Şimdi Ara

Mazda skyactive kullanan aranıyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
7.754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Bunları dalga geçmek için yazdıysan süper, kinaye espri 10 numara.



    Yok hakikaten motor teknolojileri hakkında bu fikirlere sahipsen ayakta alkışlarım seni.

    dalga mevzusunu anlamadım turboyla ilgili söylediklerimi kastediyorsan:

    ben bu işin uzmanı falan değilim. 1 sene öncesine kadar turbo nedir bilmezdim bile. gittim 1.2 golf'ü test ettim ve ivmelenmesine hayran kaldım. zira 2.0 motorlu tonla araç kullandım ve onlarda bile böyle keskin ivmelenme görmedim. sonra merak ettim 1-2 yazı okudum neymiş bu turbo, neymiş kompresör, mercedes neden kompresörü bırakmış dye. öğrendim ki turbonun bütün amacı silindirlere yeterli havayı verebilmekmiş. turbo olmadığında yanma yeterince başarılı olamıyor hava yetersiz olduğu için. bunu anlamak için de alim olmak gerekmiyor. kompresörün aksine turbo araçtan enerji de çalmıyor zira egzozun boşa giden kinetik enerjisini kullanıyor. turbo boşluğu dedikleri de aslında boşluk olmayan ama düşük hızlarda egzoz çıkışı haliyle düşük olduğu için turbonun basıncının düşük olmasının sonucu düşük destekmiş.
    atmosferikte ne yaparsan yap bunu sağlaman imkansız. iki temel ayrım var; biri atmosferik biri de turbo. gerisi faso fiso. biri bluemotion diyor biri skyactive diyor biri başına e- koyuyor.
    bunları gerçekten okuma yazması olan herkes okuyup öğrenebilir. illa ingilizce de gerekmiyor. türkçe kaynak ta var. bundan sonra atmosferik almam. illa vw olacak diye birşey yok. vw'yi tercih etmemin sebebi motor dışı aracın genel kalitesini de beğenmem. yoksa dediğim gibi pejo'nun turbosu da çok başarılı gördüğüm kadarıyla. ama kalkıp ta burda bildiğin atmosferiğin allanıp pullanıp skyactive diye pazarlanmasına da gökten zembille inmiş muamelesi yapılmasını da komik buluyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Bunları dalga geçmek için yazdıysan süper, kinaye espri 10 numara.



    Yok hakikaten motor teknolojileri hakkında bu fikirlere sahipsen ayakta alkışlarım seni.

    dalga mevzusunu anlamadım turboyla ilgili söylediklerimi kastediyorsan:

    ben bu işin uzmanı falan değilim. 1 sene öncesine kadar turbo nedir bilmezdim bile. gittim 1.2 golf'ü test ettim ve ivmelenmesine hayran kaldım. zira 2.0 motorlu tonla araç kullandım ve onlarda bile böyle keskin ivmelenme görmedim. sonra merak ettim 1-2 yazı okudum neymiş bu turbo, neymiş kompresör, mercedes neden kompresörü bırakmış dye. öğrendim ki turbonun bütün amacı silindirlere yeterli havayı verebilmekmiş. turbo olmadığında yanma yeterince başarılı olamıyor hava yetersiz olduğu için. bunu anlamak için de alim olmak gerekmiyor. kompresörün aksine turbo araçtan enerji de çalmıyor zira egzozun boşa giden kinetik enerjisini kullanıyor. turbo boşluğu dedikleri de aslında boşluk olmayan ama düşük hızlarda egzoz çıkışı haliyle düşük olduğu için turbonun basıncının düşük olmasının sonucu düşük destekmiş.
    atmosferikte ne yaparsan yap bunu sağlaman imkansız. iki temel ayrım var; biri atmosferik biri de turbo. gerisi faso fiso. biri bluemotion diyor biri skyactive diyor biri başına e- koyuyor.
    bunları gerçekten okuma yazması olan herkes okuyup öğrenebilir. illa ingilizce de gerekmiyor. türkçe kaynak ta var. bundan sonra atmosferik almam. illa vw olacak diye birşey yok. vw'yi tercih etmemin sebebi motor dışı aracın genel kalitesini de beğenmem. yoksa dediğim gibi pejo'nun turbosu da çok başarılı gördüğüm kadarıyla. ama kalkıp ta burda bildiğin atmosferiğin allanıp pullanıp skyactive diye pazarlanmasına da gökten zembille inmiş muamelesi yapılmasını da komik buluyorum.

    Sessizlik olarak BlueHDi en iyisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teknolojisini bilmem de, Ankara-İzmir yolunda bir tanesini fena madara ettim

    Tasarım olarak gayet güzel ama performans olarak pek verimli değil sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Belash

    Bunları dalga geçmek için yazdıysan süper, kinaye espri 10 numara.



    Yok hakikaten motor teknolojileri hakkında bu fikirlere sahipsen ayakta alkışlarım seni.

    dalga mevzusunu anlamadım turboyla ilgili söylediklerimi kastediyorsan:

    ben bu işin uzmanı falan değilim. 1 sene öncesine kadar turbo nedir bilmezdim bile. gittim 1.2 golf'ü test ettim ve ivmelenmesine hayran kaldım. zira 2.0 motorlu tonla araç kullandım ve onlarda bile böyle keskin ivmelenme görmedim. sonra merak ettim 1-2 yazı okudum neymiş bu turbo, neymiş kompresör, mercedes neden kompresörü bırakmış dye. öğrendim ki turbonun bütün amacı silindirlere yeterli havayı verebilmekmiş. turbo olmadığında yanma yeterince başarılı olamıyor hava yetersiz olduğu için. bunu anlamak için de alim olmak gerekmiyor. kompresörün aksine turbo araçtan enerji de çalmıyor zira egzozun boşa giden kinetik enerjisini kullanıyor. turbo boşluğu dedikleri de aslında boşluk olmayan ama düşük hızlarda egzoz çıkışı haliyle düşük olduğu için turbonun basıncının düşük olmasının sonucu düşük destekmiş.
    atmosferikte ne yaparsan yap bunu sağlaman imkansız. iki temel ayrım var; biri atmosferik biri de turbo. gerisi faso fiso. biri bluemotion diyor biri skyactive diyor biri başına e- koyuyor.
    bunları gerçekten okuma yazması olan herkes okuyup öğrenebilir. illa ingilizce de gerekmiyor. türkçe kaynak ta var. bundan sonra atmosferik almam. illa vw olacak diye birşey yok. vw'yi tercih etmemin sebebi motor dışı aracın genel kalitesini de beğenmem. yoksa dediğim gibi pejo'nun turbosu da çok başarılı gördüğüm kadarıyla. ama kalkıp ta burda bildiğin atmosferiğin allanıp pullanıp skyactive diye pazarlanmasına da gökten zembille inmiş muamelesi yapılmasını da komik buluyorum.

    Sessizlik olarak BlueHDi en iyisi.

    bluehdi'nin tüm değerleri güzel görünüyor da keşke herşey motor olsa, o zaman işimiz daha kolay olurdu. ama benim için motor 2. sırada gelir. önce konfor + genel araç kalitesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEMOZA45

    Teknolojisini bilmem de, Ankara-İzmir yolunda bir tanesini fena madara ettim

    Tasarım olarak gayet güzel ama performans olarak pek verimli değil sanırım.



    bu vakitten sonra atmosferikten bir cacık olmaz. 2-3 seneye tek bir atmosferik kalmayacak. nasıl ki atmosferik dizel kalmadıysa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: SEMOZA45

    Teknolojisini bilmem de, Ankara-İzmir yolunda bir tanesini fena madara ettim

    Tasarım olarak gayet güzel ama performans olarak pek verimli değil sanırım.



    bu vakitten sonra atmosferikten bir cacık olmaz. 2-3 seneye tek bir atmosferik kalmayacak. nasıl ki atmosferik dizel kalmadıysa.

    2-3 seneyi bilemem de, orta vadede piyasada herhangi bir dizelin kalmayacağı aşikar. Gerçekçi yakıt tüketim testleri uygulanmaya başladıktan sonra da turbo'ya yavaş yavaş elveda diyeceğiz. 1.4 turboların yerini 2.0 düşük beygir yüksek torklu yeni yakıt tüketim testlerinde her türlü avantajlı modeller alacak.

    Neredeyse 100 yıllık geçmişi olan turbo teknolojisini, sanki çok yeni ve mucize bir buluş gibi sunmayın lütfen. Küçük hacim turbo NEDC parkurunda hile yapabilmek için üreticilerin yeniden hortlattığı ucube bir teknolojidir. Ülkemizdeki vergi sistemini geçin, kim aynı vergiye sahip 2.0 benzinli yerine 1.2 turbo kullanır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tripledes


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: SEMOZA45

    Teknolojisini bilmem de, Ankara-İzmir yolunda bir tanesini fena madara ettim

    Tasarım olarak gayet güzel ama performans olarak pek verimli değil sanırım.



    bu vakitten sonra atmosferikten bir cacık olmaz. 2-3 seneye tek bir atmosferik kalmayacak. nasıl ki atmosferik dizel kalmadıysa.

    2-3 seneyi bilemem de, orta vadede piyasada herhangi bir dizelin kalmayacağı aşikar. Gerçekçi yakıt tüketim testleri uygulanmaya başladıktan sonra da turbo'ya yavaş yavaş elveda diyeceğiz. 1.4 turboların yerini 2.0 düşük beygir yüksek torklu yeni yakıt tüketim testlerinde her türlü avantajlı modeller alacak.

    Neredeyse 100 yıllık geçmişi olan turbo teknolojisini, sanki çok yeni ve mucize bir buluş gibi sunmayın lütfen. Küçük hacim turbo NEDC parkurunda hile yapabilmek için üreticilerin yeniden hortlattığı ucube bir teknolojidir. Ülkemizdeki vergi sistemini geçin, kim aynı vergiye sahip 2.0 benzinli yerine 1.2 turbo kullanır?

    Turbo dizel asla bitmez koskoca kamyonlar iş makinaları benzinle çalışamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tripledes


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: SEMOZA45

    Teknolojisini bilmem de, Ankara-İzmir yolunda bir tanesini fena madara ettim

    Tasarım olarak gayet güzel ama performans olarak pek verimli değil sanırım.



    bu vakitten sonra atmosferikten bir cacık olmaz. 2-3 seneye tek bir atmosferik kalmayacak. nasıl ki atmosferik dizel kalmadıysa.

    2-3 seneyi bilemem de, orta vadede piyasada herhangi bir dizelin kalmayacağı aşikar. Gerçekçi yakıt tüketim testleri uygulanmaya başladıktan sonra da turbo'ya yavaş yavaş elveda diyeceğiz. 1.4 turboların yerini 2.0 düşük beygir yüksek torklu yeni yakıt tüketim testlerinde her türlü avantajlı modeller alacak.

    Neredeyse 100 yıllık geçmişi olan turbo teknolojisini, sanki çok yeni ve mucize bir buluş gibi sunmayın lütfen. Küçük hacim turbo NEDC parkurunda hile yapabilmek için üreticilerin yeniden hortlattığı ucube bir teknolojidir. Ülkemizdeki vergi sistemini geçin, kim aynı vergiye sahip 2.0 benzinli yerine 1.2 turbo kullanır?

    petrolden 1 birim benzin çıkıyorsa bir o kadar da mazot çıkıyor. bu mazotu çöpe atacak halleri yok. yani dizel bitmez.

    turbo teknolojisine gelince. eskiden performans amaçlı kullanılırdı ve dayanıklılık sorunları vardı. şimdi tasarruf amaçlı kullanılıyor ve dayanıklılık sorunu da yok. ben nedc parkuru nedir bilmem, yakıt tüketim testleri de umrumda değil. yaktığımı bilirim. kesinlikle daha tasarruflu ve gidişi de çok daha iyi. bundan sonra atmosferik kullanmam. vergi avantajı falan da umrumda değil. kaldı ki almanya'da vergi avantajı falan yokken yine de herkes 1.0 tsi motorlara saldırıyor orda.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.