Şimdi Ara

mazda 3 balon mu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
302
Cevap
6
Favori
10.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Sen bu foruma bakma.
    Mazda isterse altından araba yapıp yarı fiyatına satsın, Türkiye pazarında hiç bir değeri yoktur.
    Herkes öve öve bitiremez, hep tavsiyede bulunur ancak hiç kimse gidip te almaz.

    Bkz: Lancia Delta, Suzuki Swift, Alfa Giulietta, Toyota Avensis, Ford Mondeo....

    Volvo da var, onu da eklemek lâzım.

    Kimse volvo almıyor mu?

    Almasına alıyorlar da, bu foruma bakacak olursak Türkiye'de D sınıfı modelleri arasında en çok S60'ın satılması gerekirdi, benzer durumu C sınıfı için İ30 ve Giulietta gibi modeller de yaşıyor.

    Alıntı yaptığım üye de bu durumu dile getirmek istemiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    Balon meselesi o kadar abartılacak bir durum değil artık kendisini ispat eden marklalar dğer kaybetmiyor ve satışı inanılmaz kolay oluyor bkz:Hyundai-Kia
    Örnek misal ASX'in piyasası inanılmaz hızlı en fazla 7 gün içinde satılıyor 2. elde.
    Ha keza Lancer ve Colt'ta da ikinci elde temiz araç elde durmuyor.

    asx mi hızlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Sen bu foruma bakma.
    Mazda isterse altından araba yapıp yarı fiyatına satsın, Türkiye pazarında hiç bir değeri yoktur.
    Herkes öve öve bitiremez, hep tavsiyede bulunur ancak hiç kimse gidip te almaz.

    Bkz: Lancia Delta, Suzuki Swift, Alfa Giulietta, Toyota Avensis, Ford Mondeo....

    Volvo da var, onu da eklemek lâzım.

    Kimse volvo almıyor mu?

    Almasına alıyorlar da, bu foruma bakacak olursak Türkiye'de D sınıfı modelleri arasında en çok S60'ın satılması gerekirdi, benzer durumu C sınıfı için İ30 ve Giulietta gibi modeller de yaşıyor.

    Alıntı yaptığım üye de bu durumu dile getirmek istemiş.

    S60 in çok satacak bir durumu zaten olamaz.premium d segment bir araçtan bahsediyoruz mondeo gibi degil ki.Ayrica bmw 3 , Mercedes c gibi ciddi rakipleri var.Neticede fiyatına göre bakarsan s60 iyi bir otomobil .Yanlış miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  •  mazda 3 balon mu?

     mazda 3 balon mu?

    Ben pek benzetemedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    Zeplin zeplin



    Konuyu açan arkadaşın yeni mazda3ün yanından geçmediği açıkça belli

    Forumda da çoğu kez söyledim araç mükemmel olmuş ama en üst donanımda sunroof ve derinin opsiyon bile olmaması ve yine en üst donanımda şanzımanın sadece otomatik olması beni araçtan soğuttu diyebilirim. Hadi deriyi geçtim ben c sınıfı benzinli bir araca 72 bin lira vereceksem o araçta sunroof olmalı. Ayrıca istediğim donanımı istediğim şanzıman ile alamamak da çok can sıkıcı. Sanmıyorum ama eğer yakın zamanda bu eksiklikler giderilirse almayı düşünebilirim

    Dostum sebebini bilmiyorum ama

    mazda usa ya bakınca da en üst düzey donanım sadece otomatik ile veriliyor.

    Abi bildiğim kadarıyla Amerikada sıfır km manuel araç satmak neredeyse imkansız ordaki satış politikalarıyla ilgili olabilir.

    Otomatik vitesin geçişleri güzel sessiz sarsıntısız çok büyük ihtimalle de yüzbinlerce km sorunsuz çalışacaktır fakat performans kaybı beni düşündürüyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Power of Faith

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Sen bu foruma bakma.
    Mazda isterse altından araba yapıp yarı fiyatına satsın, Türkiye pazarında hiç bir değeri yoktur.
    Herkes öve öve bitiremez, hep tavsiyede bulunur ancak hiç kimse gidip te almaz.

    Bkz: Lancia Delta, Suzuki Swift, Alfa Giulietta, Toyota Avensis, Ford Mondeo....

    Volvo da var, onu da eklemek lâzım.

    Kimse volvo almıyor mu?

    Almasına alıyorlar da, bu foruma bakacak olursak Türkiye'de D sınıfı modelleri arasında en çok S60'ın satılması gerekirdi, benzer durumu C sınıfı için İ30 ve Giulietta gibi modeller de yaşıyor.

    Alıntı yaptığım üye de bu durumu dile getirmek istemiş.

    S60 in çok satacak bir durumu zaten olamaz.premium d segment bir araçtan bahsediyoruz mondeo gibi degil ki.Ayrica bmw 3 , Mercedes c gibi ciddi rakipleri var.Neticede fiyatına göre bakarsan s60 iyi bir otomobil .Yanlış miyim?

    O sınıfta çok kötü bir otomobil yok zaten, S60 da iyi bir otomobil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yemişim sıkıştırma oranını mı ? O nasıl bir cümledir ? Bilime karşı olmak böyle birşey olsa gerek. Otto motorlarda termik verimi arttırmanın tek yolu sıkıştırma oranını arttırmaktır. Ben turboyla termik verim arttırırım diyorsanız buyrun sahaya. Vuruntuyla silindir bloğunu yormayın da sonra.

    Mazda mühendisleri f1 araçları gibi sıkıştırma oranı kullanmış. Egzoz olarak headers bile kullanmışlar. Araç benzinliye göre oldukça da az yakıyor ayrıca yol tutuşu da gayet iyidir.

    Tabi araç sürekli servise gitmeyince çekiciliği kalmıyor doğrudur. Sanayideki tanımadığınız ustaya araba sorun. Renault, volkswagen, fiat önerecektir. Mazda lafını kolay kolay duyamazsınız çünkü arabanız arıza yapmazsa o adam da para kazanamaz. İkinci el falan diye elli tane yalan sallarlar.

    Piyasadaki her araca turbo takılacak diye bir zorunluluk mu var ? Gittiğin yol, yol değilmiş. Turbo motorda uzun süre dip gaz basarak gidin bakalım turboyu nasıl kucağınıza veriyorlar.

    Malzeme kalitesi ve içeriye ses alma muhabbetine de inanmıyorum. Araca taraflı baktığınız gün gibi ortada. Göreceli değerlerle marka kötülemeye çalışmak çaresizliktir.

    Ancak sen git volkswagen al kardeşim. Ben mazda sahibi olsam, yollarda kızılay dağıtmış gibi her yerde mazda görmek istemem. Gidin volkswagen kaliteli diye kendinizi avutun. Sizin gibilere de volkswagen kafi zaten.

    Turbo da yağlama sıkıntısı olmazsa istediğin kadar yol gidersin, yollarda milyonlarca araç var kaç tanesi turbo patlatıyor? Turbo araç kullanması biraz daha zahmetli, daha çok özen istiyor katılıyorum ama öyle ikide bir arıza falan çıkarmıyor. Çağı yakalamak lazım, önyargılardan kurtulun bence.

    Turbo sadece yüksek yükte aşırı çalıştığı için, bizim milletimiz de gaza öyle çok basmadığı için çok sıkıntı olmuyor. Patlatanlar var. Yağlama yeterli olsa bile turbonun mili çok incedir ve döndüğü devir sayısı muazzamdır. Hata affetmez. Çağı yakalamak lazım fakat çağı yakalamak demek eski teknolojiyi geliştirme çabalarını yermek ise öyle çağ yakalama olmaz.

    Mazda nın teknolojisine motoruna zaten bir şey söylemiyorum ama turboya karşı önyargılısınız bu açık. 500.000km gören taksiler var Multijet motorlu anahtar değmemiş. Bahsettiğimiz araçlar C sınıfı araçlar, neden dipgaz gidecek adam bu araçları alsın?

    Servis konusunda iki soru soracağım, cevaplamamakta serbestsiniz. Piyasası olmayan bir aracın servisi olur mu? Servis sayısıyla arabanın sağlamlığı arasında nasıl bir bağ kurabiliyorsunuz?

    Not: Mazda nın 28 yetkili servisi var VW nin 60 tane. Satılan araç sayısına oranlarsak Mazda daha sorunlu bir marka. Ben demiyorum sen diyorsun.

    Dipgaz gitse de gitmese de sonuç olarak narin bir yapı turbo. Kullanmayı bilmeyen için oldukça masraflı hatta. Kısacası turbolu araçlarda risk yüzdesi daha fazla. Turbonun avantajlarını reddetmiyorum, çok iyi teknoloji fakat atmosferikler kadar sorunsuz değil genel olarak. Kendi aracım da turbolu, fakat sorunsuzluk bakımından atmosferiğin avantajını görmezden gelemem.

    Burada mesele piyasası olmasının yanında parça ihtiyacıdır. 5 araç sattıysanız, her biri yılda 2 kez servise geliyorsa toplam 10 araç tamir edersiniz. Ya da 2 araç satmışsınızdır, her biri yılda 5 kez uğruyordur. O servis de 10 araç tamir eder. Satılan 2 aracın piyasası olmayabilir, fakat çok servise geldiği için dengelenir. Mazdada ise hem çok satış yok, hem parça ihtiyacı yok. Dolayısıyla servislere duyulan ihtiyaç da azalıyor. Keza sanayide ustası da zor bulunuyor zaten.

    Hayır, ben diyorum ki fazla yetkili servisi olan araç genelde daha sorunludur. Arz talep meselesi. Yukarıda anlattığım gibi mazda az satmasının yanında sorununun az olmasından ötürü az servis açıyor. Volkswagenin hem sayısı fazla, hem de çok sorunsuz bir marka olmadığı için servis ihtiyacı duyuluyor.

    Bak yine dediğimi söylüyorsun. Mazda nın 28 VW in 60 yetkili servisi var. VW, Mazda nın kaç katı satıyor bilmiyorum ama oldukça fazla. Yani servis başına Mazda da daha fazla araç düşüyor. Demek ki Mazda daha sorunlu arz-talep meselesi.
    Şimdi burada Mazda daha sorunlu demiyorum senin söylediğin Mazda servisi az çünkü sorunsuz lafını çürütüyorum. Mazda, VW kadar satsın 28 değil 100 tane servis ve satış noktası açar. Mazda babamızın hayrına araç yapmıyor. Turbo meselesinde sana katılmıyorum bu arada, güzel kullanırsan turbo gayet dayanıklı ve faydalı bir parça.




  • Yav tok kapı sesi hastalarının başka araçları kötüleme merağı ne zaman bitecek? Siz gidip tok kapı sesli preminyum araçlarına binsenize?

    The bomb has been planted...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: grandfather_H

    yaklaşık 3 aylık araştırma sonucum olarak bu yazıyı yazıyorum. Tüm özellikler bi başlıkta toplansın dedim
    1) donanım olarak C sınıfının çok üstünde
    2) güvenlik ve sağlamlık üst seviyede
    3)dizayn olarak çok iyi
    IIHS mazda 3 small overlap testi (sonuç=good) bu testen A4 sınıfta kaldı
    http://www.youtube.com/watch?v=guUdsQMdh4I
    Peki buraya kadar herşey güzelde
    1)Konsoldaki malzeme kalitesi eh işte
    2)Yol sesi işte en can alıcı noktalardan biri malesef golf ten çok
    3)Konfor malesef golften kötü
    Şu video detaylı inceleme çok hoşuma gitti
    http://www.youtube.com/watch?v=aVTfipzfl8Y
    En son olarakta turboların çagındayız mazda Atmosferik motorla (yerim sıkıştırma oranını) gittiğin yol yol degil!!!!

    sunroof yok donanım olarak C sınıfınin çok üstünde. Ilginç bir yaklaşım.

    Golf' ün sunduğu donanımların yanında Mazda 3 donanım fakiri kalır bence :) Dediğinize aynen katılıyorum. Sunroof, Deri koltuk gibi opsiyonlar yok.




  • Yorumunuzda haklısınız :) yeni mazdalara binme şansım olmadı fakat çok kez eski modellerini kullandım gerçekten sürüş karakteri diğer araçlara göre çok farklı zevkli

    Bu arada zeplindir zeplin
  • Mazda 3'e balon diyen çarpılır. İç-dış mükemmel uyumlu bir araç olmuş
  • forumda; bmw mercedes var zaten, audi gereksiz diyeni gördükten sonra zaten.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man


    quote:

    Orijinalden alıntı: grandfather_H

    yaklaşık 3 aylık araştırma sonucum olarak bu yazıyı yazıyorum. Tüm özellikler bi başlıkta toplansın dedim
    1) donanım olarak C sınıfının çok üstünde
    2) güvenlik ve sağlamlık üst seviyede
    3)dizayn olarak çok iyi
    IIHS mazda 3 small overlap testi (sonuç=good) bu testen A4 sınıfta kaldı
    http://www.youtube.com/watch?v=guUdsQMdh4I
    Peki buraya kadar herşey güzelde
    1)Konsoldaki malzeme kalitesi eh işte
    2)Yol sesi işte en can alıcı noktalardan biri malesef golf ten çok
    3)Konfor malesef golften kötü
    Şu video detaylı inceleme çok hoşuma gitti
    http://www.youtube.com/watch?v=aVTfipzfl8Y
    En son olarakta turboların çagındayız mazda Atmosferik motorla (yerim sıkıştırma oranını) gittiğin yol yol degil!!!!

    sunroof yok donanım olarak C sınıfınin çok üstünde. Ilginç bir yaklaşım.

    Golf' ün sunduğu donanımların yanında Mazda 3 donanım fakiri kalır bence :) Dediğinize aynen katılıyorum. Sunroof, Deri koltuk gibi opsiyonlar yok.

    Dostum deri koltuk opsiyonu olsada alan olmazdi cunku turkiyeye otv+kdv dahil 6500 tl'ye geliyor. Ama su var tabi, opsiyon olarak konsaydi, var mi ? Var. Diyebilirlerdi. Bu kisitlama hos olmamis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: grandfather_H

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yemişim sıkıştırma oranını mı ? O nasıl bir cümledir ? Bilime karşı olmak böyle birşey olsa gerek. Otto motorlarda termik verimi arttırmanın tek yolu sıkıştırma oranını arttırmaktır. Ben turboyla termik verim arttırırım diyorsanız buyrun sahaya. Vuruntuyla silindir bloğunu yormayın da sonra.

    Mazda mühendisleri f1 araçları gibi sıkıştırma oranı kullanmış. Egzoz olarak headers bile kullanmışlar. Araç benzinliye göre oldukça da az yakıyor ayrıca yol tutuşu da gayet iyidir.

    Tabi araç sürekli servise gitmeyince çekiciliği kalmıyor doğrudur. Sanayideki tanımadığınız ustaya araba sorun. Renault, volkswagen, fiat önerecektir. Mazda lafını kolay kolay duyamazsınız çünkü arabanız arıza yapmazsa o adam da para kazanamaz. İkinci el falan diye elli tane yalan sallarlar.

    Piyasadaki her araca turbo takılacak diye bir zorunluluk mu var ? Gittiğin yol, yol değilmiş. Turbo motorda uzun süre dip gaz basarak gidin bakalım turboyu nasıl kucağınıza veriyorlar.

    Malzeme kalitesi ve içeriye ses alma muhabbetine de inanmıyorum. Araca taraflı baktığınız gün gibi ortada. Göreceli değerlerle marka kötülemeye çalışmak çaresizliktir.

    Ancak sen git volkswagen al kardeşim. Ben mazda sahibi olsam, yollarda kızılay dağıtmış gibi her yerde mazda görmek istemem. Gidin volkswagen kaliteli diye kendinizi avutun. Sizin gibilere de volkswagen kafi zaten.

    Arkadşım 3 aydır ben mazda 3 ü babamın hayrına araştırmadım, çok istiyordum almak, ama anya ile konya karişmasın bu araba ne wv jetta,golf nede insignia(D sınıfı ama fiyatlar yakın) ile yarışabilir. Bunuda görmek lazım. Anca civic ve focus a altarnatif olur, ordada berbat 2. el ve servis olayından kaybeder. Zaten adamların derdi değil türkiye koskoca istanbula 3 araç gelmiş şaka gibi:)BMW bile turbo motor üretip 520i gibi bir arabaya takıyorsa hala neyi tartışıyorsun, adamlar 170 beygir ürettiler 1.6 dan, selam olsun

    Nasıl araştırdığınız belli zaten. Arkadaşım ben makine mühendisiyim. Bana oradan buradan duyduklarınla masal anlatma.

    Volkswagen grubu araçlarla yarışamaz çünkü volkswagen grubu araçlar mazdaya erişemez. Özellikle sorunsuzluk bakımından. Mazda niye servis açmıyor doğru dürüst ? Servis açsa parça mı satacak ? Bozulmuyor ki parça neyi satacak ? Parçası, servisi bol bulunan araç, kaliteli araç değildir. Aksine en kötüsüdür. Çok satar ve sürümden kazanırlar.

    Volkswagenin amacı çok satmak. 2005 öncesinde kaldı o tank gibi volkswagenler. Dizeller pompa enjektörlüydü vs. Almanların artık tek amacı çok satmak. Madem volkswagen eskisi gibi sağlam, koy bakalım tdi motora 10 numara tarzı yağları veya kalitesiz mazotu. Neler oluyor gör.

    Anlamıyorsun değil mi ? Mesela 1.6 dan 170 beygir üretmek değil.

    Mazda wankel motorla 1.3 motordan turbosuz 231 beygir çıkartıyor. Kim cesaret edebildi wankel motoru seri üretime koymaya mazdadan başka ? Al sana değerler.http://www.zeperfs.com/en/fiche1077-mazda-rx8.htm

    Nissan ZEOD RC motoru 1.5 litreden 400 beygir çıkartıyor. Ama kaç bin deviriyor bana o motor sen onu söyle . Al sana değerler.http://www.carscoops.com/2014/01/nissan-zeod-rc-gets-400hp-15l-turbo.html

    Ancaaak. 800.000 km gidebilecek mi o turbolu araçlar ? Mazda wankel motorla 150.000 den ötesini niye göremiyor ? Volkswagen de 1.4 tsi motora turbo koyup 180 beygir üretiyor. Ancak araç yağ yakıyor ?

    Kaliteli olan çok satmaz. Özellikle türkiyede. Çünkü ilk fiyatı pahalı gelir. Parçası pahalı gelir. İkinci eli yok falan diye saçmalayanlar da çıkar.

    Mühendislik hazırlık mı 1.sınıf mı onu söyle bi sen.

    Mazda bilerek servis açmıyormuş.Firma yetkili servisleri zaten bakımdan kazanır.Arıza yapan araç garanti kapsamında olduğundan kişiden tedarik edilmez.Yaş max 20 makine mühendisiyim diye posta koyuyor arkadaş




  • mazda 3 balon mu değil mi henüz aracı incelemediğim için bir yorum yapmam doğru olmaz ama şunu çok iyi biliyorum 1 seneden fazladır mazda 3 mazda 3 diye forumda bu aracı abartanlar, sınıfının lideri ilan edenler, her araba alma konusunda mazda 3 al diye önerenlerin neredeyse hiç biri bu arabayı satın almayacak. Taş çatlasın 2-3 kişi gidip alıcak oda iyi bir ihtimalle geri kalan durumu müsait olanlar honda, toyota, fiat, vw vb diğer markaların araçlarını tercih edicekler.
  • Şu vag ci troller yüzünden en başta VW olmak üzere diğer tüm alman araçlarından tiksinir oldum. Bu nedir böyle ya. Ne Golf'müş bitmedi bir türlü. Baz model Golf 7'yi 30bn dahi olsa almam ama adamlar tapıyor anlamıyorum.
  • Konuyu takip edemedim. 4 sayfa okumaya gozum yemedi. Ee sonuc ne simdi beyler golfmu yendi mazdami

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Konuyu takip edemedim. 4 sayfa okumaya gozum yemedi. Ee sonuc ne simdi beyler golfmu yendi mazdami

    İkisi birbirini götürdü sonuc= 308

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manjimaru

    Şu vag ci troller yüzünden en başta VW olmak üzere diğer tüm alman araçlarından tiksinir oldum. Bu nedir böyle ya. Ne Golf'müş bitmedi bir türlü. Baz model Golf 7'yi 30bn dahi olsa almam ama adamlar tapıyor anlamıyorum.

    Kimse Golf daha iyi demedi ne bu şiddet bu celal. Golf e tapan yok merak etme Her çıkan C sınıfı hatchback in Golf le kıyaslanmasına alış, Golf bu sınıfın referans modeli. Hiç bir alanda lider değil ama her alanda ortalamanın üzerinde bir modeldir Golf. Yurtdışında da durum bu, araç çıkar hemen Golf le kıyaslama videoları testleri başlar. Youtube da şimdiden Mazda 3 vs Golf diye testler çıkmaya başladı. Sana hitap etmiyorsa almazsın olur biter ama 30.000e baz Golf olursa forumda almayan kalmaz senden başka




  • Bence Mazda değilde karşılaştırıldığı araba balon.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.