Şimdi Ara

Matematik Yalan Söylemez

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir arkadaşımla matematik nasıl birşey diğer tartışıyorduk.O da bir denklem yazdı ve bu matematiğin yalan olduğunun ispatıdır dedi.
    3-3=5-5 ise
    3.(1-1)=5.(1-1) eşit olmalıdır fakat (1-1) ler birbirini götürdüğünde denklem eşit çıkmıyor
    3.(1-1)=5.(1-1)
    3=5
    Ben bu konudaki düşücelerinizi öğrenmek istiyorum...



  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusufogtem

    Bir arkadaşımla matematik nasıl birşey diğer tartışıyorduk.O da bir denklem yazdı ve bu matematiğin yalan olduğunun ispatıdır dedi.
    3-3=5-5 ise
    3.(1-1)=5.(1-1) eşit olmalıdır fakat (1-1) ler birbirini götürdüğünde denklem eşit çıkmıyor
    3.(1-1)=5.(1-1)
    3=5
    Ben bu konudaki düşücelerinizi öğrenmek istiyorum...


    işin içine sıfır karıştığı zaman hep böyle kafa karıştırıcı şeyler çıkar. (1-1) zaten sıfırdır. Bu noktada bizim eşitlik zaten 0=0 halinde.
    3.0=5.0 ifadesinin matematiksel olarak bir değeri yoktur çünkü buradaki ifade zaten tek bir cümleyi anlatıyor o da çarpmada sıfırın yutan eleman olma özelliğidir. hal böyle iken böyle bir denklem kurmak yanlış ve anlamsız.
  • Sayın Yusufogtem bilim ve kültür başlığına matematikle ilgili sormuş olduğunuz soruların amacı nedir?Matematiğin veya bilimin yanlışlığı mı?sorduğunuz sorulara bakarsak benim anladığım bu!!!Bir defa daha ifade etmem gerekirse BİLİM DE MUTLAK DOĞRU YOKTUR .Buna örnek olarak kimya da sıvıların sıcaklığı artarsa hacmi de artar(doğru orantı),ama bunun bir istisnası vardır suyun "hacmi" +4 dereceye kadar azalır...Görüldüğü gibi istisnalar da vardır.Ama istisnalar kaide yi bozmaz.Bugün matematiğinin dolayısiyle bilimin her dediğini doğru kabul etme zorunluluğunuz da yoktur.Eğer sizi yanlış anladıysam özür dilerim,amacınız insanları daha fazla düşünmeye teşvik amaçlı olabilir.Ama ben bu yönde olduğu kanısında değilim:)bu benim kanaatim kabul edersiniz etmezsiniz.Herkesin bildiği paradoksları yazmak yerine yeni bişeyler düşünüp onları insanlara sunsanız nasıl olur?Yada siz neyi savunuyorsunuz?ortada olanı eleştirmek kolay.Peki biz neyi eleştircez?Olmayan düşünceyi mi?


    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Steinberger -- 14 Aralık 2005, 0:52:00 >




  • Sayın Steinberger,
    Matematiğin ve bilimin yanlışlığını ispatlama gibi bir amacım kesinlikle yok. Sadece insanlara matematikle ilgili "bunlarda varmış be" dedirtmek. Aslında sorduğum sorularının çoğunun cevabını biliyorum. Ama hedefim bunları direk öğretmek değil, onlarında düşünmelerini, paylaşmalarını sağlamak. çünkü ben bilimin içinde birisiyim, mesleğimde bilgiyi öğrencilere-öğretmenlere sunmak. Bu forumu da öğretim yolu olarak tasarlıyorum. Emin olun yukarıdaki sorunun yada ona benzer (0=0) sorularını cevaını bilmeyen birçok insan var. Eğitimin içinde olunca bunu daha iyi anlarsınız. Eleştiriniz içinde size teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger

    Sayın Yusufogtem bilim ve kültür başlığına matematikle ilgili sormuş olduğunuz soruların amacı nedir?Matematiğin veya bilimin yanlışlığı mı?sorduğunuz sorulara bakarsak benim anladığım bu!!!Bir defa daha ifade etmem gerekirse BİLİM DE MUTLAK DOĞRU YOKTUR .Buna örnek olarak kimya da sıvıların sıcaklığı artarsa hacmi de artar(doğru orantı),ama bunun bir istisnası vardır suyun "hacmi" +4 dereceye kadar azalır...Görüldüğü gibi istisnalar da vardır.Ama istisnalar kaide yi bozmaz.Bugün matematiğinin dolayısiyle bilimin her dediğini doğru kabul etme zorunluluğunuz da yoktur.Eğer sizi yanlış anladıysam özür dilerim,amacınız insanları daha fazla düşünmeye teşvik amaçlı olabilir.Ama ben bu yönde olduğu kanısında değilim:)bu benim kanaatim kabul edersiniz etmezsiniz.Herkesin bildiği paradoksları yazmak yerine yeni bişeyler düşünüp onları insanlara sunsanız nasıl olur?Yada siz neyi savunuyorsunuz?ortada olanı eleştirmek kolay.Peki biz neyi eleştircez?Olmayan düşünceyi mi?


    Saygılarımla,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusufogtem

    Sayın Steinberger,
    Matematiğin ve bilimin yanlışlığını ispatlama gibi bir amacım kesinlikle yok. Sadece insanlara matematikle ilgili "bunlarda varmış be" dedirtmek. Aslında sorduğum sorularının çoğunun cevabını biliyorum. Ama hedefim bunları direk öğretmek değil, onlarında düşünmelerini, paylaşmalarını sağlamak. çünkü ben bilimin içinde birisiyim, mesleğimde bilgiyi öğrencilere-öğretmenlere sunmak. Bu forumu da öğretim yolu olarak tasarlıyorum. Emin olun yukarıdaki sorunun yada ona benzer (0=0) sorularını cevaını bilmeyen birçok insan var. Eğitimin içinde olunca bunu daha iyi anlarsınız. Eleştiriniz içinde size teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger

    Sayın Yusufogtem bilim ve kültür başlığına matematikle ilgili sormuş olduğunuz soruların amacı nedir?Matematiğin veya bilimin yanlışlığı mı?sorduğunuz sorulara bakarsak benim anladığım bu!!!Bir defa daha ifade etmem gerekirse BİLİM DE MUTLAK DOĞRU YOKTUR .Buna örnek olarak kimya da sıvıların sıcaklığı artarsa hacmi de artar(doğru orantı),ama bunun bir istisnası vardır suyun "hacmi" +4 dereceye kadar azalır...Görüldüğü gibi istisnalar da vardır.Ama istisnalar kaide yi bozmaz.Bugün matematiğinin dolayısiyle bilimin her dediğini doğru kabul etme zorunluluğunuz da yoktur.Eğer sizi yanlış anladıysam özür dilerim,amacınız insanları daha fazla düşünmeye teşvik amaçlı olabilir.Ama ben bu yönde olduğu kanısında değilim:)bu benim kanaatim kabul edersiniz etmezsiniz.Herkesin bildiği paradoksları yazmak yerine yeni bişeyler düşünüp onları insanlara sunsanız nasıl olur?Yada siz neyi savunuyorsunuz?ortada olanı eleştirmek kolay.Peki biz neyi eleştircez?Olmayan düşünceyi mi?


    Saygılarımla,




    Açıklamanız için tşk ederim.Tatmin edici.Ancak bu sormuş olduğunuz soruların bilimsel açıklamalarını da sizden beklemek hakkım:).(yanlış anlamayın ama yeni açılımlar yapmak gerektiğine inanıyorum)


    Saygılarımla,




  • ok, bundan sonra (eğer sorarsam) soruların cevaplarını ilerleyen anlarda cevap olarak yazacağım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger


    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufogtem

    Sayın Steinberger,
    Matematiğin ve bilimin yanlışlığını ispatlama gibi bir amacım kesinlikle yok. Sadece insanlara matematikle ilgili "bunlarda varmış be" dedirtmek. Aslında sorduğum sorularının çoğunun cevabını biliyorum. Ama hedefim bunları direk öğretmek değil, onlarında düşünmelerini, paylaşmalarını sağlamak. çünkü ben bilimin içinde birisiyim, mesleğimde bilgiyi öğrencilere-öğretmenlere sunmak. Bu forumu da öğretim yolu olarak tasarlıyorum. Emin olun yukarıdaki sorunun yada ona benzer (0=0) sorularını cevaını bilmeyen birçok insan var. Eğitimin içinde olunca bunu daha iyi anlarsınız. Eleştiriniz içinde size teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger

    Sayın Yusufogtem bilim ve kültür başlığına matematikle ilgili sormuş olduğunuz soruların amacı nedir?Matematiğin veya bilimin yanlışlığı mı?sorduğunuz sorulara bakarsak benim anladığım bu!!!Bir defa daha ifade etmem gerekirse BİLİM DE MUTLAK DOĞRU YOKTUR .Buna örnek olarak kimya da sıvıların sıcaklığı artarsa hacmi de artar(doğru orantı),ama bunun bir istisnası vardır suyun "hacmi" +4 dereceye kadar azalır...Görüldüğü gibi istisnalar da vardır.Ama istisnalar kaide yi bozmaz.Bugün matematiğinin dolayısiyle bilimin her dediğini doğru kabul etme zorunluluğunuz da yoktur.Eğer sizi yanlış anladıysam özür dilerim,amacınız insanları daha fazla düşünmeye teşvik amaçlı olabilir.Ama ben bu yönde olduğu kanısında değilim:)bu benim kanaatim kabul edersiniz etmezsiniz.Herkesin bildiği paradoksları yazmak yerine yeni bişeyler düşünüp onları insanlara sunsanız nasıl olur?Yada siz neyi savunuyorsunuz?ortada olanı eleştirmek kolay.Peki biz neyi eleştircez?Olmayan düşünceyi mi?


    Saygılarımla,




    Açıklamanız için tşk ederim.Tatmin edici.Ancak bu sormuş olduğunuz soruların bilimsel açıklamalarını da sizden beklemek hakkım:).(yanlış anlamayın ama yeni açılımlar yapmak gerektiğine inanıyorum)


    Saygılarımla,





  • bilimsel olarak şöyle açıklanır:ilk önce parantez içindeki işlemler yapılır.böylece 1-1=0 olur.bir sayının da sıfırla çarpımı o'a eşittir.sonuç olarak 0=0 olur bu da matematiğin bizi yanıltmadığının örneğidir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    AYT Matı en iyi anlatan hoca
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • a.(x-c) = b.(x-c) şeklinde bir denklemimiz olsun. (x-c) li ifadeleri sadeleştirebilmek için her iki tarafı da (x-c) ye bölmemiz gerekir.

    Yani a.(x-c)/(x-c) = b.(x-c)/(x-c). Matematikte 0 a bölünme diye bir şey yoktur ve sonuç belirsiz kabul edilir. Bu yüzden x-c = 0 durumlarında (x-c) li ifadeleri sadeleştirmeye hakkımız yoktur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusufogtem

    ok, bundan sonra (eğer sorarsam) soruların cevaplarını ilerleyen anlarda cevap olarak yazacağım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger


    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufogtem

    Sayın Steinberger,
    Matematiğin ve bilimin yanlışlığını ispatlama gibi bir amacım kesinlikle yok. Sadece insanlara matematikle ilgili "bunlarda varmış be" dedirtmek. Aslında sorduğum sorularının çoğunun cevabını biliyorum. Ama hedefim bunları direk öğretmek değil, onlarında düşünmelerini, paylaşmalarını sağlamak. çünkü ben bilimin içinde birisiyim, mesleğimde bilgiyi öğrencilere-öğretmenlere sunmak. Bu forumu da öğretim yolu olarak tasarlıyorum. Emin olun yukarıdaki sorunun yada ona benzer (0=0) sorularını cevaını bilmeyen birçok insan var. Eğitimin içinde olunca bunu daha iyi anlarsınız. Eleştiriniz içinde size teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger

    Sayın Yusufogtem bilim ve kültür başlığına matematikle ilgili sormuş olduğunuz soruların amacı nedir?Matematiğin veya bilimin yanlışlığı mı?sorduğunuz sorulara bakarsak benim anladığım bu!!!Bir defa daha ifade etmem gerekirse BİLİM DE MUTLAK DOĞRU YOKTUR .Buna örnek olarak kimya da sıvıların sıcaklığı artarsa hacmi de artar(doğru orantı),ama bunun bir istisnası vardır suyun "hacmi" +4 dereceye kadar azalır...Görüldüğü gibi istisnalar da vardır.Ama istisnalar kaide yi bozmaz.Bugün matematiğinin dolayısiyle bilimin her dediğini doğru kabul etme zorunluluğunuz da yoktur.Eğer sizi yanlış anladıysam özür dilerim,amacınız insanları daha fazla düşünmeye teşvik amaçlı olabilir.Ama ben bu yönde olduğu kanısında değilim:)bu benim kanaatim kabul edersiniz etmezsiniz.Herkesin bildiği paradoksları yazmak yerine yeni bişeyler düşünüp onları insanlara sunsanız nasıl olur?Yada siz neyi savunuyorsunuz?ortada olanı eleştirmek kolay.Peki biz neyi eleştircez?Olmayan düşünceyi mi?


    Saygılarımla,




    Açıklamanız için tşk ederim.Tatmin edici.Ancak bu sormuş olduğunuz soruların bilimsel açıklamalarını da sizden beklemek hakkım:).(yanlış anlamayın ama yeni açılımlar yapmak gerektiğine inanıyorum)


    Saygılarımla,





    Parantez içinde "eğer sorarsam" yazmanıza teessüflerimi bildiririm.Ben bu forum da belirleyici değilim,kendi fikirlerimi belirttim ,elimden geldiğince kibar bir üslupla yazmaya çalıştım.Yanlış anlaşıldıysam veya hatam varsa özür dilerim.




  • Matematikte "birbirini götürme" diye birşey yok.... "Eşitliğin iki tarafını aynı sayıya bölme" diye birşey var. İki tarafı da sıfıra bölmüşsünüz. O halde iki taraf da sonsuz (veya tanımsız) olur, sonsuz=sonsuz olur. 3=5 olmassss
  • Teessüflerinizi bildirmenize gerek yok, çünkü beni yanlış anladınız. O cümeleden bir daha sormayacağım anlamını çıkarmışsınız ama ben onu kastetmedim. Eğer elime bir daha soru geçerse soracağım demek isteidm. Ok? No Problem!
    Ayrıca kovuk nickli arkadaş, bu kadar detaycı olamnıza gerek yok. Siz sadece bizim toplum içinde söylediklerimizi bilim diline çevirmişsiniz. Eğer önemli olan karşımızdakilerin anlamasıysa ki bence öyle, olabildiğince karşımızdakinin anlayacağı şekilde anlatmalıyız. Ne demiş Mevlana Hazretleri: "Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır" Sela ve kelam ile...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger


    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufogtem

    ok, bundan sonra (eğer sorarsam) soruların cevaplarını ilerleyen anlarda cevap olarak yazacağım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger


    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufogtem

    Sayın Steinberger,
    Matematiğin ve bilimin yanlışlığını ispatlama gibi bir amacım kesinlikle yok. Sadece insanlara matematikle ilgili "bunlarda varmış be" dedirtmek. Aslında sorduğum sorularının çoğunun cevabını biliyorum. Ama hedefim bunları direk öğretmek değil, onlarında düşünmelerini, paylaşmalarını sağlamak. çünkü ben bilimin içinde birisiyim, mesleğimde bilgiyi öğrencilere-öğretmenlere sunmak. Bu forumu da öğretim yolu olarak tasarlıyorum. Emin olun yukarıdaki sorunun yada ona benzer (0=0) sorularını cevaını bilmeyen birçok insan var. Eğitimin içinde olunca bunu daha iyi anlarsınız. Eleştiriniz içinde size teşekkür ederim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Steinberger

    Sayın Yusufogtem bilim ve kültür başlığına matematikle ilgili sormuş olduğunuz soruların amacı nedir?Matematiğin veya bilimin yanlışlığı mı?sorduğunuz sorulara bakarsak benim anladığım bu!!!Bir defa daha ifade etmem gerekirse BİLİM DE MUTLAK DOĞRU YOKTUR .Buna örnek olarak kimya da sıvıların sıcaklığı artarsa hacmi de artar(doğru orantı),ama bunun bir istisnası vardır suyun "hacmi" +4 dereceye kadar azalır...Görüldüğü gibi istisnalar da vardır.Ama istisnalar kaide yi bozmaz.Bugün matematiğinin dolayısiyle bilimin her dediğini doğru kabul etme zorunluluğunuz da yoktur.Eğer sizi yanlış anladıysam özür dilerim,amacınız insanları daha fazla düşünmeye teşvik amaçlı olabilir.Ama ben bu yönde olduğu kanısında değilim:)bu benim kanaatim kabul edersiniz etmezsiniz.Herkesin bildiği paradoksları yazmak yerine yeni bişeyler düşünüp onları insanlara sunsanız nasıl olur?Yada siz neyi savunuyorsunuz?ortada olanı eleştirmek kolay.Peki biz neyi eleştircez?Olmayan düşünceyi mi?


    Saygılarımla,




    Açıklamanız için tşk ederim.Tatmin edici.Ancak bu sormuş olduğunuz soruların bilimsel açıklamalarını da sizden beklemek hakkım:).(yanlış anlamayın ama yeni açılımlar yapmak gerektiğine inanıyorum)


    Saygılarımla,





    Parantez içinde "eğer sorarsam" yazmanıza teessüflerimi bildiririm.Ben bu forum da belirleyici değilim,kendi fikirlerimi belirttim ,elimden geldiğince kibar bir üslupla yazmaya çalıştım.Yanlış anlaşıldıysam veya hatam varsa özür dilerim.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: toliveistodie140

    bilimsel olarak şöyle açıklanır:ilk önce parantez içindeki işlemler yapılır.böylece 1-1=0 olur.bir sayının da sıfırla çarpımı o'a eşittir.sonuç olarak 0=0 olur bu da matematiğin bizi yanıltmadığının örneğidir.


    verilebilecek en doğru cevap budur..arkadaşın dediği gibi matematikte parantez içindeki işlemin ana işlemde önceleği bulunduğundan dolayı önce parantez içindeki işlem yapılır..ordan gelen sıfırda çarpmada 0 ın yutan eleman olma özelliğindede her iki taraf 0 a eşitlenmiş olur..
  • Matematik bizi bu aralar çok yanılmaya çalışıyor. Aman dikkat arkadaşlar yanılmayalım...
  • Havanda su dövmeye devam arkadaşlar:)..Bakalım "halkın anlayabileceği dilde" nasıl açıklamalar gelecek..bekliyoruz;umutla...


    Tevazu ve alçakgönüllülükte toprak gibi ol...(Mevlana)

    Saygılarımla,

  • quote:

    Orjinalden alıntı: neverlate

    Matematik bizi bu aralar çok yanılmaya çalışıyor. Aman dikkat arkadaşlar yanılmayalım...

    yanıltıomu anlamadım.?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.