Şimdi Ara

Mehmet Gazihanın Habertürkteki yazısı : (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
13.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Honda City'de 10 beygir artışı fena olmazdı.

    Daha önce chip tuning'in atmosferik araçta işe yaramadığı söylüyorlardı. Demek ki gerçek değilmiş.

    Torq da artıyor mu? Yada motorun tork eğrisi değiştirilebiliyor mu?
  • City nin motor kontrol ünitesine müdahale edilemiyor malesef.. Keşke yapabilsek..
  • Honda'lar tuninge çok açık diye biliyorum. Civic de durum nasıl?
  • Hatta burada konusu var.

    Bütün Honda motorlara uygulanıyor.


    http://forum.donanimhaber.com/m_31572695/tm.htm
  • Sonuna kadar arkasındayım Chip Tuning olayının..

    Kesinlikle bariz bir performans artışı oluyor, fakat yakıt ekonomisine gelince;

    Yine farkediyordur, daha düşük devirlerde sürüş sağlandığı, daha yüksek vites kullanımına izin verdiği için,

    Fakat bunlarda %5-10 arası değil 2-3 farkediyor bence..

    Gel gelelim şöylede bir husus var.. Chip uygulaması yaptıran şahıs,

    Ekonomi için yaptırdıysa bu uygulama sonrasında bir nevi tatmin duygusu için dahada dikkat ediyor sürüşüne ve daha bunun yanında yükselen tork ve daha düşük devirlerdeki daha yüksek güç olunca %5-10 arası tasarruf edebiliyor,

    Fakat bunun yanısıra performans için yaptıranlarda, performans artışını gördükçe dahada asılıyor ve yakıt tüketimleri artıyor :)

    Hertürlü yararlı bir uygulama bence.. %5-10 arası azaltmıyor diyenlere geçerli bir açıklama olabilir bence..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Sonuna kadar arkasındayım Chip Tuning olayının..

    Kesinlikle bariz bir performans artışı oluyor, fakat yakıt ekonomisine gelince;

    Yine farkediyordur, daha düşük devirlerde sürüş sağlandığı, daha yüksek vites kullanımına izin verdiği için,

    Fakat bunlarda %5-10 arası değil 2-3 farkediyor bence..

    Gel gelelim şöylede bir husus var.. Chip uygulaması yaptıran şahıs,

    Ekonomi için yaptırdıysa bu uygulama sonrasında bir nevi tatmin duygusu için dahada dikkat ediyor sürüşüne ve daha bunun yanında yükselen tork ve daha düşük devirlerdeki daha yüksek güç olunca %5-10 arası tasarruf edebiliyor,

    Fakat bunun yanısıra performans için yaptıranlarda, performans artışını gördükçe dahada asılıyor ve yakıt tüketimleri artıyor :)

    Hertürlü yararlı bir uygulama bence.. %5-10 arası azaltmıyor diyenlere geçerli bir açıklama olabilir bence..

    dediğiniz gibi tamamen kullanıma paralel değişiklik gösteriyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: anduril_isa

    bu araçları tasarlayan mühendisler bunu düşünemiyormu en başta??

    bakın bi paylaşım yaptım yukarda

    VW mühendisleri ralli arabası yapmışlar

    emisyon dertleri yok, motor ömrü dertleri yok

    1600cc den 300hp çıkarmışlar..

    Yani yaptılarmı bizden 10 gömlek üstünü yapıyorlar, neden mi yapmıyorlar ?

    onları engelliyen yasalar, satış politikaları emisyon standartları var..

    Yani chip uygulaması ile yakıt tüketimi arasında bir kolerasyon ilişkisi yok, chip uygulamasıyla motor ömrü arasında bir ilişki var. Doğru anlamış mıyım hocam ?




  • güzel yazı olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn

    Yani chip uygulaması ile yakıt tüketimi arasında bir kolerasyon ilişkisi yok, chip uygulamasıyla motor ömrü arasında bir ilişki var. Doğru anlamış mıyım hocam ?

    Ben araç doğru kullanıldığında motor ömrünün devir bazında kısaldığını düşünmüyorum.. Hatta yine optimum sürüş stili ile km bazında ömür arttırılabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Lapidus

    güzel yazı olmuş

    Teşekkür ederim..

    Teknolojinin gelişimine paralel yeni yazılarımda çıkacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Bu forumda uygulama sonrası ekonomi yapan onlarca kullanıcı var..

    pejo 1.4 hdı 68-70 bg modeli bir arabam var chip uygulandığında performans artışı ne oranda olur kaç bg güce ve kaç nm torka ulaşır aracım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkan1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Bu forumda uygulama sonrası ekonomi yapan onlarca kullanıcı var..

    pejo 1.4 hdı 68-70 bg modeli bir arabam var chip uygulandığında performans artışı ne oranda olur kaç bg güce ve kaç nm torka ulaşır aracım

    90-92hp 220-230nm yapılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alkan1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Bu forumda uygulama sonrası ekonomi yapan onlarca kullanıcı var..

    pejo 1.4 hdı 68-70 bg modeli bir arabam var chip uygulandığında performans artışı ne oranda olur kaç bg güce ve kaç nm torka ulaşır aracım

    90-92hp 220-230nm yapılabilir.

    fiyatı bana özelden pm yoluyla yollarmısınız? yada burayada yazabilirsiniz isterseniz siz nasıl isterseniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkan1905

    fiyatı bana özelden pm yoluyla yollarmısınız? yada burayada yazabilirsiniz isterseniz siz nasıl isterseniz

    Dizel Otomobil Fiyatımız 650tl dir.
  • Gazihan abicim merhaba
    Biz sana bir polo getirdik 1.6 diesel dsg 90 küsürden 135bg çıkarmıştın arabayı gayet memnunuz burda yazılanların hepsini okudum tek tek yakıt tüketimi dediğiniz gibi araba o kadar farkettiriyorki bastıkça basasınız geliyor yakıtı hiç düşünmüyorsunuz kullanıcıya bağlı tabi ayrıca siyah duman olayı bizdede olmuştu yakıtı değiştirince düzeldi shellden gtl alıyoruz artık herhangi bir sıkıntımız yok. Şimdi asıl sorum şu Benim clio4 aracım var 1.2 Turbo EDC 120bg Benzinli bu araca chip uygulaması ne kadar olur ne kadarlık bir performans artışı olur bilgi verirmisin bana.undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KadirBABUR -- 2 Eylül 2013; 14:25:45 >
  • nicin rakam bu kadar yuksek netıcede sadece bir yazılım yuklenıyor , ortada her hangi bir sarf malzemesı veya kullanılan baska birsey yok .
    rakam daha makul hale gelırse cok daha fazla kullanıcı tarafından tercıh edılecegını dusunuyorum ,
    ayrıca 2 sene once 140 beygirlik ssang actyonuma chip yaptırmıstim firmanızda son dercede memmun kalmıstım , bariz bir tork artısı soz konusu idi yakit hemen hemen aynı diyebılrım .... selamlar ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KadirBABUR

    Gazihan abicim merhaba
    Biz sana bir polo getirdik 1.6 diesel dsg 90 küsürden 135bg çıkarmıştın arabayı gayet memnunuz burda yazılanların hepsini okudum tek tek yakıt tüketimi dediğiniz gibi araba o kadar farkettiriyorki bastıkça basasınız geliyor yakıtı hiç düşünmüyorsunuz kullanıcıya bağlı tabi ayrıca siyah duman olayı bizdede olmuştu yakıtı değiştirince düzeldi shellden gtl alıyoruz artık herhangi bir sıkıntımız yok. Şimdi asıl sorum şu Benim clio4 aracım var 1.2 Turbo EDC 120bg Benzinli bu araca chip uygulaması ne kadar olur ne kadarlık bir performans artışı olur bilgi verirmisin bana.undefined

    Bu araclar sene sonu gibi programlanmaya baslanacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pozitif man

    nicin rakam bu kadar yuksek netıcede sadece bir yazılım yuklenıyor , ortada her hangi bir sarf malzemesı veya kullanılan baska birsey yok .
    rakam daha makul hale gelırse cok daha fazla kullanıcı tarafından tercıh edılecegını dusunuyorum ,
    ayrıca 2 sene once 140 beygirlik ssang actyonuma chip yaptırmıstim firmanızda son dercede memmun kalmıstım , bariz bir tork artısı soz konusu idi yakit hemen hemen aynı diyebılrım .... selamlar ...

    Şükürler olsun iş kapasitemizin sınırlarındayız, daha fazla iş, kalitemizin bozulmasına sebep olur. böyle iyi.. 2014 fiyatımızı 750tl olarak belirledik ve benzinli dizel ayrımı yapmayacağız.
  • Bence fabrika standartların dışında motora aşırı yükleme yapmak yakıt hava akışları ile oynarak mantıklı değil

    Motorların ömrünü kısaltacağı düşüncesindeyim , muhtemelen her parça maliyet açısından belirlenmiş yükü kaldıracak şekilde tasarlandı

    Motorda iyileştirme yapmadığım sürece yazılım yaptıracağımı pek sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urukhrai

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    arkadaşlar, otomobil üreticileri yakıtı 0,1 düşürmek için bir taraflarını yırtıyorlar, chip yapmayı onlar bilmiyor mu? bu chip, iyi bişey olsa otomobil üreticileri zaten baştan yapmaz mıydı? aynı şey güç için de geçerli,kim istemez ki ürettiği 1.6 motordan daha fazla güç alsın? ama demek ki motora bir zararı var ki adamlar yapmıyorlar.

    bu düşüncem sizce de mantıklı değil mi?

    Benim bu konu ile (chip tunning) ilgim yok,aracımda da yok. Sadece bu iddiayı gördüğüm için Avrupa üreticileri açısından cevap vermek istedim. Özellikle Avrupa'da üretilen tüm mekanik sistemler, piyasada satıldıkları halinden daha yüksek performansta üretilir. Bunu mantık olarak şuna benzetebilirsiniz. Eskiden pantalon paçaları kesilmezdi içeri katlanırdı, çocuk büyürse biraz bırakılırdı. Şöyle ki

    Örneğin 1600 CC bir motor aslında 1680cc olarak üretilir ancak motor performansı düşürülerek 1599 cc olarak piyasaya sürülür. Neden ? Şundan. Stabilite denen bir kavram var, yani sürekli olarak aynı değeri üretmek. Güç üreten mekanik cihazlar net bir güç elde etmediklerinden, stabil ve genel standardı belirleyecek şekilde kısıtlanıyorlar. Tıpkı dünyadaki hız limitlerine göre araca elektronik hız limiti konabilmesi gibi. İyi de kardeşim bu araç 260 yapabiliyor neden 120 ile sınırlanmış diye düşünürseniz, yazılım olarak bu engeli ortadan kaldırırsınız. 120 bg güç üretebilecek şekilde tasarlanan bir araç 90bg olarak piyasaya sürülür. Burada arz-talep, kanuni yükümlülük ve yönetmelikler, araç sınıf tanımlamaları gibi hususlar devreye girer.

    Umarım anlatabilmişimdir. Saygılar.

    1.6 denilen araba motoru muhtemelen 1590-1599 santimetreküp aralığında bir hacime sahiptir 1.6 yuvarlanmışıdır adıdır

    Hiçbir motor 1.6 olup 1680 santimetreküp hacminli olamaz olsaydı zaten bir üst dilim vergi biner zaten firmalar 1.600 limitini geçmemek için 1-5-10 neyse artık o hacimde motor üretiller yani bırakın geçmeyi 1.6 motor araba aslında tam 1.600 cc hacime sahip motorlu değildir istediğin firmanın internet sitesinden motor teknik bilgilerinden bunu görebilirsiniz daha fazla için merak ettiğiniz bir firmaya mail atın cevabı hep beraber okuyalım

    120 hp üretecek araba 90 hp'dir örneğinizede pek katılmıyorum elbette değişken koşullardan ötürü biraz daha dayanıklı yapacaklardır fakat bunun çok daha düşük olduğu düşüncesindeyim zaten alınan standart arabaların çoğu yüksek devir çevirme amaçlı üretilmediğinden daha dayanıksız bile olabilir

    İlk yazıyı yazan arkadaşada katılıyorum

    Şu soruyu sorun kendinize binlerce mühendisi olan üretici firmanın mı daha çok bilgisi olabilir yoksa pc ile bu değerlerle oynayan birisi mi ...

    Ama sayın Mehmet Gazihan der ben bu işin otomotiv sektörünün okulunu okudum , yazılım ile alakalı departmanlarda çalıştım , hangi motor nasıl , hangi koşulda ne kadar sıkıştırmaya dayanır biliyorum der o zaman başka




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.