Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (1331. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27.030
Cevap
140
Favori
3.066.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13291330133113321333
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Aracımın aşırı yakıt tüketimi olduğunu düşünüyorum. Bilgiye ihtiyacım var.
    Şu sırada 9.6 Lt ortalama yakıyor.
    2008 Megan2 EXP. 1.5 DCİ otomatik arabam var. 2 yıl önce aldım. Motorun durumunun iyi olduğunu söylüyor ustalar. Turbo 100HP motor.
    Tam burada belirteyim ki, Mazot, hava ve yağ filtresini her zaman değiştiririm ve 5000 - 6000 de bir yağı mutlaka değiştiririm.

    Aldığımda 7.6Lt ve bazen 8 litre üzeri görünce tanıdığım ustalara sordum forumlara baktım. Tavsiyelere uymaya çalıştım. Ara sıra gaza fazla yüklenince "enjektör arızası " veriyordu. İstanbul bostancıda enjektörleri temizletip ayar yaptılar conta değiştirdiler önemli sorun yokmuş.
    Durum iyileşmeyince ümraniye sanayide " şehir içi ve devirsiz kullanmaktan dolayı " egzost sistemini tıkanmıştır dediler, makina var, söküp makinaya taktık, Yarım gün temizlendi. Durum sanki biraz iyileşti.
    Wolksvogen tamircisi olan bir arkadaş "Turbo valfi " ile hava emiş sensörünü değiştir dedi.
    Değiştirdim.
    Turbo valfini değiştirince arabayı stop ettiğimde bir hava emme sesi duymaya başladım. ? endişeyle gittim meğer normali buymuş.!!!
    Bu durumda sanki yakıt biraz düzelir gibi oldu ve 8 litre altına geldi.
    Bu arada yakıtı hep aynı yerden ve Opet ten alıyordum.
    Geçen ay araba düşük devirde gaza basınca devir hızlı yükselmez oldu. Bu bir anda olan bir durum. Gaza basınca hız yavaş yavaş artıyor 2000 devirden sonra daha hızlı gaz yiyor ve hızlanıyordu.
    Ümraniyede bir tamirciye götürdüm. Turbonun üzerinde selenoidli 2 bölmeli hava emiş durumunu çalıştıran bir sistem varmış. Onu söktü ve temizledi. Meğer içi kurum olmuş ve tam olarak kapatıp açmıyordu kapakçıkları.
    sistemi temizleyip taktık ve gaz yememe problemi bitti bir anda.
    Fakat gaza basınca arabamda ilk defa duyduğum bir ıslık sesine benzer ses duydum.
    Usta bu ne ? acayip ses geliyo dedim.
    O turbonun hava emiş sesi dedi. Güldü. Demek daha önce çalışmıyomuş dedi.
    Yine yola çıktım ama gözüm yakıtta. 7 litre ortalama ile gitmeye başladım. yavaş yavaş bu ortalama yükseliyor. Aradan 1 ay geçti yakıt yine 9.6 LT ortalama oldu.
    Ben 100 TL veya 120 TL yakıt alırım ve geçilen mesafeyi her seferinde sıfırlarım.
    aylık 1000 km civarında da yol yaparım. ama şehir içi hep.
    Arkadaş bir sensör işi olmalı bu diye düşünüyorum.
    Ne olabilir.? Normal mi?
    Bir gün bu araba ile şehirler arası düz yolda 90 la da olsa 5.5 litre ortalama görme şansım varmı.?




  • arıza kodu vermıyormu araç....yuksek yakıt tuketımı performans dusuklugu genelde turbodan kaynaklanıyor...acaba turbo hortumlarına baktınızmı kelepce yerlerınde delınme yırtılma olabılırmı
  • Merhaba.

    Turboyu kontrol ettiler. Yalnız sökmediler , hortum problemi filan yok. Bakım yaparız, açınca belli olur , 600 TL ile 1200 TL arası bir rakkam çıkabilir dediler.

    Hava emiş sensörünü yenisi ile denedik, birşey değişmedi.

    Bu konuyu hangi sensörler etkiler, bir bilsem , onları komple elden geçireyim diyorum.
    Bu konuyu bilen ist - bostancı veya ümraniye sanayide önerebileceğiniz usta varmı.

    Araba fazla yakınca hararette yükseliyor. Radyatör fanı ses yapmaya başladı artık.

    Fan demişken aracın içindeki kalörifer fanı nı değiştirttim. Ön gögüs sökülmesi lazım diyolardı. Bu forumda okudum lazım olunca. Gaz pedalını söküp oradan eskisini söküp çıkarıyorlar yenisini takıyorlar. Topu topu yarım saat sürdü. 100 tl işçilik aldı Ümraniye birlik sanayide oto elektrikçi.
  • Merhaba.

    Sorun biraz iyileşti. Artık 9.6 LT değil 8.2 LT ortalamaya düştüm.

    Turboya giden boru üzerindeki sensörü balata sipreyi ile temizleyip yerine taktım. Önce 9.2 sonra 8.2 Lt ye düştü.



    Fotoğrafta önceden değiştirdiğim parçaları yazdım. Temizlendiğinden söz ettiğim parçayıda gösterdim. en son temizlediğim sensörü de belirttim.

    Şimdi sırada lambda sensörü var. yerini bir bulsam.....




  • Rahmi FİLİZ R kullanıcısına yanıt
    Yıkadım dediğiniz parça map sensörü galiba. Onun içinden çok kurum çıktıysa yakıtınız ile ilgili sorun büyük ihtimalle o parçadır ve düzelecektir. Bi sitede lambda sensörünün(oksijen sensörü) eksoz manifoldunun altında olduğunu söylemişler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rahmi FİLİZ R kullanıcısına yanıt
    Yıkadım dediğin yeri söküp takması basit mi?



    Bende bir göz atayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karamandalina -- 4 Mayıs 2018; 11:57:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba arkadaşlar geçen gün aracım sabah kalktım ayna kontrol düğmesi kendi kendine tutuşmuş.kapı kolu falan hepsi yandı.netten parçaları aldım ama düğmeler ters çalışıyor ..bana ayna ayar düğmesi bağlantı şemasını atacak olan arkadaş varsa memnun olurum.nette bulamadım.birde megane2 deki aynalarda katlanır ayna özelliği varmı katlanır ayna için aynayımı değiştirmek gerekir.
  • Merhaba.

    Evet basitçe iki tarafında tırnaklara geçen ayaklar var dikkatlice söküp dışarıda balata spreyi ile yıkadım. şimdi 8.2 LT ortalama yakıyor. hep şehir içindeyim. hafta sonu e5 tek bakırköye geçtim yol açıktı. ortalama 80 ile yol aldım bir tek köprü trafiği yoğundu. yinede 7.3 ortalamayı gördüm. 17.5 litre mazotun yarısındayım 110 Km yi geçtim.

    Ustaya uğrayıp lambda sensörünü bi kontrol ettireyim. o ismini bilmediklerimide öğreneyim.
  • Merhaba.

    Evet basitçe iki tarafında tırnaklara geçen ayaklar var dikkatlice söküp dışarıda balata spreyi ile yıkadım. şimdi 8.2 LT ortalama yakıyor. hep şehir içindeyim. hafta sonu e5 tek bakırköye geçtim yol açıktı. ortalama 80 ile yol aldım bir tek köprü trafiği yoğundu. yinede 7.3 ortalamayı gördüm. 17.5 litre mazotun yarısındayım 110 Km yi geçtim.

    Ustaya uğrayıp lambda sensörünü bi kontrol ettireyim. o ismini bilmediklerimide öğreneyim.
  • map sensörü onun adı
  • Rahmi FİLİZ R kullanıcısına yanıt
    Tamam anladım. Gerçi benim ortalama 6,5 ama olsun belki biraz daha düşer. Şu sıralar nadiren gerçekleşen 1. Vitesten zor çıkma problemi ile uğraşıyorum. Vites kolu direnç gösteriyor biraz daha asılınca geliyor. Hay bu arabayı aldığım güne

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rahmi FİLİZ

    Merhaba.

    Evet basitçe iki tarafında tırnaklara geçen ayaklar var dikkatlice söküp dışarıda balata spreyi ile yıkadım. şimdi 8.2 LT ortalama yakıyor. hep şehir içindeyim. hafta sonu e5 tek bakırköye geçtim yol açıktı. ortalama 80 ile yol aldım bir tek köprü trafiği yoğundu. yinede 7.3 ortalamayı gördüm. 17.5 litre mazotun yarısındayım 110 Km yi geçtim.

    Ustaya uğrayıp lambda sensörünü bi kontrol ettireyim. o ismini bilmediklerimide öğreneyim.
    merhabalar yakıt için başka istasyon denedinizmi ben BP kullandığımda 1lt daha fazla yaktığını farkettim OPET'e göre. Birde bu ölçümleri manuelmi yapıyorsunuz yol bilgisayarı şaşma olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurabiyee Canavari

    Mesane 2 Arac triger değişiminden sonra motor blogunda yağlanma oldu. Aracın gidişinde çekişinde bir sorun yok ancak yağlanma beni tedirgin ediyor. Tavsiyesi olan var mi ? Sorun yalnızca triger değişiminden olabilir mi ? Selamlar.
    Triger ile değişecek olan devirdaim pompasıdır. Triger sökülen bölgede yağlanma var ise devirdaim pompasınında değişim zamanı gelmiştir. Ayrıca V kayışı mutlaka değiştirin...



    Bakımı yapan usta usta değilmiş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DJlogic -- 16 Mayıs 2018; 19:23:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ers_özt

    Arkadaşlar mrb megane 2 mercekli farlarım sararmış.internet biraz araştırma yaptım .. diş macunu filan parlatıyormuş denedim ama fasa fişo. Birazda su zimparasıyla denedim oda bi ise yaramadı. Ne yapmam lazım nisanda muayeneye gidecem.. saygılar
    İhtiyacınız olan malzemeler;

    1- 1000, 1500 veya 2000 ike 2500-3000 su zımparası

    2- Ağır çizik giderici pasta

    3- Cila

    4- Kalıcı olması için sıvı vernik

    İşlemler:

    Önceden suya koyduğunuz zımparaları sırasıyla 1000 2000 3000 ile sürekli su ile ıslatarak farlarınızı zımparalayın. 2500 veya 3000 zımpara en incesi olup mümkünse sıvı sabunlu su ile farlara uygulayın ve temizleyin. Farlar buzlu gözükecektir korkmayın. Daha sonra ağır çizik pastasından alıp üstüpü vs ile tekrar fara uygulayın veya malzeme var ise akülü vidalama aparatları var onunla daha iyi olur.

    Farları kuruladıktan sonra cilaya geçin. Cila kuruduktan sonra sıvı vernik ile korumaya alın. En az 2 gün de mümkünse su değmesin yoksa kürleşme yani verniğin sertleşmesi olmaz.

    Bir de bu işlemi yaparken far etrafını kağıt boya bandı ile korumaya alın yoksa etrafındaki boyaya zımpara zarwr verebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sarsılmazdayı

    Megan gerçekten bir başka araba 1 yıldan fazladır 2004 otantik paket kullanıyorum gidişi muazzam 235 gördüm otobanda hemde 4 kişi bagajda 200 kg vardı gidiyor araba ama araba çok masraf istiyor. Ben hassasım bakım konısunda şimdi sorun şu araba sağ taraftan ses alyo arada fren yaşınca cıt ses yapyo uğultu değişik gecen senw ön diskleri zımparaladım balata değişti arasıra direksiyon kilidi diyor bazen de elektriksel arıza kontrol mu ne yazyo 180000 de triger kayışları değiştim. 5000 km önce. Yağlı kasnak değişti yağ polen değşti izmirde uygun maliyetle arabayı nerede kontrol ettirebilirim yardımcı olabilecek var mı araba lpg de 9 lt düşmüyo geç çalışıyor. 2. Çalıştırmada hemwn alyo ama
    Mefane 2 lerde ilk kontak almıyor 2. De kontak alıyorsa birinci bakılacak yer kam mili kaptörüdür...

    Kam mili kaptörünü değiştirin (100 tl civarında ) sıkıntınızı giderirsiniz. Ayrıca bu arızadan dolayı saçma sapan elektronik arıza yok kolon kilidi vs hatalarından da kurtulursunuz. İyi bir Megane ustasına gidip CLIP programına bağlatın arabayı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjk_mustafa_bjk

    Selamun aleykum dh forum sakinleri megane 2 sedan kasa arka orjinal pantizot sokebilirmiyim oval pantizot takacamda bi yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler ederim
    Youtube da megane team sayfasından bakabilirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DJlogic kullanıcısına yanıt
    Mrb zımpara olayını denedim bir far içten temizlenmedikten sonra ne etsen fayda yoktur...bende falcıya götürdüm 200 tl verdim işimi halletim.değdimi temizliğe ustaya parası helel olsun ellerine sağlık..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DJlogic kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler ederim yardımlarından dolayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar mrb megane 2 ikinci el port bagaj çıtası elimde bulunduran satmak isteyen arkadaş varsa irtibata geçsin..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba. Aracımın harareti yüksek olmamasına rağmen fanım çalışıyor. Klima çalıştırmak istediğimde ise çalışmıyor. Sebebi ne olabilir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13291330133113321333
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.