Şimdi Ara

Mazda'nın yeni benzinli motoru elektrikli motorlarla yarışacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
5.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

     
    Daha Mazda’nın yeni geliştirdiği Skyactiv-X motoru bile araçların kaputunun altında yerini almamışken, üreticinin yeni bir benzinli motor geliştirme hazırlığında olduğu öğrenildi. Bu konunun dikkat çekici yanı ise bu motorun bir elektrikli araç kadar temiz olacağının iddia ediliyor olması.

    Bir konferansta konuşan Mazda yetkilisi, Skyactiv-3 adında yeni bir motor teknolojisi hakkında bilgiler verdi. Böylece Skyactiv-X beklenirken şirketin bir başka yüksek sıkıştırmalı motor üzerinde çalışmalar yaptığı da ortaya çıkmış oldu.

     
     
     

    Hedef termik verimliliği yükseltmek

     

    Yeni motorla birlikte üreticinin öncelikli hedefi termik verimliliği yükseltmek olacak. Başka bir deyişle, üçüncü jenerasyon motorla birlikte termik verimlilik %27 seviyesinden %56’lara çıkarılmaya çalışılacak. Eğer bu işlem başarılı olursa, emisyon düzeyi elektrikli araçlarla kıyaslanabilir duruma gelecek. Mazda, bu motorla birlikte karbon dioksit emisyonlarını %25 oranında azaltabileceğine inanıyor.

    Mazda’nın ilk jenerasyon Skyactiv-G motoru ilk çıkışını 2011 yılında yapmıştı. İkinci jenerasyon Skyactiv-X ise 2019 yılının Mart ayında pazara ulaşacak. Üreticinin elektrikli motorlarla yarışmak için üzerinde çalıştığı yeni motorun ise ne zaman tamamlanacağı henüz bilinmiyor.

     








  • Mazda'nın neredeyse bütün teknolojileri kullanılıyor. "fos çıkıyor" dediğiniz teknolojileri yazın da biz de bilgilenelim.

    2012-2016 yılları arası 5 sene CX-5 kullandım şuana kadar tüm teknolojik özelliklerin standart donanıma dahil olan ve bu kadar konforlu bir araç daha görmedim.
    Ayrıca illaki bütün firmalar çeşitli araştırmalar yapıyorlar ve sonuçları iyi çıkan projeleri son kullnaıcıya sunuyorlar, bunları saymayın boşuna.

    Bugün CX-5'in motoruyla kıyaslanabilecek diğer marka ve modellerde turbo olmasına rağmen CX-5 ya daha yüksek yada denk beygir gücü, 0-100'e daha hızlı hızlanma ve daha az yakıt sunabiliyor.

    Mesela Tiguan 1.4 TSI ve 2.0 TDI TURBO ve 7 ileri DSG şanzıman ile 9-10 sn de hızlanırken Mazda TURBOSUZ ve 6 ileri tam otomatik şanzıman ile aynı performansı sunuyor.
    Yada Mercedes GLC 220 turbolu hali bile Mazda CX-5 ile hemen hemen aynı performansı sunuyor hemde motor hacmi Mazda'dan daha büyük ve 9 ileri şanzımanı var.

    Ben sadece konuyu çok basit ele aldım ama Mazda'nın hakkı yenmez.
    Maalesef Mazda Türkiye reklam konusunda çok yetersiz olduğu için Türkiye'de Mazda'nın teknolojilerinden ve sunduklarından çoğu kişi habersiz.
    Teorik falan değil, motorun gerçekten çalıştığı sıkıştırma oranı 14:1. Fakat burada bir detay var tabiki, o da emme subaplarının düşük piston hızlarında atkinson çevrimine benzer bir prensipte çalışması, sıkıştırma durumu başlarken emme subapları biraz açık bırakılıp sıkışan havanın bir miktar dışarı çıkması sağlanıyor, bunu da yanma odasındaki sıcaklığı kontrol etmek için emme zamanlamaları ile oynayarak yapıyor. Fakat bu 14:1 sıkıştırmalı 458 speciale'de de böyle, daha düşük sıkıştırmalı 911 GT3'te de. Eğer full otto çevrimi, yani daimi maksimum volümetrik verimle 14:1 sıkıştırma yapacaksan ethanol falan lazım.

    Buradaki zorluk bu motorun neticede çoğu kullanım senaryosunda 14:1 sıkıştırma ile çalışması ve bunu normal benzin ile yapması. Bunu sağlamak saf mühendislik, içten yanmalı motorlar mağarasında iyice diplere inmek gerekiyor. Kilit nokta Mazda'daki enjektör ve yanma odasındaki türbülansın izlenimi, önceden belirlenmiş bir türbülans tipine göre hazırlanmış pistonlar, yine bu pistonların hangi bölgeleri sıkıştırma esnasında ısınmaya başlıyorsa, tam oralara ateş eden, aslında atomize bir şekilde çalışmayan, çok eski ilk direkt enjeksiyon ateşleyicileri gibi çalışan ama hedef aldığı bölge ustaca ayarlanmış enjektörler. Enjektörler tam zamanında ateşlenip maksimum yanma sağlansın diye değil, öncelikle yanma odasının ısısını düşürmek için yapılmış. Çünkü sıkıştırma oranı zaten yüksek, patlama daha şiddetli olacak. Herşey içerideki belli bir sıcaklık değerinin durum ne olursa olsun sabit tutulması için yapılıyor ve bundan sonraki Hccı çalışna motorlar için bu işler çok çok çok zor. Bir çok devasa üretici denedi, seri üretime geçemedi. Mazda ilk nesil sky-x'te bunu vaadettiği kadar iddialı yapamayabilir ama birkaç sene sonra acayip yollar katedecekleri garanti. Çünkü bu ultra-verimli içten yanmalı motoları batarya teknolojisi geliştikçe Toyota'nın yardımı ile de elektirik motoru ile kombine edip nirvanaya ulaşmamaları için hiçbir engel yok.
  • Benzinli Motor mantığı 100 yıldır aynı, bir asırdır bariz iyileştirmeler oldu ama çığır açacak bir gelişmede yaşanmadı.
    Bakalım zaman ne gösterecek.

  • Volkswagenin dsg motoruna rakip bile olamaz. 1.2 kullanıyorum dsg motorun ne kadar sessiz ve hızlı olduğuna inanmıyordum. Şimdi diyer arabalar oyuncak gibi geliyor

  • Geç kalınmış bir arge.

  • Er ya da Geç fosil yakıtlar yenilenebilir enerjiye yenik düşmek zorunda.
    Mazda neyin mücadelesini veriyor anlamış değilim
    ar-ge sini elektrik üzerine yapsa çok daha iyi işler çıkarabilir
  • qooqie Q kullanıcısına yanıt
    dsg motor.

  • VW mazdayı satın alsa motorlarını kullansa ne güzel olur.
  • dsg ciler gelmeden....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qooqie

    Volkswagenin dsg motoruna rakip bile olamaz. 1.2 kullanıyorum dsg motorun ne kadar sessiz ve hızlı olduğuna inanmıyordum. Şimdi diyer arabalar oyuncak gibi geliyor

    Taş çatlasın 13

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kergit kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araç olunca yenilebilir enerji kullanmış olmuyor sonuçta o elektrikte çoğunlukla hala kömür ve doğalgazdan elde ediliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qooqie Q kullanıcısına yanıt
    Umarım trollsündür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qooqie

    Volkswagenin dsg motoruna rakip bile olamaz. 1.2 kullanıyorum dsg motorun ne kadar sessiz ve hızlı olduğuna inanmıyordum. Şimdi diyer arabalar oyuncak gibi geliyor

    Yanlız DSG motor digil şanzıman dır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BumberShoot

    Elektrikli araç olunca yenilebilir enerji kullanmış olmuyor sonuçta o elektrikte çoğunlukla hala kömür ve doğalgazdan elde ediliyor

    er ya da geç dememin sebebi de bu zaten.
    dünya yenilenebilir kaynaklara yöneliyor. Şimdi olmasa da ilerde o santraller kalmayacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qooqie

    Volkswagenin dsg motoruna rakip bile olamaz. 1.2 kullanıyorum dsg motorun ne kadar sessiz ve hızlı olduğuna inanmıyordum. Şimdi diyer arabalar oyuncak gibi geliyor

    Dsg motor öyle mi beygiri manuel mi yüklüyorsunuz yoksa otomatik mi :d
  • Android işlemciden sonra dsg motor mu çıktı şimdi de. Bizim niye bu gelişmelerden haberimiz olmuyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    VW mazdayı satın alsa motorlarını kullansa ne güzel olur.

    Mazda’yı satın alacak yegane marka Fiat



    Ama Fiat’ın pazarlaması VW gibi değil Alfa Romeo gibi sattırır anca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekrem71.5 kullanıcısına yanıt
    Nasıl böyle emin oluyorsunuz anlamak güç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki bu sıkıştırılmış motorun ömrü ne kadar olacak o önemli ondan haber vermiyorlar hiç, bu mazda hep bişey çıkarıyor sonra fos diye sönüyor havası.Vankel motorun kaderiyle aynı olmasın sonra...
  • BEV ve FCEV araçlar yerlerinde saymayacaklar bu süre boyunca diğer firmaların katılmasıyla beraber zamanında nasıl benzinli arabalar fazla yakıyordu şimdi daha az elektrikli arabalarda daha az enerji kullanır hale gelecekler. Mazda boşuna uğraşıyor. ( BEV : bataryalı elektrikli araba FCEV Hidrojenli elektrikli arabalar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 30 Ocak 2018; 17:37:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg motorlu 1.1 litre dizel şanzımanlı yerli Karbon Fiber şasili Şahin çıkmış piyasaya fiyat 110bin+Kdv

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.