Şimdi Ara

mazda 3 balon mu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
302
Cevap
6
Favori
10.842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yemişim sıkıştırma oranını mı ? O nasıl bir cümledir ? Bilime karşı olmak böyle birşey olsa gerek. Otto motorlarda termik verimi arttırmanın tek yolu sıkıştırma oranını arttırmaktır. Ben turboyla termik verim arttırırım diyorsanız buyrun sahaya. Vuruntuyla silindir bloğunu yormayın da sonra.

    Mazda mühendisleri f1 araçları gibi sıkıştırma oranı kullanmış. Egzoz olarak headers bile kullanmışlar. Araç benzinliye göre oldukça da az yakıyor ayrıca yol tutuşu da gayet iyidir.

    Tabi araç sürekli servise gitmeyince çekiciliği kalmıyor doğrudur. Sanayideki tanımadığınız ustaya araba sorun. Renault, volkswagen, fiat önerecektir. Mazda lafını kolay kolay duyamazsınız çünkü arabanız arıza yapmazsa o adam da para kazanamaz. İkinci el falan diye elli tane yalan sallarlar.

    Piyasadaki her araca turbo takılacak diye bir zorunluluk mu var ? Gittiğin yol, yol değilmiş. Turbo motorda uzun süre dip gaz basarak gidin bakalım turboyu nasıl kucağınıza veriyorlar.

    Malzeme kalitesi ve içeriye ses alma muhabbetine de inanmıyorum. Araca taraflı baktığınız gün gibi ortada. Göreceli değerlerle marka kötülemeye çalışmak çaresizliktir.

    Ancak sen git volkswagen al kardeşim. Ben mazda sahibi olsam, yollarda kızılay dağıtmış gibi her yerde mazda görmek istemem. Gidin volkswagen kaliteli diye kendinizi avutun. Sizin gibilere de volkswagen kafi zaten.

    Turbo da yağlama sıkıntısı olmazsa istediğin kadar yol gidersin, yollarda milyonlarca araç var kaç tanesi turbo patlatıyor? Turbo araç kullanması biraz daha zahmetli, daha çok özen istiyor katılıyorum ama öyle ikide bir arıza falan çıkarmıyor. Çağı yakalamak lazım, önyargılardan kurtulun bence.




  • mrmst kullanıcısına yanıt
    Ben satılmaz demiyorum zaten, değer kaybı oluyor diyorum. Adam polo alıyor 6 ay sonra satışa çıkarıyor, aldığı fiyatın 2-3bin üstüne aynı günün öğlenine kadar satıyor.

    asx,te lancerde öyle mi illa ki değer kaybı var. Bir focus satmakla lancer satmak aynı süratte mi? hayır. Bir linea satmakla ceed satmak aynı rahatlıkta m? hayır. Piyasanın ikinci eli kuvvetli markaları belli, herkes de bunlaras yöneliyor. Lancer,asx falan bunların ülkedkei satış rakamları beli zaten. Ülke şu anda bu kadar krizde olup, insanlar para harcarken 5 kere düşünürken bence balon meselesi tam şu anda önemli. Bir tane boya için gün düşünüyoruz, kazası varsa nasıl var, ne olmuş, çok mu masraflı diye kılı kırt yarıyoruz. Amerikada falan öyle mi? AL gülüm ver gülüm bitti. Adamların alım gücü var, üretimi var, benzini var. Hayat onblara güzel. Bizde para dedinmi stres başlıyor..




  • Zeplin zeplin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lütfen biraz saygı duyalım genç adam gününü gününe katmış tam 3 ay arastırmıs bu sonuca varmış ve bunu sadece 3 cümleyle anlatmış... seni gidi trol seni...
    gecen hafta mazda 6 gördüm araç kendini 100 metreden belli ediyordu e 3 te onun gibiyse tadından yenmez bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yemişim sıkıştırma oranını mı ? O nasıl bir cümledir ? Bilime karşı olmak böyle birşey olsa gerek. Otto motorlarda termik verimi arttırmanın tek yolu sıkıştırma oranını arttırmaktır. Ben turboyla termik verim arttırırım diyorsanız buyrun sahaya. Vuruntuyla silindir bloğunu yormayın da sonra.

    Mazda mühendisleri f1 araçları gibi sıkıştırma oranı kullanmış. Egzoz olarak headers bile kullanmışlar. Araç benzinliye göre oldukça da az yakıyor ayrıca yol tutuşu da gayet iyidir.

    Tabi araç sürekli servise gitmeyince çekiciliği kalmıyor doğrudur. Sanayideki tanımadığınız ustaya araba sorun. Renault, volkswagen, fiat önerecektir. Mazda lafını kolay kolay duyamazsınız çünkü arabanız arıza yapmazsa o adam da para kazanamaz. İkinci el falan diye elli tane yalan sallarlar.

    Piyasadaki her araca turbo takılacak diye bir zorunluluk mu var ? Gittiğin yol, yol değilmiş. Turbo motorda uzun süre dip gaz basarak gidin bakalım turboyu nasıl kucağınıza veriyorlar.

    Malzeme kalitesi ve içeriye ses alma muhabbetine de inanmıyorum. Araca taraflı baktığınız gün gibi ortada. Göreceli değerlerle marka kötülemeye çalışmak çaresizliktir.

    Ancak sen git volkswagen al kardeşim. Ben mazda sahibi olsam, yollarda kızılay dağıtmış gibi her yerde mazda görmek istemem. Gidin volkswagen kaliteli diye kendinizi avutun. Sizin gibilere de volkswagen kafi zaten.

    Arkadşım 3 aydır ben mazda 3 ü babamın hayrına araştırmadım, çok istiyordum almak, ama anya ile konya karişmasın bu araba ne wv jetta,golf nede insignia(D sınıfı ama fiyatlar yakın) ile yarışabilir. Bunuda görmek lazım. Anca civic ve focus a altarnatif olur, ordada berbat 2. el ve servis olayından kaybeder. Zaten adamların derdi değil türkiye koskoca istanbula 3 araç gelmiş şaka gibi:)BMW bile turbo motor üretip 520i gibi bir arabaya takıyorsa hala neyi tartışıyorsun, adamlar 170 beygir ürettiler 1.6 dan, selam olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    Linkteki videoda adam demiş Golf te daha az yol sesi, daha az rüzgar sesi ve daha az titreşim var diye. Test edilen araçlar en boş versiyonlar bu arada, daha donanımlı Mazda değişik olurmu bilmiyorum.

    Videoyu izleyip yorum yapan tek insan. Alkış...Bu sadece örnek bi video yurt dışı forumlarda daha ağır eleştirilen var mazda 3 için

    Ne zaman adam oluruz çok okuyup az konuşunca
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 'Sefa

    Mesaj sayısından vw fanı bi troll olduğu açık

    ilkokul terkmisin?:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yemişim sıkıştırma oranını mı ? O nasıl bir cümledir ? Bilime karşı olmak böyle birşey olsa gerek. Otto motorlarda termik verimi arttırmanın tek yolu sıkıştırma oranını arttırmaktır. Ben turboyla termik verim arttırırım diyorsanız buyrun sahaya. Vuruntuyla silindir bloğunu yormayın da sonra.

    Mazda mühendisleri f1 araçları gibi sıkıştırma oranı kullanmış. Egzoz olarak headers bile kullanmışlar. Araç benzinliye göre oldukça da az yakıyor ayrıca yol tutuşu da gayet iyidir.

    Tabi araç sürekli servise gitmeyince çekiciliği kalmıyor doğrudur. Sanayideki tanımadığınız ustaya araba sorun. Renault, volkswagen, fiat önerecektir. Mazda lafını kolay kolay duyamazsınız çünkü arabanız arıza yapmazsa o adam da para kazanamaz. İkinci el falan diye elli tane yalan sallarlar.

    Piyasadaki her araca turbo takılacak diye bir zorunluluk mu var ? Gittiğin yol, yol değilmiş. Turbo motorda uzun süre dip gaz basarak gidin bakalım turboyu nasıl kucağınıza veriyorlar.

    Malzeme kalitesi ve içeriye ses alma muhabbetine de inanmıyorum. Araca taraflı baktığınız gün gibi ortada. Göreceli değerlerle marka kötülemeye çalışmak çaresizliktir.

    Ancak sen git volkswagen al kardeşim. Ben mazda sahibi olsam, yollarda kızılay dağıtmış gibi her yerde mazda görmek istemem. Gidin volkswagen kaliteli diye kendinizi avutun. Sizin gibilere de volkswagen kafi zaten.

    Turbo da yağlama sıkıntısı olmazsa istediğin kadar yol gidersin, yollarda milyonlarca araç var kaç tanesi turbo patlatıyor? Turbo araç kullanması biraz daha zahmetli, daha çok özen istiyor katılıyorum ama öyle ikide bir arıza falan çıkarmıyor. Çağı yakalamak lazım, önyargılardan kurtulun bence.

    Turbo sadece yüksek yükte aşırı çalıştığı için, bizim milletimiz de gaza öyle çok basmadığı için çok sıkıntı olmuyor. Patlatanlar var. Yağlama yeterli olsa bile turbonun mili çok incedir ve döndüğü devir sayısı muazzamdır. Hata affetmez. Çağı yakalamak lazım fakat çağı yakalamak demek eski teknolojiyi geliştirme çabalarını yermek ise öyle çağ yakalama olmaz.




  • Mazda sahibi olmamış, mazda kullanmamış, mazda felsefesini bilmeyen konu açarsa bu kadar olur... He canım Mazda kocaman bir balon... Hem de neye göre, Golf'e göre... Allah da seni güldürsün emi...

    Şu veciz sözümü tekrarlayayım;

    İlk aracı mazda olan için bağımlılık, son aracı olan için pişmanlıktır... Yani; ilk aracı mazda olan bağımlısı olur, son aracı mazda olan, neden daha önce mazda almadım diye pişmanlık duyar...

    Kazasız günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Balon meselesi o kadar abartılacak bir durum değil artık kendisini ispat eden marklalar dğer kaybetmiyor ve satışı inanılmaz kolay oluyor bkz:Hyundai-Kia
    Örnek misal ASX'in piyasası inanılmaz hızlı en fazla 7 gün içinde satılıyor 2. elde.
    Ha keza Lancer ve Colt'ta da ikinci elde temiz araç elde durmuyor.

    Çok abartılaçak bişey, 2 güzel örnek
    Bu araba 1 yıldır müşteri bekliyorrr. güzelim cx5 sınıfının en az yakanı
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mazda-2012-model-mazda-cx5-jeep-hatasiz-158181137/detay
    2. güzel örnekte ds5
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-adim-park-tan-2012-ds-5-1%2C6-thp-156-hp-d-sport-134067583/detay
    2 araçta bekliyor balon olayına dikkat etmek lazım patlarrr:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: grandfather_H

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Balon meselesi o kadar abartılacak bir durum değil artık kendisini ispat eden marklalar dğer kaybetmiyor ve satışı inanılmaz kolay oluyor bkz:Hyundai-Kia
    Örnek misal ASX'in piyasası inanılmaz hızlı en fazla 7 gün içinde satılıyor 2. elde.
    Ha keza Lancer ve Colt'ta da ikinci elde temiz araç elde durmuyor.

    Çok abartılaçak bişey, 2 güzel örnek
    Bu araba 1 yıldır müşteri bekliyorrr. güzelim cx5 sınıfının en az yakanı
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mazda-2012-model-mazda-cx5-jeep-hatasiz-158181137/detay
    2. güzel örnekte ds5
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-adim-park-tan-2012-ds-5-1%2C6-thp-156-hp-d-sport-134067583/detay
    2 araçta bekliyor balon olayına dikkat etmek lazım patlarrr:)

    Ben diyorum Ankara sen diyorsun Leyla....
    Ben Cx-5ten ya da DS-5ten söz ettim mi ?

    CX-5 tamamen vergi mağduru bir araç. Yoksa çoğu rakibine kök söktürür tövbe ettirir diz çöktürür...

    DS5 tasarım özürlü bir araç ancak Citroen zaten piyasaya girdiğinden beri gayet iyi iş çıkarıyor. Cımbızla örnek seçmekle balon yapmak olmaz kardeşim....

    Trollülk yapma

    +ayrıca 1 yıl demişsin ama 1 aylık ilan ne iş?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrmst -- 20 Nisan 2014; 13:37:20 >




  • Mazda 3 ün balon olması icin dediklerinin tam tersi olması lazim. Yani donanım ve tasarımda üstün ama güvenlik ve motorda zayıf olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grandfather_H

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yemişim sıkıştırma oranını mı ? O nasıl bir cümledir ? Bilime karşı olmak böyle birşey olsa gerek. Otto motorlarda termik verimi arttırmanın tek yolu sıkıştırma oranını arttırmaktır. Ben turboyla termik verim arttırırım diyorsanız buyrun sahaya. Vuruntuyla silindir bloğunu yormayın da sonra.

    Mazda mühendisleri f1 araçları gibi sıkıştırma oranı kullanmış. Egzoz olarak headers bile kullanmışlar. Araç benzinliye göre oldukça da az yakıyor ayrıca yol tutuşu da gayet iyidir.

    Tabi araç sürekli servise gitmeyince çekiciliği kalmıyor doğrudur. Sanayideki tanımadığınız ustaya araba sorun. Renault, volkswagen, fiat önerecektir. Mazda lafını kolay kolay duyamazsınız çünkü arabanız arıza yapmazsa o adam da para kazanamaz. İkinci el falan diye elli tane yalan sallarlar.

    Piyasadaki her araca turbo takılacak diye bir zorunluluk mu var ? Gittiğin yol, yol değilmiş. Turbo motorda uzun süre dip gaz basarak gidin bakalım turboyu nasıl kucağınıza veriyorlar.

    Malzeme kalitesi ve içeriye ses alma muhabbetine de inanmıyorum. Araca taraflı baktığınız gün gibi ortada. Göreceli değerlerle marka kötülemeye çalışmak çaresizliktir.

    Ancak sen git volkswagen al kardeşim. Ben mazda sahibi olsam, yollarda kızılay dağıtmış gibi her yerde mazda görmek istemem. Gidin volkswagen kaliteli diye kendinizi avutun. Sizin gibilere de volkswagen kafi zaten.

    Arkadşım 3 aydır ben mazda 3 ü babamın hayrına araştırmadım, çok istiyordum almak, ama anya ile konya karişmasın bu araba ne wv jetta,golf nede insignia(D sınıfı ama fiyatlar yakın) ile yarışabilir. Bunuda görmek lazım. Anca civic ve focus a altarnatif olur, ordada berbat 2. el ve servis olayından kaybeder. Zaten adamların derdi değil türkiye koskoca istanbula 3 araç gelmiş şaka gibi:)BMW bile turbo motor üretip 520i gibi bir arabaya takıyorsa hala neyi tartışıyorsun, adamlar 170 beygir ürettiler 1.6 dan, selam olsun

    Nasıl araştırdığınız belli zaten. Arkadaşım ben makine mühendisiyim. Bana oradan buradan duyduklarınla masal anlatma.

    Volkswagen grubu araçlarla yarışamaz çünkü volkswagen grubu araçlar mazdaya erişemez. Özellikle sorunsuzluk bakımından. Mazda niye servis açmıyor doğru dürüst ? Servis açsa parça mı satacak ? Bozulmuyor ki parça neyi satacak ? Parçası, servisi bol bulunan araç, kaliteli araç değildir. Aksine en kötüsüdür. Çok satar ve sürümden kazanırlar.

    Volkswagenin amacı çok satmak. 2005 öncesinde kaldı o tank gibi volkswagenler. Dizeller pompa enjektörlüydü vs. Almanların artık tek amacı çok satmak. Madem volkswagen eskisi gibi sağlam, koy bakalım tdi motora 10 numara tarzı yağları veya kalitesiz mazotu. Neler oluyor gör.

    Anlamıyorsun değil mi ? Mesela 1.6 dan 170 beygir üretmek değil.

    Mazda wankel motorla 1.3 motordan turbosuz 231 beygir çıkartıyor. Kim cesaret edebildi wankel motoru seri üretime koymaya mazdadan başka ? Al sana değerler.http://www.zeperfs.com/en/fiche1077-mazda-rx8.htm

    Nissan ZEOD RC motoru 1.5 litreden 400 beygir çıkartıyor. Ama kaç bin deviriyor bana o motor sen onu söyle . Al sana değerler.http://www.carscoops.com/2014/01/nissan-zeod-rc-gets-400hp-15l-turbo.html

    Ancaaak. 800.000 km gidebilecek mi o turbolu araçlar ? Mazda wankel motorla 150.000 den ötesini niye göremiyor ? Volkswagen de 1.4 tsi motora turbo koyup 180 beygir üretiyor. Ancak araç yağ yakıyor ?

    Kaliteli olan çok satmaz. Özellikle türkiyede. Çünkü ilk fiyatı pahalı gelir. Parçası pahalı gelir. İkinci eli yok falan diye saçmalayanlar da çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Nisan 2014; 13:43:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yemişim sıkıştırma oranını mı ? O nasıl bir cümledir ? Bilime karşı olmak böyle birşey olsa gerek. Otto motorlarda termik verimi arttırmanın tek yolu sıkıştırma oranını arttırmaktır. Ben turboyla termik verim arttırırım diyorsanız buyrun sahaya. Vuruntuyla silindir bloğunu yormayın da sonra.

    Mazda mühendisleri f1 araçları gibi sıkıştırma oranı kullanmış. Egzoz olarak headers bile kullanmışlar. Araç benzinliye göre oldukça da az yakıyor ayrıca yol tutuşu da gayet iyidir.

    Tabi araç sürekli servise gitmeyince çekiciliği kalmıyor doğrudur. Sanayideki tanımadığınız ustaya araba sorun. Renault, volkswagen, fiat önerecektir. Mazda lafını kolay kolay duyamazsınız çünkü arabanız arıza yapmazsa o adam da para kazanamaz. İkinci el falan diye elli tane yalan sallarlar.

    Piyasadaki her araca turbo takılacak diye bir zorunluluk mu var ? Gittiğin yol, yol değilmiş. Turbo motorda uzun süre dip gaz basarak gidin bakalım turboyu nasıl kucağınıza veriyorlar.

    Malzeme kalitesi ve içeriye ses alma muhabbetine de inanmıyorum. Araca taraflı baktığınız gün gibi ortada. Göreceli değerlerle marka kötülemeye çalışmak çaresizliktir.

    Ancak sen git volkswagen al kardeşim. Ben mazda sahibi olsam, yollarda kızılay dağıtmış gibi her yerde mazda görmek istemem. Gidin volkswagen kaliteli diye kendinizi avutun. Sizin gibilere de volkswagen kafi zaten.

    Turbo da yağlama sıkıntısı olmazsa istediğin kadar yol gidersin, yollarda milyonlarca araç var kaç tanesi turbo patlatıyor? Turbo araç kullanması biraz daha zahmetli, daha çok özen istiyor katılıyorum ama öyle ikide bir arıza falan çıkarmıyor. Çağı yakalamak lazım, önyargılardan kurtulun bence.

    Turbo sadece yüksek yükte aşırı çalıştığı için, bizim milletimiz de gaza öyle çok basmadığı için çok sıkıntı olmuyor. Patlatanlar var. Yağlama yeterli olsa bile turbonun mili çok incedir ve döndüğü devir sayısı muazzamdır. Hata affetmez. Çağı yakalamak lazım fakat çağı yakalamak demek eski teknolojiyi geliştirme çabalarını yermek ise öyle çağ yakalama olmaz.

    Mazda nın teknolojisine motoruna zaten bir şey söylemiyorum ama turboya karşı önyargılısınız bu açık. 500.000km gören taksiler var Multijet motorlu anahtar değmemiş. Bahsettiğimiz araçlar C sınıfı araçlar, neden dipgaz gidecek adam bu araçları alsın?

    Servis konusunda iki soru soracağım, cevaplamamakta serbestsiniz. Piyasası olmayan bir aracın servisi olur mu? Servis sayısıyla arabanın sağlamlığı arasında nasıl bir bağ kurabiliyorsunuz?

    Not: Mazda nın 28 yetkili servisi var VW nin 60 tane. Satılan araç sayısına oranlarsak Mazda daha sorunlu bir marka. Ben demiyorum sen diyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yemişim sıkıştırma oranını mı ? O nasıl bir cümledir ? Bilime karşı olmak böyle birşey olsa gerek. Otto motorlarda termik verimi arttırmanın tek yolu sıkıştırma oranını arttırmaktır. Ben turboyla termik verim arttırırım diyorsanız buyrun sahaya. Vuruntuyla silindir bloğunu yormayın da sonra.

    Mazda mühendisleri f1 araçları gibi sıkıştırma oranı kullanmış. Egzoz olarak headers bile kullanmışlar. Araç benzinliye göre oldukça da az yakıyor ayrıca yol tutuşu da gayet iyidir.

    Tabi araç sürekli servise gitmeyince çekiciliği kalmıyor doğrudur. Sanayideki tanımadığınız ustaya araba sorun. Renault, volkswagen, fiat önerecektir. Mazda lafını kolay kolay duyamazsınız çünkü arabanız arıza yapmazsa o adam da para kazanamaz. İkinci el falan diye elli tane yalan sallarlar.

    Piyasadaki her araca turbo takılacak diye bir zorunluluk mu var ? Gittiğin yol, yol değilmiş. Turbo motorda uzun süre dip gaz basarak gidin bakalım turboyu nasıl kucağınıza veriyorlar.

    Malzeme kalitesi ve içeriye ses alma muhabbetine de inanmıyorum. Araca taraflı baktığınız gün gibi ortada. Göreceli değerlerle marka kötülemeye çalışmak çaresizliktir.

    Ancak sen git volkswagen al kardeşim. Ben mazda sahibi olsam, yollarda kızılay dağıtmış gibi her yerde mazda görmek istemem. Gidin volkswagen kaliteli diye kendinizi avutun. Sizin gibilere de volkswagen kafi zaten.

    Turbo da yağlama sıkıntısı olmazsa istediğin kadar yol gidersin, yollarda milyonlarca araç var kaç tanesi turbo patlatıyor? Turbo araç kullanması biraz daha zahmetli, daha çok özen istiyor katılıyorum ama öyle ikide bir arıza falan çıkarmıyor. Çağı yakalamak lazım, önyargılardan kurtulun bence.

    Turbo sadece yüksek yükte aşırı çalıştığı için, bizim milletimiz de gaza öyle çok basmadığı için çok sıkıntı olmuyor. Patlatanlar var. Yağlama yeterli olsa bile turbonun mili çok incedir ve döndüğü devir sayısı muazzamdır. Hata affetmez. Çağı yakalamak lazım fakat çağı yakalamak demek eski teknolojiyi geliştirme çabalarını yermek ise öyle çağ yakalama olmaz.

    Mazda nın teknolojisine motoruna zaten bir şey söylemiyorum ama turboya karşı önyargılısınız bu açık. 500.000km gören taksiler var Multijet motorlu anahtar değmemiş. Bahsettiğimiz araçlar C sınıfı araçlar, neden dipgaz gidecek adam bu araçları alsın?

    Servis konusunda iki soru soracağım, cevaplamamakta serbestsiniz. Piyasası olmayan bir aracın servisi olur mu? Servis sayısıyla arabanın sağlamlığı arasında nasıl bir bağ kurabiliyorsunuz?

    Not: Mazda nın 28 yetkili servisi var VW nin 60 tane. Satılan araç sayısına oranlarsak Mazda daha sorunlu bir marka. Ben demiyorum sen diyorsun.

    Dipgaz gitse de gitmese de sonuç olarak narin bir yapı turbo. Kullanmayı bilmeyen için oldukça masraflı hatta. Kısacası turbolu araçlarda risk yüzdesi daha fazla. Turbonun avantajlarını reddetmiyorum, çok iyi teknoloji fakat atmosferikler kadar sorunsuz değil genel olarak. Kendi aracım da turbolu, fakat sorunsuzluk bakımından atmosferiğin avantajını görmezden gelemem.

    Burada mesele piyasası olmasının yanında parça ihtiyacıdır. 5 araç sattıysanız, her biri yılda 2 kez servise geliyorsa toplam 10 araç tamir edersiniz. Ya da 2 araç satmışsınızdır, her biri yılda 5 kez uğruyordur. O servis de 10 araç tamir eder. Satılan 2 aracın piyasası olmayabilir, fakat çok servise geldiği için dengelenir. Mazdada ise hem çok satış yok, hem parça ihtiyacı yok. Dolayısıyla servislere duyulan ihtiyaç da azalıyor. Keza sanayide ustası da zor bulunuyor zaten.

    Hayır, ben diyorum ki fazla yetkili servisi olan araç genelde daha sorunludur. Arz talep meselesi. Yukarıda anlattığım gibi mazda az satmasının yanında sorununun az olmasından ötürü az servis açıyor. Volkswagenin hem sayısı fazla, hem de çok sorunsuz bir marka olmadığı için servis ihtiyacı duyuluyor.




  • Yav kardeşim turbo da turbo diyorsun.Dünyada wankel motoru seri üreten ve üstüne bir de utanmadan turbo takan tek marka Mazda.Bak pistonlu motor demiyorum.Hiç bilinmeyen bir motoru adam geliştirip üstüne bir de turbo takıyor sene 93-94 1.3lt 280hp de güç alıyor(rx-7)....bu motora dayanıksız oldu diyenler içinde le mans 24 saat yarışlarını kazanıyor.Öyle diyorsun ki sanki mazda turbo yapmayı bilmiyor,daha önce hiç yapmamış.Çok turbolu araba istiyorsan git mazda 3 mps al 2.3lt 263hp...2004 te çıktı piyasaya.O zaman Vw nin bundan daha güçlü tek bir aracı yoktu.Golf r32 ler hala atmosferik v6 3.2lt 240hp motor kullanıyordu.Bundan 4-5 sene önce dünyadaki en güçlü önden çeker araçtı.Şimdi 2014 kasası içinde yenisi gelecek 300hp civarında olacağını tahmin ediyorum....Millette bu vw nin fındık turbolu araçlarını ne büyüttü be arkadaş.Turbo diyorsanda kralı yine japonlarda atmosferik diyorsanda....boşuna uğraşma.Mazda gittiğin yol yol değil demeden önce de Mazda'nın turbolu araçlarını bir araştır sana zahmet.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Sen bu foruma bakma.
    Mazda isterse altından araba yapıp yarı fiyatına satsın, Türkiye pazarında hiç bir değeri yoktur.
    Herkes öve öve bitiremez, hep tavsiyede bulunur ancak hiç kimse gidip te almaz.

    Bkz: Lancia Delta, Suzuki Swift, Alfa Giulietta, Toyota Avensis, Ford Mondeo....

    Volvo da var, onu da eklemek lâzım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    Zeplin zeplin



    Konuyu açan arkadaşın yeni mazda3ün yanından geçmediği açıkça belli

    Forumda da çoğu kez söyledim araç mükemmel olmuş ama en üst donanımda sunroof ve derinin opsiyon bile olmaması ve yine en üst donanımda şanzımanın sadece otomatik olması beni araçtan soğuttu diyebilirim. Hadi deriyi geçtim ben c sınıfı benzinli bir araca 72 bin lira vereceksem o araçta sunroof olmalı. Ayrıca istediğim donanımı istediğim şanzıman ile alamamak da çok can sıkıcı. Sanmıyorum ama eğer yakın zamanda bu eksiklikler giderilirse almayı düşünebilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Sen bu foruma bakma.
    Mazda isterse altından araba yapıp yarı fiyatına satsın, Türkiye pazarında hiç bir değeri yoktur.
    Herkes öve öve bitiremez, hep tavsiyede bulunur ancak hiç kimse gidip te almaz.

    Bkz: Lancia Delta, Suzuki Swift, Alfa Giulietta, Toyota Avensis, Ford Mondeo....

    Volvo da var, onu da eklemek lâzım.

    Kimse volvo almıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    Zeplin zeplin



    Konuyu açan arkadaşın yeni mazda3ün yanından geçmediği açıkça belli

    Forumda da çoğu kez söyledim araç mükemmel olmuş ama en üst donanımda sunroof ve derinin opsiyon bile olmaması ve yine en üst donanımda şanzımanın sadece otomatik olması beni araçtan soğuttu diyebilirim. Hadi deriyi geçtim ben c sınıfı benzinli bir araca 72 bin lira vereceksem o araçta sunroof olmalı. Ayrıca istediğim donanımı istediğim şanzıman ile alamamak da çok can sıkıcı. Sanmıyorum ama eğer yakın zamanda bu eksiklikler giderilirse almayı düşünebilirim

    Dostum sebebini bilmiyorum ama

    mazda usa ya bakınca da en üst düzey donanım sadece otomatik ile veriliyor.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.