Şimdi Ara

Mavi Bilgisayar Garanti Sorunları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
5.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar halen garantiye takılmıssınız!!!!!!Distribütor firmaların garantisi haricindekiler sadece satan firmayı bağlayan adı garanti belgesi olan kağıttan ibaretlerdir!!!!!!!!
    Distributor firma demek samsung-sony panasonic toshiba vs vsvs.Dev firmların resmi Türkiye temsilcileridirler ve antlasma yaptıkları firmanın Türkiyedeki resmi sözcüleridirler!!!
    Yani x firmadan aldıgınız bir ürün ne distribütor firmayı bağlar nede üreticisini misal olarak panasonic'in resmi sözcücü ve temsilciisi Takofax dır.Samungun anadolu guruptur örnekler çogaltılabilir !!!
    Böyle ucuz ürünlere gelince ingilterede almanyada ve daha bir çok ülkede bizim tabirimizle spot diyelim firmalar mevcuttur ve 50 inc bir plasma yada Lcd yi 400-600 dolar arasında alabilirsiniz!!!Fakat bu ürünün hiç bir garantisi yada resmi bir hakkı bağlamaz çıplak ürünlerdir !!!Garantisi sadece üretici firmadan çıkmış çalışır durumda oldugunu belirten bir belgeden ibarettir!!!
    Meraklılarınız bilir avrupadaki bazı sitelerde 700 euro 52 inc Samsung LCD fiyat etiketi görürsünüz!!!Ürünü almak için girdiğinizde size yasal garanti koşulları sunulur uluslar arası garanti belgesi gibi ve ülkenize göre fiyatlar sunulur ve küçük bir hayal kırıklıgı yaşarsınız çunki fiyat birden şişer!!!
    İngilterede sitelere bakın çok nadir garanti kapsamında ürün alanlar şikayet bildirirler ve onlarda zaten kaale alınmaz!!
    Tüketiciler olarak artık haklarınızı öğrenin sonradan üzülmenin bir faydası yok!!!!
    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andy1 -- 19 Temmuz 2009; 8:13:07 >




  • arkadaşlar,
    hep aynı konularda yazıyoruz diyebilirim. son yazımı 11 temmuzda burada yazmışım. sanırım başka yazı yazmadan tekrar yazıyorum.
    neden tekrar yazıyorum? buraları okuyan henüz tecrübesi kısıtlı vatandaşlarımız bilgilensin, başına hoş olmayan şeyler gelmesin diye. nedense fiyata o kadar çok odaklanılmış ki 50-100TL ye ne aldığımızı gerçekte bilemez hale gelmişiz.

    buradaki yazıları okuduktan sonra bile bakıyorum, hala daha internetten emin olamadığı sitelerden tv almayı düşünenler var. Bu cümlem elbette tamamen internetten lcd alınmaz anlamına gelmiyor. ancak ciddi dezavantajları olduğunu vurgulamak istiyorum.
    Eminim ki burada vakit ayırıp da yazı yazan , hatta sadece okuyan insanların hiçbiri için para kolay kazanılmıyordur. o yüzden harcarken de dikkat edeceğiz elbet.

    Öncelikle distribütör firma tanımına açıklık getirmek lazım. Bizim kastettiğimiz distribütör firma kimdir. Genel anlamda ; bir üreticinin ürünlerinin yerel satışı için belli koşullarda, kapsamı ve süresi genelde üretici tarafından belirlenen ve üretici ile dağıtıcı arasında özel ticari sözleşmelerin imzalanmasıyla, üreticinin yetkilendirdiği , anlaştığı yerel dağıtıcılık yapabilen satış firmasına yada firmalarına denir. bazı anlaşmalara göre bir markanın distribütör sayısı birden fazla da olabilir. buna markanın anlaşma imzaladığı firmalarla arasındaki sözleşme hükümleri ve süreleri etki eder.

    TV sektörü için bildiğim kadarıyla 3 önemli dünya firması ülkemizde kendi şirketleri ile faaliyettedir, yani ürünlerini bizzat kendileri pazarlamaktadır,yerel bir distribütör olmadan. Bunlar Philips, Sony ve LG dir. Eğer uzun süreli servis ve hizmet güvencesinden bahsetmek gerekirse elbette bu 3 firmanın ürünleri, bu sebple diğerlerinden biraz daha öne çıkar . Çünkü sonuçta herhangi bir markanın ürünü satan yerli yada yabancı distribütör firmalar sonuçta bu anlaşmaları belirli dönemlerle yaparlar, yenilerler. ancak günün birinde anlaşmazlık ile satışına son vermeyecekleri (digicom gibi), faaliyetini durdurmayacakları (sanırım tekofaks örnek olabilir) garanti edilemez. Ancak yine de faaliyette oldukları süre içinde yetkili dağıtıcı olduklarından her türlü hizmet iyi yada kötü alınabilir. hukuksal anlamda muhatap bulunabilir. Bu dağıtıcı firmanın, tüketicisine ne derece önem verdiği ile ilgilidir ve işin samimiyeti firmadan firmaya değişir.

    Buraya konu olan mavi bilgisayar gibi kendi ithalatını yapan yada yetkili distribütör dışındaki firmaların ithal ettiği ürünleri satanların durumunu ise bu kadar yazıdan sonra tekrar anlatmaya gerek yok sanırım. Bu tarz firmaların ve bu firmalardan ürün alanların en güvendiği konu sanırım markaların kalitesi yada bana bişey olmaz mantalitesidir. Bir üründe üretim sorunu olduğunda buna en iyi kim müdahale edebilir diye düşünecek olursak? cevap elbette üretici firmadır. bir satış firmasının ne derece iyi niyetli olursa olsun üretici firmanın yeteneklerine, yapabileceklerine, bilgisine , tecrübesine, yedek parça deposuna, yetişmiş elemanına, vs vs vs. sahip olması nasıl beklenebilir?. Ancak işin ilginç tarafı bunu iddia edenler olabiliyor. Daha da ilginci buna kalpten inanların olmasıdır. Yada bana bişey olmaz abi mantalitesindeki gibi konunun hafife alınmasından başka birşey değildir.

    Dolayısıyla burada basit bir risk değerlendirmesi yapılırsa uzun vadede en az sorun yaratma potansiyeline sahip, çözüme en hızlı ulaşabilecek, dağtıcılar kendi faaliyet gösteren firmalardır. Bunlardan sonra yetkili distribütörler gelir ki o noktada hem markanın, hem de satıcısının size ne derece güven verdiğine bakılmalıdır. Örneğin ülkemizde Anadolu grubu son derece saygın , güvenilir bir kuruluşdur. Büyüklük olarak en büyük holdinglerimizdendir. Bunun aksini sanırım kimse iddia edemez. ülkemizde Anadolu grubunu bir başka yerli satıcı firmamız ile kıyasladığınız zaman ne düşünürsünüz ? En azından finansal bir sorun nedeniyle tüketicisine sorun yaratma riski son derece düşüktür. (Elbette bu sene Amerika da olanlar ve geçmişte ülkemizde olanlardan dolayı minicik de olsa açık kapı bırakmakta fayda var. aslında imkansız demek isterdim) Yani sıfır risk hiçbir zaman yok.
    İnternetten satışlar ise bana göre tam bir muamma. işin bilgi güvenliği kısmını mı önce düşünmek lazım, yoksa aldığınız ürünün nereden ve hangi koşullarda geldiğini mi ? garanti sıkıntısı olur mu olmaz mı? kararsız kalıyorum. İnternetten aldığımız ürünün teşhir ürünü olmadığı, başka birine gidip gelen, açılan kapanan hatta 5-6 gün kullanılan bir ürün olup, olmadığını bilebilir miyiz? Onu bırakın, serviste işlem görmüş, orası burası değişmiş olsa nasıl bilebiliriz? sorsak , alacağımız cevaba ne derece güvenebiliriz? Tüm bunlar düşünülmüş olmalı ki internet satışları için 7 günlük hukusal iade süresi var. ancak ara sor, getir, götür, bunlar kolay iş mi? (gerçi kendi kurulum yapanlar da vardır ) tabii kaç lira için bunlarla uğraşılır bilemiyorum , muhakkak herkes için bedeli değişir. İlk anda farkedemediğimiz bir sorunu 8. gün farketsek ne olur? telefon ile kime nasıl ulaşılır? Elbette bir arkadaşımız belirttiği gibi son aylarda ucuz fiyatlar deklare edip de kayıplara karışan, ardında birçok mağdur bırakan internet siteleri de kötü örnekler arasında. Bu firmalar bir de üstüne üstlük işlem yaptıkları kredi kartı bilgilerini satar mı? bilebilir miyiz? Elbette bu alanda da işini düzgün yapanları karalamamak lazım . ancak sanal alemdeki satış firmalarının bir apartman dairesinden yada dağ başında bir depodan yada küçücük bir ofisten idare edilmediğini nereden bilebiliriz. Bu neden önemli olsun diyenler olabilir. Ancak alımlı sayfaları olan internet sitelerinin gerçekte iç yüzünü nasıl bilebiliriz? en azından gerçek alemde görünüşleriyle , görünürdeki mal stoğu ile , onu bırakın çalışanları kalitesiyle bile bazı mağazaları bir bakışımız ile haklı yada haksız eleyebiliriz. Sanal alemde ise adeta kör ve sağır gibiyiz. bu anlamda çalışan alıngaçlara sahip değiliz.

    Sanırım tüketici olarak burada karar vermemiz gereken bir ürünün ederinin ne olduğunu, yapacağımız araştırma ve kıyaslarla kendimizce tayin etmektedir. Eğer bu eder, bizim için karşılanabiliyor ise satın alınmalıdır. Her ne alırsak alalım, ürün ile birlikte uzun süreli, olası hizmetleri de aldığımızı ve ihtiyacımız olduğunda bunların her daim ulaşılabilir ve hizmete hazır olması gerektiğini hesaba katmalıyız. ve son olarak herşeyin bir bedeli olduğunu da idrak etmeliyiz. Ayrıca ne olursa olsun sıfır risk olmadığını bilmeli, ancak mantığımzın sesine güvenerek risk puanlarını en aza indirmeliyiz.




  • Arkadaşıma Maviden samsung LCD monitör almıştık bugün arızalanmış 3-5sn içinde kapanıyormuş.
    Buradaki okuduklarımdan sonra garanti peşinden koşmamam gerektiğini anladım..
    Bu LCD yi çöpemi atıcaz parasıyla tamirini yapabilecek bir firma varmıdır?
    Teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deox

    Merhaba..
    Öncelikle forumda tam nereye yazacağımı bilemediğim için buraya yazmaya karar verdim. Adminler gerekli gördükleri yere kaldırırlar.
    Mavi Bilgisayar batmadan önce Samsung LCD aldı ve 10 Temmuz'da kurulum ıcınde randevu aldım. Ama Mavi bilgisayar iflas edıp bır gecede ortadan kaybolunca bızım garantı belgelerı ve kurulum ısı ortada kaldı... Şimdi sadece elımde kutusu acılmamıs urun,mavı bılgısayarın verdıgı uyduruk bır garantı belgesı ve faturası var urunun.
    Bugun Samsung'u aradıgımda urune destek veremeyeceklerını cunku mavi bilgisayarın kendılerının dıstrıbutorlerı olmadıgını soyledı. Bana mavı bılgısayar bunu satarken sordugumda Samsung'un garantısı altında dıye sattı.Sitelerinde verdıklerı e-maıl adresıne de kımse cevap vermıyor.Burada nereye ve nasıl bır basvuruyla hakkımı arayabılırım ...
    Önerılerınızı beklıyorum

    lcd monitörüm bozulmasın diye dua edicem o zaman bende maviden almıştım,garanti işi gerçekten büyük sorun,elektronik eşyada olmassa olmaz...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.