|
Bildirim
|
kimse tam olarak açık açık yazmamış farklarını detaylarını eski profesyonel bisikletci olarak tek tek bütün frenlerin eksi artılarını neyin nerde kullanıldığını açıklayayım konuyu hortlatmış olucam ama napalım denk geldi yazamadan edemedim :D
öncelikle mekanik disk fren ile hidrolik disk fren arasında tekerin göbeğine yapılan basıncın arasında bir fark yok mekanik ve hidroliğin kullanım amaçları ve yerlerini şöyle özetleyebiliriz. mekanik disk fren tel yardımı ile disk ve fren kolu arasındaki iletişimi sağlar burda şöyle bir sorun çıkar çok uzun bir iniş yapıyorsan sürekli belirli bir basınçta fren ile iniyorsan disk ve diske baskı yapan balata ısınır ki aynı durum aynı ısı hidrolik frendede olur ikisindede en fazla aşırı ısınmadan papuçları yakabilir tekrar onları değiştirmek zorunda kalabilirsin he bunun yanında mekanik disk frenin eksisi burda çıkıyor ortaya papucu tutan iletişimi sağlayan tel iletkenlik sayesinde ısınır ve zamanla papuca bağlandığı yerden en uçtan kopmaya neden olabilir kim bilir belki çok çok uzun bir iniş yapıcaksın 1-2 saat aralıksız belirli bir oranda sürekli fren yapıcaksın ama yinede hızlı gidiceksin işte bu aşırı ısıya neden olur hidrolikte adındanda belli olduğu gibi tel olmadığı için kopma gibi bir problemi düşünmene gerek bile yok balataları eritebilirsin o ayrı ikisindede var bu durum.(evet ısıdan dolayı kopma meydana gelebilir ama bu çok çok çok çok küçük bir ihtimal ve çok nadirdir ancak yinede md fren kullanıcaksan tavsiyem yoğun kullanımda 4-5 ayda bir bakımını yapıp tellerini değiştirmeni tavsiye ederim) hidrolik diskin kullanılmasının tercih edilmesinin nedeni tel kopması gibi bir senaryodan kaçınmak olduğu gibi ayrıca profesyonel sporcular için düşünülmüş birşeydir konsantrasyonla ilgilidir bu şöyle düşün profesyonel bisikletci dediğimiz vatandaş bütün dikkatini yola veya gittiği yoldan bozma zorlu engebelere vermek zorundadır inişleri ki çok uzun inişli parkurlar vardır bu inişler sırasında bütün dikkatin yolda olmalı eğerki orda mekanik disk fren kullanırsan belirli bir süreden sonra bileklerine kramplar bile girebilir sürekli sıkmaktan zorlamaktan sen ben neyse dururuz veya diğer frenle idare ederiz bir 100 metre ama profesyonel adam bunu yapamaz işte hidrolik disk frenin en büyük artısı budur profesyonel kullanıcılar içindir yani ha çok azz birşey fren yapıp yavaşlamışsın ha freni köklemişsin o fren koluna yaptığın baskıda hiçbir fark yoktur aynı güç ile bisikleti 80 den 50 yede düşürebilirsin veyahutta taklada atabilirsin öyle hesap et. v frene gelicek olursak eğerki jant ayarı düzgün olan bir bisiklete güzelde bir fren ayarı yapılır ise lastik hava basınçlarıda aynı ise mekanik hidrolik ve v fren arasında ıslak kuru tozlu vs ortamlarda pek bir fark göremezsin v frenin dağda tepede hiçbirşekilde bisiklet sporunda yer verilmemesinin sebebi otlardan vs geçerken çamurlara girip çıktıkca janta yakın olan pislikler sürekli arka ve ön maşa civarında papuçlara takılarak birikir bir yerden sonra sana fazla ağırlık artı fren işlevsizliği sağlar ama ayarı bakımı vs kolaydır tel değişimi tamiri kolaydır günlük kullanıcı içinde uygundur. Dağ taş inmiycekseniz çamur nehir geçmiycekseniz v frendende mekanik disk frendende gayet verim alırsınız profesyonel bisiklet sporunamı merak saldınız buyrun hidrolik he yok bakımı vs hiçbirşey farketmez ben yinede hidrolik istiyorum derseniz oda zevk işidir. Genel anlamda düz yolda kullanıcaksanız bütün frenlerle ortalamada birbirine çok yakın durma performansı yakalarsınız çok birşey değişmez. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |