Şimdi Ara

Mekanik Disk Fren Neden Önerilmiyor ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
2
Favori
39.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 80ytl

    Bisiklete ilk başladıgımda disk frenli Salcano vardı cok sorun cıkartıyordu hocam.Disk sürekli olarak pabuca sürtüyordu ses cıkarıyordu ve hızımı dusuruyordu.Daha sonra V-frene geçince rahatladım gerçekten dünya varmış dedim.

    frenin ayarı bozuktur. disk olmasıyla ilgisi yok.
  • Mekanik disk yada V fren olması lazımdı unuttum köyde frenlerim tutmayınca dikenlerle beraber moloz yığının arasına çarptım bodoslama bisikletle beraber.. Yani oraya gömdüm kendimi.
    Ve anladım ki frenlerim boşalmış nasıl olduysa sıkıyorum sıkıyorum tınmıyor.. Teli kopmuştu galiba hatırlamıyorum yani bakımı kolay ama eli yatkın olan onu yapan ama bizim gibi amatör yapamayınca öyle düşünmeden ayakla durdurmaya çalıştım durdurmadım durmadı.

    O yüzden çoğu kişi önermiyor genelde Asfaltta kullanılanlarda sorun çıkarmaz öyle köy yolları,ara yollar,caddeler,yokuş aşağı yollarda tabiki kullanımı zorlaşacağı için Hidrolik fren sistemi öneriliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se_co

    Mekanik disk yada V fren olması lazımdı unuttum köyde frenlerim tutmayınca dikenlerle beraber moloz yığının arasına çarptım bodoslama bisikletle beraber.. Yani oraya gömdüm kendimi.
    Ve anladım ki frenlerim boşalmış nasıl olduysa sıkıyorum sıkıyorum tınmıyor.. Teli kopmuştu galiba hatırlamıyorum yani bakımı kolay ama eli yatkın olan onu yapan ama bizim gibi amatör yapamayınca öyle düşünmeden ayakla durdurmaya çalıştım durdurmadım durmadı.

    O yüzden çoğu kişi önermiyor genelde Asfaltta kullanılanlarda sorun çıkarmaz öyle köy yolları,ara yollar,caddeler,yokuş aşağı yollarda tabiki kullanımı zorlaşacağı için Hidrolik fren sistemi öneriliyor.


    imamhatip ortaokulunda okurken m.y. isimli bir sınıf arkadaşım bisikletle iniş aşağı inerken kontrolü kaybetmis demir kapıya hızla carparak başından ağır darbe almış
    daha sonra olay yerine gelen ambulansla fiyat pazarlığı yapılmış nasilsa eskiden ambulanslar yarali yakinindan para mi istiyormuş nedir ışte
    sonra ex ölüm

    şöyle veya böyle öleceğiz ALLAH yaratmış ölümü ve hayati

    burada yapilan hatalar nelerdir onun uzerinde duralım

    Bir kere fren yokmuş bisiklette ayağıyla arka tekere basıp o şekilde fren yapıyormuş

    Kafada kask yoktu büyük ihtimalle

    fren yoktu da fren teli de kopabilir benim de başıma geldi tel kopmasi sebebi nedir? telin yağsız çalışması sonucu aşınma ve zorlama sonucu zayif yerden kopmasi
    fren telini yaglamali veya daha kalin telli fren ile sistemi değiştirmeli daha sonra da yaglamali tabiki
    ozellikle ön fren telini belli aralıklarla yenisiyle değiştirmek
    asansör teli bile kopuyor kalin olmasina rağmen
    yaglayinca frenler de yumuşar konfor sağlanır


    disk fren hayranligim vardi cok eskiden
    bisan 3050 bisikleti bayide denedim de frenler cok cok iyi geldi bana diske gerek yok dedim

    diskin surtme problemi var arabada da motorda da disk fren kullanıyorum disk balataya surtuyor haci
    kime sorsam surter normal diyor
    caresi v normal fren kullanmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GEÇBATAN -- 20 Şubat 2014; 7:42:26 >




  • Ucuz mekanik frenler için söyledikleri doğru fakat bütün mekanik frenler kötü değildir mesela avid bb7 uzun süre sorunsuzca kullanabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adı çıkmış bir kere. O kadar da kötü değil ki, tercih meselesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben kullanıyorum şuana kadat hiç bir sorun yapmadı kötü diyenler kullanmadan milletten duyduklarini soylyolar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konudakiler galiba küçükken hiç frensiz bisiklet kullanmadı biz ayağımızı arka tekerliğin oraya koyarak durdururduk bisikleti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yellowpick

    Adı çıkmış bir kere. O kadar da kötü değil ki, tercih meselesi.

    arkadaşa katılıyorum. bence de profesyonel amaçla bisiklet sürmüyorsanız mekanik disk v frenden daha iyidir.
    doğa gezisi falan yaparken bisiklet lastiği çamurdan sudan geçtiğinde jant kenarları ıslanır ve v frenin tutması zorlaşır.
    ancak mekanik disk e aynı şeyin olması için bisikletin yarısını çamura batırmanız gerekir, bu durumda ise endişelenecek mevzu fren olmaz.
    mekanik disk frenli bisikletimi 1300 km dir kullanıyorum. balataları henüz değiştirmedim.
    herhangi bir problem çıkarmadı, arkadaşların bahsettiği sürtme olayı biraz garip bir olay.
    eğer bisikletinizi bisikletçide tamir ettiriyorsanız, bisikletçilerin çoğu diskin sürtmesine dikkat etmez, sadece iyi tutacak şekilde ayar yapar.
    ben aldığımda kendim ayarını yaptım ve çok da zor değil. balataların oturduğu yuvanın disk ile yaptığı açı düzgün olmalı.
    çok hafif ve tek bir pozisyonda sürtme görürseniz diski çok az eğdiğinizde bunu ortadan kaldırırsınız.
    ayrıca bu ayarı yaparken fren kolunun (gidondaki) oradaki ayar mekanizmasını orta seviyede bırakın ki iki tarafa da töleransınız olsun, ince ayarı burda yapın.
    kısacası mekanik frenin de korkulacak hiç bir şeyi yok. bana göre balatalar pabuçlardan çok daha uzun ömürlü.
    şunu da belirteyim, büyük adadaki aya yorgi kilisesine bisikletle çıktım ve iniş yaptım.
    disk yanıyordu ama frenlerim halan sorunsuz




  • olek1988 kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam tam NG750MD vs Mosso Wildfire V ikileminden Mosso'yu seçip çıkacaktım ki aklımı allak bullak ettiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vuh

    Sağolun hocam tam NG750MD vs Mosso Wildfire V ikileminden Mosso'yu seçip çıkacaktım ki aklımı allak bullak ettiniz

    bence sadece genel bisiklet ekipmanlarına bakın, aşırı hızlı ve tehlikeli kullanmayan birisi için frenin ne kadar iyi olduğu o kadar da önemli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olek1988

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vuh

    Sağolun hocam tam NG750MD vs Mosso Wildfire V ikileminden Mosso'yu seçip çıkacaktım ki aklımı allak bullak ettiniz

    bence sadece genel bisiklet ekipmanlarına bakın, aşırı hızlı ve tehlikeli kullanmayan birisi için frenin ne kadar iyi olduğu o kadar da önemli değil.

    Mosso'da aynakol dahil Shimano, Salcano'da aynakol hariç Shimano vites sistemi var
    Mosso'nun shifter'ları çok daha güzel.

    Ama Salcano'yu alacağım iki sebepten dolayı. Mosso'yu bulduğum satıcı biraz sertti, pazarlığa filan yanaşmıyordu. Salcano'yu satan abimiz diğer bisikletçilere göre 50 TL kadar aşağıda fiyat verdi ve pompa falan filan hediye ederiz dedi, pazarlığa yatkın duruyordu. Hediyelerin yerine shifterları değiştirmesini rica etmeyi planlıyorum, değiştirmezse de canı sağolsun. Bir de kask ayarladık mı tamamdır. Ha bir de disk fren bisiklete çok yakışıyor




  • uzun bir turda arızalanırsa yedek parça bulman zor olur. V fren kolay tamir olur, hafiftir, parçası çok kolay temin edilir, ucuzdur vs. disk frenli dağ bisikletim var ve söküp atasım var... o derece. ısınıyor tutmuyor tekere sürtüyor parçasını bulsam zor koşulda kullansam gene aynı sıkıntıları yaratacak vs... Kesinlikle v fren.
  • Gökhan G. kullanıcısına yanıt
    kimse tam olarak açık açık yazmamış farklarını detaylarını eski profesyonel bisikletci olarak tek tek bütün frenlerin eksi artılarını neyin nerde kullanıldığını açıklayayım konuyu hortlatmış olucam ama napalım denk geldi yazamadan edemedim :D
    öncelikle mekanik disk fren ile hidrolik disk fren arasında tekerin göbeğine yapılan basıncın arasında bir fark yok mekanik ve hidroliğin kullanım amaçları ve yerlerini şöyle özetleyebiliriz.
    mekanik disk fren tel yardımı ile disk ve fren kolu arasındaki iletişimi sağlar burda şöyle bir sorun çıkar çok uzun bir iniş yapıyorsan sürekli belirli bir basınçta fren ile iniyorsan disk ve diske baskı yapan balata ısınır ki aynı durum aynı ısı hidrolik frendede olur ikisindede en fazla aşırı ısınmadan papuçları yakabilir tekrar onları değiştirmek zorunda kalabilirsin he bunun yanında mekanik disk frenin eksisi burda çıkıyor ortaya papucu tutan iletişimi sağlayan tel iletkenlik sayesinde ısınır ve zamanla papuca bağlandığı yerden en uçtan kopmaya neden olabilir kim bilir belki çok çok uzun bir iniş yapıcaksın 1-2 saat aralıksız belirli bir oranda sürekli fren yapıcaksın ama yinede hızlı gidiceksin işte bu aşırı ısıya neden olur hidrolikte adındanda belli olduğu gibi tel olmadığı için kopma gibi bir problemi düşünmene gerek bile yok balataları eritebilirsin o ayrı ikisindede var bu durum.(evet ısıdan dolayı kopma meydana gelebilir ama bu çok çok çok çok küçük bir ihtimal ve çok nadirdir ancak yinede md fren kullanıcaksan tavsiyem yoğun kullanımda 4-5 ayda bir bakımını yapıp tellerini değiştirmeni tavsiye ederim)
    hidrolik diskin kullanılmasının tercih edilmesinin nedeni tel kopması gibi bir senaryodan kaçınmak olduğu gibi ayrıca profesyonel sporcular için düşünülmüş birşeydir konsantrasyonla ilgilidir bu şöyle düşün profesyonel bisikletci dediğimiz vatandaş bütün dikkatini yola veya gittiği yoldan bozma zorlu engebelere vermek zorundadır inişleri ki çok uzun inişli parkurlar vardır bu inişler sırasında bütün dikkatin yolda olmalı eğerki orda mekanik disk fren kullanırsan belirli bir süreden sonra bileklerine kramplar bile girebilir sürekli sıkmaktan zorlamaktan sen ben neyse dururuz veya diğer frenle idare ederiz bir 100 metre ama profesyonel adam bunu yapamaz işte hidrolik disk frenin en büyük artısı budur profesyonel kullanıcılar içindir yani ha çok azz birşey fren yapıp yavaşlamışsın ha freni köklemişsin o fren koluna yaptığın baskıda hiçbir fark yoktur aynı güç ile bisikleti 80 den 50 yede düşürebilirsin veyahutta taklada atabilirsin öyle hesap et.
    v frene gelicek olursak eğerki jant ayarı düzgün olan bir bisiklete güzelde bir fren ayarı yapılır ise lastik hava basınçlarıda aynı ise mekanik hidrolik ve v fren arasında ıslak kuru tozlu vs ortamlarda pek bir fark göremezsin v frenin dağda tepede hiçbirşekilde bisiklet sporunda yer verilmemesinin sebebi otlardan vs geçerken çamurlara girip çıktıkca janta yakın olan pislikler sürekli arka ve ön maşa civarında papuçlara takılarak birikir bir yerden sonra sana fazla ağırlık artı fren işlevsizliği sağlar ama ayarı bakımı vs kolaydır tel değişimi tamiri kolaydır günlük kullanıcı içinde uygundur.
    Dağ taş inmiycekseniz çamur nehir geçmiycekseniz v frendende mekanik disk frendende gayet verim alırsınız profesyonel bisiklet sporunamı merak saldınız buyrun hidrolik he yok bakımı vs hiçbirşey farketmez ben yinede hidrolik istiyorum derseniz oda zevk işidir.
    Genel anlamda düz yolda kullanıcaksanız bütün frenlerle ortalamada birbirine çok yakın durma performansı yakalarsınız çok birşey değişmez.




  • serhat_dh S kullanıcısına yanıt
    Şaşırdım hocam Saygılar teşekkürler.Birçok kafa karmaşıklığı yaşayan arkadaş var,yardımcı olur sağ olun
  • V fren daha ucuz
    Mekanik diskin bakimi kat be kat pahali ve bisikleti agirlastirirken hidrolik fren gibi etki etmez frenlemede.

    2013 gecisinde ( crr' den harem 'e) yagmur yagmisti kupkuru havada yer islak camur en rezil hava durumu.

    Ciyak ciyak bagiran mekanik diskler duramayip kitlenip dusenler

    V fren ile arka tekerle 180 derece donenler.

    Para varsa ve istanbul gibi dereli tepeli 4 mevsimde yasiyorsaniz hd alin yoksa v fren alin.

    Zaten hicbir bisikletcide mekanik onermez v fren yerine ya hidrolik al yada v kalsin derler.

    Whistle mekanik salcano v ghost hidrolikli kullandim.

    Mekanik istanbul gibi dereli tepeli yagmur camur ara sira dakikalik yagmur sehrinde uygun degil derim.

    ( en azindan bir teker hd olsun derim digeri de v)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meter90 -- 13 Eylül 2015; 11:45:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman şöyle söyleyelim; fiyat performans olarak V frenden iyi değil ama sadece performans diyorsan belki V frenden iyi tutar.
  • Geçen birini gördüm , mekanik disk fren kullanıyordu frene bir bastı bisiklet alev aldı balatalar o kadar kızmış .bende profesyonelim profesyonel sallıyorum.

    Teli ertitiyormuş yürüyün gidin işinize . Hidrolik fren ısınınca tutmaz. mekanik ısınınca ısıdan etkilenmez bilmeden yazmayın şuraya. yok 180 derece dönüyormuşta bilmem ne adam frene bas çek yapmayı bilmiyorsa tersde döner amuda da kalkar.
  • bence de mekanik diskin önerilmeyecek bir tarafı yok herkeste tutmuş bir muhabbet almış başını gidiyor.Mekanik disk tutuşu daha iyidir hava şartlarına uyumludur
    bakımı yapılmadığı için ötmez diye değil üzerinde toz olursa ötmez.O da sabunlu bezle temizlenebilir.Bakımı 6 ayda bir yapılırsa bir şey olmaz .Kırılması için çok büyük aksilik yaşanmalıdır.bir de fren sağlayan plastik yer biterse öter o da kullanıma bağlı 1-2 yılda biter.
  • Yıllar sonra gelen edit : orjinal metal balatari 4 5 sene kullandım.Baya yol yapmisimdir.
    Organik balataya gectim,çok daha güzel tutuyor,direk yapışıyor.Cok kuvvet harcamadan cok daha etkili fren yapıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir hort da benden.

    Herkes gereken şeyleri yazmış.Bence de mekanik disk fren sadece diskin görünüşten dolayı biraz aldatmaca.V-fren'le performans bakımından hiçbir farkı yok, V-frenin bakımı çok kolay olduğu için kesinlikle V-fren>Md.

    Hidrolik ise biraz lüks işidir.Yani normal bir sürücü isen V den farkı yoktur.Ama bence her evde bulunmalı.Dağ bisikletinde yeterince ağırlık varken bir de hidrolik takılıyor.

    Aslında alacaksın bir Time-trial. 6 kg lık bisiklete takacaksın hidrolikleri bas basabildiğin kadar 50-100-120
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.