Şimdi Ara

Mavi Bilgisayar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
5.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TÜKETİCİ MAHKEMESİ SIFATIYLA
    ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ’NE

    DAVACI :xxxx xxxxx

    DAVALI :Mavi Bilgisayar
    Şehit Adem Yavuz Sok. No:6/D 06440
    Kızılay / ANKARA
    DAVA KONUSU :Satın alınan ürünün ayıplı çıkması nedeni ile bedelinin iade edilmesi

    OLAYLAR :
    24.10.2006 tarihinde internet üzerinden Mavibilgisayar / Ankara ‘dan almış olduğum Acer 5024 dizüstü bilgisayar toplamda beş kez servise gitmiş bulunmaktadır.Yaklaşık dört aydır ise ürün aynı sıkıntıdan dört kez servise gönderilmiştir.
    - Birinci göndermem de hardiskin sistem tarafından görülmemesi üzerine gönderilmiş ve ürünün 1x512 mb 333 mhz olan raminin 2x512 mb 400 mhz olarak yükseltilmesini de ilaveten istemiştim.Ürünün 100 gb 5400 rpm samsung marka olan hardiski 100 gb 5400 rpm western digital olarak yapılarak tarafıma gönderilmiştir.Ayriyeten raminde 2x512 mb 400 mhz bigboy marka olarak yükseltilmesi yapılmıştır.İlaveten ücret olarak 87.-YTL ödenmiştir.Yapılan bu arıza işlemine ait tarafıma her hangi bir servis formu yollanmamıştır.Ürün bir süre sorunsuz çalışmış fakat sonra sistemde kilitlenmeler görülmüş ve aldığım yerle görüşünce ürünü kendilerine göndermem söylenmiştir.
    - İkinci yollamamda sistemin kilitlendiği görülmüş ve servise yollanmıştır.Aldığım yerin teknik servisi ile telefonla görüşmemde ramin bozuk olduğu ve değiştirildiğini fakat sistemde kilitlenmenin devam ettiği görüldüğünden ürünün servisini sağlayan Tpm Teknolojileri / Ankara ‘ya yollandığı belirtilmiştir.Ürün yapıldı denilerek tarafıma yollandığında servis formunda 100 gb 5400 rpm western digital hardiskinin 100 gb 5400 rpm seagate olarak değiştirildiğini fakat kilitlenme ile ilgili herhangi bir şey yazmadığı görülmüştür.Ürünü denemem de sistemde kilitlenmenin devam ettiği görülmüş ,aldığım yere sorun iletilince ürünün servisten sonra test edilmediği ve bana direk yollandığı ayrıca dizüstü bilgisayar üzerinde ne işlem yapıldığı kendilerince bilinmediği belirtilmiş ve benden Tpm Teknolojileri / Ankara ‘nın telefonu verilerek aranmam istenmiştir.Aradığım zaman sistemde kilitlenme görülmediği ve ürünün test yapılıp sağlam olarak gönderildiği söylenmiştir.Benim ısrarım üzerine Tpm Teknolojileri / İstanbul müşteri hizmetleri ile görüşmem istenmiştir.Yaptığım görüşmede böyle bir hatanın olamayacağı ve ürünün zaman kaybı olmaması için kendilerinin Elazığ Şubesi olan Doğu Bilgi İşlem ve Elektronik aracılığı ile yollanması istenmiş ve aldığım yer ile yaptığım telefon görüşmesinde bir sakıncası olmadığı söylenmesi üzerine tarafımca yollanmıştır.
    - Üçüncü yollamamda bana verilen arıza takip numarasından üründe yapılan testler sonucunda bir sorun görülmediği yazılmış ve servis formuna böle işlenmiştir.Fakat benim ısrarım üzerine ve servisine bakan arkadaşla telefonla görüşmemde sorunun raminden kaynaklandığı belirtilmiştir.Bu konuşmamdan sonra arıza takip numarasından girip bakınca orijinal olmayan ram kullanıldığı ,kendilerinin bunu değişemeyeceği ve ramin değiştirilmesi halinde sorunun çözüleceği belirtildiği görülmüştür.Bu anlatılanları aldığım yer ile görüşmemden sonra ram değiştirilmiş fakat sorunun çözülmediği görülmüştür.
    - Dördüncü yollamamda aldığım yer ve servisine bakan firma ile yaptığım telefon görüşmelerinde sorunun devam ettiği ve tüketici olarak daha fazla mağdur edilmemem istenmiştir.Ayrıca çözüme kavuşmaması halinde yasal işlemlere başlayacağım belirtilmiş ve daha fazla oyalanmaman istenmiştir.Aldığım yer raminde sorun olmadığı ve üründe bir kusur olduğunu belirtmiş ve ürünü Tpm Teknolojileri / Ankara ‘ya yollamıştır.Burası ise servis formunda da belirttiği gibi ürünün bigboy marka ram ile uyumsuz olduğu ve başka bir marka ram kullanılması durumunda sorunun çözüleceği belirtilmiştir.Aldığım yer bunun üzerine 1024 mb 333 mhz kingston ram takarak ürünü tarafıma yollamıştır.Fakat ürünü aldıktan sonra gene sistemde kilitlenmenin devam ettiği görülmüştür.
    Aldığım yer ile görüşmemde artık usandığımı ve ürünün değiştirilmesini kendilerinden talep ettiğimi belirttim.Firma bu konuda haklı olduğumu ,ürünün üç defa aynı sebepden servise gittiğini ve yasal olarak değiştirilmesi için iade işlemlerine başlanacağı söylenmesi üzerine tekrar dizüstü bilgisayarı aldığım yere yolladım.
    - Beşinci yollamamda aldığım firma dizüstü bilgisayarı değişik marka ramlerle denediğini, kilitlenmenin devam ettiğini ve üründe bir sorun olduğunu ısrarla belirterek tekrar Tpm Teknolojileri / Ankara ‘ya yollanmıştır. Tpm Teknolojileri / İstanbul müşteri hizmetleri ile yaptığım telefon görüşmesinde ise ürünün raminden kaynaklandığını ve sorun olmadığı belirtilmektedir.Aldığım yer ile görüşmemde ise ürünün değişmek üzere Kont Bilgisayara yollandığı ve anakartının değiştirildiği belirtilerek ürünün yapıldığı söylenip tarafıma yollanmıştır.Herhangi bir servis formu tarafıma yollanmamıştır.
    Açıkladığım nedenlerle üründen gerekli olan verimi alamadığım ,kullanamadığım ,sürekli oyalandığım ,defalarca ürünün değiştirilmesini talep ettiğim halde dikkate alınmadığım ve ayrıca ürünün değişmesi halinde tekrar bu firmalar ile muhatap olmak zorunda olduğum gerçeğinin tarafınızca değerlendirilmesini ,bunun sonucunda ürünü almak için ödediğim 1536 usd (KDV dahil) (2.190,34.-YTL) ile birlikte ram yükseltilmesi için ödediğim 87.-YTL (KDV dahil) nin de tarafıma ödenerek mağduriyetimin giderilmesini için mahkemenize müracaat etme lüzum ve zarureti doğmuştur.

    Hukuki Sebep :Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Her türlü yasal mevzuat
    Deliller :Garanti Belgesi , Fatura (Acer 5024) , Fatura (Ram Yükseltilmesi) , Servis Formları
    Netice-i Talep :Yukarıda açıklanan nedenler ile mahkemenizce nazara alınacak sair nedenlerle 1536 usd (2.190,34.-YTL) ve 87.-YTL , toplam 2.270,34.-YTL ‘nin dava tarihinden itibaren işleyecek ticari faziyle birlikte davalıdan tahsili ile tarafıma ödenmesine , yargılama masraflarının davalılar üzerine bırakılmasına karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.30.01.2007







  • mahkemeye en sonunda verdim.artık uğraşmaktan bıktım.kargo paralarından ve de günde 2-3 defa telefonla arayıp noldu,naptınız gibi sorular sormak usandırdı.dünyanın parasını veriyoruz ama paramızla rezil oluyoruz.ilgilenen yok.ürünü sattıktan sonra geriye bakan yok.ben bu konuda bir kaç yere forumda yazmıştım.dizüstü geldi kullanıyorum ve şimdilik bi sorun yok gibi.ama buraya yazmamın tek nedeni dizüstü alanların neyin ne olduğunu bilmesi.aşağıdaki haberden sonra yasal haklarımı kullanmaya karar verdim.

    http://www.memurlar.net/haber/62014/

    Türkiye'de 5 tüketici şikayetinden 4'ü haklı bulunurken Yargıtay'ın aldığı son karar müşterilerle şirketler arasındaki ihtilaflarda içtihat niteliğinde olacak. Buna göre, üretim hatası bulunan ürünler ya yenisiyle değiştirilecek ya da tüketiciye ödediği ücret iade edilecek.

    Tüketicinin korunması gereğinden yola çıkan Yargıtay, bu kapsamda açılan iki davada tamir bedeliyle yetinilmesine hükmeden alt mahkemenin kararlarını bozdu.

    Yargıtay'ın kararına konu olan ilk olay şöyle gelişti: Davacı, televizyonunun satın aldıktan 11 ay sonra arızalanması üzerine tüketici hakem heyetine başvurdu. Üründe 'üretim hatası' tespit edildiğini beyan eden tüketici, tamir edilen televizyonu kabul etmeyeceğini bildirerek, öncelikle yenisi ile değiştirilmesini, bu mümkün değilse ödediği paranın geri verilmesini talep etti. Televizyonu satan şirket ise üretim hatasının giderildiğini ve ürünün kullanıma hazır olduğunu savundu. Tarafları dinleyen mahkeme, şirket lehine karar verererk dava açıldıktan sonra üretim hatası giderilen ve bilirkişi raporuna göre orijinali ile aynı nitelikte çalıştığı tespit edilen televizyonu teslim almayacağını bildiren tüketicinin davasını reddetti. Tüketicinin temyiz talebiyle devreye giren Yargıtay ise mahkemenin kararını bozdu. Yargıtay'ın oybirliği ile tüketici lehine verdiği bozma kararında, 4077 sayılı tüketicinin korunması ile ilgili kanuna dikkat çekildi. Tüketicinin ayıplı malla karşılaşması durumunda seçme hakları bulunduğunu belirten Yargıtay, ödediği bedeli geri isteme ya da ayıplı malın aynısıyla değiştirilmesini talep etmenin bu kapsamda olduğunu vurguladı. Davacının, ayıplı malın yenisi ile değişimi, olmadığı takdirde bedelinin iadesi yönündeki talebinin dikkate alınması gerektiği belirtildi. Ürünün onarım bedeline ilişkin fatura dikkate alındığında arızanın önemli olduğunun anlaşıldığına da dikkat çeken Yargıtay, mahkemenin tüketici lehine karar vermesi gerektiğine işaret etti.

    'Satıcı, tüketicinin isteğini yapmalı'

    İkinci vakada ise tüketici, bin 350 yeni lira ödeyerek satın aldığı mobilyaların 3 ay geçmeden kabarmaya başladığını belirterek ürünleri iade edip parasını geri almayı istedi. Bilirkişi raporuna göre de satışa konu olan mobilyalarda imalat hatası ve gizli ayıp niteliğinde sorunlar bulundu. Davacı, tüketici hakem heyetinin lehine karar vermesine karşın sonuç alamadığını açıkladı. Söz konusu mobilyalarda çekme ve kabarma şeklinde üretim hatası bulunduğunu kabul eden mahkeme, bunların boyutunun geri ödemeyi gerektirmediğine hükmetti. Sonuç olarak, kusurlar nedeniyle oluşan değer kaybının bedeli olarak satıcı firmadan 100 yeni lira tahsil edilmesi kararlaştırıldı. Mahkemenin bu kararını, tüketicinin temyiz talebi sonucunda Yargıtay bozdu. Yargıtay, tüketicinin ayıplı malla karşılaşması durumunda ürünün yenisi ile değişimi, bedelinin iadesi, ayıp oranında indirim ya da ücretsiz onarım isteme hakları bulunduğunu ifade etti. Tüketicinin bu haklardan herhangi biriyle ilgili tercihini, satıcının yerine getirmekle yükümlü olduğuna hükmetti. Bilinçli tüketici sayısı arttıkça yapılan şikayetler de çoğalıyor. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın 2006'nın ilk 9 aylık verilerine göre, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne toplam 44 bin şikayet geldi. Sonuçlanan 34 bin şikayetten 28 bin'inde tüketici, 7 bin'inde ise davalı firma haklı çıktı.


    sizlerin bu konuda yapacağınız yorumları ve hukuki yardımlarıda bekliyorum.herşey için teşekürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meliihh23 -- 9 Şubat 2007; 20:08:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meliihh23

    mahkemeye en sonunda verdim.artık uğraşmaktan bıktım.kargo paralarından ve de günde 2-3 defa telefonla arayıp noldu,naptınız gibi sorular sormak usandırdı.dünyanın parasını veriyoruz ama paramızla rezil oluyoruz.ilgilenen yok.ürünü sattıktan sonra geriye bakan yok.ben bu konuda bir kaç yere forumda yazmıştım.dizüstü geldi kullanıyorum ve şimdilik bi sorun yok gibi.ama buraya yazmamın tek nedeni dizüstü alanların neyin ne olduğunu bilmesi.aşağıdaki haberden sonra yasal haklarımı kullanmaya karar verdim.

    http://www.memurlar.net/haber/62014/

    Türkiye'de 5 tüketici şikayetinden 4'ü haklı bulunurken Yargıtay'ın aldığı son karar müşterilerle şirketler arasındaki ihtilaflarda içtihat niteliğinde olacak. Buna göre, üretim hatası bulunan ürünler ya yenisiyle değiştirilecek ya da tüketiciye ödediği ücret iade edilecek.

    Tüketicinin korunması gereğinden yola çıkan Yargıtay, bu kapsamda açılan iki davada tamir bedeliyle yetinilmesine hükmeden alt mahkemenin kararlarını bozdu.

    Yargıtay'ın kararına konu olan ilk olay şöyle gelişti: Davacı, televizyonunun satın aldıktan 11 ay sonra arızalanması üzerine tüketici hakem heyetine başvurdu. Üründe 'üretim hatası' tespit edildiğini beyan eden tüketici, tamir edilen televizyonu kabul etmeyeceğini bildirerek, öncelikle yenisi ile değiştirilmesini, bu mümkün değilse ödediği paranın geri verilmesini talep etti. Televizyonu satan şirket ise üretim hatasının giderildiğini ve ürünün kullanıma hazır olduğunu savundu. Tarafları dinleyen mahkeme, şirket lehine karar verererk dava açıldıktan sonra üretim hatası giderilen ve bilirkişi raporuna göre orijinali ile aynı nitelikte çalıştığı tespit edilen televizyonu teslim almayacağını bildiren tüketicinin davasını reddetti. Tüketicinin temyiz talebiyle devreye giren Yargıtay ise mahkemenin kararını bozdu. Yargıtay'ın oybirliği ile tüketici lehine verdiği bozma kararında, 4077 sayılı tüketicinin korunması ile ilgili kanuna dikkat çekildi. Tüketicinin ayıplı malla karşılaşması durumunda seçme hakları bulunduğunu belirten Yargıtay, ödediği bedeli geri isteme ya da ayıplı malın aynısıyla değiştirilmesini talep etmenin bu kapsamda olduğunu vurguladı. Davacının, ayıplı malın yenisi ile değişimi, olmadığı takdirde bedelinin iadesi yönündeki talebinin dikkate alınması gerektiği belirtildi. Ürünün onarım bedeline ilişkin fatura dikkate alındığında arızanın önemli olduğunun anlaşıldığına da dikkat çeken Yargıtay, mahkemenin tüketici lehine karar vermesi gerektiğine işaret etti.

    'Satıcı, tüketicinin isteğini yapmalı'

    İkinci vakada ise tüketici, bin 350 yeni lira ödeyerek satın aldığı mobilyaların 3 ay geçmeden kabarmaya başladığını belirterek ürünleri iade edip parasını geri almayı istedi. Bilirkişi raporuna göre de satışa konu olan mobilyalarda imalat hatası ve gizli ayıp niteliğinde sorunlar bulundu. Davacı, tüketici hakem heyetinin lehine karar vermesine karşın sonuç alamadığını açıkladı. Söz konusu mobilyalarda çekme ve kabarma şeklinde üretim hatası bulunduğunu kabul eden mahkeme, bunların boyutunun geri ödemeyi gerektirmediğine hükmetti. Sonuç olarak, kusurlar nedeniyle oluşan değer kaybının bedeli olarak satıcı firmadan 100 yeni lira tahsil edilmesi kararlaştırıldı. Mahkemenin bu kararını, tüketicinin temyiz talebi sonucunda Yargıtay bozdu. Yargıtay, tüketicinin ayıplı malla karşılaşması durumunda ürünün yenisi ile değişimi, bedelinin iadesi, ayıp oranında indirim ya da ücretsiz onarım isteme hakları bulunduğunu ifade etti. Tüketicinin bu haklardan herhangi biriyle ilgili tercihini, satıcının yerine getirmekle yükümlü olduğuna hükmetti. Bilinçli tüketici sayısı arttıkça yapılan şikayetler de çoğalıyor. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın 2006'nın ilk 9 aylık verilerine göre, Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne toplam 44 bin şikayet geldi. Sonuçlanan 34 bin şikayetten 28 bin'inde tüketici, 7 bin'inde ise davalı firma haklı çıktı.


    sizlerin bu konuda yapacağınız yorumları ve hukuki yardımlarıda bekliyorum.herşey için teşekürler.
    keşke baştan ram in değişimini istemeseydin...ne yazık ki alt mahkemeler davalara çok yüzeysel bakıyorlar o yüzden avrupa nın aksine
    bizdeki yüksek mahkeme dava sayıları çok yüksek...umarım istediğin gibi gider her şey...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1. Selim

    keşke baştan ram in değişimini istemeseydin...ne yazık ki alt mahkemeler davalara çok yüzeysel bakıyorlar o yüzden avrupa nın aksine
    bizdeki yüksek mahkeme dava sayıları çok yüksek...umarım istediğin gibi gider her şey...

    Alıntıları Göster
    Abi feci cenabetlikler yaşamışsın yani ne diim, Allah sabır versin.. Ben de aynı laptopdan aldım Mavi'den. Benimki de RAM upgrade'liydi ama istememden sonra takmadılar, RAM upgradeli alacağımı söyleyince ellerinde hazır halde 1 adet bulunduğunu ve bunu isteyip istemeyeceğimi sordular, ben de olur dedim. Sonra eve gidince bilgisayarı bir açtım, sistem mistem yok üstüne bide kasada (touchpad'in sağındaki etiketlerin hemen altında) bir çizik vardı! Neyse dedim. Sistemimi kendim kurdum, çiziği de mazur göriym dedim ama bu sefer de resimde görebileceğin gibi bir çatlak meydana geldi (sanırım bu da bazı kullanıcılarda görülebilen bir sorunmuş)..

     Mavi Bilgisayar


    Şimdi ben bunu Mavi'ye götürsem peşlerinde piç edecekler biliyorum. O yüzden hiç öyle uğraşmıycam, arkadaşımın dayısı Acer'da Bilgisayar Mühendisi serviste, direkt onunla irtibata geçicem İstanbul'da.. Sonuçta faturasıyla başvurulduğu takdirde gerekli işlemi yapmak zorundalar, değil mi?
    Umarım mahkeme de senin lehine sonuçlanır. Kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MoRTaNiuS

    Abi feci cenabetlikler yaşamışsın yani ne diim, Allah sabır versin.. Ben de aynı laptopdan aldım Mavi'den. Benimki de RAM upgrade'liydi ama istememden sonra takmadılar, RAM upgradeli alacağımı söyleyince ellerinde hazır halde 1 adet bulunduğunu ve bunu isteyip istemeyeceğimi sordular, ben de olur dedim. Sonra eve gidince bilgisayarı bir açtım, sistem mistem yok üstüne bide kasada (touchpad'in sağındaki etiketlerin hemen altında) bir çizik vardı! Neyse dedim. Sistemimi kendim kurdum, çiziği de mazur göriym dedim ama bu sefer de resimde görebileceğin gibi bir çatlak meydana geldi (sanırım bu da bazı kullanıcılarda görülebilen bir sorunmuş)..

     Mavi Bilgisayar


    Şimdi ben bunu Mavi'ye götürsem peşlerinde piç edecekler biliyorum. O yüzden hiç öyle uğraşmıycam, arkadaşımın dayısı Acer'da Bilgisayar Mühendisi serviste, direkt onunla irtibata geçicem İstanbul'da.. Sonuçta faturasıyla başvurulduğu takdirde gerekli işlemi yapmak zorundalar, değil mi?
    Umarım mahkeme de senin lehine sonuçlanır. Kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun kötü bir durum arkadaşlar Bilgisayar veya sarf malzemelerinde daha çok Gold tercih ediyorum servis kaliteli mükemmel. 3 kez dvd-rom umu götürdüm dvd seçiyor diye hepsinde yenisini verdiler 3. de artık ellerinden kalmadığı gerekcesiyle bir üst modeli verdiler :)

    iyiki varsın gold ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kostebek

    geçmiş olsun kötü bir durum arkadaşlar Bilgisayar veya sarf malzemelerinde daha çok Gold tercih ediyorum servis kaliteli mükemmel. 3 kez dvd-rom umu götürdüm dvd seçiyor diye hepsinde yenisini verdiler 3. de artık ellerinden kalmadığı gerekcesiyle bir üst modeli verdiler :)

    iyiki varsın gold ;)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kostebek

    geçmiş olsun kötü bir durum arkadaşlar Bilgisayar veya sarf malzemelerinde daha çok Gold tercih ediyorum servis kaliteli mükemmel. 3 kez dvd-rom umu götürdüm dvd seçiyor diye hepsinde yenisini verdiler 3. de artık ellerinden kalmadığı gerekcesiyle bir üst modeli verdiler :)

    iyiki varsın gold ;)


    Konuyu dağıtmayalım bence, yoksa birazdan herkes bi firmayı övmeye kalkar.

    Arkadaşım geçmiş olsun umarım sorunların hallalur, keşke mahkemeye gerek kalmadan bütün bunlar firma ile aranızda çözülebilseydi ama görülüyorki artık mavi ben büyüğüm bana bişi olmaz numaralarına yatıyor, hayırlısı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serpantin

    quote:

    Orjinalden alıntı: kostebek

    geçmiş olsun kötü bir durum arkadaşlar Bilgisayar veya sarf malzemelerinde daha çok Gold tercih ediyorum servis kaliteli mükemmel. 3 kez dvd-rom umu götürdüm dvd seçiyor diye hepsinde yenisini verdiler 3. de artık ellerinden kalmadığı gerekcesiyle bir üst modeli verdiler :)

    iyiki varsın gold ;)


    Konuyu dağıtmayalım bence, yoksa birazdan herkes bi firmayı övmeye kalkar.

    Arkadaşım geçmiş olsun umarım sorunların hallalur, keşke mahkemeye gerek kalmadan bütün bunlar firma ile aranızda çözülebilseydi ama görülüyorki artık mavi ben büyüğüm bana bişi olmaz numaralarına yatıyor, hayırlısı..

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun diliyorum.Hak yerini bulur umarım.Çabalarınız ve yaptığınız ekstra masrafların karşılığını da alırsınız.Vurdum duymaz satıcılara örnek bir dava gönül isterdi ki hiç mahkemeye başvurulmasa ama mecbur kalmışsınız.

    Yazınızın herkes tarafından çevrelerine dağıtılması iyi olur kanısındayım şayet izniniz olursa.Gerek mail yoluyla gerek sözlü sohbetler ve forumlarda bu yazılanlar paylaşılırsa birçok kişi mağdur olmaktan kurtulur gibi.

    Ayrıca mahkemenin verdiği kararıda burada bizimle paylaşırsanız seviniriz ki teknoloji dünyasında örnek teşkil eder.Tekrar geçmiş olsun.
    Sağlıcakla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Geçmiş olsun diliyorum.Hak yerini bulur umarım.Çabalarınız ve yaptığınız ekstra masrafların karşılığını da alırsınız.Vurdum duymaz satıcılara örnek bir dava gönül isterdi ki hiç mahkemeye başvurulmasa ama mecbur kalmışsınız.

    Yazınızın herkes tarafından çevrelerine dağıtılması iyi olur kanısındayım şayet izniniz olursa.Gerek mail yoluyla gerek sözlü sohbetler ve forumlarda bu yazılanlar paylaşılırsa birçok kişi mağdur olmaktan kurtulur gibi.

    Ayrıca mahkemenin verdiği kararıda burada bizimle paylaşırsanız seviniriz ki teknoloji dünyasında örnek teşkil eder.Tekrar geçmiş olsun.
    Sağlıcakla.

    Alıntıları Göster
    Sonuna kadar destekliyorum bu yaptığınızı, inşallah hakkınızı alırsınız.

    Bir benzerini de ben yapacağım yakında..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnsuff

    Sonuna kadar destekliyorum bu yaptığınızı, inşallah hakkınızı alırsınız.

    Bir benzerini de ben yapacağım yakında..

    Alıntıları Göster
    hocam inşaallah her şey istediğin gibi gider selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pardon...

    hocam inşaallah her şey istediğin gibi gider selamlar

    Alıntıları Göster
    Mücadeleni takdir ediyorum kardeş. Çevremdeki kimseyi inf. ve mavi'ye bulaştırmıyorum. Bakalım benim kapağı değiştrecekler mi garanti kapsamında, değiştirmezlerse ben de uğraşmayacam, ben de mahkemeye verecem, ben uğraşacağıma onlar uğraşsın artık!!!
    Nalet olsun yaaa NALEEEET
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lutkunf

    Mücadeleni takdir ediyorum kardeş. Çevremdeki kimseyi inf. ve mavi'ye bulaştırmıyorum. Bakalım benim kapağı değiştrecekler mi garanti kapsamında, değiştirmezlerse ben de uğraşmayacam, ben de mahkemeye verecem, ben uğraşacağıma onlar uğraşsın artık!!!
    Nalet olsun yaaa NALEEEET

    Alıntıları Göster
    Helal olsun sana! Kahrolsun malı satıp ortadan kaybolan firmalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: istengeldimyorgunum

    Helal olsun sana! Kahrolsun malı satıp ortadan kaybolan firmalar.

    Alıntıları Göster
    Harbi hellal olsun takdir ettim valla... inşallah dava istediğin gibi sonuçlanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svs

    Harbi hellal olsun takdir ettim valla... inşallah dava istediğin gibi sonuçlanır.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım sizin adınıza üzüldüm. maviden böyle bir şey çıkmasınada hayret ettim. keşke bu işlemleri yapmadan mavinin patronu veya sorumlu müdürleri irtibata geçseydiniz size istediğiniz yardımı yaparlardı. benim bildiğim mavi bu değil çok ama çok ayıp ve yazık etmişler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boncuk2004

    arkadaşım sizin adınıza üzüldüm. maviden böyle bir şey çıkmasınada hayret ettim. keşke bu işlemleri yapmadan mavinin patronu veya sorumlu müdürleri irtibata geçseydiniz size istediğiniz yardımı yaparlardı. benim bildiğim mavi bu değil çok ama çok ayıp ve yazık etmişler.

    Alıntıları Göster
    yarın mahkemem var.inşallah lehime sonuçlanır.mavi bilgisayar,kont ve aceri kınıyorum.üründe sorun yok diyen tpm teknolojiyide Allah a havale ediyom.
    kont firması beni perşembe günü aradı.bayağı bir konuştum.uluslararası garanti var diyorlar fakat ürün mavi bilgisayar tarafından başka yerin yetkili teknik servisine gönderilmesini kabul etmiyorlar.ne diyeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meliihh23

    yarın mahkemem var.inşallah lehime sonuçlanır.mavi bilgisayar,kont ve aceri kınıyorum.üründe sorun yok diyen tpm teknolojiyide Allah a havale ediyom.
    kont firması beni perşembe günü aradı.bayağı bir konuştum.uluslararası garanti var diyorlar fakat ürün mavi bilgisayar tarafından başka yerin yetkili teknik servisine gönderilmesini kabul etmiyorlar.ne diyeyim.

    Alıntıları Göster
    Hoca oncelikle gecmis olsun ama iyi yapmıssın mahkemeye basvurmakla,benimde tuketici mahk. dilekce yazmam gerekiyodu ,musade edersen senin dilekceyi azıcık yazıp vereyim ben hukuk fak. mezunuyum ama avk.lık yapmıyorum senin dilekce avk. dilekcesi gibi olmus helal olsun sonucta firmaların AKLI BASINA GELSİN




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigma Q

    Hoca oncelikle gecmis olsun ama iyi yapmıssın mahkemeye basvurmakla,benimde tuketici mahk. dilekce yazmam gerekiyodu ,musade edersen senin dilekceyi azıcık yazıp vereyim ben hukuk fak. mezunuyum ama avk.lık yapmıyorum senin dilekce avk. dilekcesi gibi olmus helal olsun sonucta firmaların AKLI BASINA GELSİN

    Alıntıları Göster
    benim amacım hem yol göstermek hemde sizden yardım ve destek almaktı.aldığınız ürünün bozulması halinde hakkınızı arayın.çünkü yasalar tüketiciden yana.bunu firmalar kabullenemiyor.ama zamanla onlarda olayların farkına varcaklar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meliihh23

    benim amacım hem yol göstermek hemde sizden yardım ve destek almaktı.aldığınız ürünün bozulması halinde hakkınızı arayın.çünkü yasalar tüketiciden yana.bunu firmalar kabullenemiyor.ama zamanla onlarda olayların farkına varcaklar.

    Alıntıları Göster
    @meliih23

    Başına gelen olay tamamen yetersiz ve kalitesiz teknik eleman eksikliğinden kaynaklanıyor,Sana şu kadarını söyleyim kendi meslegim de bilişim(müh) ve artık bu insanlar yüzünden lanet ediyorum meslegimden! Ülkemizde bilgisayar teknoloji ve kullanıcı alt yapısı yeni yeni gelişmekte oldugundan istismara oldukça mahruz kalıyor malesef ve işler kuralına uygun şekilde yapılmayıp "aman benim mi bana ne" felsefi güdüldüğünden de her zaman son kullanıcı haksız,magdur duruma düşüyor! Laptopuna ram upgrade yapan elamandan donanım testi yapan elemana kadar herkes bu işte kusurludur ve ne yazık ki bunun ceremesini hep sen çekiyorsun,çekmişsin. Daha laptop üretim bandında iken uyumlu donanımından sarfedecegi güc'e kadar herşey test edilmekte ve genişletilebilir donanım listesi oluşturulmaktadır ama gel gör ki bizim ülkemizde servisler de bozulan,arızalan herhangi bir donanımda hemen suç müşteriye atılmaktadır Örnegin arızalı bir boardda alt mühendislik çalışması yapılmayıp hemen müşteriye 500-700 $ board masrafı çıkarılmaktadır,ürün sözde yenisiyle degistirilmektedir.Peki eski bozuk oldugu söylenen board nerede ?

    Arkadaşlar siz siz olun kalitesiz hizmet veren saglam ürünüzü corba eden servislere bırakmayın,başında durun ve ilgilenin!

    Hakkını sonuna kadar aradıgın için tebrik ediyorum buraya yazıp örnek oldugun içinde tşşkr ederim umarım kısa zaman da paranı geri alırsın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_equal_mc2

    @meliih23

    Başına gelen olay tamamen yetersiz ve kalitesiz teknik eleman eksikliğinden kaynaklanıyor,Sana şu kadarını söyleyim kendi meslegim de bilişim(müh) ve artık bu insanlar yüzünden lanet ediyorum meslegimden! Ülkemizde bilgisayar teknoloji ve kullanıcı alt yapısı yeni yeni gelişmekte oldugundan istismara oldukça mahruz kalıyor malesef ve işler kuralına uygun şekilde yapılmayıp "aman benim mi bana ne" felsefi güdüldüğünden de her zaman son kullanıcı haksız,magdur duruma düşüyor! Laptopuna ram upgrade yapan elamandan donanım testi yapan elemana kadar herkes bu işte kusurludur ve ne yazık ki bunun ceremesini hep sen çekiyorsun,çekmişsin. Daha laptop üretim bandında iken uyumlu donanımından sarfedecegi güc'e kadar herşey test edilmekte ve genişletilebilir donanım listesi oluşturulmaktadır ama gel gör ki bizim ülkemizde servisler de bozulan,arızalan herhangi bir donanımda hemen suç müşteriye atılmaktadır Örnegin arızalı bir boardda alt mühendislik çalışması yapılmayıp hemen müşteriye 500-700 $ board masrafı çıkarılmaktadır,ürün sözde yenisiyle degistirilmektedir.Peki eski bozuk oldugu söylenen board nerede ?

    Arkadaşlar siz siz olun kalitesiz hizmet veren saglam ürünüzü corba eden servislere bırakmayın,başında durun ve ilgilenin!

    Hakkını sonuna kadar aradıgın için tebrik ediyorum buraya yazıp örnek oldugun içinde tşşkr ederim umarım kısa zaman da paranı geri alırsın..

    Alıntıları Göster
    Hukuktan anlayan biri ne olur acilen cevap yazsın

    Ben bilgisayarımı 05.02.2006 tarihinde inf. ankara bayiine ellerimle teslim ettim. Sorun kasanın çatlak olmasıydı. 2 gündür inf. ve mavi bilgisayar ile yoğun bir tel trafiği yaşadım ve bugün bir sonuç aldım inf.'den.
    Bugün 01.02.2007 aletin çatlayan kapağını müşteri memnuniyeti adına ücretsiz değiştireleceğini söylediler. Fakat kapak ellerinde yokmuş. Yurt dışından türkiyeye gelecek. Yani daha en az bir 15 gün sonra aletimi tamir edebilirler. Durum böyle olunca bana şöyle bir teklifte bulundu inf. "Notebook'unuzu size verdiğiniz şekilde çatlak kapaklı verelim, siz bunu alın kullanın. Kapak geldiğinde hemen bir daha servise verin tamirini ücretsiz yapalım." Durum bu
    Yani benim aletimin tamirini yetiştiremediler ve yapmadan bana geri verecekler ben de aleti geri aldım diye imza atacam, böylelikle inf. tamir zaman aşımını örtmüş olacak. Sizce ne yapmalıyım. Alet yapılmadan ankaraya gönderilirse. Aleti almayıp, tüketici derneğine mi başvurayım. Lütfen beni yönlendirin. Bu alet beni kahretti, bir aydır bekliyorum işlerim yarım bekliyor ve aletim yapılmadan geri geliyor. Bu iş kaybının bir yaptırımı mutlaka olmalı. Cevaplarınızı bekliyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lutkunf

    Hukuktan anlayan biri ne olur acilen cevap yazsın

    Ben bilgisayarımı 05.02.2006 tarihinde inf. ankara bayiine ellerimle teslim ettim. Sorun kasanın çatlak olmasıydı. 2 gündür inf. ve mavi bilgisayar ile yoğun bir tel trafiği yaşadım ve bugün bir sonuç aldım inf.'den.
    Bugün 01.02.2007 aletin çatlayan kapağını müşteri memnuniyeti adına ücretsiz değiştireleceğini söylediler. Fakat kapak ellerinde yokmuş. Yurt dışından türkiyeye gelecek. Yani daha en az bir 15 gün sonra aletimi tamir edebilirler. Durum böyle olunca bana şöyle bir teklifte bulundu inf. "Notebook'unuzu size verdiğiniz şekilde çatlak kapaklı verelim, siz bunu alın kullanın. Kapak geldiğinde hemen bir daha servise verin tamirini ücretsiz yapalım." Durum bu
    Yani benim aletimin tamirini yetiştiremediler ve yapmadan bana geri verecekler ben de aleti geri aldım diye imza atacam, böylelikle inf. tamir zaman aşımını örtmüş olacak. Sizce ne yapmalıyım. Alet yapılmadan ankaraya gönderilirse. Aleti almayıp, tüketici derneğine mi başvurayım. Lütfen beni yönlendirin. Bu alet beni kahretti, bir aydır bekliyorum işlerim yarım bekliyor ve aletim yapılmadan geri geliyor. Bu iş kaybının bir yaptırımı mutlaka olmalı. Cevaplarınızı bekliyorum...

    Alıntıları Göster
    uluslararası 2 yıl garantisi olan ürünü kont kendisinden başka bakan yetkili teknik servislerin işlemlerini keyfi olarak onlaylamıyor. 2007 yılında yargıtayın verdiği 2 kararın tam metnini bulamadım.yukarda o konu var zaten.bir defa bile teknik servise girse tüketici değişmeleri,bedel indirimi yada parasının iadesini isteyebilirmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meliihh23 -- 1 Mart 2007; 20:14:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meliihh23

    uluslararası 2 yıl garantisi olan ürünü kont kendisinden başka bakan yetkili teknik servislerin işlemlerini keyfi olarak onlaylamıyor. 2007 yılında yargıtayın verdiği 2 kararın tam metnini bulamadım.yukarda o konu var zaten.bir defa bile teknik servise girse tüketici değişmeleri,bedel indirimi yada parasının iadesini isteyebilirmiş.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meliihh23

    uluslararası 2 yıl garantisi olan ürünü kont kendisinden başka bakan yetkili teknik servislerin işlemlerini keyfi olarak onlaylamıyor. 2007 yılında yargıtayın verdiği 2 kararın tam metnini bulamadım.yukarda o konu var zaten.bir defa bile teknik servise girse tüketici değişmeleri,bedel indirimi yada parasının iadesini isteyebilirmiş.


    da... uluslararası garantisi bu aletin 1 yıl. Fakat o da yalan. Uluslararası garanti felan yok.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.