Şimdi Ara

Mazda, Türkiye'deki satış operasyonlarını durdurdu (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
152
Cevap
0
Favori
10.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En kaliteli bulduğum Japon markası. Türkiye’de son zamanlarda yok hükmündeydi. Türkiye pazarından çekilmesi kayıptır. Euroncap, IIHS gibi kurumlardan güvenlik bakımından çok iyi skorlar alan araçları gerçekten kaliteliydi. Üzücü bir gelişme.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Çağa ayak uyduramayan Japon teknolojisi diye cümleler okuyorum. Hayretle okuyorum! Yahu bir toplu iğne bile üretememiş adamlar Japon teknolojisini eleştiriyor. İlginç!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • arabanın övülmesi başka konu

    övülmesine rağmen vergi sisteminden ötürü tercih edilmemesi başka konu

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Arabanı o kadar övüyorsun ki bir gün kaza falan yapacaksın benden söylemesi  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tans61 kullanıcısına yanıt
    Lexus'un açılımı luxury export us.Toyotanın amerika'da tutunabilmesi için üretilmiş bir alt marka



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeepestSea -- 9 Kasım 2023; 17:59:59 >
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Nasıl sakata getirdin abi canım arabayı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • McLaren64 kullanıcısına yanıt
    Sony rekabet edemedi değil, rekabet etmek istemedi ve türkiyeye yatırım yapmadı.Zaten ara distribütör ile getiriyordu, ona da para vermek istemeyince çekildi

    Sony tv'ler, ps, ses sistemleri, kulaklıklar hala çok kalitelidir

  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Sende bana karşı yazılan her mesaja o kadar + basıyosun ki bi gün forumda bana muhalefetlik kovalamaktan uyuşacaksın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt

    birine borcum vardı çek vermiştim 1998 krizinde usd bir günde 15 liradan 45 liraya çıkınca ödeyemedim tefeci geldi aldı arabayı

  • degobar kullanıcısına yanıt
    Canın sağolsun Allah daha iyilerini nasip etsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozan_26 kullanıcısına yanıt

    Abi Mazda orta direk normal marka, ne Porsche'si ne Maseratisi yahu.. lamborcini neyim de yazaydın bari :)


    2.0 motor ufacık kalıyor bu ultra lüks markalara ve araçlara.. bunların müşterisi gider verir alır, normalde 4.0-5.0 motor araçlardı bunlar, sırf 2.0 olduğu için bile alırlar.


    Mazdanın Türkiyede bütün rakipleri 1.0-1.2-1.33 tarzı avrupa tipi downsized motor iken, kim %150 ötv öder de 2.5 milyona 2000cc Mazda 3 alır, Cx-30 alır??


    Bmw-Mercedes artık satamıyor 2.0 motor araba, mazda nasıl satacak, kim alacak? 2.0 motor c segment arabayı pazarlasan ne olacak, servis ağı kursan yatırım yapsan ne olacak hepsi içinde patlar battığınla kalırsın. devlet bak arabanın %150sini vergi alırım diyor, getirme kardeşim diyorlar resmen adamlar ne yapsın.


    benim üzüldüğüm nokta arabaları da motorları da gerçekten güzel, bu sene bir sürü yeni model çıkarmış, atılımda olan ve takip ettiğim ciddi manada özel denebilecek bir marka gitti türkiye'den.. mesela mitsubishi çekilse üzülmem zaten bitmiş marka ama bunlar öyle değildi.. tamamen vergi sistemi kurbanı olup gittiler. bundan sonra da dönüş olmaz, sen bi kere bu haberi verdikten sonra kimse güvenmez artık.. gerçekten yazık oldu.





  • DeepestSea kullanıcısına yanıt

    Ben kalitesiz olduğunu iddia etmedim ki.


    Ben de Sony markasını çok seven birisiyim. Kameralarını kullanıyorum ve çok memnunum.


    Ama Sony fiyat olarak çok yukarıda konumlanmıştı. Rakipleri daha uygun fiyatlarla pazarda olunca rekabet edemedi. Etmek istemedi düşüncene katılmıyorum.


    Tam rekabet piyasası çok yıpratıcıdır. Mazda da, Sony de Türkiye'de rekabet edecek performans gösteremediler.

  • Türkiye'de bir yedek parça havuzu bile yoktu Mazda'nın. Aracınızda bir arıza ya da değişen gerektiğinde haftalarca Japonya'dan parça gelmesini bekliyorsun. Şimdi bu deneyimi yaşayan birisi neden bir sonraki aracında Mazda tercih etsin?


    Bir ürününüz var, sorun çıkardı ve yetkili servise bıraktınız. Servis sana diyor ki bunun parçası bizde yok, 1 ay sonra gelir. Sen bir daha o markayı alır mısın? Bu deneyimi yaşayan insanlar var Türkiye'de.


    Satış rakamları rezalet. Rakiplerinin günde sattığı aracı koca yılda zar zor satmış. 2021'de 44 araç satabilmişler. Pek çok niş marka bundan daha fazla araç satmışken Mazda'nın tercih edilmemesi tamamen Mazda ve distribütorün saçmalıklarıdır.


    Türkiye pazarını önemsemediler, ne doğru düzgün teknik servis, ne doğru düzgün araç getirdiler. Millette bu markaya sıcak bakmadı ve çekildiler.


    Şimdiden söyleyeyim sırada Subaru var. Ekim ayında 15 araç satmışlar. Her ay 15 araç satsalar yılda 180 araç yapar. Maserati 43 araç satarken orta sınıf marka 15 araç satıyor. Bunlar birer birer piyasadan çekilecek.


    Ocak-Ekim arası Türkiye'de 958,942 araç satılmış. Mazda'nın Ocak-Ekim satış rakamı 203. Seres diye adını sanını kimsenin bilmediği bir marka bile 289 araç satarken yılların Mazda'sı 203 araç satabilmiş. Çok bile kalmışlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McLaren64 -- 9 Kasım 2023; 18:53:16 >




  • japon markaların pazarlaması zayıf zaten, alman markaları tercih ediliyor o fiyat aralıklarında.

    motor hacmi, vergi meselesi malum. bizim ülkemizde otomobil tercihlerinde fiyat performans önde bu yüzden pazarda daha çok çinli marka göreceğiz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkeyi kendi vatandaşları terk ediyor mazda mı terk etmeyecek...

  • Varlığıyla yokluğu belli değildi zaten. Gitmelerinde bir sakınca görmüyorum. Marka gayet iyi markaydı ama inanılmaz bir boşvermişlik, inanılmaz kötü bir pazarlama stratejisi, e-call sorununu bile çözemeyen basiretsiz bir yönetimle anca bu kadar yapabildiler. Bu arada sadece Türkiye’ de değil, Avrupa pazarında da sürünüyorlar. Düşük hacimli turbo motor getirmedikleri müddetçe ve pazarlama stratejilerini kıtalara göre ihtiyaçlar doğrultusunda ayrı ayrı yapmadıkları müddetçe, Avrupa’ da da sonları Türkiye gibi olur. Amerika bize yeter diyorlarsa o başka, bu da vizyonsuzluklarını gösterir zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Green kartla amerika'ya gittim. İlk arabam 2010 model 2.5 atmosferik mazda 3 hb. Günde ortalama 150-200 mil yapıyorum, delivery yaptığım için. Hem dayanıklı hem sürmesi çok zevkli bir araba. Bu arada manuel vitesli.

  • avrupada mazda fazla tutulmuyor cünkü 2000 lerden sonra fiyatlari alman arabalarinin fiyatlarina cektiler bu bir hataydi ,bir cok insan ayni paraya audi bmw WV varken gidip mazda almaz yada az alan olur ayrica alman arabalari fazla cürümuyor küflenmiyor ,mazda ise 5 seneden sonra cürümeye basliyor bizzat gördüm sahit oldum

  • Harika bir marka ama zamanında vw furyası başlayınca adamlar geri adım atmak zorunda kaldı. Zaten çoktandır çekilmişlerdi türkiye pazarından. Yeniden geri dönmeleri dileğiyle

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Haberi okuyunca Sanat halk için mi yoksa sanat olsun diyemi yapılır tatavası geldi aklıma.
    Mazda iyi güzel'de bir türlü inemedi halk arasına, yaygınlaşamadı ve gitmeye kara vermişler ki bence iyide ederler hani.
    Türkiye'ye özel bir çalışma yapmışlar mı? KIA HYUNDAI gibi de olsa bir işleri var mı? sonuç sıfır yada sıfıra yakın. bize ne yaptığın arabaların kalitesinden alamadıktan sonra, yemişim testlerinin iyi olmasını NCAP puanlarını.

    2000'lerle beraber mazdanın adını az duyuyorduk artık youtube incelemelerini okuruz, belki bir gün satış politikalarını gözden geçirirlerde TR'ye özel birşey yaparlar, bir arkadaşın dediği gibi Seres gibi tanınmamış bir marka dahi sizi satışta geçiyorsa kapatın gitsin, çok önceden gitmeniz lazımmış geç kalmışsınız. :)

  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.