Şimdi Ara

Mazda skyactive kullanan aranıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
7.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Skyactiv sadece motor teknolojisi değil.



    Verimli motor, aktarma organları ve şasi teknolojisinin hepsine skyactiv diyorlar.



    Avrupa emisyonlarını tutturacak en ekonomik -atmosferik- motor bu. Diğer firmalar direkt küçük hacime turbo monte ederken Mazda ısrarla çok uzun ömürlü atmosferik motorları geliştiriyor. Tsi kadar az yakan, düşük emisyonlu atmosferik başka motor yok bildiğim kadarıyla. Belki mitsubishi nin mivec motoru olabilir.



    Aktarma organlarında da misal otomatik viteste yeni tork konvertörü kullanmışlar. Tek kavramalı uzun ömürlü klasik otomatik vites ama çift kavramalı otomatik viteslere yakın konfor sunuyor. Dsg gibi düşünün ama bozulmuyor.



    Şasi boyutunda da güvenlik puanını kırmadan ağırlığı azaltmışlar. Bu daha az yakıt, daha iyi sürüş demek. Misal opel, ford ve vw den daha hafifler.



    Teknolojisi çoh eyidir. Capon bunlar yapıyor namıssızlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mazda skyactive d kullandım cx-3 test sürüşünde
    1.5 105 hp 270 nm tork var motorda otomatik şanzıman vardı
    vites geçişleri pek hissedilmiyor konforlu sayılır sakin sürüşte sessizdi 9.1 ortalama ile başlayıp aracı biraz zorlayarak kullandım 8.5 a düştü ortalama daha da düşerdi kesinlikle

    performansı güzeldi 110 hp dci kullanıyorum aşağı yukarı onun kadar var tepkileri çok hızlı değil ama yeterli 3000 devire kadar pek sesi duyulmuyor

    mazdanın iç kalitesi sınıfının en iyilerinden kesinlikle mazda 3 ile yarışabilecek c sınıfı araç ancak a180 filan olur heralde
  • Tasarım olarak çok başarılı olan Mazda, Türkiye' deki fiyat politikasını da gözden geçirse daha da başarılı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. birisiyle tartışıp merak edip araştırmıştım; benzinlisi klasik atmosferik. dizeli de turbo dizel bir motordur işte. başka ne olacak ki?

    Mazda skyactive kullanan aranıyor


    Daha da yorum yapmıyorum yazdıklarınla alakalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 28 Mart 2017; 11:39:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bu motorlar bujisiz mi oluyor ? Öyle bir haber vardı,japon tarafında.

    https://cokgezenadam.com/mazda-3-sedan-power-skyactiv-g-1-5-test-surusu/

    Bujisiz motorları sıradaki jenerasyon ile gelecek. Şu an öyle değil. Aslında o motorları da bildiğim kadarıyla sürekli bujisiz değil. Belirli bir kullanım şartında bujiler çalışmıyor.
  • Yaklaşık 3 yıldır 65.000 kmdir kullanıyorum. Forumda daha önce de yazmıştım çok fazla uzun yol yapıyorum ve 140ın altına çok az inerim. Sadece motor için yorum yazarsam yetersiz performanslı diyebilirim. Özellikle 160'dan sonra çok isteksizleşiyor. Yakıt tüketimi olarak ne şehiriçi ne şehirdışı 9 litre görmedim.

    Araç hakkında yorum yazarsam yol tutuş güzel lastiklerle oldukça güzel. Konfor olarak aracım belli bir kmnin üzerine çıktığım için keskin çukurlarda ses çıkarmaya başladı. Ancak ilk aldığım zamanlar arabaya kim binse uykusu geliyordu. Rüzgar sesi aslında kapalı yerlerde fısıltı şeklinde. Ancak açık alanlarda 140'tan sonra çok ses alıyor. Orjinal headers nedeniyle egzozdan oldukça fazla ses geliyor gaza bastıkça.

    Aslında çoğunlukla şehiriçinde kullanacak olanlar için oldukça güzel ve keyifli bir araç. Şehirdışı için daha güçlü bir motor istiyor kesinlikle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. birisiyle tartışıp merak edip araştırmıştım; benzinlisi klasik atmosferik. dizeli de turbo dizel bir motordur işte. başka ne olacak ki?

    Mazda skyactive kullanan aranıyor


    Daha da yorum yapmıyorum yazdıklarınla alakalı.

    tsi yağ eksiltince skyactive palavrası matah bir şey mi oluyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Cuk diye oturdu

    haklısın. terbiyesizliğin üzerine cuk diye oturdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. birisiyle tartışıp merak edip araştırmıştım; benzinlisi klasik atmosferik. dizeli de turbo dizel bir motordur işte. başka ne olacak ki?

    Mazda skyactive kullanan aranıyor


    Daha da yorum yapmıyorum yazdıklarınla alakalı.

    tsi yağ eksiltince skyactive palavrası matah bir şey mi oluyor?

    Yağ yakan tsi motor tercih eden adamın motor bilgisi, skyactiv in olayını çözemez demek oluyor. Skyactiv'in olayı benzinliden de ibaret değil, dpf-scr siz euro 6 dizel, yeni geliştirilmiş tork konvertörlü şanzıman falan var. Sen çok kurcalama bunları, tsi'ına yağ eklemeye devam et




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. birisiyle tartışıp merak edip araştırmıştım; benzinlisi klasik atmosferik. dizeli de turbo dizel bir motordur işte. başka ne olacak ki?

    Mazda skyactive kullanan aranıyor


    Daha da yorum yapmıyorum yazdıklarınla alakalı.

    tsi yağ eksiltince skyactive palavrası matah bir şey mi oluyor?

    Bu teknolojinin nesi palavra?



    Zaten anlamıyorum bu fanboy luk olaylarını. Vw Tsi motor geliştirir, o zamana dek erişilmemiş güçlü düşük hacimli motor yapar, fanboylar "lpg taghılamıyor ki yauww" der çamur atar.



    Sonra Vag grubu Dsg gibi şahane ötesi şanzıman geliştirir, fanboylar "çabugh bozuluyor yauw" der geçer.



    Skyactiv geliştirir başkası, herkes atmosferik motoru bırakmışken bunlar 1 adım öne geçirir, başka biri de "palavra yauuw" der geçer.



    Nesi palavra kardeşim, onu da yazsan keşke.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. birisiyle tartışıp merak edip araştırmıştım; benzinlisi klasik atmosferik. dizeli de turbo dizel bir motordur işte. başka ne olacak ki?

    Mazda skyactive kullanan aranıyor


    Daha da yorum yapmıyorum yazdıklarınla alakalı.

    tsi yağ eksiltince skyactive palavrası matah bir şey mi oluyor?

    Bu teknolojinin nesi palavra?



    Zaten anlamıyorum bu fanboy luk olaylarını. Vw Tsi motor geliştirir, o zamana dek erişilmemiş güçlü düşük hacimli motor yapar, fanboylar "lpg taghılamıyor ki yauww" der çamur atar.



    Sonra Vag grubu Dsg gibi şahane ötesi şanzıman geliştirir, fanboylar "çabugh bozuluyor yauw" der geçer.



    Skyactiv geliştirir başkası, herkes atmosferik motoru bırakmışken bunlar 1 adım öne geçirir, başka biri de "palavra yauuw" der geçer.



    Nesi palavra kardeşim, onu da yazsan keşke.

    bildiğin klasik atmosferik bir motor işte. tsi için de uzaydan gelen teknoloji demiyoruz. turbo olduğu için çok verimli. atmosferiği ne yapsan verimlilik artmaz. zira oksijen yetersiz geliyor. beynine oksijen az gitse kafan iyi çalışır mı? çalışmaz. aynı durum işte. pejo'nun da opel'in de turboları verimli. hatta pejo'nunkiler vw'ninkilerden daha iyi. ama skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. şapkadan tavşan çıkarıyorlar sadece.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkTime

    Tasarım olarak çok başarılı olan Mazda, Türkiye' deki fiyat politikasını da gözden geçirse daha da başarılı olur.

    dolar euro olmuş 4 lira

    gözden geçirse ne olur

    tc de araba lüks artık
  • ogameci kullanıcısına yanıt
    Muadil araçlara göre maliyeti çok da yüksek değildir sanırım. 140 bin TL dizel otomatik satmaya çalışmak yerine daha uygun seviyeden satsınlar, vatandaş da alsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TurkTime

    Muadil araçlara göre maliyeti çok da yüksek değildir sanırım. 140 bin TL dizel otomatik satmaya çalışmak yerine daha uygun seviyeden satsınlar, vatandaş da alsın.

    türkiyede neye talep varsa ondan kaçacaksın yoksa fena para bayılırsın

    türkler dizel sever

    o zaman benzin alacaksın
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Bu ne boş bir mesaj yahu, okurken utanıyor insan. Cehaletin değil, cehaletinin farkında olmaman asıl mevzu, ne demek oksijen gelmiyor ya, senin Tsi'a gazı açıp da fazla oksijen gidince 15:1 Afr ile çalışmıyor mu, gittiği oksijen oranında yakıt istemiyor musun motora? Sen hangi tam otomatik atmosferik C segment arabayla şehir trafiğinde 6.5-7 yaktın da skyactiv motor klasik atmosferik oldu yazsana bir hele? 1.2 tsi ne yakıyorsa bende onu yakıyorum, ne gidiyorsa onu gidiyorum, onun alt devir torku varsa benim üst devir gücüm var, bizim göremediğimiz ne büyük resmi gördün de verimsiz oldu makina? Geçen hafta sakin akıcı trafikte 40 küsur ortalama hızla 5.8lt tüketimle kontak kapattım, sen 4lt falan mı yakıyorsun veya yakmıyorsun da yağ koya koya mı gidiyorsun süper verimli makinanla nedir

    Bir kere klasik atmosferik klasik turbo diye bişey yoktur. Bütün tercihler motorun iç yapısına, tasarım amacına ve mühendisliğine bakar. Kaldı ki "klasik atmosferikten" kastın 10-15 yıl öncesinin atmosferik motorları ise, onlarda değil 14 birim havayı 1 birime sıkıştırıp detonasyon olmadan patlatan teknoloji, değişken emme subap zamanlaması bile yoktu çoğunda, emme egzoz subapları herşeyi sabit, tamamı indirekt enjeksiyon euro 1 euro 2 karadüzen atmosferik motorlardı. Ne demek istediğini anlamak için kabız eşek gibi kıvranıyoruz, heralde senin derdin 1.5 motordaki torksuzluk, çekiş gücü eksikliği zaafı, motorun yokuşlarda devir istemesi vs heralde budur değil mi? Bu böyle skyactiv palavra hikaye ya diye cehalet gösterisi yaparak söylenmez, motorun hacimi ufak, bu yüzden alt devir çekişte zayıf kalıyor denir ki bunu bizde yazdık zaten. Fakat mağaradan kafayı iki dakika uzatıp dünyaya bakarsan Skyactiv motorun 2.0 120hp modeli var asıl dünya çapında satılan, 1.5lerle aynı yakıp, 1.4 tsi performansı verip, ondan dahi az emisyon salgılayan. Müthiş 2.2 dizeli, 1.5 turbo Honda ile aynı yakan 2.5 skyactivi falan geçiyorum, tek bir motor dahi skyactiv motorların ne kadar kaliteli olduğunu göstermeye yeter. Daha sağlamlık, sorunsuzluk konularına tenezzül dahi etmedim ki gerek de kalmadı.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Bunları dalga geçmek için yazdıysan süper, kinaye espri 10 numara.



    Yok hakikaten motor teknolojileri hakkında bu fikirlere sahipsen ayakta alkışlarım seni.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanında Skyactive için "çok başarılı bir motor" ibaresi kullandım diye eleştiri yağmuruna tutulmuştum. Hayatında motor teknolojisi araştırmamış, Sıkıştırma oranı neye yarar "araştırmamış" adamlar değişik değişik yorumlar yazıyor.

    Şu motora LPG uygulanıyor olsaydı alırdım bi dal
  • bu tip motorlar az yakar fazla kaçmaz. albenisini beğenen işine gelen alır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belash


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. birisiyle tartışıp merak edip araştırmıştım; benzinlisi klasik atmosferik. dizeli de turbo dizel bir motordur işte. başka ne olacak ki?

    Mazda skyactive kullanan aranıyor


    Daha da yorum yapmıyorum yazdıklarınla alakalı.

    tsi yağ eksiltince skyactive palavrası matah bir şey mi oluyor?

    Bu teknolojinin nesi palavra?



    Zaten anlamıyorum bu fanboy luk olaylarını. Vw Tsi motor geliştirir, o zamana dek erişilmemiş güçlü düşük hacimli motor yapar, fanboylar "lpg taghılamıyor ki yauww" der çamur atar.



    Sonra Vag grubu Dsg gibi şahane ötesi şanzıman geliştirir, fanboylar "çabugh bozuluyor yauw" der geçer.



    Skyactiv geliştirir başkası, herkes atmosferik motoru bırakmışken bunlar 1 adım öne geçirir, başka biri de "palavra yauuw" der geçer.



    Nesi palavra kardeşim, onu da yazsan keşke.

    bildiğin klasik atmosferik bir motor işte. tsi için de uzaydan gelen teknoloji demiyoruz. turbo olduğu için çok verimli. atmosferiği ne yapsan verimlilik artmaz. zira oksijen yetersiz geliyor. beynine oksijen az gitse kafan iyi çalışır mı? çalışmaz. aynı durum işte. pejo'nun da opel'in de turboları verimli. hatta pejo'nunkiler vw'ninkilerden daha iyi. ama skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. şapkadan tavşan çıkarıyorlar sadece.

    Hocam benim araba 43.000'de yağ eksiltme yok ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belash


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. birisiyle tartışıp merak edip araştırmıştım; benzinlisi klasik atmosferik. dizeli de turbo dizel bir motordur işte. başka ne olacak ki?

    Mazda skyactive kullanan aranıyor


    Daha da yorum yapmıyorum yazdıklarınla alakalı.

    tsi yağ eksiltince skyactive palavrası matah bir şey mi oluyor?

    Bu teknolojinin nesi palavra?



    Zaten anlamıyorum bu fanboy luk olaylarını. Vw Tsi motor geliştirir, o zamana dek erişilmemiş güçlü düşük hacimli motor yapar, fanboylar "lpg taghılamıyor ki yauww" der çamur atar.



    Sonra Vag grubu Dsg gibi şahane ötesi şanzıman geliştirir, fanboylar "çabugh bozuluyor yauw" der geçer.



    Skyactiv geliştirir başkası, herkes atmosferik motoru bırakmışken bunlar 1 adım öne geçirir, başka biri de "palavra yauuw" der geçer.



    Nesi palavra kardeşim, onu da yazsan keşke.

    bildiğin klasik atmosferik bir motor işte. tsi için de uzaydan gelen teknoloji demiyoruz. turbo olduğu için çok verimli. atmosferiği ne yapsan verimlilik artmaz. zira oksijen yetersiz geliyor. beynine oksijen az gitse kafan iyi çalışır mı? çalışmaz. aynı durum işte. pejo'nun da opel'in de turboları verimli. hatta pejo'nunkiler vw'ninkilerden daha iyi. ama skyactive bir pazarlama numarasından başka birşey değil. şapkadan tavşan çıkarıyorlar sadece.

    Hocam benim araba 43.000'de yağ eksiltme yok ?

    benim golf'ün yağ eksiltmesini kastediyorsan; arkadaşlarımda da golf 7 var ve onlarda da yok. bende oldu. ancak servis 1 lt fazla eklemişler o kadar gerekmiyordu ve bu da normal diyor. anlamadım, bazı golf'lerde oluyor. bazılarında olmuyor. o zaman nasıl normal oluyor. bunun dışında araçtan çok memnunum. yağ eksiltmiyor diye saçma sapan atmosferik mazda falan alacak halim yok.

    bir de öyle anlatıyorlar ki bu mazda'ları sanki sıfır kusur. bir de bana fanatik derler. al işte yağ eksiltiyor. hiç utanmadan sıkılmadan söyledim. ne olacak? ben kendi kusurlarımı çekinmeden söylerim, iş yerinde hata yaptım mı hata yaptım derim. arabamınkileri mi söylemeyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 30 Mart 2017; 12:14:58 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.