Şimdi Ara

MEHMET USTAYA SOR (ANKARA) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
280
Cevap
6
Favori
13.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam birden aklıma geldi sorayım dedim.
    Sanayide neden volvo marka bir arabayla bir tamir yaptırınca istenen işçilik fiyatları, diğer araçlara göre daha pahalı oluyor? Aynı işi honda'ya 100 liraya yapıyorsa volvo'dan 150 lira istiyor.

    Sakın yanlış anlamayın, merakımdan soruyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Scheissenberg

    Ustam kolay gelsin. Bende 2011 model seat ibiza var. Ankarada yoğun yağmur yağdığı bir gün yolda oluşan küçük göletden geçmek durumunda kaldım. Bundan sonra direksiyon arıza vermeye başladı. Bir direksiyon ışığı yanıyor, radyo kapanıp açılıyor ve "learn" yazıyor. Saat de bozuluyor. Direksiyon sertleşiyor, sanırım elektronik sistemi bozuluyor direksiyonun. Yüksek hızlarda aşırı sertleşmiyor ama park etmek için yavaşlayınca direksiyonu çevirmenin imkanı yok sanki kitlenmiş gibi sertleşiyor. Kontak aç kapa yapınca düzeliyor sorun bir daha tekrar edene kadar.

    Başka bir ustaya da gösterdim şaşmazda sorunu anlamak zaman alır dedi benim de vaktim yok beklemeye. Şu haliyle kullanıyoruz. Sanırım sen de vw servisisin daha önce gelmiştir sana böyle sorun yaşayan bir araç. Kusura bakma ustam uzunca oldu ama okuyup arızanın nerden olduğunu bir tahmin edersen çok sevinirim.

    Öncelikle teşekkür ederim, sorunu anlamak aslında o kadar da zor değil. Yıllardır volkswagen gurubu araçlarında geliştirdim kendimi o araçlara daha çok ağırlık verdim. Senin sorunun için diyeceğim şu Motor beyni su almış yüksek ihtimalle. Ona baktırmanı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam birden aklıma geldi sorayım dedim.
    Sanayide neden volvo marka bir arabayla bir tamir yaptırınca istenen işçilik fiyatları, diğer araçlara göre daha pahalı oluyor? Aynı işi honda'ya 100 liraya yapıyorsa volvo'dan 150 lira istiyor.

    Sakın yanlış anlamayın, merakımdan soruyorum

    Meslek sırrı diyim
  • poyrazvw kullanıcısına yanıt
    Mondeo gibi bir aracı 2012 model olmasına rağmen arıza çıkartır diye beğenmeyip 30 bine 98 toyota öneren adam olsa olsa apaçilerin Honda ustası olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordplanett

    Mondeo gibi bir aracı 2012 model olmasına rağmen arıza çıkartır diye beğenmeyip 30 bine 98 toyota öneren adam olsa olsa apaçilerin Honda ustası olur.

    Mondeo aracı kötülemedim, gayet güzel bir araç görünüş ve motor, iç bakımında gayet iyi bir araç. Ama gelen müşterilerimden biliyorum araba sorun çıkartmıyor çıkartmıyor, bir kere patlak veriyor çok maliyetli tutuyor. Bu anlamda tavsiye etmem dedim.
  • Ustam merhaba,

    Elimizde 99 model fiat uno 70s var. Arac normal bi sekilde seyir ederken deviri bi anda 0'a dusurup ya istop ediyor ya da bi anda devri firlatip sarsilmaya baslayip istop ediyor. Daha yeni muayeneden gecti arac bakimlari yapildi muayeneden oncede bu sorun olmustu ama simdi tekrar başladı. Sizce neden yapıyor olabilir hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hbasaran82 kullanıcısına yanıt
    Vw de tamamını kendi üretmiyor diye biliyorum. Bu konuda geçenlerde bir arkadaş bir çalışma yapmıştı bulabilirsem editlerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GangstaBop

    Ustam merhaba,

    Elimizde 99 model fiat uno 70s var. Arac normal bi sekilde seyir ederken deviri bi anda 0'a dusurup ya istop ediyor ya da bi anda devri firlatip sarsilmaya baslayip istop ediyor. Daha yeni muayeneden gecti arac bakimlari yapildi muayeneden oncede bu sorun olmustu ama simdi tekrar başladı. Sizce neden yapıyor olabilir hocam.

    Merhaba,

    Ateşleme sisteminizde sorun vardır. Bir de ona baktırmanı öneririm.
  • poyrazvw kullanıcısına yanıt
    Marş ve sarj dinomosu yeni hocam aracin ilk calismasinda problem yok. Misal 3. Viteste 50-60 seyir ederken birken arac kendini istop ediyor yada deviri 0a çekiyor. Karbüratörlü arac bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    Ustam kolay gelsin,şanzıman konusunda görüş alabilirmiyim,

    0 araç alacağız 3 modele indirdim seçeneğimi.

    308
    i30
    Megane

    308 tam otomatik /Eat6 Japon Aisin firmasına ait.
    i30 kuru 7 ileri çift kavrama/Kendi mühendisleri ile kendi imalatı.
    Megane yağlı 6 ileri çift kavrama/Alman getrag firmasına ait.

    Sadece şanzıman ve 5 yıl kullanım süresini baz alırsak hangisi tercih edilmeli sorunsuzluk olarak?

    Teşekkür ederim kolay gelsin.

    Siz şanzıman yönünden bir tavsiye istemişsiniz ama usta arkadaş marka yönünden tavsiye yapmış... Japon aisin oldukça sorunsuz bir şanzımandır. Mondeo 3 kasalarda 2.0 dizelde kullanılmış ve yıllardır sorunsuz şekilde çalışırlar. Eğer şanzımanda sorunsuzluk yönünden bir tavsiye isternirse alman getragdanda önce aisin tavsiye edilmelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GangstaBop

    Marş ve sarj dinomosu yeni hocam aracin ilk calismasinda problem yok. Misal 3. Viteste 50-60 seyir ederken birken arac kendini istop ediyor yada deviri 0a çekiyor. Karbüratörlü arac bu arada.

    Ateşlemeyi kesiyor işte. Ustaya gittiğin zaman böyle söyleyin, dediklerinizi anlatın ve heralde ateşlemeyi kesiyormuş diyin. Bu arada karbüratörden de alakalı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ComandanteBilic

    25-30 bin aralığında otomatik vites araç sahibi olmak istiyorum, haliyle bu fiyatlarda araçların yaşı ve km si büyüyor, otomatik şansımanda oluşabilecek arızalar ve fiyatları beni korkutuyor. Sizce hangi markaya veya modele bakmalıyım sorunsuzluk ve fiyat açısından?

    Şahsi tavsiyem o kasadaki vw golf ve pasattan uzak durmanızdır. Çevremde kim aldıysa çoğu lanet ederek aracı geri sattılar. Bir yakınım 3-4 sene önce 25 bine aldığı 1.9 tdi otomatik passatı 15k masraf ederek 27 bine geri sattı. Eğer otomatik tavsiye isterseniz tam otomatik olan japon markalarına bakmanızı ayrıca bütçenizi şmazsa aisin ve jatco şanzımanlı olan mondeolarada göz atmanızı tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 16 Şubat 2018; 17:6:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstad selamlar,

    Hyundai i20 2017 model otomatik aracıma lpg taktırmak istiyorum. Prins marka olacak...

    Öneriyor musunuz? Lpg de sorun yaşar mıyım?
  • Selamınaleykum hocam. Hayırlı işleriniz olsun. Benim 2014 şirket aracı olan bi Dacia Dokker'ım var. İş gereği sürekli uzun yoldayım ve bu yol üzerlerinde ismi cismi belli olmayan ama mazotu çok ucuz olan yerler var. Depoda 30 35 TL fark ediyo ki ciddi km yaptığım için biriktiğinde ciddi kar sağlıyo bana. Bi kaç kere aldım ve arabamda değişim vs olmadı. Normalde araçta otobil var o yüzden hep opet kullanırdım.
    1:Şimdi bu ucuz mazotun hikmeti nedir ? Neden ucuz ?
    2: Ucuz mazot kullanıp ne tür şikayetlerle size gelenler oldu ?
    3: Kullanılmasını öneriyo musun ?
    4: Klasık 1,5 Dci 90 bg motor euro 4 eco modlu motorlar hakkındaki düşüncelerin neler ?
    5: 110,000 Km de aracım (1 sene içerisinde 100,000km yaptım) sürekli uzun yolda kullanıldığı halde kaç binde elden çıkmasını önerirsin ?
    Elden çıkmasından kastımı kimse yanlış anlamasın.aracı bitirip birine kitleriz mantığını asla takınmıyoruz. İmkanımız var sonuçta şirket ve uzun yol arabası. Sorun açmaya başladı mı uğraşacak adamımız yok. Değeri de çok ölmeden elden çıkartmakta fayda var.
    Enjektörlerinin hassas olduğunu biliyorum. Tahminen kaç km dolaylarında sıkıntı çıkarır ?




  • Öncelikle hayırlı işler bol kazançlar ustam. Keşke herkes sizin gibi reklam bile yaparken vatandaşa faydası dokunarak yapabilse.



    Sizlere sorum olacak arkadaşımın 140 hp stefanelli marka lpgli aracı rölantide titreme yapıyor. Hele ilk lpg geçtiğinde gaza basarken gelmiyor hızlanırken. Ani güç gereksinimlerde tekleme yapıyor. Benzinde hiçbir sorunu bulunmamaktadır. Lpg 35 derecede geçiş yapıyor. Lpg regülatöründen extra manifolda giden lpg borusu var. Onu iptal edince tireme biraz azalıyor ama gaza y0klenince tekleme çoğalıyor. Sizlere sorumuz nozul çaplarını büyümemiz bu sorunların önüne geçer mi yahut sizin tecrübeleriniz nelerdir.



    Şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: investing

    Üstad selamlar,

    Hyundai i20 2017 model otomatik aracıma lpg taktırmak istiyorum. Prins marka olacak...

    Öneriyor musunuz? Lpg de sorun yaşar mıyım?



    Prins performanslı bir üründür. Ama bakımı masraflıdır. Yani başka markalara bakabilirsin, yerli markalara da bakabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyrazvw


    quote:

    Orijinalden alıntı: investing

    Üstad selamlar,

    Hyundai i20 2017 model otomatik aracıma lpg taktırmak istiyorum. Prins marka olacak...

    Öneriyor musunuz? Lpg de sorun yaşar mıyım?



    Prins performanslı bir üründür. Ama bakımı masraflıdır. Yani başka markalara bakabilirsin, yerli markalara da bakabilirsin.

    Nasıl masraflıdır? Yerli markalara pek güvenmiyorum. Atikerde sorun yaşamıştık zaten...

    Masraf bakımından açabilir misiniz konuyu rica etsem?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cileli_sofor

    Selamınaleykum hocam. Hayırlı işleriniz olsun. Benim 2014 şirket aracı olan bi Dacia Dokker'ım var. İş gereği sürekli uzun yoldayım ve bu yol üzerlerinde ismi cismi belli olmayan ama mazotu çok ucuz olan yerler var. Depoda 30 35 TL fark ediyo ki ciddi km yaptığım için biriktiğinde ciddi kar sağlıyo bana. Bi kaç kere aldım ve arabamda değişim vs olmadı. Normalde araçta otobil var o yüzden hep opet kullanırdım.
    1:Şimdi bu ucuz mazotun hikmeti nedir ? Neden ucuz ?
    2: Ucuz mazot kullanıp ne tür şikayetlerle size gelenler oldu ?
    3: Kullanılmasını öneriyo musun ?
    4: Klasık 1,5 Dci 90 bg motor euro 4 eco modlu motorlar hakkındaki düşüncelerin neler ?
    5: 110,000 Km de aracım (1 sene içerisinde 100,000km yaptım) sürekli uzun yolda kullanıldığı halde kaç binde elden çıkmasını önerirsin ?
    Elden çıkmasından kastımı kimse yanlış anlamasın.aracı bitirip birine kitleriz mantığını asla takınmıyoruz. İmkanımız var sonuçta şirket ve uzun yol arabası. Sorun açmaya başladı mı uğraşacak adamımız yok. Değeri de çok ölmeden elden çıkartmakta fayda var.
    Enjektörlerinin hassas olduğunu biliyorum. Tahminen kaç km dolaylarında sıkıntı çıkarır ?

    A.s Teşşekkür ederim iyi dilekleriniz için şimdi türkiye'de Opel Shell Gibi Duyulmuş akaryakıt istasyonlarına göre şehir dışında ismi cismi belli olmayan istasyonların arasındaki fark şöyle oluyor ki opet gibi markalar mazot'benzin'e katkı maddesi yada su kullanmıyor ama bu şu değildir ki dişardakiler kullanıyor diyemem ucuz olması ticari amacli olup ismini güvenini öne alarak opet ve shell gibi markalar daha farklı satabilir kendi şahsi düşüncem duyduklarım bunlardır..Şehir dişindan mazot yada benzin alıp bize şikayet olarak gelen olmadı depo temizliğine pek önem vermedikleri için yakıtlarda daha cok pislik olduğunu gördüğüm araclar oldu şehir dişindan ben kendi aracıma dahi zorda kalmadıkca almam . Reno motorlari uzun yol motorudur diyebiliriz bir aracın bakımlarını düzenli kontrollerini yaptırdığınız sürece marka fark etmeksizin 500'bin Km kadar yolu vardir.Tabi görüyorum ki şirket araclarını kullanan coğu kişi arabasını temiz tutmuyor bakımlarını önemsemiyor tabi herkes için gecerli değildir. Kendinize güveniyorsanız araca iyi bakıyorum diyorsan 100 110'bin KM önemli bir KM'değildir.Hayırlı Yolculuklar dilerim.
    M.Usta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: investing


    quote:

    Orijinalden alıntı: poyrazvw


    quote:

    Orijinalden alıntı: investing

    Üstad selamlar,

    Hyundai i20 2017 model otomatik aracıma lpg taktırmak istiyorum. Prins marka olacak...

    Öneriyor musunuz? Lpg de sorun yaşar mıyım?



    Prins performanslı bir üründür. Ama bakımı masraflıdır. Yani başka markalara bakabilirsin, yerli markalara da bakabilirsin.

    Nasıl masraflıdır? Yerli markalara pek güvenmiyorum. Atikerde sorun yaşamıştık zaten...

    Masraf bakımından açabilir misiniz konuyu rica etsem?

    Diğer her markalara göre prins daha kaliteli ve güvenilir. Ama şöyle bir farkı var masraflı dediğim, enjektörleri bir arıza vb. durum olursa pahalıya mal olur. Onun dışında diğer aksamları da pahalı. Arıza sorun çıkarmadığı sürece kaliteli ve güvenilir. Ha öyle arıza falan da çıkarma gibi durumu olmaz sürekli o konuda yanlış anlamayın. İçiniz rahat olsun, rahat rahat kullanabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Öncelikle hayırlı işler bol kazançlar ustam. Keşke herkes sizin gibi reklam bile yaparken vatandaşa faydası dokunarak yapabilse.



    Sizlere sorum olacak arkadaşımın 140 hp stefanelli marka lpgli aracı rölantide titreme yapıyor. Hele ilk lpg geçtiğinde gaza basarken gelmiyor hızlanırken. Ani güç gereksinimlerde tekleme yapıyor. Benzinde hiçbir sorunu bulunmamaktadır. Lpg 35 derecede geçiş yapıyor. Lpg regülatöründen extra manifolda giden lpg borusu var. Onu iptal edince tireme biraz azalıyor ama gaza y0klenince tekleme çoğalıyor. Sizlere sorumuz nozul çaplarını büyümemiz bu sorunların önüne geçer mi yahut sizin tecrübeleriniz nelerdir.



    Şimdiden teşekkür ederim.

    Öncelikle teşekkür ederim, amacımı zaten anlamışsınız benim anlatmama gerek yok :)
    Lpg gaz ayarı yaptır, sorun çözülecektir.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.