Şimdi Ara

Megane II: Elektronik Sorun Var & Enjeksiyon Sorunu Var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2
Cevap
0
Favori
6.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç:
    Megane II
    2006 model
    180.000 km
    80hp
    1.5 dci


    Kısaca hikayemi anlatayım.

    3 yıl önce İlk başlarda hata falan yoktu ayak gazda iken birden araba güçten düşüyordu. Gaz yemiyor gibi oluyordu.
    İstanbul Bağdatlılara birkaç kez götürmüştüm. Ama enteresandır sorunu bazen veriyordu. Bağdatlılar' daki Ustaya her defasında götürdüğümde sorun ne hikmetse ona denk gelmedi. Sorunu göremediklerini içinde çözüm geliştiremediler.

    Ondan birkaç ay sonra devam eden bu kronik problemle arabamı kullanmaya alışmıştım. Arada sırada görünen ve birdenbire yok olan "ELEKTRONİK SORUN VAR" uyarısını almaya başlamıştım. Ustam bunun oksitlenmeden kaynaklanabileceğini söyleyip sorun olmaz diyordu. Güçten düşme olayını ustama dillendirmeye başlamıştım. Ancak nedenini bulamadı.

    rampalardan oluşan bir daha çıkıp arabayı iki saat kadar stop ettikten sonra geri döndüğümde motordan gelen sese kadar. Ustama götürdüğümde motorun yatak sardığını anladık. 2100 TL krank mili + Sübap + rektefiye + enjeksiyon ayar vs. + 1000 TL civarı işçilik masraflarını ödedikten sonra arabamı ustamdan teslim aldım. Motoru güzel yapmışlardı. Neden böyle bir sorun olduğunu sorduğumda motor yağ pompasının arızalanmış olacağından başka bir sebebinin olamayacağından bahsetti. Ne arıza kaydı ne bişey yoktu. Sadece 3500 TL masraf... Sıkıntı, sıkıntı... Bu arada araba 158.000 deydi.

    Her neyse motor yapımı sonrası elektronik sorun var uyarısını almaya devam ettim. Arada motor yine güçten düşüyordu.

    Bir gün 120 km/sa hızla bodrum yoluna doğru giderken uyarı ikazı yandı. ENJEKSİYON SORUNU VAR uyarısı almamla beraber arabanın motorunun durması bir oldu. Yol kenarına zar zor çekebildim. Soğuk kanlı olmak şarttı. Çünkü tekrar bastığımda motor çalışmadı. Kaputtan dumanlar geldi. Kendimizi dışarı zar zor attık. Kaputu açtım. Motorun altından bir çeşit duman geliyordu. Elektrik kablosu vs kokusu değildi. Soluğu yarım saat sonra çekicinin tepesinde aldık.

    Ustama götürdüm. Yarım saat sonra usta aradı araba hazır dedi. Aracın aküsü bitmiş!!! Aküyü değiştirdik araba yine çalışmaya başladı.

    Bir hafta sonra soketlerde temassızlık olabileceğini düşündüğüm için ustamın tanıdığı güvenilir bir elektrikçiye arabayı teslim ettim. Tüm kabloları elektrik tesisatını söktürüp temizlettim. Bilgisayara bağlatıp sorunlarına baktırdım. Elektronik sorun var arızası gaz pedalından kaynaklanıyormuş. Araba birkaç hafta elektronik sorun vermedi.

    Sonra kafasına göre yine verdi. Bu kez gaz pedalını, bilmem ne kaptörünü değiştirdik. Ancak sorun devam ediyor.

    Arabama güvenle binemiyorum. 100 km yi aşamıyorum. Her an motor durabilir gibi geliyor.

    İlginç bir elektronik problem var ve sorunun kaynağını tespit edemiyoruz.
    En son elektrikçi tüm elektrik tesisatını yenileyelim dedi. Tüm tesisatın sadece malzemesi 2 bin TL üzeri.

    Şimdi ben ne yapayım bu arabayı.

    Bu şekilde de satmak istemiyorum.

    ELEKTRONİK SORUN VAR + ENJEKSİYON SORUNU VAR + VE BUNU SÜREKLİ YAPMIYOR

    Enjeksiyon sorunu olunca sanırım enjeksiyonlar dengesiz çalışıyor ve belki de motor o yüzden yatak sardı.

    Ustalardan, tecrübeli kullanıcılardan, benzer sorunu yaşayanlardan bana yol göstermelerini bekliyorum.

    Teşekkürler







  • Baskan kisaca beni sat diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.