Şimdi Ara

Mavi Bilgisayar Garanti Sorunları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
5.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sn.Deox aslında sorunun cevabını siz vermişsniz!!!Bahsettiğiniz olay distribütor firmaları kapsar kanunda distribütor firma ithal ettiği ürünün (SONY SAMSUNG PANASONİC vs) resmi temsilicileri gibi yani yazdığım firmaların türkiyedeki resmi sözcüleri ve temsilcileridir.Eğerki distribütor firma bu olayı yapsaydı her türlü hakkınızı samsung tazmin edecekti cunki antlaşmalar her iki kurumuda bağlar.Elinizde yinede uluslararası garanti sertirfikası olsaydı samsung bunu karşılardı (o zamanda siz bu ürünü almazdınız pahalı diye).Samsung! distribütür firması dışında satılan hiç bir ürüne türkiyede destek vermez!!!!Aksi zaten olsa distribütor firma samsunga inanılmaz bir tazminat davası açardı haklı olarak.
    İflas eden firmalara gelince yasalar iflas ını ilan eden firmalara bazı kolaylıklar sağlar.Kolay kolay sizin sıkıntınızdan bir sonuç çıkmaz!!!Şunu deneyin aldığınız firmaya mail atın ve hangi firma aracılğı ile bu ürünü ithal ettilerse o firmaya baş vurun ve garantinizi uluslar arası garantiyi çevirin ama buda enaz 200-300 euroluk bir fark olacaktır büyük ihtimal.Merak ettim gerçekten sizin ürününüz yasal ithalatmıdır yada yasal boşluklardan yayarlanılmış bir cihazmıdır?Umarım monitör olarak gözükmüyordur.Bundan sonra umarım ürün alırken Türkyede distribütor firma avantajlarını göz önünde bulundurursunuz.
    Umalım başka firmalarda batmasın mağdurlar çoğalmasın.Türkiye lcd ve plasma çöplüğüne döner.
    Saygılar




  • Sevgili Arkadaşlar,

    İş tecrübem ve sektördeki konumum olarak tahmin edebileceğiniz gibi bu konuda çok detaylı bilgiye sahibim ancak yazmam pek doğru değil. Neresinden bakılırsa bakılsın üzücü bir olay ve inanın böyle bir sorundan kimse bir menfaat sağlayamaz ve hiçbirşey eskisi gibi olmaz. Benim bahsetmek istediğim garanti ve servis sorunları.

    Tüketici kanununa göre elinizde garanti kartı olduğu sürece sektördeki uygulamanın tersine hukuken aslında doğrudan ürünü servis ve garanti amaçlı ithalatçısına vermelisiniz. Bu konuda Tübider olarak çalışmalarımız süremektedir. Yakında açıklamalar yapacağız.

    Özel olarak bu olay benzeri durumlarda her koşulda ithalatçı şirketler tüketicilere yardımcı olmakta (aslında direk görevleri) ve sorun çıkarmamaktadırlar. Doğrudan ithaltçısına başvurun. Sorunu olan Tübider'e şikayet edebilir. Mutlaka da sorunu çözülür.

    Niyazi SARAL - Tübider Y.K Başkanı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Niyazi Saral

    Sevgili Arkadaşlar,

    İş tecrübem ve sektördeki konumum olarak tahmin edebileceğiniz gibi bu konuda çok detaylı bilgiye sahibim ancak yazmam pek doğru değil. Neresinden bakılırsa bakılsın üzücü bir olay ve inanın böyle bir sorundan kimse bir menfaat sağlayamaz ve hiçbirşey eskisi gibi olmaz. Benim bahsetmek istediğim garanti ve servis sorunları.

    Tüketici kanununa göre elinizde garanti kartı olduğu sürece sektördeki uygulamanın tersine hukuken aslında doğrudan ürünü servis ve garanti amaçlı ithalatçısına vermelisiniz. Bu konuda Tübider olarak çalışmalarımız süremektedir. Yakında açıklamalar yapacağız.

    Özel olarak bu olay benzeri durumlarda her koşulda ithalatçı şirketler tüketicilere yardımcı olmakta (aslında direk görevleri) ve sorun çıkarmamaktadırlar. Doğrudan ithaltçısına başvurun. Sorunu olan Tübider'e şikayet edebilir. Mutlaka da sorunu çözülür.

    Niyazi SARAL - Tübider Y.K Başkanı


    Niyazi Bey merhaba...
    Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Benim ürünü aldığım Mavi Bilgisayar bu ürünü ithal etmiş ve şu an hiç bir muhattap yok karşımda. Eğer ithalatcı da iflas etsiyse uygulama nasıl olabilir acaba...?




  • Sn.Niyazi bey sanıyorum siz distribütor firmayla karşırtırdınız!!!Burda elindeki garanti belgesinin hiç bir yaptırımı yok kaldiki ürünü ithal eden firmada belli değil Sn.Deox anlatımına göre!!!Mavi bilgisayar sadece satıcı firma olarak gözüküyor yaptığı olayda ticaret ahlakına tamamen terstir arkadaş bence iyi bir avukata danışıp tüketici mahkemesine başvurmalıdır çunki yapılan şey hiçte ahlaki değil!!!!Malı satmış ve malesefki malın nerden geliği kimler tarafından getirldiği-ithal edildiği konularında hiç bir belge yok!!!Samsung bu tür (herhangi firmada olabilir) ürünlere hiç bir şekilde destek yada yardım etmez çunki bahsettiği garanti boş bir kağıttan ibarettir sadece adı garanti belgesidir!!!!
    Sn.Deox şimdi lütfen okuyun bu ürünün kullanıcı kılavuzu Türkçemidir?Eğer değilse buda bir suçtur ve böyle ürünleri ithal eden ve türkçe kullanım kulavuzu ile satmayan ithalatcılara para cezası vardır ve kanunlara aykırıdır!!!Bu konuda bile mahkeme açabilirsiniz!!!930 liraya kadar ürünlere tüketici hakem heyetleri bakar!!!930 TL den yüksekse tüketici mahkmelerine gitmelisiniz.
    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andy1 -- 8 Temmuz 2009; 21:04:40 >




  • arkadaş aç kutuyu kullanmaya başla panele kolay kolay bir şey olmaz üstelik samsung



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaptan69 -- 9 Temmuz 2009; 22:17:46 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: andy1

    Sn.Niyazi bey sanıyorum siz distribütor firmayla karşırtırdınız!!!Burda elindeki garanti belgesinin hiç bir yaptırımı yok kaldiki ürünü ithal eden firmada belli değil Sn.Deox anlatımına göre!!!Mavi bilgisayar sadece satıcı firma olarak gözüküyor yaptığı olayda ticaret ahlakına tamamen terstir arkadaş bence iyi bir avukata danışıp tüketici mahkemesine başvurmalıdır çunki yapılan şey hiçte ahlaki değil!!!!Malı satmış ve malesefki malın nerden geliği kimler tarafından getirldiği-ithal edildiği konularında hiç bir belge yok!!!Samsung bu tür (herhangi firmada olabilir) ürünlere hiç bir şekilde destek yada yardım etmez çunki bahsettiği garanti boş bir kağıttan ibarettir sadece adı garanti belgesidir!!!!
    Sn.Deox şimdi lütfen okuyun bu ürünün kullanıcı kılavuzu Türkçemidir?Eğer değilse buda bir suçtur ve böyle ürünleri ithal eden ve türkçe kullanım kulavuzu ile satmayan ithalatcılara para cezası vardır ve kanunlara aykırıdır!!!Bu konuda bile mahkeme açabilirsiniz!!!930 liraya kadar ürünlere tüketici hakem heyetleri bakar!!!930 TL den yüksekse tüketici mahkmelerine gitmelisiniz.
    Saygılar


    Merhaba....
    İthal eden firma Mavi Elektronik yani Mavi Bilgisayar olarak gözüküyor... İstanbul adresi var sadece orada herhangi birşey yok...
    Ürüne gelince üretim yeri Slovakya ama cihaz Almanya üzerinden ülkeye giriş yapmış Mavi elektronik adına. Serş numarasını Samsung EU'ya mail attım kontrol ettirmek için daha cevap gelmedi.
    Ürünün kutusundan çıkan kullanım klavuzu Türkçe değildi. Ancak Mavi'den bize ayrıca Türkçe kullanım kılavuzu ürün haricinde verdiler. MAvi Bilgisayar halen iflasını açıklamadı ve başka bir forumda da Ticari Sicil gazetesinde adres değişikliği olarak yazıldıgını belirtmişler.
    İnanın artık garanti olayını bıraktım ama başkalarıda benim durumuma gelmeden bu tarz olayların çözülmesi gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deox -- 10 Temmuz 2009; 11:07:58 >




  • Avrupa ülkelerindede bu sorunlar bir hayli fazla yani garantisi sadece tvnin çalışır durumdan olduğuna ibarettir.Garantiside elbetteki samsung u bağlamamaktadır uluslararası garanti sözleşmeleri extra ücrete tabidir.Misal verirsek kaliteli marka 42inc bir tv yi 500-700 euro arasında alabilirsiniz garantisiz sadece calışır durumda oldugunu gösteren belgedir ve hiç bir yaptırımıda yoktur.Eğerki bunu yasal garantiyi çevirmek isterseniz ürünün fiyatları 1000 eurodan başlar.Yabancı forumlardaki şikayetleri ve tartşmaları okuyorum ve hepside sizinkine benzer sorunlar samsung cevap vermemesi güncelleme yapmaması teknik destek vermemesi v.s gibi ve samsung kendi sitesindede bu tür ürünler için açıklama yapmıştı.Garantisi uluslarası antlaşmalara uygun tvlere bakmayacaklarına dair!!!Sebebi ise bu avrupa rekabet kanunlarına aykırıdır zaten samsung bunu yapsa inanılmaz maddi cezalara carptırılır!!!Seneler önce once bu olay amerikada yaşandı ve sony-samsung milyon dolarlık para cezaları yediler.Bundan sonra böyle bir hatayada düşmezler!!!
    Bu yüzden ürün alırken garanti koşullarına dikkat edin durum ortada zararı görenler siz oluyorsunuz!!!Kaldiki ürün herhangi bir arıza yaparsa durumunuz daha da vahim olacak cunki distribütor firmalar ve servisleri hic bir şekilde teknik destek vermeyeceklerdir kendi imkanlarınız çerçevesinde tamir ettirme yoluna gideceksiniz fiyatıda ona göre pahalı olacaktır.
    Mavi bilgisaraya birşey demiyorum halleri ortada bu kadar çabuk zengin olmak istenince böyle kafa üstü çakılıyorlar ülkemizde malesefki kanunlar esnek avrupada bunu yapsalardı şuan a-z aile varlıklarına kadar el konululurdu.Ülke parasıyla bir takım şeyleri ithal edip insanları mağdur etmenin cezai bir yaptırımı olmayınca sonuçlar böyle oluyor.Türkiyede ihtisas gümrükleri açılmadıkça ne olduğu belli olmayan ürünlere milyar dolarlar ödenmeye devam edecektir tabiki olanda bizlere olacaktır.Birileri zengin birileride mağdur olmaya devam edecektir.

    Saygılar




  • ntsc j ps3 leride "garantli" olarak satarkende yazdık konsol bölümüne .. tabii araştırmadan alanlarda oldu.. geçmiş olsun ne diyelim
  • merhaba arkadaşlar,

    yine bir süredir forumu takip etmiyordum. bugün bağlandığımda deox arkadaşımız ve onun gibi birçok mağdur tüketici yaratan bu olay dikkatimi çekti ve baştan sona okudum. Öncelikle deox ve tüm sorunlu insanlara geçmiş olsun diyorum. Tabii işleri bozulan insanlar için de aynı şeyleri diliyorum.

    albani'nin belrttiği gibi kendisi ve benim gibi bazı arkdaşlar ne yazık ki , bazen karşılaşılabilecek bu hadiseleri onlarca defa dile getirdik , yazdık. ancak tüketiciler için önemli olan bu tarz yazılar , ne yazık ki ön saflarda durmuyor ve üzerine yüzlerce , binlerce diyalog eklenince en dikkatli gözlerin bile bulması mümkün olamıyor. Üstelik deox arkadaşımız dikkatiyle yazıları takip edip, sırf distribütör garantili cihaz alabilmek için İB den alışveriş etmediğini , ancak Mavi bil. firmasında çalışanların kendisini bir bakıma aldattığını dile getiriyor. Belki kapanan firmanın birkaç günü daha olsaydı ürünü iade edecekti. Ancak şu aşamada yapılabilecek pek fazla birşey kalmamış durumda.

    Yasal olarak benim de bildiğim kadarıyla ithalatçı ile üretici aslında aynı anlamda kullanılmaktadır. Kanunlarımıza göre ithalatçı ile satıcı (eğer ürün Türkiye de üretiliyorsa , üretici ile satıcı) müteselsilen (ortaklaşa) sorumludur. Bu durumda ithalatçı da , satıcı da aynı firma olduğuna göre başka bir muhatap kalmamış oluyor.

    Benim donanım habere bir önerim var. Bu forumda birçok insan marka , model ürün araştırması yaparken , markaların distribütörlerinin de hangi firmalar olduğunu ve iletişim bilgilerini kapsayan bir sayfa oluşturulabilir ve markaların önemli satıcı ağları da burada yer alabilir. Örneğin X markanın yetkili distribütörü Y firmasıdır. X mağazaları, Z mağazaları , A ve B mağazaları gibi yaygın ağları bulunan , büyük mağaza zincirleri veya varsa markanın kendi oluşturduğu zincir ismi de alt satıcıları olarak ilave edilebilir. Hatta varsa linkleri bile eklenebilir.

    Böylece alışveriş yapacak tüketiciler marka modele karar verirken ürünü hangi mağazalarda aramasının da daha doğru olacağı yönünde önemli bir bilgiye daha forum üzerinden ulaşmış olur.

    Bence tüketicilerin donanım haberi ziyaret etmesi için iyi bir neden daha yaratılmış olacağı gibi tüketicilerin böylece ürünlerin gerçek distribütörünün kim olduğu konusunda da doğru bilgi almış olur.




  • Big Hocam selamlar

    Biz "haybeye" Dist.Garantili alın demiyoruz!

    Konu burada panel ve Samy veya bir başka markada olsa,Üreticinin "tek bir muhatabı" vardır,ilgili ülkede o da
    Distribütörlük antlaşması yapmış olduğu yetkili firmadır,bu kadar basit!!

    Samy ise Anadolu veya Sony ise Sony-Eurasia veya Tosh ise TNB gibi.....

    "Üretici" sadece ve sadece antlaşma hükümlerine göre ilgili ülkedeki Dist.firmaya mal satabilir!!!!!!
    Bundan dolayı oluşabilecek tüm sorumluluklar v.s gerek Ticari gereksede Hukuki olarak bu iki taraftır

    A-Üretici
    B-Distribütör

    Sonuç olarak burada yani TR de bir markadan bahsediyorsak,bu iki tarafın şayet bir anlaşmazlık halinde her ikisinde
    taraf olarak sorumlulukları vardır,sizde zaten bu durumda elinizde yetkili firma Garanti belgesine istinaden önce Servis
    sonrada Dist.firma ile "yasal" muhatap olma hakkına sahipsiniz!!!!

    Servisler bir yere kadar bu işin sourmlusudur ama asıl muhatabınız Üretici firmanın Distribütörüdür++++


    Yukarıda MAVİ denen firma kim????
    Kısaca "İthalatçı" deniyor,hepsi budur ki bu işlerde TR de çok ciddi Hukuki boşluklar mevcuttur!!!

    İthalatçı denen firmalar Almanya dan(büyük çoğunlukla) "toplama" mal alıp bunları TIR lara yükleyip malları ilgili
    İthalat düzenine göre ithal ederler,hepsi budur,şimdi bu olayı kalkıpta ......Üretici muhataptır yok Anadolu yu ilgilendirir v.s demek
    hem komiktir hemde abesle iştigaldir!!!!

    -Üretici bu durumda kesinlikle taraf/muhatap değildir!!!
    Eğer muhatap olursa Anadolu neci o zaman!!!

    -Anadolu zaten bakmaz böyle ithal gelen Samy ürünlerine,sadece Servisleri bazı durumlarda özel servis adı altında
    ücreti mukabili tamir v.s yapabilir ki bunlarda çoğu firmada kurallara veya kısıtlamalara tabidir!!!

    +++
    Ancak burada mağdur olan kişiler (Mavi den) sadece Tüketici Mahkemelerine veya doğrudan ilgili kanun maddeleri hükümlerince;
    örneğin "Dolandırılma" sebebiyle Dava açma hakları elbette vardır,ancak konu geriye doğru işlerse bir kere çok ciddi iş uzar!!!
    sonra ürünlerin ithalat biçimleri araştırılacak!! Seri no.larından başlayarak en geriye gidip;sizin elinizdeki malı gerçek bir ithal
    malmı yoksa kaçakmı yoksa uslüne uygun olmadan çekilen bir malmı v.s s.v bütün bunlar araştırıldıktan sonra Mavi ye ona göre
    bir suçlama yapılacaktır,kısaca bu süreçte şayet işin ithalat biçiminde bir şekilde "sakat" varsa,zaten o Dava bitmez

    Dava konusu olabilmesi için,önce olayın tam bir tanımı konacaktır,sonrada sizin mağduriyetiniz çerçevesinde ayrıca bir Dava durumu
    gelişecektir!!!

    ++

    Lafım o durki;umarım bu bazı insanlara "Ders "olur!!!

    Şimdi bazı insanlar enelde şunları diyor....yaw Sony aldım yetkili Bayiden sonra bir sorun çıktı v.s v.s
    Veya .....sorun çıktı ilgilenmediler veya beni hasız buldular v.s bunlarda elbette olabilir ama sizin en azından
    Üreticinin yetki verdiği karşınızda bir Distribütör vardır!!! kısaca iki resmi muhatabınız vardır>>>Üretici ve Distribütör Firma

    Mavi den mal alınmış ve herifler "tüymüşler"(görünen manzaranın Türkçe meali budur kısaca!!)geve kapıya TIR ı getir ve yükle malı
    ve git,ohh ne ala memleket be!!!

    ++
    Üreticiler genelde hemen her işe bakarlar,hatta direk sizi muhatap bile alabilirler;sizinde elinizde Dist.den alınmış bir mal varsa;
    sizi Dist.firmayada yönlendirirler ama ısrar ederseniz;olayı onlarlada götürebilrisiniz;ben Tosh taki malum sıkıntı için kaç defa Tosh/UK
    ye yazdım;herifler sonunda benden bıktılar ancak bendeki olayda bir diğer muhatap daha vardı(Samsung)onlardan ilgili cevaplar
    gelmeyince olay kaldı,ama ciddi biçimde bu iş aylarda yürümüştü*;kısaca demem o ki haklı olabilmeniz için elinizde gerekli hukuki
    taraf olduğunuzu gösterir belge olması lazımdır Mavi nin uyduruk Fatura yada Belgesi "hikayedir"!!!
    Samsung buna güler geçer,bakmaz bile böyle işlere!!!

    *Tosh taki olayda ise zaten mağduriyet olmamıştı ve ya para iadesi yada ürün değişimi olmuştu!
    Ama bu arada İtalya dan birisi,panelini,bir başka ülkeden aldığı için(yasal İthal ürün olmasına rağmen)
    Tosh/UK bu kullanıcının panelini değiştirmemiştir!!!! yani böyle durumlarda olabiliyor++

    Dolayısıyla bu işlerde özellikle burada konu "panel" ise mutlaka panellerinizi yetkili Dist.Garantili firmalardan alınız

    ++



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albani -- 11 Temmuz 2009; 21:30:32 >




  • Mavibilgisayarın böyle pat diye 1 günde yok olacağı aklıma bile gelmezdi. Hala da şaşıyorum.
  • arkadaşım boşuna kendini üzmüşsün ürün koskoca samsung ve tüketiciye önem veren firma birkere faturalı ürün fatura tarihinden itibaren yasalara göre 2yıl garanti sunmak zorunda
    yoksa garanti belgesi çıkaramaz satış yapamaz firma... ithalatçıdan almak zorundada değilsin ürünün samsung türkiye ofisi yokmu var
    ozaman 1.muhattabın orası şurdan mail at olayı anlat kendi ürünleri sahip çıkacaktırlar
    lcdyi seçip ordaki kategoriden mailini at...
    http://www.samsung.com/tr/info/contactus.html#

    yada şurdan direk temasa geç samsung çağrı merkezi 444 77 11

    sonucu burdan paylaş diğer mağdur olanlarda bu tür yolları arasın öğrensin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: demircibu

    arkadaşım boşuna kendini üzmüşsün ürün koskoca samsung ve tüketiciye önem veren firma birkere faturalı ürün fatura tarihinden itibaren yasalara göre 2yıl garanti sunmak zorunda
    yoksa garanti belgesi çıkaramaz satış yapamaz firma... ithalatçıdan almak zorundada değilsin ürünün samsung türkiye ofisi yokmu var
    ozaman 1.muhattabın orası şurdan mail at olayı anlat kendi ürünleri sahip çıkacaktırlar
    lcdyi seçip ordaki kategoriden mailini at...
    http://www.samsung.com/tr/info/contactus.html#

    yada şurdan direk temasa geç samsung çağrı merkezi 444 77 11

    sonucu burdan paylaş diğer mağdur olanlarda bu tür yolları arasın öğrensin

    Senin söylediğin gibi olacağını sanmıyorum dostum. Yukarıda arkadaşlar yazmış...Kaçak yollarla veya en azından resmi yollarla ama Türkiye distribütörü'nün dışında ithal edilmiş bir ürüne distiribütör neden garanti hizmeti versinki? Öyle olsa sırf distiribütör garantili diye belli bir meblağ fazla para ödeyen insanların suçu ne ki bu parayı ödediler.

    Veya başka bir soru: Türkiye distiribütörü Anadolu elektronik hiç bir para kazanmadığı ürüne neden hizmet versin? Birisi gitmiş yabancı bir ülkedeki bir mağazadan toplamış malları gelmiş, satmış para kazanmış servis işine geldimi "Anadolu elektronik versin..." demek pek mantıklı değil. Hele en ufak arızasında bile ürünün değiştirilmek zorunda kalındığı lcd tv gibi ürünlerde...

    Bir başka örnek daha: İ.b.im firmasını çoğumuz biliriz. Senin dediğin gibi bir uygulama olsa heralde hepimiz oradan alırdık. Fiyatları çünkü daha makul. İ.b.imde kendisi servis ağı kuracam diye masraf etmemiş olurdu.

    Ha tabi böyle olsa elbet biz kullanıcıların işine gelir. Amma velakin şöyle bir düşününce uygulanması yukarıda anlatmaya çalıştığım gibi bazı sebeplerden ötürü pek mümkün gözükmüyor.

    Bu arada hem konuyu açan arkadaşa hem de varsa başka mağdurlar diğer arkadaşlara da geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. Dünya malı... Fazla sıkmayın canınızı...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: demircibu

    arkadaşım boşuna kendini üzmüşsün ürün koskoca samsung ve tüketiciye önem veren firma birkere faturalı ürün fatura tarihinden itibaren yasalara göre 2yıl garanti sunmak zorunda
    yoksa garanti belgesi çıkaramaz satış yapamaz firma... ithalatçıdan almak zorundada değilsin ürünün samsung türkiye ofisi yokmu var
    ozaman 1.muhattabın orası şurdan mail at olayı anlat kendi ürünleri sahip çıkacaktırlar
    lcdyi seçip ordaki kategoriden mailini at...
    http://www.samsung.com/tr/info/contactus.html#

    yada şurdan direk temasa geç samsung çağrı merkezi 444 77 11

    sonucu burdan paylaş diğer mağdur olanlarda bu tür yolları arasın öğrensin

    Sn.demircibu !!!Kanunlar ne der önce ona bakmak lazım!!!Distribütor firma ve üretici firma bir ülke içindeki bütün hakları karşılıklı mağdur olmayacak şekilde kendi şirketleri mefaatleri çerçevesinde düzenlerler!!!panasonic-takofax samsung-anadolugurp vs gibi bu distribütor firmalar bahsedilen markaların türkiyede bütün yasal ithal ürünlerinin resmi temsilcileridir.Burdaki olaya hiç bir şekilde ne samsung nede distribütor firması muhatap olamaz çunki kanunlarla bu sabittir.Samsung bu ürüne herhangi bir şekilde fatura seri no garanti belgesi gibi bir uygulama getiremez bu hakları samsung anadolu guruba devretmiştir yani samsungun temsilcisi anadolu guruptur samsung'a ne yazılırsa yazılsın kaale bile almaz.Eğerki ürünü yurt dışından yasal yollarla ve uluslarası garanti belgesi ile satın alınsaydı durum değişik olurdu!!!Öyle bir ürünüde haklı olarak satın almazdı çunki full garanti belgesi ürünün normal fiyatına enaz %40 extra ücret getirir.
    İthal edilen ürünün üzerinde yazan marka hiç önemli değildir önemli olan ürünün hangi yollarla ülkeye giriş yaptığıdır.Hükümetin biran önce ihtisas gümrükleri kurması şart olmuştur ve çok tutarsız bir gümrük kanunumuz var.YÜzlerce lcd-plasma yasal boşluklardan yurda giriyor ama bir vatandaş yurt dışından ürün getirdiğinde gümrük müdürlüğü birden yasaları hatırlıyor!!!Ürünüzü 300 euroya alsanız dahi resmi faturası dahi olsa size gümrük görevlisi dur bakalım diyor beni ilgilendirmez kanun bu ürüne derki türkiyedeki aynı marka üzerinden fiyatı belirlenir yani şansınıza Gteirdiğiniz ürünün türkiyedeki emsali 4000 liraysa yandınız demektir 4000+vergisi+ötvsi+bandrolu+gümrük kirasıyla size güzel bir fiyat çıkıyor.Diğer tarafta ise 100 lerce lcd-plasma monitör adı altında rahat rahat gümrükten geçiyor ve birileri zengin oluyor!!!!
    Bu gidişle daha çok mağdurlar olacaktır milyarlarca dolar yurt dışına uçacaktır ve birileride bu yasal boşlukları sigarasını çayını icip izleyecektir.
    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andy1 -- 11 Temmuz 2009; 9:59:38 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: andy1

    quote:

    Orjinalden alıntı: demircibu

    arkadaşım boşuna kendini üzmüşsün ürün koskoca samsung ve tüketiciye önem veren firma birkere faturalı ürün fatura tarihinden itibaren yasalara göre 2yıl garanti sunmak zorunda
    yoksa garanti belgesi çıkaramaz satış yapamaz firma... ithalatçıdan almak zorundada değilsin ürünün samsung türkiye ofisi yokmu var
    ozaman 1.muhattabın orası şurdan mail at olayı anlat kendi ürünleri sahip çıkacaktırlar
    lcdyi seçip ordaki kategoriden mailini at...
    http://www.samsung.com/tr/info/contactus.html#

    yada şurdan direk temasa geç samsung çağrı merkezi 444 77 11

    sonucu burdan paylaş diğer mağdur olanlarda bu tür yolları arasın öğrensin

    Sn.demircibu !!!Kanunlar ne der önce ona bakmak lazım!!!Distribütor firma ve üretici firma bir ülke içindeki bütün hakları karşılıklı mağdur olmayacak şekilde kendi şirketleri mefaatleri çerçevesinde düzenlerler!!!panasonic-takofax samsung-anadolugurp vs gibi bu distribütor firmalar bahsedilen markaların türkiyede bütün yasal ithal ürünlerinin resmi temsilcileridir.Burdaki olaya hiç bir şekilde ne samsung nede distribütor firması muhatap olamaz çunki kanunlarla bu sabittir.Samsung bu ürüne herhangi bir şekilde fatura seri no garanti belgesi gibi bir uygulama getiremez bu hakları samsung anadolu guruba devretmiştir yani samsungun temsilcisi anadolu guruptur samsung'a ne yazılırsa yazılsın kaale bile almaz.Eğerki ürünü yurt dışından yasal yollarla ve uluslarası garanti belgesi ile satın alınsaydı durum değişik olurdu!!!Öyle bir ürünüde haklı olarak satın almazdı çunki full garanti belgesi ürünün normal fiyatına enaz %40 extra ücret getirir.
    İthal edilen ürünün üzerinde yazan marka hiç önemli değildir önemli olan ürünün hangi yollarla ülkeye giriş yaptığıdır.Hükümetin biran önce ihtisas gümrükleri kurması şart olmuştur ve çok tutarsız bir gümrük kanunumuz var.YÜzlerce lcd-plasma yasal boşluklardan yurda giriyor ama bir vatandaş yurt dışından ürün getirdiğinde gümrük müdürlüğü birden yasaları hatırlıyor!!!Ürünüzü 300 euroya alsanız dahi resmi faturası dahi olsa size gümrük görevlisi dur bakalım diyor beni ilgilendirmez kanun bu ürüne derki türkiyedeki aynı marka üzerinden fiyatı belirlenir yani şansınıza Gteirdiğiniz ürünün türkiyedeki emsali 4000 liraysa yandınız demektir 4000+vergisi+ötvsi+bandrolu+gümrük kirasıyla size güzel bir fiyat çıkıyor.Diğer tarafta ise 100 lerce lcd-plasma monitör adı altında rahat rahat gümrükten geçiyor ve birileri zengin oluyor!!!!
    Bu gidişle daha çok mağdurlar olacaktır milyarlarca dolar yurt dışına uçacaktır ve birileride bu yasal boşlukları sigarasını çayını icip izleyecektir.
    Saygılar

    Merhaba...
    Arkadaşlar öncelikle "demircibu" arkadaşımızın dediği yol ilk denediğimdi ama hiç bir şey elde edemedim.Bu olayında bu yolla çözülebileceğini zannetmiyorum.
    Bunu kısaca söyledikten sonra bir kaç bilgiye ulaştım onları sizinle paylaşayım...Mavi Bilgisayar hiç bir ürünü kendi ithel etmiyor. Başka firmalar tarafından ithal edilen malları oradan alıp pazarlıyor. Ama bu ürünler Anadaolu Elektronik tarafından getirilmeyen ürünler. Şuan ithalatçı iki firma var bildiğim ve bunlarla irtibata geçtim benim cihazın hangisine ait olduğunu sorgulatıyorum. Anladığım kadarıyla eğer onların stoklarından çıkmış bir ürünse onların garantisi altında. Sonuca ulaştığımda firmaların adlarını,iletişim bilgilerini ve kimlere ulaşılacağını buradan açıklayacağım..Daha net bir cevap alamadım onun için yazmıyorum...




  • "KAÇAK ÜRÜN YOKTUR PARALEL İTHALAT VARDIR" DEMEK BENCE DOĞRU DEĞİL
    PARALEL İTHALAT BENİM İÇİN KAÇAKÇILIĞIN RESMİLEŞTİRİLMİŞ ŞEKLİDİR
    BAŞKA DENİLECEK HİÇBİR SÖZ YOKTUR
    YOK ÜRÜN ŞU İTHAL ETMİŞ, BU GETİRMİŞ, ŞURDANMIŞ, BURDANMIŞ, KAÇAK DEĞİLMİŞ, SERVİSİ VARMIŞ GARANTİSİ VERİLİYORMUŞ, SANAYİ BAKANLIĞINCA ONAYLIYMIŞ VE BİR ALAY CART CURT...
    BENDE FORUMLARDAN BİRŞEYLER ÖĞRENMEDEN ÖNCE MAVİDEN LG PLAZMA ALDIM PARALEL İTHALATIN TAM BİR YALAN OLDUĞUNU CİHAZI KURMAYA GELEN ABUK SUBUK SERVİS KILIKLI ADAMLARI GÖRÜNCE ANLADIM 1 YILI DOLDU ŞU ANA KADAR HİÇBİR SORUNLA KARŞILAŞMADIM AMA KARŞILAŞIRSAM MAVİ BATMASAYDI DA KARŞIMDA ÇOKTA ANLAYIŞLI BİR SERVİS VE MÜSTERİ MEMNUNİYETİ BULMAYACAĞIMI BİLİYORDUM ŞİMDİ MAVİ BATTI DİYE ÜZÜLMÜYORUM ŞİMDİ SONY LCD ALDIM SONY CENTERDAN PS3 ALDIM SONY CENTERDAN BUNDAN SONRA ONA BUNA PARA KAPTIRMAM
    BENİM SANA TAVSİYEM ÜRÜNÜ GÜZELCE KULLAN İNŞALLAH SORUN ÇIKMAZ ÇIKARSA YAPACAK BİRŞEY YOK
    ARTIK ANLAYALIM MAVİ VE ....... ......... GİBİ FİRMALAR HALA RESMİLEŞMİŞ KAÇAKÇILARDIR KİMSE "KAÇAK DEĞİL SANAYİ BAKANLIĞI İZİNLİ "FALAN FİLAN AYAKLARI YAPMASIN




  • peki bu teknoloji marketlerinden hangisine güvenicez bundan sonra...
    ne yani artık batana kadar veya 2 yıl garanti mi
  • Distirbutor frimalardan baska ürününe full garanti verecek bir firma zor bulursun!!!2 yıl garanti deniyor bu garantide kendi firmalarının kağıttan ibaret bir belgedir..Distribütor firmalara hiç bir şekilde alakası yoktur!!!Aldığınız firma batmamışsa onların servislerine gidersiniz batmışsada kendi başınızın çaresine bakmak zorundasınızıdır....Tüketiciler olarak hakalarınıza sahip çıkın distribütor firma demek üretici firmanın (samsung sony toshiba lg pioneer panasonic sharp vs vs vs) gibi firmaların resmi türkiye temsilcileridir!!!Distribütor firma batsa dahi temsil ettiği firma her türlü servisi ve teknik desteği sağlamak zorundalardır!!!!Kanunda kriterleri bellidir kullanım süresi boyunca (60-100 bin saat) distribütor firmalar her türlü servis yedek parça ve aksesuradıda bulundurmak ve hizmet vermek zorundalardır!!!!
    Saygılar
  • Ben de şu sıralar internetten LCD Tv almak istiyorum, fiyatı daha uygun olduğu için. Bir firmanın sattığı ürünün resmi ithalata olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz acaba, firmaya sorsak yukarıdaki olay gibi resmi ithalat dese bile güvenemem. Ayrıca bu online alışveriş siteleri iflas furyası yaklaşık 1 yıl önce weblebi.com, daha sonra koysepete.com en son da mavibilgisayar ile sürdü. Bu firmalar kapanmadan önce hep sitelerinde çok uygun fiyatlı ürünler gösterdiler, sonra siparişleri toplayıp kayboldular. Şu an korktuğum bir site daha var(umarım kapanmaz):hizlial.com. Bu sitede 1 haftalığına her üründe %10 indirim uyguluyor. Zaten elektronik ve bilgisayar malzemelerinde kar oranı zaten çok yüksek değil. Bu indirim de ben de şüphe uyandırdı. Ayrıca almak istediğim bir LCD TV bu firmada Teknosa.com'a gör tam tamına 480 TL( bu da %21 yapıyor). Bu firmadan çok alışveriş yapmama rağmen bu gibi ani ve nispeten yüksek indirimler nedeniyle şu an alıp almamakta tereddütlüyüm.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: arif32

    Ben de şu sıralar internetten LCD Tv almak istiyorum, fiyatı daha uygun olduğu için. Bir firmanın sattığı ürünün resmi ithalata olup olmadığını nasıl öğrenebiliriz acaba, firmaya sorsak yukarıdaki olay gibi resmi ithalat dese bile güvenemem. Ayrıca bu online alışveriş siteleri iflas furyası yaklaşık 1 yıl önce weblebi.com, daha sonra koysepete.com en son da mavibilgisayar ile sürdü. Bu firmalar kapanmadan önce hep sitelerinde çok uygun fiyatlı ürünler gösterdiler, sonra siparişleri toplayıp kayboldular. Şu an korktuğum bir site daha var(umarım kapanmaz):hizlial.com. Bu sitede 1 haftalığına her üründe %10 indirim uyguluyor. Zaten elektronik ve bilgisayar malzemelerinde kar oranı zaten çok yüksek değil. Bu indirim de ben de şüphe uyandırdı. Ayrıca almak istediğim bir LCD TV bu firmada Teknosa.com'a gör tam tamına 480 TL( bu da %21 yapıyor). Bu firmadan çok alışveriş yapmama rağmen bu gibi ani ve nispeten yüksek indirimler nedeniyle şu an alıp almamakta tereddütlüyüm.

    Düşünmene gerek yok kredi kartıyla alırsan. Ürünü yollamazlarsa dahi 1 ay içinde bankana başvurarak alışverişi iptal ettirebilirsin. Aslında internetten satılan ürünlerdede tüketici hakları daha iyi örneğin koşulsuz iade gibi...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.