Şimdi Ara

Megane II sürekli stop ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
38.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    öncelikle az önce bir başlıkta gördüm. Bir arkadaş sorununu yazmış ve diğer cevaplayan "burada kimse usta değil" gibisinden çıkışmış... Bunun farkındayım ancak belki bu sorunlar başına gelmiş bir araç sahibi vardır umuduyla yazıyorum. Sonuçta bu tarz sorunlarla karşılaşınca insan huzursuz oluyor.


    Bayram öncesi renault megane 2 hb (175bin) aracımı sanayide 2-3 seferdir gittigim ustaya bakıma verdim. Frene bastığımda araç şiddetle titriyordu. Ön fren balatalarini tornaladilar ayrica yakıt, hava filtreleri ve buji değişti. Aynı gün aracı teslim aldiktan sonra arac yaklaşık 30-40 km sonra stop etmeye başladı. Usta bizle alakalı değil dedi ben de kimsenin hakkına girmemek için diretmedim zaten onların müdahalesinden dolayı mı sorun oldu tam bilmiyorum.

    Ertesi gün yönlendirdikleri elektronikçiye götürdüm ve bana birşey sensorunden kaynaklandığını söyledi ne sensörü olduğunu aklımda tutamadım. Ertesi gün aldım ancak yine aynı sorun vardı. Tekrar götürdüm yine yapamadı. Bugün de sürekli stop eden araba yokuş aşağı inerken fren tutmadı az kalsın öndeki araca giriyordum, el freni ile kurtardım sayılır. Diskleri düzeltirken hidroliği kontrol etmediklerini düşünüyorum, olabilir mi?

    Sorunsuz çalışan aracımı bakıma götürdüm arabam rezil oldu iyice. Yarın sabah sakat sakat yine götüreceğim.

    Sizce neyi eksik yapiyorlar? İyice şaşırdım artık... Not. uzun oldu kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wise guy -- 28 Ağustos 2012; 21:22:07 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Megane II Sürekli Stop Etme Sorunu

    Megane II sahipleri, araçlarının yolda giderken veya rölantideyken ani bir şekilde stop ettiği şikayetinde sıklıkla bulunmaktadır. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Yaygın Nedenler:

    • Yakıt Sistemi Arızaları: Yakıt pompası veya enjektörlerdeki arızalar, yakıt akışını engelleyerek motorun durmasına neden olabilir.
    • Hava Akış Sensörü Sorunları: Arızalı bir hava akış sensörü, motorun doğru hava-yakıt karışımını ayarlamasını zorlaştırarak stop etme sorunlarına yol açabilir.
    • Eksantrik Mili Sensörü Arızaları: Bu sensör arızalandığında, motorun ateşleme zamanlaması bozulur ve stop etmesine neden olabilir.
    • Kablo Demeti Sorunları: Kablo demetindeki gevşek veya hasarlı bağlantılar, elektrik sinyallerinin kesilmesine ve motorun stop etmesine neden olabilir.

    Özellikle Megane II 1.5 Dci'da:

    Megane II'nin 1.5 Dci dizel motorlu modellerinde, EGR valfi sorunları da stop etme sorunlarına neden olabilir. EGR valfi, egzoz gazlarının bir kısmını motora geri göndererek emisyonları azaltır. Ancak arızalandığında, yanma odasına aşırı egzoz gazı girebilir ve motorda stop etmeye neden olabilir.

    Sorunu Çözme:

    Megane II sürekli stop etme sorununu çözmek için aşağıdaki adımlar atılabilir:

    • Aracın arıza kodlarını okutun ve teşhis edin.
    • Arızalı bileşenleri belirleyin ve değiştirin.
    • Kablo demetini kontrol edin ve gevşek veya hasarlı bağlantıları onarın.
    • EGR valfini temizleyin veya değiştirin (1.5 Dci modelleri için).

    Sorunu çözmek için yetkili bir servise başvurmanız önerilir. Uzman teknisyenler, sorunun kaynağını doğru bir şekilde teşhis edebilir ve uygun onarımları gerçekleştirebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wise guy

    Selamlar,

    öncelikle az önce bir başlıkta gördüm. Bir arkadaş sorununu yazmış ve diğer cevaplayan "burada kimse usta değil" gibisinden çıkışmış... Bunun farkındayım ancak belki bu sorunlar başına gelmiş bir araç sahibi vardır umuduyla yazıyorum. Sonuçta bu tarz sorunlarla karşılaşınca insan huzursuz oluyor.


    Bayram öncesi renault megane 2 hb (175bin) aracımı sanayide 2-3 seferdir gittigim ustaya bakıma verdim. Frene bastığımda araç şiddetle titriyordu. Ön fren balatalarini tornaladilar ayrica yakıt, hava filtreleri ve buji değişti. Aynı gün aracı teslim aldiktan sonra arac yaklaşık 30-40 km sonra stop etmeye başladı. Usta bizle alakalı değil dedi ben de kimsenin hakkına girmemek için diretmedim zaten onların müdahalesinden dolayı mı sorun oldu tam bilmiyorum.

    Ertesi gün yönlendirdikleri elektronikçiye götürdüm ve bana birşey sensorunden kaynaklandığını söyledi ne sensörü olduğunu aklımda tutamadım. Ertesi gün aldım ancak yine aynı sorun vardı. Tekrar götürdüm yine yapamadı. Bugün de sürekli stop eden araba yokuş aşağı inerken fren tutmadı az kalsın öndeki araca giriyordum, el freni ile kurtardım sayılır. Diskleri düzeltirken hidroliği kontrol etmediklerini düşünüyorum, olabilir mi?

    Sorunsuz çalışan aracımı bakıma götürdüm arabam rezil oldu iyice. Yarın sabah sakat sakat yine götüreceğim.

    Sizce neyi eksik yapiyorlar? İyice şaşırdım artık... Not. uzun oldu kusura bakmayın.


    Öncelikle balata yada disk tornalanmaz. Eğer balata yada disklerdeki aşınma çoksa değişimi gereklidir. Stop etme olayı ise çok karmaşık bir olay olduğundan direkt olarak şu parça demem doğru olmaz. Bunun için size en yakın yetkili servise gidip durumu anlatmanız. Onlarda cihaza bağlarlar.Tabii bunun bir ücreti vardır. Bunu sormadan sakın aracı vermeyin. Müşterilerimize bu gibi durumlarda arıza teşhis ücretini söylüyoruz herkes bu miktarı vermek istemiyor doğal olarak.




  • Öncelikle aracınızıdaki titreme olayı ne oldu?
    Titreme kesildimi? Tornalandı dediğinizde balatalar değil disklerdir ki onarınlar tornalanmasıda rulmaları yerine sökülüp takılırken sorun yaşandığından tavsiye edilmeyen son derece riskli bir durumdur.

    Aracınız Benzin,dizel,lpg hangisi ile çalışıyor?

    Stop etme ise nasıl yaşanıyor?
    Mesela vitesi boşa atıncamı?Benim aklıma oksijen sensöru yada kam mili sensörü geliyor.Ama açıklamalarınız çok eksik tamamen atıyorum şu anda.

    Bu tarz arızalar genelde basit parçalardan çok maliyetli olmayan arızalar olarak görülür sık sık ama çok can sıkıcı ve tehlikeli sorunlar.

    Anladığım kadarı ile götürdüğünüz ustalar ! çok işinin ehli değil yada megane'lara hakim değilmiş.
    Bence ya iyi araştırıp iyi bir yere götürün yada servise gidin direk,yoksa oydu buydu diye dünya kadar para harcatırlar size boşu boşuna




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efemertmetin

    Öncelikle aracınızıdaki titreme olayı ne oldu?
    Titreme kesildimi? Tornalandı dediğinizde balatalar değil disklerdir ki onarınlar tornalanmasıda rulmaları yerine sökülüp takılırken sorun yaşandığından tavsiye edilmeyen son derece riskli bir durumdur.

    Aracınız Benzin,dizel,lpg hangisi ile çalışıyor?

    Stop etme ise nasıl yaşanıyor?
    Mesela vitesi boşa atıncamı?Benim aklıma oksijen sensöru yada kam mili sensörü geliyor.Ama açıklamalarınız çok eksik tamamen atıyorum şu anda.

    Bu tarz arızalar genelde basit parçalardan çok maliyetli olmayan arızalar olarak görülür sık sık ama çok can sıkıcı ve tehlikeli sorunlar.

    Anladığım kadarı ile götürdüğünüz ustalar ! çok işinin ehli değil yada megane'lara hakim değilmiş.
    Bence ya iyi araştırıp iyi bir yere götürün yada servise gidin direk,yoksa oydu buydu diye dünya kadar para harcatırlar size boşu boşuna




    Titreme sorunu yok şuan.. Aracım benzinli bu arada.. Bugün tekrar götürdüğümde sorunun stop eden araçta frenin sertleşmesinden (hava dolmasından) oluşacağıyla ilgili birşeyler söylediler. Arabayı sabah bıraktım akşama doğru tekrar aradılar ancak halen aynı sorun.

    Stop etme durumu şöyle gerçekleşiyor; 80-90 ya da 100-110 yol alırken araç kendini geri çekiyor ya stop ediyor ya da etmiyor ve mecburen start ile çalıştırıyorum tekrar. Düşük viteslerde ise (sıkışık trafikte) araba tekliyor ve stop ediyor. Rölantide ise devir tutunmaya çalışıyor ya tutunuyor ya da düşüyor stop ediyor. Benim araştırdığım kadarıyla manyetik kaptör (yanlış yazmış olabilirim) bu parçadan kaynaklandığını düşünüyorum. Usta(!) devir sensörü gibi birşey telaffuz etti. Belki aynı şey olabilir. Bu şekilde aracı kullanmak istemiyorum ancak evim ve işim arası bayağı uzak ve son zamanlarda sadece bu adamlara götürmek için çıkıyorum.

    Kesinlikle servise götürmeyi düşünüyorum ancak ödeme yapmıştım ve üçüncü kez sorunu düzeltemediler. Ödediğim parayı geri vermelerini söyledim, durum yarın netleşecek artık... Dediğiniz gibi işle ilgilenen elektronik aksam ustası ancak megane konusunda hiçbirşey bilmediklerini düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wise guy -- 29 Ağustos 2012; 22:37:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wise guy

    quote:

    Orijinalden alıntı: efemertmetin

    Öncelikle aracınızıdaki titreme olayı ne oldu?
    Titreme kesildimi? Tornalandı dediğinizde balatalar değil disklerdir ki onarınlar tornalanmasıda rulmaları yerine sökülüp takılırken sorun yaşandığından tavsiye edilmeyen son derece riskli bir durumdur.

    Aracınız Benzin,dizel,lpg hangisi ile çalışıyor?

    Stop etme ise nasıl yaşanıyor?
    Mesela vitesi boşa atıncamı?Benim aklıma oksijen sensöru yada kam mili sensörü geliyor.Ama açıklamalarınız çok eksik tamamen atıyorum şu anda.

    Bu tarz arızalar genelde basit parçalardan çok maliyetli olmayan arızalar olarak görülür sık sık ama çok can sıkıcı ve tehlikeli sorunlar.

    Anladığım kadarı ile götürdüğünüz ustalar ! çok işinin ehli değil yada megane'lara hakim değilmiş.
    Bence ya iyi araştırıp iyi bir yere götürün yada servise gidin direk,yoksa oydu buydu diye dünya kadar para harcatırlar size boşu boşuna




    Titreme sorunu yok şuan.. Aracım benzinli bu arada.. Bugün tekrar götürdüğümde sorunun stop eden araçta frenin sertleşmesinden (hava dolmasından) oluşacağıyla ilgili birşeyler söylediler. Arabayı sabah bıraktım akşama doğru tekrar aradılar ancak halen aynı sorun.

    Stop etme durumu şöyle gerçekleşiyor; 80-90 ya da 100-110 yol alırken araç kendini geri çekiyor ya stop ediyor ya da etmiyor ve mecburen start ile çalıştırıyorum tekrar. Düşük viteslerde ise (sıkışık trafikte) araba tekliyor ve stop ediyor. Rölantide ise devir tutunmaya çalışıyor ya tutunuyor ya da düşüyor stop ediyor. Benim araştırdığım kadarıyla manyetik kaptör (yanlış yazmış olabilirim) bu parçadan kaynaklandığını düşünüyorum. Usta(!) devir sensörü gibi birşey telaffuz etti. Belki aynı şey olabilir. Bu şekilde aracı kullanmak istemiyorum ancak evim ve işim arası bayağı uzak ve son zamanlarda sadece bu adamlara götürmek için çıkıyorum.

    Kesinlikle servise götürmeyi düşünüyorum ancak ödeme yapmıştım ve üçüncü kez sorunu düzeltemediler. Ödediğim parayı geri vermelerini söyledim, durum yarın netleşecek artık... Dediğiniz gibi işle ilgilenen elektronik aksam ustası ancak megane konusunda hiçbirşey bilmediklerini düşünüyorum.

    Eğer rölantide sıkıntı var ise manyetik kaptörde arıza yoktur. Kam mili kaptörü olabilir kelebeğin üzerindeki kaptörlerden biri olabilir.Bunun en iyi teşhişisi Renault Yetkili Servislerinde mümkündür. Clip arıza teşhis cihazı ile bağlanılıp hataların görüntülenmesinden sonra araca gerekli müdahalenin yapılması gerekir.




  • arkadaşım, dışarıda ki ustalara göstermektense götür bir yetkili servise, arıza testi için 50tl lik bir ücret alıyorlar, incelesinler aracı, bilgisayara bağlasınlar, sorunu ve fiyatı versinler, tutara ve yapılabilirliği durumuna göre ister dışarda yaptır ister serviste, ama sana tavsiyem bir arıza testi yatır...
    yetkili servise gitmem dersen bosch car service göster, aynı işi yapıyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rizeli

    arkadaşım, dışarıda ki ustalara göstermektense götür bir yetkili servise, arıza testi için 50tl lik bir ücret alıyorlar, incelesinler aracı, bilgisayara bağlasınlar, sorunu ve fiyatı versinler, tutara ve yapılabilirliği durumuna göre ister dışarda yaptır ister serviste, ama sana tavsiyem bir arıza testi yatır...
    yetkili servise gitmem dersen bosch car service göster, aynı işi yapıyorlar...

    Aynı işi yapıyorlar fakat onların cihaz abuk subuk arıza gösteriyor. Onlardan çok arızalı araç geldi bize onda A diyor bizde B en iyisi 50-100 verip yetkili servise götürmek.
  • tabii ki doğrusu servise gitmek, ben sadece bir alternatif önerdim...

    servis seni çağırıyor...
  • rölantı ayar vanası olabilir arkadaşım bizde de megane I 1.6 16v cabriolet vardı,devir düşüyordu rölantide stop ediyordu 75tl'lik bir parça söküp kendin değiştirebiliyrdun megane I'lerde. Sorun çözlmediyse buna da baktır derim ;)
  • kısaca anlatıyım bizim araba gazı kesip durdu renault bayiğini aradık adamlar yeni arabayla geldi bi usta yeni arabadan bizimkini kullanarak servise götürdü (meğerse beyin hata verirse ayağı gazdan çektin mi direk istop ediyomuş, gazdan çekmeden kullanarak servise götürdü.) alete taktı buji hata vermiş temizledi bujileri taktı hata vermedi bi daha, bunların hiç biri için para ödemedik(yol yardımdan arayınca almak zorundalar onun için sizde benim gibi normal telefonlarından arayın) hatta arabayı başka bayiden aldığımız halde ama bakımları orda yaptırıyoduk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba,megane ıı benzin ve lpg li aracım var 2004 model..Her ne kadar ustaya ve servise götürdümsede stop etme arızasına çözüm bulamadılar..Sizlerede sormak istedim.Şimdi yolda giderken ayağını debraja bastığında araç stop ediyor..Bunu herzaman yapmıyorb bizide şaşırtan bu oluyor..ikinci olarakta arasıra çalıştırdığımızda çalışıp hemen duruyor,ayağımızı gaz pedalında tutarsam stop etmiyor,çektiğim anda tekrar stop ediyor. 5 veya 6 saat sonrada hiç birşey yokmuş gibi çalışıyor..Bana yardımcı olursanız çok sevinirim..Saygılarr..
  • başarıteknik B kullanıcısına yanıt
    Lpg den kaynaklanan bir arıza bu.kelebek kutusu veya rölanti düzenleme vanasından kaynaklanıyor bu. Kelebek kutusu temizlenip kullanılacak arıza gidebilir de gitmeyebilir de...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar konuyu hortlatmış olcam ama aynı sorunu yaşayanlar için bir çözüm alternatifi olması için yazıyorum.


    Bahsettiğim gibi (lpgsiz) megane 1.6 dynamique aracım sürekli stop ediyordu. Servise defalarca gittim -abartmıyorum bu sorun için 10 defa gitmişimdir- , renault a bildirdim vs ancak sorun çözülememişti. Boğaz kelebeği vs ne tavsiye edilirse az çok yaptım. Ta ki 3 ay öncesine kadar.. Yine nette yaptığım araştırmalarda rölanti valfi ve işleviyle ilgili birşeyler okudum. Zaten stop etmeden önce rölanti dalgalanması oluyordu ve ibre tutunamayıp araç stop ediyordu. Bakım için servise gittiğimde ustaya rölanti valfini temizlemesini rica ettim. Hatta "ne alaka? kim söyledi" gibi şeyler söyledi ama temizlettim. Araç çok şükür o günden bugüne stop etmedi. Yani sizde de aynı sorun varsa bunu göz önünde bulundurun derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: başarıteknik

    merhaba,megane ıı benzin ve lpg li aracım var 2004 model..Her ne kadar ustaya ve servise götürdümsede stop etme arızasına çözüm bulamadılar..Sizlerede sormak istedim.Şimdi yolda giderken ayağını debraja bastığında araç stop ediyor..Bunu herzaman yapmıyorb bizide şaşırtan bu oluyor..ikinci olarakta arasıra çalıştırdığımızda çalışıp hemen duruyor,ayağımızı gaz pedalında tutarsam stop etmiyor,çektiğim anda tekrar stop ediyor. 5 veya 6 saat sonrada hiç birşey yokmuş gibi çalışıyor..Bana yardımcı olursanız çok sevinirim..Saygılarr..

    birebir aynı sıkıntı bende de var. çözüm bulabildiniz mi?
  • sunlead kullanıcısına yanıt
    Benim arabada (dizel) benzer bir sorun vardı. Rail basınç sensörü değiştirererek çözmüştüm. Benzilelerde bu var mı bilmiyorum ama bi değrrlendirebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle gecmis olsun.ayni sorun bende de vardi.Hic biryeri elletmeyin degistirmeyin soyulursunuz sanayide.tek sorun elektro vana var onu temizletin yok temizleme ile duzelmezsse mecbur degiseceksiniz.fiyati 140 tl civari saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba,
    Benzer sorunu bende yaşadım. Aracım megane II extreme 1.6, 2007 model, BRC LPG'li bu arada.
    Ara sıra seyir halindeyken istop edip hız kesiyor, durunca hemen geri çalışıyordu. Sorunu ara sıra yaptığı için de ustaya götürünce usta bilgisayara bağlasa da sorunun kesin olarak neden kaynaklandığı tespit edilemiyordu.
    Gaz kelebeği temizliği, Gaz ayarı yaptıralım düzelir demişti usta. 50TL'ye İkisini de yaptırdıktan sonra 1 hafta denedim yine istop ediyordu. Ustaya götürünce de sorunu hiç yapmıyordu şansıma.
    Yine ustaya gidince Gaz kelebeği değiştirelim öyle dene dedi. Parça fiyatı 1000 lira. Bu kadar masraf edip bir de düzelmeme ihtimalini düşününce ustaya sen dene düzelmezse başka çözüm denersin dedim ve arabayı teslim ettim.
    2 gün sonra usta aradı gaz kelebeğini değiştirip denedim yine yapıyor dedi. Çok masraf çıkmayacak diye biraz sevindim ve inşallah küçük bir şeyden kaynaklıdır diyordum.
    Usta biz bunu LPG ustası ile birlikte çözeceğiz görüştük dedi. Bir sonraki gün aracı bilgisayar bağlıyken teste çıkarıp arızayı tespit etmişler. Arabanın termostatı ustası tarafından 450TL'ye, Isı müşiri ve bir enjektörü de LPG ustası tarafından 450TL'ye değiştirildi.
    Sonuç: Usta da bende test ettik 4-5 gündür bir daha hiç yapmadı. Sorunum çözüldü.
    Herkesle paylaşmak istedim. Allah kaza bela vermesin.




  • İyi akşamlar. Benim Megane 2 1.6 16 valf aracım var. Araba çalıştıktan 5-6 saniye sonra stop ediyordu. Ayrıca seyir halindeyken devir saatinde dalgalanmalar oluyordu. Buna benzer sorunlara sahip olduğunuzu gördüm. Ustam krank mili sensörünü değiştirdiğinde tüm sorunlar halloldu. Umarım size de yardımcı olabilmişimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu tekrar hortlatıyorum acil desteginize ihtiyacım var.

    Bugun 2000 model 1.6 16v clio 2 aldim arac calistiginda rolanti kafasina gire calisiyor bi 20 devirde sabit kaliyor bi 5 devirde sabit kaliyor bazen de stop ediyor sebebi nedir lutfen bilgi verin, tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.


    Olası sorun çıkaranlar;


    1. Rölanti motoru
    2. Emme manifolt contaları
    3. Map sensörü
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.