.rektefiyeci cılyoyla albeya olmasa biz ekmek yiyemeyiz diyor.gerçekten de öyle.

    bizim milletimizin en büyük hastalığı unutkanlık.birlik olup kendine yapılanın hesabını sormuyor.91 yılında caprice classic otomatik overdrive vites 5700cc çok nokta enjeksyon elektronik beyin ateşlemeli V8 250bg motor elektrikli cam elektrikli koltuk klima ortalama yakıt tüketimi 11 litre 14000dolar.ülkemizde aynı yıl röno 9 bugünün parasıyla 55bin liraya satılıyordu.rönonun özelliklerini anlatmama gerek yok.dikkat edin o yıllarda ötv falan da yoktu.kdv dışında ödenen paranın hepsi üretici firmaya kalıyordu.röno fiyat gibi uyduruk firmalar sayemizde adam oldu.avrupaya 10 araba satıp yaptığı karı burda tek arabada kazandı.

    röno fransız hükümetinin kamu kuruluşu.peki bizim bu enayiliğimiz karşılığında bize ne gibi iyilik yaptı.parisin ortasına ermeni anıtı dikti.kanıtlayamadığı halde.

    bu kıytırık avrupa firmalarının ürünlerini satın alarak da yerli bir firmanın oluşmasına kendi ellerimizle bir köstek de biz bağlıyoruz.onlar güçlendikçe her türk vatandaşının içinde kalan yerli oto sevdası biraz daha hayal olmaya gidiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    ferrari motoru tasiyan maserati marka bir suv'un amerikali bir modelle rekabet etmesi zaten soz konusu olamaz, cunku rekabet edebilecegi bir amerikan suv'u yok ortada

    Amerikalilar once spor suv yapmayi ogrenip, X6 M, ML63 AMG, Cayenne Turbo nun karsisina ciksinlar, sonra Ferrari motorlu Maserati'nin karsina cikabilirler belki

    Birde o cok kaliteli amerikan araclarinin, ic mekanlari o kadar kaliteli ki kelimelerle anlatmak imkansiz, o plastik aksam yok mu hele buram buram kalite kokuyor. 6.1 litrelik V8 motordan 425HP beygir cikarmayi basaran, 8.4 litrelik V10 motordan 600HP cikarmayi basaran motor teknolojisi. Hele hele 620 HP gucunde 9.4 Litrelik bir motorlari varya iste muhendislik budur dedirtiyor kendine. Ya agirligi neredeyse 2 tona yakin challanger srt8, iste spor arac dedigin boyle olur dedirtiyor.



    Jeep Grand Cherokee SRT8, yol tutuş olarak bu modellere oldukça yakın- hatta rekabet edebilir.

    Tabi motor gücü olarak geride, 425 Ps üreten bir motoru var. Ama oldukça fiyat farkıda var, o paraya Supercharger uygulaması yapan firmalar var bu araca.

    İç mekan konusunda katılıyorum. Bazı modellerinin içi hiç iyi değildi. Ama bunu hepsine mal etmemek lazım.

    6.1 litre konusunda ise bence direk bir karşılaştırma yapmak pek doğru değil.

    6.1, 8.4 ve 9.4 motorların hiçbiri üstten egzantrik değil, bloktan egzantrikdir. Yani aslında sanıldığı kadar büyük değil bu motorlar.

    Keza VVT sistemide eklenince gayet verimli oldukları ortada.

    Mesela Viper'ın 8.4 motoru, aliminyumdan üretilmiş bir motor, 230 kg ağırlığında , VVT sistemi mevcut ve 600 Hp güç üretebiliyor.

    Lamborghini Gallardo 5.0 V10 motoru 210 kg, Bmw'nin M5'te kullandığı V10 motor 240 kg ağırlığında ve 507 Hp. Boyut olarakta dediğim gibi, 8.4 litre motor OHV olduğu için ( Egzantrik bloğun içinde ) , bu yukarıda saydığım Lamborghini ve Bmw motorlarından çokta büyük değil.

    6.1 litre motor, dahada ufak tabi. Ağırlığı hakkında tam bir bilgim yok ( 180-200 arası ). Ancak şunu söylemeliyim, Bmw'nin çok met edilen 4.0 Doch M3 motoru ile aşağı yukarı aynı ağırlığa ve dış boyutlara sahip. Güç olarakta aşağı yukarı aynı tabi.

    9.4 litre dediğin motor ise, Gm'nin 572'si. Bu motorun zaten seri üretim araçlarda işi yok, Gm'nin sandık olarak üretip sattığı bir motor ve bu motordan çok yüksek güçler alınabiliyor. Bu motor karbüratörlü, ama enjeksiyona çevrilebiliyor sanırım. Mesela Dagger GT, şu anda üretim aşamasında, 480 km/s hız yaparak seri üretim hız rekorunu kırmayı planlayan bir araç, Abd'de üretiliyor ve 9.4 litre motor kullanması bekleniyor. Normal yakıtta 1500, yarış yakıtıyla 2000 hp güç alınabileceği söylenmiş, bence küçümsenecek bir motor değil.

    Ek: İnternette aratırken buldum.

     Maserati ve Alfa Romeo'dan SUV


    Soldaki motor Ford'un Modular motoru. 4.6 litre ve yukarıdan egzantrik. ( Soch zannedersem ). Sağdaki motor ise Ford'un Windstor motoru, 5.0 hacme sahip.

    Yani iç hacim olarak %8 daha büyük olmasına rağmen dış hacim olarak epey ufak.

    Sözün özü, çoğu Amerikan arabasının motoru tahmin ettiğiniz kadar büyük değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 12 Kasım 2010; 14:57:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    fiyatın neyini taktir edecem be?

    bu millete 30 yıl uçan karton araba satmasını mı?

    sanayide gidin araştırın.rektefiyeci cılyoyla albeya olmasa biz ekmek yiyemeyiz diyor.gerçekten de öyle.

    bizim milletimizin en büyük hastalığı unutkanlık.birlik olup kendine yapılanın hesabını sormuyor.91 yılında caprice classic otomatik overdrive vites 5700cc çok nokta enjeksyon elektronik beyin ateşlemeli V8 250bg motor elektrikli cam elektrikli koltuk klima ortalama yakıt tüketimi 11 litre 14000dolar.ülkemizde aynı yıl röno 9 bugünün parasıyla 55bin liraya satılıyordu.rönonun özelliklerini anlatmama gerek yok.dikkat edin o yıllarda ötv falan da yoktu.kdv dışında ödenen paranın hepsi üretici firmaya kalıyordu.röno fiyat gibi uyduruk firmalar sayemizde adam oldu.avrupaya 10 araba satıp yaptığı karı burda tek arabada kazandı.

    röno fransız hükümetinin kamu kuruluşu.peki bizim bu enayiliğimiz karşılığında bize ne gibi iyilik yaptı.parisin ortasına ermeni anıtı dikti.kanıtlayamadığı halde.

    bu kıytırık avrupa firmalarının ürünlerini satın alarak da yerli bir firmanın oluşmasına kendi ellerimizle bir köstek de biz bağlıyoruz.onlar güçlendikçe her türk vatandaşının içinde kalan yerli oto sevdası biraz daha hayal olmaya gidiyor.



    şu gerçeği göz ardı etmeyelim, 91 senesinin bir doları, bugünün 6-7 dolarına denk düşüyor.
    enflasyon denilen oldu hissedilir bir şekilde ABD'de var.
    mesela o yıllarda satılan birkaç bin dolarlık rolex'ler de şu an 20 bin dolarları görmüş durumda.
    tabi röno her şekilde pahalı, o ayrı mesele




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    ferrari motoru tasiyan maserati marka bir suv'un amerikali bir modelle rekabet etmesi zaten soz konusu olamaz, cunku rekabet edebilecegi bir amerikan suv'u yok ortada

    Amerikalilar once spor suv yapmayi ogrenip, X6 M, ML63 AMG, Cayenne Turbo nun karsisina ciksinlar, sonra Ferrari motorlu Maserati'nin karsina cikabilirler belki

    Birde o cok kaliteli amerikan araclarinin, ic mekanlari o kadar kaliteli ki kelimelerle anlatmak imkansiz, o plastik aksam yok mu hele buram buram kalite kokuyor. 6.1 litrelik V8 motordan 425HP beygir cikarmayi basaran, 8.4 litrelik V10 motordan 600HP cikarmayi basaran motor teknolojisi. Hele hele 620 HP gucunde 9.4 Litrelik bir motorlari varya iste muhendislik budur dedirtiyor kendine. Ya agirligi neredeyse 2 tona yakin challanger srt8, iste spor arac dedigin boyle olur dedirtiyor.



    hehehe

    bi anlatsana şukadar hacimden şu kadar beygir çıkarmanın literatürdeki adı neymiş?
    küçük hacimden yüksek beygir çıkarmanın verimlilikle bi alakası var mıymış yoksa kendini otomobil uzmanı sananların uydurduğu hurafelermiymiş?


    şu kıtalar arası çalışan 400metrelik tankerler var ya hani iki kıta arası gidip gelmede 5bin ton yakıt tüketen.onların motorları litre başına 4-5bg üretir.ee tabi gemi mühendislerinin de ferrari mühendisleri kadar MÜHENDİS olmalarını bekleyemeyiz dimi.tanker sahibi %10 yakıt tasarrufu yapsa yarım milyon dolar kara geçiyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    fiyatın neyini taktir edecem be?

    bu millete 30 yıl uçan karton araba satmasını mı?

    sanayide gidin araştırın.rektefiyeci cılyoyla albeya olmasa biz ekmek yiyemeyiz diyor.gerçekten de öyle.

    bizim milletimizin en büyük hastalığı unutkanlık.birlik olup kendine yapılanın hesabını sormuyor.91 yılında caprice classic otomatik overdrive vites 5700cc çok nokta enjeksyon elektronik beyin ateşlemeli V8 250bg motor elektrikli cam elektrikli koltuk klima ortalama yakıt tüketimi 11 litre 14000dolar.ülkemizde aynı yıl röno 9 bugünün parasıyla 55bin liraya satılıyordu.rönonun özelliklerini anlatmama gerek yok.dikkat edin o yıllarda ötv falan da yoktu.kdv dışında ödenen paranın hepsi üretici firmaya kalıyordu.röno fiyat gibi uyduruk firmalar sayemizde adam oldu.avrupaya 10 araba satıp yaptığı karı burda tek arabada kazandı.

    röno fransız hükümetinin kamu kuruluşu.peki bizim bu enayiliğimiz karşılığında bize ne gibi iyilik yaptı.parisin ortasına ermeni anıtı dikti.kanıtlayamadığı halde.

    bu kıytırık avrupa firmalarının ürünlerini satın alarak da yerli bir firmanın oluşmasına kendi ellerimizle bir köstek de biz bağlıyoruz.onlar güçlendikçe her türk vatandaşının içinde kalan yerli oto sevdası biraz daha hayal olmaya gidiyor.



    şu gerçeği göz ardı etmeyelim, 91 senesinin bir doları, bugünün 6-7 dolarına denk düşüyor.
    enflasyon denilen oldu hissedilir bir şekilde ABD'de var.
    mesela o yıllarda satılan birkaç bin dolarlık rolex'ler de şu an 20 bin dolarları görmüş durumda.
    tabi röno her şekilde pahalı, o ayrı mesele


    enflasyon var ama 6-7 katı diyemeyiz.

    http://www.1990sflashback.com/1991/Economy.asp

    burada piyasa bilgisi var.91 yılındaki market fiyatları neredeyse şimdikiyle aynı.tek değişen petrol ve altın fiyatları.rolex de o yüzden pahalanmış olabilir.2 yıl önce bile 100bin liralık altını olan bugün 200bin liralık altına sahip.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    ferrari motoru tasiyan maserati marka bir suv'un amerikali bir modelle rekabet etmesi zaten soz konusu olamaz, cunku rekabet edebilecegi bir amerikan suv'u yok ortada

    Amerikalilar once spor suv yapmayi ogrenip, X6 M, ML63 AMG, Cayenne Turbo nun karsisina ciksinlar, sonra Ferrari motorlu Maserati'nin karsina cikabilirler belki

    Birde o cok kaliteli amerikan araclarinin, ic mekanlari o kadar kaliteli ki kelimelerle anlatmak imkansiz, o plastik aksam yok mu hele buram buram kalite kokuyor. 6.1 litrelik V8 motordan 425HP beygir cikarmayi basaran, 8.4 litrelik V10 motordan 600HP cikarmayi basaran motor teknolojisi. Hele hele 620 HP gucunde 9.4 Litrelik bir motorlari varya iste muhendislik budur dedirtiyor kendine. Ya agirligi neredeyse 2 tona yakin challanger srt8, iste spor arac dedigin boyle olur dedirtiyor.



    hehehe

    bi anlatsana şukadar hacimden şu kadar beygir çıkarmanın literatürdeki adı neymiş?
    küçük hacimden yüksek beygir çıkarmanın verimlilikle bi alakası var mıymış yoksa kendini otomobil uzmanı sananların uydurduğu hurafelermiymiş?


    şu kıtalar arası çalışan 400metrelik tankerler var ya hani iki kıta arası gidip gelmede 5bin ton yakıt tüketen.onların motorları litre başına 4-5bg üretir.ee tabi gemi mühendislerinin de ferrari mühendisleri kadar MÜHENDİS olmalarını bekleyemeyiz dimi.tanker sahibi %10 yakıt tasarrufu yapsa yarım milyon dolar kara geçiyor.




    tabii, dusuk kaliteli fuel - oil yakit tuketen dusuk devirli dizel gemi motorlari ile 95 oktan benzin tuketen otomobil motorlarinin karsilastilmasi gercekten cok mantikli bir karsilastirma olmus.

    Verimlilikten soz etmisken, Soyle yakin hp/tork degerlerine ya da ayni performans degerlerine sahip olupta avrupali olanindan daha az yakit tuketen bir kac tane amerikan araci saysana, merak ettim bu verimli motorlari.




  • quote:


    tabii, dusuk kaliteli fuel - oil yakit tuketen dusuk devirli dizel gemi motorlari ile 95 oktan benzin tuketen otomobil motorlarinin karsilastilmasi gercekten cok mantikli bir karsilastirma olmus.

    Verimlilikten soz etmisken, Soyle yakin hp/tork degerlerine ya da ayni performans degerlerine sahip olupta avrupali olanindan daha az yakit tuketen bir kac tane amerikan araci saysana, merak ettim bu verimli motorlari.



    Şimdi burada verimlilikten kasıt hp/litre ise, ben pek mantıklı olduğunu düşünmüyorum. Motorun üretim maliyeti artıyor. Turbo daha mantıklı geliyor bana, ama oda daha yeni yeni mantıklı oldu, eskiden ciddi manada gecikme sorunu yaşatıyordu bu sistemler.

    Örnek olarak, Corvette C6 Z06 verilebilir. Lamborghini Gallardo ve Ferrari F430'dan az tüketiyor.

    Yada Dodge Viper SRT-10 8.4 litre 600 Ps, Lamborghini Murcielago LP 640, 6.5 litre 640 Ps'den daha az tüketüyor.

    quote:

    The 2008 car's estimated fuel economy for the 6-speed manual is 8 miles per US gallon (29 L/100 km; 9.6 mpg-imp) city and 13 miles per US gallon (18 L/100 km; 16 mpg-imp)


    6 ileri düz şanzıman ile şehir içi 29 , şehir dışı 18 litre demiş.

    http://www.dodge.com/en/performance/2010/#mpg_viper

    Dodge Viper ise şehir içi 18 litre, şehir dışı 11 litre yakıyor 100 km'de.

    Viper 1570 Kg, Lamborghini LP640 1650 kg.

    Birde tabi Lamborghini'nin 4 çeker dezavantajı var ama buna rağmen aradaki fark genede fazla bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 12 Kasım 2010; 18:22:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    tabii, dusuk kaliteli fuel - oil yakit tuketen dusuk devirli dizel gemi motorlari ile 95 oktan benzin tuketen otomobil motorlarinin karsilastilmasi gercekten cok mantikli bir karsilastirma olmus.

    Verimlilikten soz etmisken, Soyle yakin hp/tork degerlerine ya da ayni performans degerlerine sahip olupta avrupali olanindan daha az yakit tuketen bir kac tane amerikan araci saysana, merak ettim bu verimli motorlari.



    bengider allanı seviyosan bana şu yüksek kaliteli 95 oktanın ne işe yaradığını bi annatsana

    gemi motorundan örnek vermemin nedeni hacimin verimle uzaktan yakından bi ilgisi olmadığını anlatmaktı.gemi dizelleri dünya üzerindeki en verimli pistonlu makinalardır ve litre başına senin de gördüğün gibi 5bgden fazla üretmezler.yani artık ferrari 4000 motordan 500bg çıkarıyo en verimli motor bu gibi saçmalıkları buraya yazmayı bırakabilirsin.

    örnek istemişsin onu da koyayım.ama seni kırmamak için avrupalılardan hem daha güçlü hem de daha az yakıt tüketen doğal olarak çok daha verimli amerikan örneği verecem

     Maserati ve Alfa Romeo'dan SUV


     Maserati ve Alfa Romeo'dan SUV



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 12 Kasım 2010; 18:03:01 >




  • Oncelikle benim orada ki verimlilikten kastim HP/Litre degil. Yakin guc/performans/agirlik degerlerindeki araclarin yakit tuketimi idi.

    evet lp640 , viper srt 10 dan gercelten oldukca fazla yakit tuketiyor. Lakin bu iki arac salt performans kategorisinde sayilabilecek araclar ve aslinda performans degerleride pek yakin sayilmaz. wikipedia, dan gorebildigim kadariyla 0 - 100 hizlanmalari 3.4(lp640) ve 3.9 (viper ) seklinde verilmis. 0-160km leri ise 7.5(lp640) 8.36 viper seklinde. Tabii bunun disinda 4 cekerden kaynakli ekstra bir guc kaybi ve agilirlikta var. Lakin LP640 in absurd yakit tuketimini kabullenmekle birlikte super sinifi verimlilik acisindan kiyaslanmak icin dogru bir klansman degil bence.

    Yani Amerikan-Avrupa-Japon araclarini verimlilik icin kiyaslayacaksak ben listede supersportlar yerine, family car(small-medium-full size) ya da suv gibi araclari gormeyi isterim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Crossover yaparsa başarır.
    Full size'a girerse yapamaz.

    +111
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Oncelikle benim orada ki verimlilikten kastim HP/Litre degil. Yakin guc/performans/agirlik degerlerindeki araclarin yakit tuketimi idi.

    evet lp640 , viper srt 10 dan gercelten oldukca fazla yakit tuketiyor. Lakin bu iki arac salt performans kategorisinde sayilabilecek araclar ve aslinda performans degerleride pek yakin sayilmaz. wikipedia, dan gorebildigim kadariyla 0 - 100 hizlanmalari 3.4(lp640) ve 3.9 (viper ) seklinde verilmis. 0-160km leri ise 7.5(lp640) 8.36 viper seklinde. Tabii bunun disinda 4 cekerden kaynakli ekstra bir guc kaybi ve agilirlikta var. Lakin LP640 in absurd yakit tuketimini kabullenmekle birlikte super sinifi verimlilik acisindan kiyaslanmak icin dogru bir klansman degil bence.

    Yani Amerikan-Avrupa-Japon araclarini verimlilik icin kiyaslayacaksak ben listede supersportlar yerine, family car(small-medium-full size) ya da suv gibi araclari gormeyi isterim.


    http://www.youtube.com/watch?v=6Dj9BAqotR0

    yukarı eklemiştim zaten.al bu reklamda verimliliğiyle ve sorunsuzluğuyla ünlü toyotayla karşılaştırma yapılıyor.her çeşit araç var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    tabii, dusuk kaliteli fuel - oil yakit tuketen dusuk devirli dizel gemi motorlari ile 95 oktan benzin tuketen otomobil motorlarinin karsilastilmasi gercekten cok mantikli bir karsilastirma olmus.

    Verimlilikten soz etmisken, Soyle yakin hp/tork degerlerine ya da ayni performans degerlerine sahip olupta avrupali olanindan daha az yakit tuketen bir kac tane amerikan araci saysana, merak ettim bu verimli motorlari.



    bengider allanı seviyosan bana şu yüksek kaliteli 95 oktanın ne işe yaradığını bi annatsana

    gemi motorundan örnek vermemin nedeni hacimin verimle uzaktan yakından bi ilgisi olmadığını anlatmaktı.gemi dizelleri dünya üzerindeki en verimli pistonlu makinalardır ve litre başına senin de gördüğün gibi 5bgden fazla üretmezler.yani artık ferrari 4000 motordan 500bg çıkarıyo en verimli motor bu gibi saçmalıkları buraya yazmayı bırakabilirsin.

    örnek istemişsin onu da koyayım.ama seni kırmamak için avrupalılardan hem daha güçlü hem de daha az yakıt tüketen doğal olarak çok daha verimli amerikan örneği verecem

     Maserati ve Alfa Romeo'dan SUV


     Maserati ve Alfa Romeo'dan SUV





    6 numara fuel-oil in yaninda 95 oktan benzin jet yakiti gibi kalir. Eger google'a fuel oil no 6 yazarsan neye benzedigini gorursun zaten, yok yazmazsanda ben soyliyeyim katrana benziyor. Hatta resmini gostereyim

     Maserati ve Alfa Romeo'dan SUV



    --------------------------

    her neyse madem motor hacmi arttikca verimlilik artiyor. O zaman downsizing dedikleri sey ne oluyor? neden yapiliyor?

    -----------------------------

    Ferrari dediginiz arac bir super sport. Yani amaclari hic bir zaman yakit yonunden cok verimli araclar uretmek olmamistir. Hos artik emisyon zorunluklari yuzunden onlarda daha bu konuya daha fazla onem veriyorlar( bknz. ferrari f458 ).

    Hos neden yakit verimligi konusunda neden supersport araclari ornek verdiginizide anlamadim. Neden yakit tuketiminin on planda oldugu siniflarda, caliber, avenger, charger, sebring, 300c, sts, dts, taurus, mustang gibi onlarca modelin icinden ornek secmiyorsunuzda? Gidip yakit verimliligi ile uzaktan yakindan alakasi olmayan Z06, Ferrari gibi supersport araclardan ornekler veriyorsunuz?




  • Maşallah daturkishulan'ın FIAT ve RENAULT düşmanlığı almış yürümüş Konu FIAT grubunun Alfa ve Maserati markalarıyla SUV üretecek olmasından çıkmış FIAT düşmanlığına ve süper sport araçların yakıt tüketim karşılaştırmasına dönmüş..Tabi ki bu markaları sevmek zorunda değil ancak zamanında kendi markasını yaşatıp büyütemeyen ülkelerin bu şekilde dışa bağımlı olduğu da bir gerçek..Karton araçlar üretildiğinden dem vurmuş birde..Peki ne bekliyordunuz yada ne bekliyorduk..Alım gücümüz neydi ki bize hangi donanımda ne gibi araçlar sunulmasını bekliyorduk o yıllarda,üstüne birde tüketici bilincini ekleyin..Hala klimasız jant kapaklı araçlara sınıfındaki ortalamanın 2 katı paraları gözünü kırpmadan ödeyebilen bir tüketici topluluğu söz konusuysa (azınlık bile olsalar farketmez) hiçkimse FIAT'a da RENAULT'a da Doğuş'a da kızmasın boş yere




  • @Daturkhishulan

    Hala anlamamakta ısrar ediyorsun. Evet Fiat Palio üretiyor Albea üretiyor Ancak Ferrari'yide üretiyor. Chrysler'in ortağı ve büyümeye devam ediyor. Fiat'tan Renault'tan dem vurmuşsun, bak yıl 2010 benim halkım bomboş B sınıfı araçlara 40 bin tl üzeri verebiliyor . Ne Fiat ne de Renault bize bu araçları zorla satmadı. Şimdikilerin zorla satmadığı gibi. Ben birşeyleri iyi yapanı, veyahut yapmaya çalışanı, kendini geliştireni takdir ederim. Ancak ona hayran olmam anlatmak istediğim bu

    Bu ülkeye ait bir otomobil markası olmamasının sebebi, bu ülkenin Komprador Burjuvazisinin yaptıklarıdır. Zat-ı muhteremler hazır üretileni kakalamak varken niçin kendini riske soksun, üretim yapsın.(Hatta bu konuda Rahmi Koç'un röportajı bile var)

    Yani eğer suçlu aranacaksa bu suçlu; adı yerli, içi ne olduğu belli olmayan sermayedir. Bir başkası değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asarhaddon -- 12 Kasım 2010; 21:02:04 >




  • Lamborghini ve ferrari üretmese bari gerçi her ne kadar hiç bir zaman müşterileri olamayacak olsamda bence değerleri düşer. Porsche suv yapmasa benim gözümde daha saygın olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR


    6 numara fuel-oil in yaninda 95 oktan benzin jet yakiti gibi kalir. Eger google'a fuel oil no 6 yazarsan neye benzedigini gorursun zaten, yok yazmazsanda ben soyliyeyim katrana benziyor. Hatta resmini gostereyim

     Maserati ve Alfa Romeo'dan SUV



    --------------------------

    her neyse madem motor hacmi arttikca verimlilik artiyor. O zaman downsizing dedikleri sey ne oluyor? neden yapiliyor?

    -----------------------------

    Ferrari dediginiz arac bir super sport. Yani amaclari hic bir zaman yakit yonunden cok verimli araclar uretmek olmamistir. Hos artik emisyon zorunluklari yuzunden onlarda daha bu konuya daha fazla onem veriyorlar( bknz. ferrari f458 ).

    Hos neden yakit verimligi konusunda neden supersport araclari ornek verdiginizide anlamadim. Neden yakit tuketiminin on planda oldugu siniflarda, caliber, avenger, charger, sebring, 300c, sts, dts, taurus, mustang gibi onlarca modelin icinden ornek secmiyorsunuzda? Gidip yakit verimliligi ile uzaktan yakindan alakasi olmayan Z06, Ferrari gibi supersport araclardan ornekler veriyorsunuz?



    kerosen ve diğer parafin bazlı jet yakıtını yüksek oktan örneği olarak verdiysen gene yanılmışsın.uçaklarda kullanılan yakıtların oktan değeri otomobillerde kullanılanlardan çok daha düşüktür.zaten asıl hata burada millet oktanın ne olduğunu bilmediği için arabasına atıyorum 95 yerine 98 oktan koydu mu arabası kanatlanıp uçacak sanıyor.halbuki herkesin dalga geçtiği lpgnin ron oktan değeri 110nun üstündedir.

    şimdi benim anlamadığım , gemilerdeki dizellerde uygun yakıt pompası yapılıp 95 oktan benzin kullanılsaydı litre başına 5bg yerine 50bg mi üretecek sanıyorsun?
    fuel oilin nesini beğenmedin?vizkozitesini mi rengini mi?iyi yakıt renginden mi anlaşılıyor fosforlu pembe mi olmalıydı?ikisi de kalori kaynağı.hatta fuel oil benzine göre daha fazla enerji içeriyor.

    nitromethane da aynı fuel oil gibi vizkozitesi yüksek bir yakıttır ama o senin dalga geçtiğin bigblock 500cui 8200cc V8lerden 10000bg evet onbin beygir çıkarmaya yarar.iki milyon liralık bugatti 16000ccden 1000bg çıkarırken amerikanlılar 8000ccden 10000bg çıkarıyor.senin mantığınla avrupalılar amerikalıların yaptığının onda birini başaramamışlar daha

    -----------------------------------------------

    bu soruyu bikaç kere yanıtladığım için önceden yazdıklarımdan alıntı yapıyorum.
    günlük kullanımda ani kalkış ,sollama gibi fazladan beygir gücü isteyen hareketleri ne oranda yapıyoruz?tüm yolculuğun %5i belki daha az.peki 90-100 km/h ne oranda gidiyoruz yolculuğun neredeyse hepsi.ee sıradan bir aile arabasını sabit 100km/h ile götürmek için bize gerekn 15bg.demekki motorlar sabit çalışmada ortalama bu kadar üretip yüklenildiğinde 100bglere çıkmalı.fazla yaksın aşırı besleme ile 2 katı 3 katı yaksın.topu topu tüm yolculuğun %5i kadar tutuyor ne de olsa.gene toplamda ortalamasını aldın mı küçük hacimli motor üzerine ani güç talebi için uygulanmış aşırı besleme en ekonomiği ve verimlisi.

    -----------------------------------------------


    dalga amaçlı ferrari,maserati,lambo bu kadar çıkarıyo diye ilk örnek veren sensin.ben de aynı sınıfta araçlardan örnek verdim.şimdi ben orda kalkıp cobalt örneği versem bu sefer de amerikalılar anca yol arbası yapar hem güçlü hem verimli ss yapamaz derdin.ama sorun değil internette her sınıftan örnek var.yeterki sen örnek iste.

    eskilerden başlayayım

    1995 gmnin 5700cc 225bg b-bodyleri(aynı yıl 7 serisi bmwden tam 40cm daha uzun bir araç) bir galonla şehiriçi 15mil şehirdışı 23mil.hatta kullanıcılardan 28mil bile gördüklerini yazanlar olmuş.
    http://www.fueleconomy.gov/feg/calculatorCompareSideBySidePopUp.jsp?column=1&id=12020


    2000 dodge intrepid 2600cc V6 bir galonla şehiriçi 18mil şehirdışı 27mil.
    http://www.fueleconomy.gov/feg/calculatorCompareSideBySidePopUp.jsp?column=1&id=15996


    2005 ford c.victoria 4600cc V8 bir galonla şehiriçi 16mil şehirdışı 24mil.


    2010 Cadillac Escalade Hybrid 2WD 6000cc V8 bir galonla şehiriçi 21 mil şehirdışı 22 mil.


    tüm araçlar otomatik vites zaten amerikada amele vites bulmak 70 yılında avrupada otomatik vites bulmaktan daha zor.tüm değerler de new MPG testlerine dayanarak hazırlanmış.öyle fabrikalardaki gibi klimayı cam rezistanslarını bile kapa en düşük tüketimi yakala şeklinde değil tüketicilerle birlikte yapılan gerçek yol testlerine dayanıyor.


    eğer küçük motor yani 2000cc altı araçların değerlerini merak ediyorsan buraya yazmama gerek var mı bilmiyorum ülkemizde de satılan tüm ford,chevrolet,opel araçların o sınıftaki değerlerine bakabilirisn.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asarhaddon

    @Daturkhishulan

    Hala anlamamakta ısrar ediyorsun. Evet Fiat Palio üretiyor Albea üretiyor Ancak Ferrari'yide üretiyor. Chrysler'in ortağı ve büyümeye devam ediyor. Fiat'tan Renault'tan dem vurmuşsun, bak yıl 2010 benim halkım bomboş B sınıfı araçlara 40 bin tl üzeri verebiliyor . Ne Fiat ne de Renault bize bu araçları zorla satmadı. Şimdikilerin zorla satmadığı gibi. Ben birşeyleri iyi yapanı, veyahut yapmaya çalışanı, kendini geliştireni takdir ederim. Ancak ona hayran olmam anlatmak istediğim bu

    Bu ülkeye ait bir otomobil markası olmamasının sebebi, bu ülkenin Komprador Burjuvazisinin yaptıklarıdır. Zat-ı muhteremler hazır üretileni kakalamak varken niçin kendini riske soksun, üretim yapsın.(Hatta bu konuda Rahmi Koç'un röportajı bile var)

    Yani eğer suçlu aranacaksa bu suçlu; adı yerli, içi ne olduğu belli olmayan sermayedir. Bir başkası değil





    bu cümle olmadı işte.bu ülke kıyaklar ülkesidir.yerli üretimi geliştirme adına koç için de sabancı içinde özel yasalar geçirilmiştir bu ülkenin meclisinden.çıkan yasaya göre herhangi bir sektörde bir ürün yapıldığı an ithalatı durduruluyordu.ben de yerli üretimden yanayım.evet bu yasa ile sermayemizi yurtiçinde tutmayı başardık ve yerli üretimi de aldığımız ürünlerle desteklemiş olduk.ama aynı zamanda tekele de karşıyım.işte tekeleleşme özel sektör olsun kamu kuruluşu olsun mutlaka ülke menfaatleri ve milletin aleyhinde işlemiştir.koç sabancı bu sayede zengin oldu.hadi sıkıysa 2010da alsın eline 1 milyon lira sermaye de o parayı hiç batırmadan 20 yılda ülkenin en büyük holdingi haline gelsin.koç sabancı zeki adamlarmış hiç de değil.anca sıradan insan kadar zekiler.o imkanlara sahip olan herkes başarılı olur.

    sen mukavvayı kıvırıp dünya piyasasında o özelliklerde en son 20 yıl önce satılmış teknolojiyi araba diye sat üstüne rakip olmadığı için millet sıraya girsin.5 para etmez mal kapış kapış satılsın.var mı böyle zulüm.koç oyak sabancı kadar ellerine verilen imkanları suistimal eden başka paragöz insanlar gelmemiştir herlde bu dünyaya.ben şahsen kendi binmeyeceğim bi arabayı başkasına da satmam.bi sorun aynı soruya merhum koç efendi evet diyecek mi?kurduğu her fabrikaya bu milletin her bireyinin hakkı geçmişti.benimki de sonuna kadar haram olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    Oncelikle benim orada ki verimlilikten kastim HP/Litre degil. Yakin guc/performans/agirlik degerlerindeki araclarin yakit tuketimi idi.

    evet lp640 , viper srt 10 dan gercelten oldukca fazla yakit tuketiyor. Lakin bu iki arac salt performans kategorisinde sayilabilecek araclar ve aslinda performans degerleride pek yakin sayilmaz. wikipedia, dan gorebildigim kadariyla 0 - 100 hizlanmalari 3.4(lp640) ve 3.9 (viper ) seklinde verilmis. 0-160km leri ise 7.5(lp640) 8.36 viper seklinde. Tabii bunun disinda 4 cekerden kaynakli ekstra bir guc kaybi ve agilirlikta var. Lakin LP640 in absurd yakit tuketimini kabullenmekle birlikte super sinifi verimlilik acisindan kiyaslanmak icin dogru bir klansman degil bence.

    Yani Amerikan-Avrupa-Japon araclarini verimlilik icin kiyaslayacaksak ben listede supersportlar yerine, family car(small-medium-full size) ya da suv gibi araclari gormeyi isterim.

    Sanırım 8.3 litre 510 Hp olan versiyona baktın. O motor en son 2007 model Viper'larda kullanıldı.

    2008-2010 model arasında 8.4 litre 600 Hp motor kullanıldı. ( Aradaki güç farkı , VVT-i sisteminden kaynaklanıyor )

    Onunda performans değerleri şöyle;

    quote:

    # 0–60 mph (0–97 km/h): 3.4 sec [15]
    # 0–100 mph (0–160 km/h): 7.6 sec


    Baktığımız zaman performanslarının birbirine çok yakın olduğunu görebiliyoruz. Maksimum hızda LP640 önde tabi ( Viper 325 km/s, Lp640 340 km/s ), 0-400m'de birbirine çok yakın. (11.5-12 civarı değişiyor, 11 yapanda olmuş )

    quote:



    bu cümle olmadı işte.bu ülke kıyaklar ülkesidir.yerli üretimi geliştirme adına koç için de sabancı içinde özel yasalar geçirilmiştir bu ülkenin meclisinden.çıkan yasaya göre herhangi bir sektörde bir ürün yapıldığı an ithalatı durduruluyordu.ben de yerli üretimden yanayım.evet bu yasa ile sermayemizi yurtiçinde tutmayı başardık ve yerli üretimi de aldığımız ürünlerle desteklemiş olduk.ama aynı zamanda tekele de karşıyım.işte tekeleleşme özel sektör olsun kamu kuruluşu olsun mutlaka ülke menfaatleri ve milletin aleyhinde işlemiştir.koç sabancı bu sayede zengin oldu.hadi sıkıysa 2010da alsın eline 1 milyon lira sermaye de o parayı hiç batırmadan 20 yılda ülkenin en büyük holdingi haline gelsin.koç sabancı zeki adamlarmış hiç de değil.anca sıradan insan kadar zekiler.o imkanlara sahip olan herkes başarılı olur.

    sen mukavvayı kıvırıp dünya piyasasında o özelliklerde en son 20 yıl önce satılmış teknolojiyi araba diye sat üstüne rakip olmadığı için millet sıraya girsin.5 para etmez mal kapış kapış satılsın.var mı böyle zulüm.koç oyak sabancı kadar ellerine verilen imkanları suistimal eden başka paragöz insanlar gelmemiştir herlde bu dünyaya.ben şahsen kendi binmeyeceğim bi arabayı başkasına da satmam.bi sorun aynı soruya merhum koç efendi evet diyecek mi?kurduğu her fabrikaya bu milletin her bireyinin hakkı geçmişti.benimki de sonuna kadar haram olsun.


    Acaba o dönemlerde Koç ailesi genelde hangi otomobili tercih ediyordu? 2-3 yıl önce Ford Mondeo'ya bindiğini duymuştum ( Aileden biri ama kim bilmiyorum ) ( Yeni kasa ), ne kadar doğru bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 13 Kasım 2010; 18:18:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Asarhaddon



    Yani eğer suçlu aranacaksa bu suçlu; adı yerli, içi ne olduğu belli olmayan sermayedir. Bir başkası değil





    bu cümle olmadı işte.bu ülke kıyaklar ülkesidir.yerli üretimi geliştirme adına koç için de sabancı içinde özel yasalar geçirilmiştir bu ülkenin meclisinden.çıkan yasaya göre herhangi bir sektörde bir ürün yapıldığı an ithalatı durduruluyordu.ben de yerli üretimden yanayım.evet bu yasa ile sermayemizi yurtiçinde tutmayı başardık ve yerli üretimi de aldığımız ürünlerle desteklemiş olduk.ama aynı zamanda tekele de karşıyım.işte tekeleleşme özel sektör olsun kamu kuruluşu olsun mutlaka ülke menfaatleri ve milletin aleyhinde işlemiştir.koç sabancı bu sayede zengin oldu.hadi sıkıysa 2010da alsın eline 1 milyon lira sermaye de o parayı hiç batırmadan 20 yılda ülkenin en büyük holdingi haline gelsin.koç sabancı zeki adamlarmış hiç de değil.anca sıradan insan kadar zekiler.o imkanlara sahip olan herkes başarılı olur.

    sen mukavvayı kıvırıp dünya piyasasında o özelliklerde en son 20 yıl önce satılmış teknolojiyi araba diye sat üstüne rakip olmadığı için millet sıraya girsin.5 para etmez mal kapış kapış satılsın.var mı böyle zulüm.koç oyak sabancı kadar ellerine verilen imkanları suistimal eden başka paragöz insanlar gelmemiştir herlde bu dünyaya.ben şahsen kendi binmeyeceğim bi arabayı başkasına da satmam.bi sorun aynı soruya merhum koç efendi evet diyecek mi?kurduğu her fabrikaya bu milletin her bireyinin hakkı geçmişti.benimki de sonuna kadar haram olsun.


    Bak ben ne demişim suçlu elin Avrupalısı değil suçlu Koç, Sabancı, Oyak demişim. Şimdi Doğuş Vw'leri fahiş fiyatlarla satarken, VAG'ın cebi o nispette doluyor mu? tabi ki hayır Ha keza o zamanda bu işlerden parsayı Koç topladı Oyak topladı. Anlatmak istediğim bu kısacası aynı şeyleri söylüyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bora_T

    Maşallah daturkishulan'ın FIAT ve RENAULT düşmanlığı almış yürümüş Konu FIAT grubunun Alfa ve Maserati markalarıyla SUV üretecek olmasından çıkmış FIAT düşmanlığına ve süper sport araçların yakıt tüketim karşılaştırmasına dönmüş..Tabi ki bu markaları sevmek zorunda değil ancak zamanında kendi markasını yaşatıp büyütemeyen ülkelerin bu şekilde dışa bağımlı olduğu da bir gerçek..Karton araçlar üretildiğinden dem vurmuş birde..Peki ne bekliyordunuz yada ne bekliyorduk..Alım gücümüz neydi ki bize hangi donanımda ne gibi araçlar sunulmasını bekliyorduk o yıllarda,üstüne birde tüketici bilincini ekleyin..Hala klimasız jant kapaklı araçlara sınıfındaki ortalamanın 2 katı paraları gözünü kırpmadan ödeyebilen bir tüketici topluluğu söz konusuysa (azınlık bile olsalar farketmez) hiçkimse FIAT'a da RENAULT'a da Doğuş'a da kızmasın boş yere



    alım gücüyle bi ilgisi yok.o yıllarda alım gücün 10 katı daha fazla olsa bile alamıyordun çünkü piyasada tofaş ve oyak rönonun yaptığı arabalardan başka araba yoktu.ithal sokmak,satmak yasaktı.çok kısıtlı miki haşşaklı adamlar amerikana mersedese binebiliyordu,yedirmesini bilen adamlar yani.gümrük gümrük diye yakınıyoruz şimdi, ozman gümrük gestapolar tarafından yönetilen ayrı bi ülke gibiydi.e yani gümrük kapıyı sıkı tutsun ki koç abimiz uçan kartonlara peşin öde 2 yıl sonraya gel arabanı al , milleti boncuk gibi sıraya diksin.hem de yurddışında satılan aracın 3 katı fiyata.ne alım gücünden bahsediyosun?bizde demek öyle bi alım gücü varmış ki 80de amerikalı 7000dolara bize göre limuzin onlara göre sıradan aile arabası alabiliyorken koç bu ülkeye misli misli sattı arabaları gene de gözü doymadı.ne açgözlüymüş.yiyodur öbür tarafta.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.