Şimdi Ara

Mekanik Disk Fren Neden Önerilmiyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
2
Favori
39.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Açıkçası çoğu kişi internetten duyduğunu sallıyor gibi geliyor bana,ben kötülüğünü görmedim bu zamana kadar.

    V-frende kullandım,hidrolik disk frende.Belki hidrolik kadar rahat olmasa da gayet rahat bence



  • kimse tam olarak açık açık yazmamış farklarını detaylarını eski profesyonel bisikletci olarak tek tek bütün frenlerin eksi artılarını neyin nerde kullanıldığını açıklayayım konuyu hortlatmış olucam ama napalım denk geldi yazamadan edemedim :D
    öncelikle mekanik disk fren ile hidrolik disk fren arasında tekerin göbeğine yapılan basıncın arasında bir fark yok mekanik ve hidroliğin kullanım amaçları ve yerlerini şöyle özetleyebiliriz.
    mekanik disk fren tel yardımı ile disk ve fren kolu arasındaki iletişimi sağlar burda şöyle bir sorun çıkar çok uzun bir iniş yapıyorsan sürekli belirli bir basınçta fren ile iniyorsan disk ve diske baskı yapan balata ısınır ki aynı durum aynı ısı hidrolik frendede olur ikisindede en fazla aşırı ısınmadan papuçları yakabilir tekrar onları değiştirmek zorunda kalabilirsin he bunun yanında mekanik disk frenin eksisi burda çıkıyor ortaya papucu tutan iletişimi sağlayan tel iletkenlik sayesinde ısınır ve zamanla papuca bağlandığı yerden en uçtan kopmaya neden olabilir kim bilir belki çok çok uzun bir iniş yapıcaksın 1-2 saat aralıksız belirli bir oranda sürekli fren yapıcaksın ama yinede hızlı gidiceksin işte bu aşırı ısıya neden olur hidrolikte adındanda belli olduğu gibi tel olmadığı için kopma gibi bir problemi düşünmene gerek bile yok balataları eritebilirsin o ayrı ikisindede var bu durum.(evet ısıdan dolayı kopma meydana gelebilir ama bu çok çok çok çok küçük bir ihtimal ve çok nadirdir ancak yinede md fren kullanıcaksan tavsiyem yoğun kullanımda 4-5 ayda bir bakımını yapıp tellerini değiştirmeni tavsiye ederim)
    hidrolik diskin kullanılmasının tercih edilmesinin nedeni tel kopması gibi bir senaryodan kaçınmak olduğu gibi ayrıca profesyonel sporcular için düşünülmüş birşeydir konsantrasyonla ilgilidir bu şöyle düşün profesyonel bisikletci dediğimiz vatandaş bütün dikkatini yola veya gittiği yoldan bozma zorlu engebelere vermek zorundadır inişleri ki çok uzun inişli parkurlar vardır bu inişler sırasında bütün dikkatin yolda olmalı eğerki orda mekanik disk fren kullanırsan belirli bir süreden sonra bileklerine kramplar bile girebilir sürekli sıkmaktan zorlamaktan sen ben neyse dururuz veya diğer frenle idare ederiz bir 100 metre ama profesyonel adam bunu yapamaz işte hidrolik disk frenin en büyük artısı budur profesyonel kullanıcılar içindir yani ha çok azz birşey fren yapıp yavaşlamışsın ha freni köklemişsin o fren koluna yaptığın baskıda hiçbir fark yoktur aynı güç ile bisikleti 80 den 50 yede düşürebilirsin veyahutta taklada atabilirsin öyle hesap et.
    v frene gelicek olursak eğerki jant ayarı düzgün olan bir bisiklete güzelde bir fren ayarı yapılır ise lastik hava basınçlarıda aynı ise mekanik hidrolik ve v fren arasında ıslak kuru tozlu vs ortamlarda pek bir fark göremezsin v frenin dağda tepede hiçbirşekilde bisiklet sporunda yer verilmemesinin sebebi otlardan vs geçerken çamurlara girip çıktıkca janta yakın olan pislikler sürekli arka ve ön maşa civarında papuçlara takılarak birikir bir yerden sonra sana fazla ağırlık artı fren işlevsizliği sağlar ama ayarı bakımı vs kolaydır tel değişimi tamiri kolaydır günlük kullanıcı içinde uygundur.
    Dağ taş inmiycekseniz çamur nehir geçmiycekseniz v frendende mekanik disk frendende gayet verim alırsınız profesyonel bisiklet sporunamı merak saldınız buyrun hidrolik he yok bakımı vs hiçbirşey farketmez ben yinede hidrolik istiyorum derseniz oda zevk işidir.
    Genel anlamda düz yolda kullanıcaksanız bütün frenlerle ortalamada birbirine çok yakın durma performansı yakalarsınız çok birşey değişmez.
  • Sorun çıkartma ihtimali yüksek. Uzun bir iniş sonrası telin kolayca kopabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökhan G.

    Açıkçası çoğu kişi internetten duyduğunu sallıyor gibi geliyor bana,ben kötülüğünü görmedim bu zamana kadar.

    V-frende kullandım,hidrolik disk frende.Belki hidrolik kadar rahat olmasa da gayet rahat bence


    V fren mantigiyla calisiyor ve zorlu kosullarda diskin etkisi kalmiyor. Zorlu kosul dedigim camur yagmur. Bu yuzden onerilmez fakat yagmurda falan binmiyorsaniz sorun olmaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İsteyen istediği freni kullanır.Mekanik frenin tutulmamasının nedeni, v frene göre daha ağır olmasıdır. Normal bir mekanik fren kuru şartlarda performans olarak v frenle eşdeğerdir.Çamurlu koşullarda ise v frene göre mekanik disk fren daha avantajlıdır. Ama hidrolik disk fren sistemi dururken mekanik disk (AVID BB7 hariç) kullanılmaz.
  • Benim hem mekanik disk hem de v-fren sistemi olan iki bisikletim var. Uzun yola çıkacağım zaman v-fren olanı tercih ediyorum. Çünkü yolda sıkıntı olduğunda tamiri-bakımı daha kolay ve pratik. Ağırlığı konusunda bir şey diyemeyeceğim çünkü benim için ikiside hemen hemen aynı bir fark görmüyorum o konuda ben. V-frenin en güzel yönü çok basit bir sistem olması ve her bisikletcide bulunması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Sorun çıkartma ihtimali yüksek. Uzun bir iniş sonrası telin kolayca kopabilir.

    Uzun bir iniş sonrasında V-Fren'de durum nedir peki? Aynı mı oluyor?

    hayır en pratiği v frendir teli kopsa bile 1 lira al tak sıkıntısız v fren bakımı kolaydır eli tornavida tutan herkes 30 dk içinde abs fren gibi durur.
  • Mekanik fren teli ile v fren teli arasında çalışma olarak da kopma olarak da hiçbir fark yok.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Disk fren ses çıkartıyor.
    12 yıl önce açıldı
    hidrolik disk fren havası alma
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Sorun çıkartma ihtimali yüksek. Uzun bir iniş sonrası telin kolayca kopabilir.

    Uzun bir iniş sonrasında V-Fren'de durum nedir peki? Aynı mı oluyor?

    hayır en pratiği v frendir teli kopsa bile 1 lira al tak sıkıntısız v fren bakımı kolaydır eli tornavida tutan herkes 30 dk içinde abs fren gibi durur.

    Arkadaşım sen olayı anlamadın.

    Dimdik ve çok uzun bir yokuştan inerken tel koptuktan sonra isterse 500 tanesi 1 TL olsun. O tel koptu mu olay bitmiştir.

    Benim sormak istediğim soru; Mekanik disk fren teli ile V-Fren teli arasında ne fark var ve çalışma prensiplerine ne fark var? Mekanik disk fren teli kopuyor da, V-Fren teli daha mı zor kopuyor vs... gibi bir çok soru takıldı aklıma.

    kuru zeminde kullanılacaksa ikisi de aynı haltın tanecikleri ıslak zeminde mekanik disk daha iyi durur sadece o kadar.Bakımı zordur masraflıdır kolay dağılır.




  • yağmur ya da tozlandığı zaman sıkıntı yaratabilir mekanik disk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Sorun çıkartma ihtimali yüksek. Uzun bir iniş sonrası telin kolayca kopabilir.

    Uzun bir iniş sonrasında V-Fren'de durum nedir peki? Aynı mı oluyor?

    hayır en pratiği v frendir teli kopsa bile 1 lira al tak sıkıntısız v fren bakımı kolaydır eli tornavida tutan herkes 30 dk içinde abs fren gibi durur.

    Arkadaşım sen olayı anlamadın.

    Dimdik ve çok uzun bir yokuştan inerken tel koptuktan sonra isterse 500 tanesi 1 TL olsun. O tel koptu mu olay bitmiştir.

    Benim sormak istediğim soru; Mekanik disk fren teli ile V-Fren teli arasında ne fark var ve çalışma prensiplerine ne fark var? Mekanik disk fren teli kopuyor da, V-Fren teli daha mı zor kopuyor vs... gibi bir çok soru takıldı aklıma.

    kuru zeminde kullanılacaksa ikisi de aynı haltın tanecikleri ıslak zeminde mekanik disk daha iyi durur sadece o kadar.Bakımı zordur masraflıdır kolay dağılır.

    İkisininde avantajlarını ve dezavantajlarını biliyorum.

    Sadece ikisinin telleri hakkında ki soruma cevap bulamadım ama sanırım aynı olacak cevabı.

    Aynı hocam ikisine de takılan tel. Farklarını biliyorsunuz birinin teli 1 dk içinde takılıyor diğerinin dakikalarla telafuz edemiyorum ben




  • V frende tel kırılmadığı müddetçe kolay kolay kopmaz ama mekanik frende kaliper ısınırsa tel ısınır ve gevşeme ya da kaliper bağlantısından kopma yapabilir. V frenle de uzun inişler tehlikelidir. Jant yüzeyi ısındığında iç lastik yarılır. En iyisi hidrolik disk fren.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her 3 fren tipinide kullandım ,eğer profesyonel manada kullanmayacaksanız düzgün ayarlanmış vfren den şaşmayın diğerlerinin gereksiz ağırlık ve masraftan başka hiçbir kârı yok. Ama ben kar kış demeden dağda çamurda heryerde bisiklet kullanırım derseniz Hidrolik disk fren gerçeken farklı sebebide hidroliğin yardımıyla büyük bir fren gücü yaratması ama dediğim gibi bence sadece extreme koşullar için gerekli yoksa tamamen gereksiz masraf ve ağırlık. bence mekanik disk fren tamamen göz boyama, mantık olarak v fren den farkı yok hatta kullanımda v fren çok daha iyi diyebilirim. mekanik disk sadece satış stratejisi için yaratılmış bir şey sanırım
  • Shimano'nun mekanik disk frenleri ağırlıklı olarakşehir bisikleti donanımlarında var. Bundan şu sonucu çıkartabiliriz; şehir bisikletlerinde fren yüksek mukavemete maruz kalmadığından ve yağışlı havalarda da kullanıldığından seçenek olarak kullanılıyor. Jant ıslandığında, çamur olduğunda ve donduğunda V frenin tutması güçleşir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V-Fren iyidir, Gürkan Genç de dünya turunda kullanıyor.
  • Bisiklete ilk başladıgımda disk frenli Salcano vardı cok sorun cıkartıyordu hocam.Disk sürekli olarak pabuca sürtüyordu ses cıkarıyordu ve hızımı dusuruyordu.Daha sonra V-frene geçince rahatladım gerçekten dünya varmış dedim.
  • V fren ile meknik disk frende de aynı tel kullanlır.
    Tekerleği merkezden durdurmak icin daha fazla güç gerekir onun icin dısk fren tercih edilmez.
    V fren jant cemberinden bastığı icin daha az güc ile aynı işi yapabilirsiniz.
  • Daha geçen haftasonu oldu bu olay; Belgrad 'ın çamurlu patikasında sürüş yaptıktan sonra Bahçeköy orman yolundan sahile inişte mekanik disk frenli bisikletin frenleri çamurdan boşaldı. Tutma gücü sıfırdı hiçbir etkisi yoktu. Sert koşullarda bisiklete binmiyorsanız tercih edilebilir ancak patika, çamur, toprakla içli dışlıysanız tercih etmeyin.
  • bütçe yeterliyse kesinlikle hidrolik disk fren. çok eğimli rampalardan inişte kesinlikle farkını belli ediyor. şehir içinde kaç kere kaza atlattım bu hidrolik disk frenler sayesinde bir bilseniz.
  • Sadece V Fren Ve Hidrolik Kullandım Kesin Konuşmak Zor Mekanik İçin Tecrübem Yok Ama
    Mekanik Disk Durdurma İşlemini Tekerin Tam Ortasından Yapıyor Ve Moment Farkı Yüzünden Tel Çok Fazla Basınç Kullanmak Zorunda Bu Yüzden Kopabilir.Ayrıca Isınma Eskisi Gibi Çok Olmasada Hatta Shimano Sanırım İce Serisi Balata Falan Cıkarmışdı Isınma Hiç Olmuyordu Ama Isınma Yüzünden Tel Kopma İhtimalı Biraz Fazla Gibi.V Fren Ve Hidrolik Arasında Normal Havada Hiç Fark Yok Sonuçda Önemli Olan Arka Tekeri Kızaklamadan Ve Ön Tekeride Kitlemeden Durmak Bu Yüzden Tecrübesi Olmayan Biri Anında Takla Atar Ama 1-2 Ay Kullanınca İnsan Alışıyor Fren Mesafesinde Hiç Fark Yok Ancak Acık Konuşmak Gerekirse Bazen V Fren Yetersiz Gibi Geliyor Durma Konusunda Hiç Sorun Olmuyor Ama Yine Hidroligin Rıhatlıgı Başka:D

    Ama Hiç Çok Uzun Bi İniş Yada Çok Yüksek Hızlara Ulaşıp Fren Performansını Degerlendirmedim Ama Arkadaşlarımda Mekanik Disk Var Ve Çok Yagmur Camur Olunca VFren Yada Mekanik Arasında Bi Fark Yok Diyebilirim Mekanik Biraz Yagmurlu Havalarda İşe Yarayabilir Ama Turlara Katılcaksan VFren Alcaksın Bakımı Kolay Yada Hidrolik Alıp Rıhatlıcan




  • Pahalı mekanik disk frenlerde mı yâğmûrdâ tutmuyœr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.