Şimdi Ara

Mass Effect: Andromeda (2017) [ANA KONU] (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
455
Cevap
9
Favori
23.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tr yaması çıksa direk başlayacağım oyundur. Böyle rpg ler tr yama olmadan maalesef oynanmıyor. Oyun nasıldır bilgim yok ama andromeda sadece o atmosferi için bile oynamaya değer diye düşünüyorum. O uzaylı ırkları gezegenleri görmek isterdim. Umarım er ya da geç tr yama bu oyun için çıkar.
  • Konuşma sesleri gelmiyor bende. Bilgisi olan var mı?
  • Keşke şu oyuna Türkçe yama yapılsa sindire sindire oynasak. RPG oyunları Türkçe olmayı hakediyor...
  • Çeviri yapsalar da oynasak diye bekleyip durduğum oyundur.
  • Merhabalar oyunun ortalarına geldim yükleme ekranında kalıyor ne yaptımsa olmadı origin'den dosyaları doğruladım düzelmedi.
    The Triple S Leagueyoutube
    Mass Effect: Andromeda Stuck on Frozen Loading Screen Bug Fix - Hung Load Screen Autosave Glitch
    https://www.youtube.com/watch?v=qCFitXDiTg0




  • Mass Effect üçlemesinin büyük bir hayranıyım. Bitirdiğimde büyük boşluğa düşmüştüm ve sonrasında Andromeda duyurulduğunda sevinçten evde halay çektiğimi hatırlıyorum Oyun çıktığında ise özellikle teknik sıkıntılardan ötürü çokça eleştirildi tabii. Ben yine de o zaman da denemiştim ama hem bu sıkıntılardan dolayı, hem kötü optimizasyondan hem de Witcher üçlemesinden yeni çıktığım için Andromeda'nın içine bir türlü girememiştim ve birkaç saat oynayıp ileride tekrar şans vermek üzere köşeye atmıştım.


    Vee o ilerisi birkaç ay önce geldi 2020'ye Andromeda ile başladım ve geçen hafta 108 saatte %100 completion ile bitirdim. Bu oyun resmen Andromeda evreninde geçen Mass Effect 1 olmuş. İnsanlar zamanında karakterler ve evrenin orijinal üçleme kadar bağlamadığından bahsediyordu ama zaten üçlemede de kimse öyle Garrus Liara Tali'ye falan ilk oyundan aman aman bağlanmamıştı. Devamında gelen 2 ve 3 bunu sağlamıştı. Veya Reaperların gizemi ilk oyunda çözülmemişti aynı Jardaan ve Remnant'larda olduğu gibi. Andromeda da (umarım devamı bir gün gelecek olan) bir başlangıç yapımı olduğu için böyle bir kıyas bence mantıksız olmuş. Oyun hakkında olumlu ve olumsuz bulduğum yönlerden bahsedeyim biraz da :


    + Öncelikle grafikler muazzam. Çıkalı 3 yıl olmuş olmasına rağmen günümüz için bile göz alıcı
    + Atmosfer yine iç açıcı. Her gezegende çeşitlilik sağlanmış ve keşif hissi üst seviyede
    + Oynanış oyunun belki de en başarılı olduğu yönü. Öncelikle jetpack ve dinamik cover sistemi oynanışa büyük akıcılık ve pratiklik sağlamış. Vuruş hissi ve silah tepkimeleri ilk üçlemenin üstünde. Onun dışında özel yetenekler çok çeşitli ve eğlenceli, aynı zamanda artık sınıf seçmemize gerek kalmadan kendi silahlarımızı ve yeteneklerimizi istediğimiz gibi seçip düzenleyebiliyoruz. Sınıflar sadece özelliklerin etkisini arttırıyor. Akıcı gameplay oyundan sıkılmamı engelleyen en önemli özelliklerden biri oldu
    + Hikayesi evrene giriş için başarılı. Güzel twistler ve gizemler var. Neler olacağını merak ettiriyor. Aynı ME1 gibi bazı soruları cevaplarken pek çok sorunun cevabını da sonraki oyunlara bırakıyor
    + Üçlemeye güzel göndermeler var. Onun dışında Citadel benzeri Nexus olsun, kroganların yine dışlanması olsun Andromeda'daki pek çok unsur üçleme ile iyi anlamda benzerlik taşıyor
    + Oyunda 3 çeşit yan görev var. Bir tanesi ana hikayeyi de ilgilendiren ve ekip loyalty görevlerini içeren yan görevler. Diğeri her gezegende karşınıza çıkan ve yine kendi içinde hikayeleri olan, genelde sadece belli gezegeni ilgilendiren yan görevler. Sonuncusu ise MMO tarzı git şuradan şu kadar şunu topla dedirten yan görevler. Sonuncusu dışında diğer yan görevler beklediğimden iyi çıktı. Tabii bir Witcher 3 kalitesinde değil yine ama çoğu gayet eğlenceliydi
    + Ana gemimizde ekip yapaylıktan son derece uzak. Herkes aktif, sürekli yer değiştiriyor, birbirleriyle farklı diyaloglara giriyorlar
    + Oyunda ilk oyundaki Mako benzeri Nomad isimli, silah gücü olmayan bir aracımız var ve Nomad'in kullanımı ve hissiyatı neredeyse bir araba yarışı oyunu kadar başarılı olmuş. Zaten galiba NFS yapımcılarından yardım almışlardı diye hatırlıyorum, iyi ki almışlar. Gezegenleri Nomad ile keşfetmek oldukça eğlenceli yine
    + Nomad'deki takım arkadaşlarımızın konuşmaları da çok doğal ve güzel olmuş. Her ikilinin bambaşka diyalogları oluyor
    + Zırh ve silah çeşitliliği üst düzeyde. Üçleme bu konuda ilk oyun dışında oldukça kısırdı. Andromeda belki de 3 oyunun toplamından bile daha fazla çeşitliliğe sahip ve hepsi de kullanıldığında farklı hissiyat yaşatıyor
    + Diyalog sistemi artık Paragon ve Renegade yerine casual,emotional,logical gibi duygu veya mantık ağırlıklı cevaplar verebileceğimiz bir hale gelmiş ki üçlemenin en zayıf yanı bence buydu. Diyaloglarda ya bariz iyi ya da bariz kötü oluyordunuz, her şey siyah ve beyazdı. Andromeda'da ise gerçek bir insan gibi farklı cevaplar verebiliyorsunuz
    + Mini oyun olarak Sudoku var. Hoşuma gitti


    Şimdi gelelim oyunun zayıf bulduğum kısımlarına :


    - Yepyeni bir galaksiye gidiyoruz ve tanıştığımız ırk sayısı sadece 3 ve bunun biri hakkında da zaten doğru düzgü bilgimiz olmuyor. O kadar ''bambaşka galaksi,yeni bir evren'' reklam ve pazarlamalarının sonucu bu olmamalıydı. Tamam bu ırkları tanımak sıkıcı değildi hiç ama daha fazla çeşitlilik beklerdim
    - Ekip kontrolü tamamen kaldırılmış. Yani artık kombo yapabilmek için biz bir güç uyguladıktan sonra istediğimiz karakteri seçip onun yeteneğini kullanmak yerine o karakterin yapay zekası bir yetenek kullandığında bizim ona ayak uydurmamız gerekiyor. İşin taktiksel yanını son derece kısıtlamışlar. Oynanışın akıcılığını bozmamak için böyle bir tercihte bulunmuşlardır büyük ihtimalle ama alışana kadar çoğu zaman bu özelliği aradım
    - İlk oyun kadar felaket olmasa da inventory ve menüler, yan görevler falan karışık ve düzensiz
    - Loading ekranları koymamak için cluster ve gezegenler arası geçiş videoları eklemişler ama bir yerden sonra bunlar acayip sıkıyor. Ayrıca galaxy map'te dolaşmak da üçlemenin aksine zerre zevkli değil
    - Oyun ilk halinin üstüne tam 10 tane güncelleme alsa da hala pek çok teknik sıkıntı barındırıyor. Tamam artık öyle rezalet göz ve mimikler, animasyonlar kalmamış ama hala reload etmemiz ya da oyunu kapatıp tekrar açmamızı gerektiren bug ve glitch'ler var
    - Oyunu PC'de deneyimledim. Optimizasyonu kötü olmasa da çok da başarılı değil. Çok alakasız yerlerde 40-45 fps'lere düştüğü oldu. Ayrıca sinematiklerde de fps sıkıntısı vardı yine. Aynı sinematik içinde bir karakter 60 fps konuşurken ekran diğer karaktere döndüğünde bir anda 30 fps oluyor
    - Crypod puanlarını toplamak için gemiye dönüp crypod menüsüne girmemiz gerekiyor. Hani bunu kim tasarladıysa... neyse bir şey demiyorum
    - Bazı diyaloglar felaket sıkıcı, öyle böyle değil. Ana görev ve en önemli yan görevlerde sıkıntı yok ama diğer yan görevlerde ya da yeni bir gezegendeki sıradan karakterler ile konuşurken bazen sıkıntıdan kafayı yedim
    - Oyunda resmen beyaz insan yok. Tasarımcısının bu konuda problemli olduğunu duymuştum ama bu kadarını beklemiyordum. Ryder'lar ve Cora dışında bir tane beyaz insan hatırlamıyorum. Öehh yani, sjw'nin cılkı çıkmış resmen
    - Üçlemede muazzam müzikler vardı, bazıları hala listemdedir dinlerim hep. Andromeda'da aklımda kalan bir tane bile müzik veya ses efekti bile yok
    - Nomad ile gezegenlerde maden toplama çok sıkıcı. 2'deki gezegenleri taramak çok daha pratikti
    - Bazı yan görevler başladığı gezegende bitmiyor, hatta 3-4 defa gezegen değiştirmemiz gerekebiliyor. Ve üstte dediğim geçiş ekranları kafayı yedirttiği için bu yan görevler çileye dönüşüyor. Artık yan görevi değil de hangi gezegende ne yapılacağını takip eder hale geliyorsun. Öyle olunca da başladığın bir yan görevi saatler sonra bitiriyorsun ve o arada görevde neler olduğunu unutabiliyorsun
    - Hikayedeki bazı unsurlar bildiğin 'ben DLC ile geleceğim' diye bağırıyor. Ancak oyun iyi satmadığı için DLC'ler yapılmadı tabii. Bazıları çizgi roman ya da kitaplarda anlatılsa da bazıları havada kaldı (bu dediklerim devam oyununda olması gereken değil,bu hikayede çözülmesi gereken unsurlardı)


    Sonuç olarak Andromeda'yı beğendim ve oynadığıma hiç pişman değilim. Yine de üçlemenin herhangi bir oyunu kadar kaliteli olmadığını da söyleyebilirim. Puanlayacak olursam 100 üzerinden 82 veririm. Üçlemede ise hiçbirine 90'ın altında vermem, aradaki farkı öyle anlatayım. Zamanında çok eleştirildiği için Andromeda'dan uzaklaşmış kişilere ve Mass Effect tadını tekrar yaşamak isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim. Ancak beklentilerinizi yine de aşırı yüksek tutmayın




  • 3 saat oynadım oyunu henüz çözemedim ve anlamıyorum. Sürekli olarak birileriyle konuşturuyor bu oyun ve ben tr altyazı olsa bile o diyalogları bekleyemiyorum. Bu oyunun özelliği elemanlarla diyaloğa girip az aksiyonlu bir oyun oynamak mı? Çöl olan bşr gezegene gittim oraya git şunu al diypr 3 5 tane uzaylıyla çatıştım yine bir şeyler toplatıyor. Bu oyunun özelliği bu mudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: victoribarbo

    3 saat oynadım oyunu henüz çözemedim ve anlamıyorum. Sürekli olarak birileriyle konuşturuyor bu oyun ve ben tr altyazı olsa bile o diyalogları bekleyemiyorum. Bu oyunun özelliği elemanlarla diyaloğa girip az aksiyonlu bir oyun oynamak mı? Çöl olan bşr gezegene gittim oraya git şunu al diypr 3 5 tane uzaylıyla çatıştım yine bir şeyler toplatıyor. Bu oyunun özelliği bu mudur?

    Oyunda Ana hikayeleri takip edersen sıkılmazsin. Ama ana hikayeden ayri şehirdeki görevleri yaparken başka bir hikayeye odaklaniyorsun.

    Oyunu iyi takip etmek lazim. Türkçe yamasida mevcut. Objektif olmak lazim Önceki 3 serisi gibi zannederseniz cok sıkılırsınız.

  • Absnthe kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim, yaması ücretliymiş biraz daha deneyeyim oyunu oynamayı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunu 20 saat oynadım şimdilik. Biraz eksikleri var ama harika bir oyun. Zamanında neden gömmüşler anlamadım.


    En büyük sıkıntısı görev karmaşası. Haritada deli manyak gibi gönüp duruyorum. Keşke haritada bütün görevler aynı anda işaretli olsa.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: freqX

    Oyunu 20 saat oynadım şimdilik. Biraz eksikleri var ama harika bir oyun. Zamanında neden gömmüşler anlamadım.


    En büyük sıkıntısı görev karmaşası. Haritada deli manyak gibi gönüp duruyorum. Keşke haritada bütün görevler aynı anda işaretli olsa.

    Oynayalı bayağı oldu ama o çıkıştaki gözlerin durumunu hayatta unutamam . Onlara patch gelmiştir herhalde.

  • TossA CoinTo Your Witcher kullanıcısına yanıt

    Hocam oyunu bu sene başında oynayıp bitirdim, merak etmeyin o rezil gözler artık düzeldi   Sadece o da değil, genel hatlarıyla pek çok bug ve glitch de düzeltilmişti ben oynarken. Üçleme kalitesinde olmasa da ortalama üstü eğlenceli bir yapımdı ama zamanında yaşadığı teknik sıkıntılardan kaybetti maalesef


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunu bitirdim, harikaydi , grafikleri oynanişi beni mutlu etti. Senaryosu icin ayni şeyi söylemeyecegim.. ama şu vakitte oynamak icin tam zamani.. Bitirmiş olmaktan mutluyum :)



    oynamayan herkesin oynamasini öneririm.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: freqX

    Oyunu 20 saat oynadım şimdilik. Biraz eksikleri var ama harika bir oyun. Zamanında neden gömmüşler anlamadım.


    En büyük sıkıntısı görev karmaşası. Haritada deli manyak gibi gönüp duruyorum. Keşke haritada bütün görevler aynı anda işaretli olsa.

    Tamamen aynı fikirdeyim. Şu haliyle gayet güzel. Dediğiniz gibi menüler , harita, görev yönetimi insanı yoruyor bir de siper mekaniğinden pek hoşlanmadım. Sağa-sol surekli oyuncu döndürmek zorunda kalıyor karakteri bir de her siperi beğenmiyor karakter :) Serinin diğer oyunlarını suyunu sikana kadar oynamış biri olarak bu oyunu epey beğendim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freqX

    Oyunu 20 saat oynadım şimdilik. Biraz eksikleri var ama harika bir oyun. Zamanında neden gömmüşler anlamadım.


    En büyük sıkıntısı görev karmaşası. Haritada deli manyak gibi gönüp duruyorum. Keşke haritada bütün görevler aynı anda işaretli olsa.

    Oyun ilk çıktığında ciddi sıkıntıları vardı arkadaşım ondan gömüldü ve haklıydı da insanlar.

    Aslında diğer oyunlardan hiç aşa kalır yanı olmadığı gibi daha hareketli ve özgür bir combat sistemi var çok başarılı olabilecekken o animasyonlar sayesinde batırdı.

  • Oyunu 100 saatte önemli yan görevlerle beraber bitirdim. Musmutlu bir sonla bitti. Bu serinin üzerine oyun tanımıyorum.

    Oyunun eksisi çok aşırı devasa olması ve gezegenler arası yolculuk cidden yoruyor. Bazı özelllikler, örneğin yz kullanımı, elle buz atma filan keşke pasif güç olsaydı. 3 yetenek kullanımına bunları koymak kısıtlıyor insanı.

    Garfikleri, oynanışı günümüz oyunlarından daha güzel. Cyberpunk felaketiyle aynı anda oynadım. Bu oyun hikaye, grafik, oynanış cyber'ın 50 katı iyi. Araç sürme dinamiği bile harika.

    Bunun üzerine yeni oyun yapsalar artık iyi olacak. Gerçek kral mass effect.
  • Ea play muhabbetini aldım bir süre önce şimdi oradan önce SW Jedi fallen order'ı oynadıktan sonra andromeda'ya geçeyim diyorum. İlk 3 oyundaki tadı alamamış kimse oyunu çıktığı zaman merakla takip etmiştim ama yorumlar ME kalitesinin altında olduğu yönünde olunca ve göz bug gibi hatalar da olunca bir ara oynarım diye bırakmıştım.

  • Animus yamasıyla oynanır mı oyun ona göre indireceğim? Gerçi sistemden yana sıkıntım var umarım kasmaz.

  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.