Şimdi Ara

memleketin 1.8 milyar doları yokmuydu yahu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muptela

    1.8 miyar dolar ile otomotiv sektörüne iyi bir altyapıyla girebileceğimizi düşünüyorum.

    Para çinde üstadım ayrıca, bizim insanımızda da çok para var ama bizimkiler o kadar parayı üretim sektörüne yatırmak yerine gider faize yatırır çatır çatır da yer.





    faize para yatirip catir catir yemek ,sermayeden bile vergi alan ulkeye mustehak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Satın almakla bitmiyor ki...

    doğruda böyle bi baltaya sap olamayarakta herşey bitmiyor, biryerden başlamak lazım, adamların 20.000 işçisi varmış buradaki fabrikada 10.000 çalıştırsan bile büyük bir ilçeyi kalkındırırsın ki volvo dünyanın sayılı prestijli markalarından birisi bunu almak zararınada olsa idame ettirmek bile bir ülke için büyük bir prestijdir bana göre.


    Haklısın,Bizdeki büyük işadamlarının birkaçının Saab,Volvo,Jaguar gibi markaları alabilecek güçte oldukları kesin...
    Ancak bunlar PRESTİJ meselesini hiç ama hiç düşünmezler...Zaten otomotiv sağlam altyapı ile devam ettirilebilecek bir iş
    ve kolaydan para kazanmak varken PRESTİJ uğruna bu kadar zor işe girmezler.

    ben bir şahıstan çok devlet desteğiyle almaktan bahsediyorum aslında. almanların vw si amerikalının general motorsu gibi yani..


    almanlarin vw i de amerilailarin gm si de ozel sirketler devletle hicbir ilgisi yok.gm devlet destegiyle batmaktan kurtarilacakti daha sonra milletin vergileriyle ozel bir firmaya yardim yapmak adil olmayacagindan hukumet bu yardimdan vazgecti.hem de binlerce kisiye istihdam saglayan bir firma yani yardim etse kamu yararina olacakti ama yapmadi.vovosun hikayesi daha liberal benim bildigime gore kamu kurulusuyken fabrika binlerce hisseye ayrilarak alman vatandaslarina satildi yani fabrika suna binlerce ortakli ozel bir firma.devletlestirmekle kamulastirmakla hicbir ilgisi yok tam tersine ozellestirilmis.hem de ozellestirmemnin en guzel sekliyle fabrikayi gene milli tutabilmek icin alman vatandaslarina ozellestirmisler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    malum çinli geely mi gelinmi nedir volvoyu 1.8 milyar dolara aldı, ne vardı biz alsaydık anadoluya bir fabrika koysaydık hatta işi düzeltince isveçteki ecnebi işçileri millilerle değiştirseydik. anadoludaki fabrikanın başına murat abiyi (günak) getirseydik , s40 ları 40.000 liradan s60 ları 60.000 liradan satsaydık vatandaşa güzel olmazmıydı. tata landrover ve jaguarı alınca herkes gitti markalar demişti yeni modellerin satışları ortada adamlar kırıp geçiriyor. velhasılı volvo o paraya gidince sanki benim dükkanı satmışlar gibi üzüldüm. sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir? teşekkürler..


    kardes sosyalist duzen 90da yikildi yerle bir oldu.saniyo musun ki dunyadaki otomobil firmalari devlet kamu isletmesi.kamu isletmeleri bi bizde kubada bi de g.kore gibi daha hala komunist duzenin isleyecegini sanan halini annatmama gerek olmadigi ulkelerde var.

    devlet o firmayi satin alsaydi noolacagini ben sana soyliyim,mtv ye arti +vov vergisi gelecekti volvo otomobil fabrikasi vergisi ayni trtye hala kaktkipayi adi altinda odedigimiz elektrik trt bandrol vergileri gibi.devlet istihdam yaratacam diye 500 kisilik fabrikaya 500bin isci alirdi maaslarini da milletin boynuna baglardi.fabrika da robatlar tarafindan isletilmiyor ya genel mudur olarak mesut yilmazin ya da husamettin ozkanin bi yakini gelirdi hemen bi peskes bi hortum kazik gene vergi adi altinda millete girerdi.devlet tarafindan isletilen volvonun da ford co. zamanindaki kadar kaliteli arac uretecegini de hic dusunme.


    sanırım yanlış anlattım ben konuyu devlet bize ucuz araba satsın demek istemedim aslında. hani burada üretilirse hem memleket kazanır hemde maliyetler düşer , getir götür falan olmaz fiyat düşer hesabı.. kalite niye düşsün ayrıca boşunamı murat abileri (günak ve güler) getiriyoruz işin başına. :))


    tabi dunyanin en pahali akaryakitini dunyanin en pahali elektrigini dunyanin en pahali iletisim ulasim egitim saglik sigortasini saglayan devlet emin ol sana ucuza araba uretip bindirir.

    bu ulke 15 yil once lpgnin otomobillerde yayginlasacagini anlayinca lpgye bigunde %2000 (ikibin) zam yapmis ulke.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Satın almakla bitmiyor ki...

    doğruda böyle bi baltaya sap olamayarakta herşey bitmiyor, biryerden başlamak lazım, adamların 20.000 işçisi varmış buradaki fabrikada 10.000 çalıştırsan bile büyük bir ilçeyi kalkındırırsın ki volvo dünyanın sayılı prestijli markalarından birisi bunu almak zararınada olsa idame ettirmek bile bir ülke için büyük bir prestijdir bana göre.


    Haklısın,Bizdeki büyük işadamlarının birkaçının Saab,Volvo,Jaguar gibi markaları alabilecek güçte oldukları kesin...
    Ancak bunlar PRESTİJ meselesini hiç ama hiç düşünmezler...Zaten otomotiv sağlam altyapı ile devam ettirilebilecek bir iş
    ve kolaydan para kazanmak varken PRESTİJ uğruna bu kadar zor işe girmezler.

    ben bir şahıstan çok devlet desteğiyle almaktan bahsediyorum aslında. almanların vw si amerikalının general motorsu gibi yani..


    almanlarin vw i de amerilailarin gm si de ozel sirketler devletle hicbir ilgisi yok.gm devlet destegiyle batmaktan kurtarilacakti daha sonra milletin vergileriyle ozel bir firmaya yardim yapmak adil olmayacagindan hukumet bu yardimdan vazgecti.hem de binlerce kisiye istihdam saglayan bir firma yani yardim etse kamu yararina olacakti ama yapmadi.vovosun hikayesi daha liberal benim bildigime gore kamu kurulusuyken fabrika binlerce hisseye ayrilarak alman vatandaslarina satildi yani fabrika suna binlerce ortakli ozel bir firma.devletlestirmekle kamulastirmakla hicbir ilgisi yok tam tersine ozellestirilmis.hem de ozellestirmemnin en guzel sekliyle fabrikayi gene milli tutabilmek icin alman vatandaslarina ozellestirmisler.



    kusura bakmayında bilgileriniz çok eksik bu markalar konusunda. liklerden takip edebilirsiniz. gm devlet desteğiyle ayakta şu anda ,vw ninde kurucusu devlettir ve her zaman desteklemiştir.

    http://www.reuters.com/article/idUSTRE51G07A20090217
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    malum çinli geely mi gelinmi nedir volvoyu 1.8 milyar dolara aldı, ne vardı biz alsaydık anadoluya bir fabrika koysaydık hatta işi düzeltince isveçteki ecnebi işçileri millilerle değiştirseydik. anadoludaki fabrikanın başına murat abiyi (günak) getirseydik , s40 ları 40.000 liradan s60 ları 60.000 liradan satsaydık vatandaşa güzel olmazmıydı. tata landrover ve jaguarı alınca herkes gitti markalar demişti yeni modellerin satışları ortada adamlar kırıp geçiriyor. velhasılı volvo o paraya gidince sanki benim dükkanı satmışlar gibi üzüldüm. sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir? teşekkürler..


    kardes sosyalist duzen 90da yikildi yerle bir oldu.saniyo musun ki dunyadaki otomobil firmalari devlet kamu isletmesi.kamu isletmeleri bi bizde kubada bi de g.kore gibi daha hala komunist duzenin isleyecegini sanan halini annatmama gerek olmadigi ulkelerde var.

    devlet o firmayi satin alsaydi noolacagini ben sana soyliyim,mtv ye arti +vov vergisi gelecekti volvo otomobil fabrikasi vergisi ayni trtye hala kaktkipayi adi altinda odedigimiz elektrik trt bandrol vergileri gibi.devlet istihdam yaratacam diye 500 kisilik fabrikaya 500bin isci alirdi maaslarini da milletin boynuna baglardi.fabrika da robatlar tarafindan isletilmiyor ya genel mudur olarak mesut yilmazin ya da husamettin ozkanin bi yakini gelirdi hemen bi peskes bi hortum kazik gene vergi adi altinda millete girerdi.devlet tarafindan isletilen volvonun da ford co. zamanindaki kadar kaliteli arac uretecegini de hic dusunme.


    sanırım yanlış anlattım ben konuyu devlet bize ucuz araba satsın demek istemedim aslında. hani burada üretilirse hem memleket kazanır hemde maliyetler düşer , getir götür falan olmaz fiyat düşer hesabı.. kalite niye düşsün ayrıca boşunamı murat abileri (günak ve güler) getiriyoruz işin başına. :))


    tabi dunyanin en pahali akaryakitini dunyanin en pahali elektrigini dunyanin en pahali iletisim ulasim egitim saglik sigortasini saglayan devlet emin ol sana ucuza araba uretip bindirir.

    bu ulke 15 yil once lpgnin otomobillerde yayginlasacagini anlayinca lpgye bigunde %2000 (ikibin) zam yapmis ulke.

    ok teşekkürler fikirleriniz için başka fikri olan arkadaşlar varsa bekleriz...




  • valla çok iyimsersiniz. satılan - özelleştirilen kurumları unutmuş gibisiniz.
    ayrıca alsa ne olacak ucumu satacak?
    işetemeyecek yine özelleştirecek...
  • aslında volvonun satışı,
    tüm iplerin çinlilerin eline geçti şeklinde sanılıyo ama işin aslı pek öyle değil.
    volvonun yönetim üretim gibi işlerde son karar kendisinde ,yani volvo bildiğimiz volvo gibi devam edecek.
    aslında çinliler o parayı daha çok volvonun teknolojisinden faydalanabilmek için kendi araçlarının güvensizliğini
    kapatabilmek için imajlarını düzeltebilmek için verdiler desek yanlış olmaz.
    alımın şartları çok ağırdı. yani bizden biri alsa öyle hemen ülkeye bi tane fabrika
    dikelim diyebilme hakkına bile sahip olamazdı.
  • Aman kalsın, ben yabancıdan vergisi neyse verip almaya razıyım, sonra TRT gibi yaparlar, bütün vatandaşlara vergi olarak yüklerler. (Dönecek yolsuzlukları söylemiyorum bile). İyisimi şimdiki sistemde sadece arabayı alanlar vergisini veriyor.
  • cinlilerdeki pazar bizde yok ! onuda düsünmek lazim biraz ,oradaki pazar hangi ülkede var baska ?
    Adamlar bosuna almadi önlerindeki her seneyi ayi günü kac tane üretim satis yapacagini düsünerek satin almsitir.
  • Niye alsın ki vergiden dolayı arabaları 2 kat fiyata satmak varken?
    Benzine niye indirim yapsın ki hergün benzin tüketimi artarken,vergisinden dünya kadar para toplarken?
    Kısacası ileriyi,kendi malını üretmeyi,vatandaşlarına daha iyi bir hayat sunmayı niye düşünsün ki,gayet iyi yaşarken ve bu kadar bencilken?
    Durmak yok, yola devam...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CanM -- 9 Nisan 2010; 1:46:01 >
  • Iyide sadece sahibi degisti , degisen baska birsey yok , cin'e volvo fabrikasi dikmediler.
  • Parasi olan biri ya da devlet once Savarona'yi kurtarsin da..Elin arabi ben bari alayim demesin.!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bucakli -- 9 Nisan 2010; 1:54:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Parasi olan biri ya da devlet once Savarona'yi kurtarsin da..Elin arabi ben bari alayim demesin.!


    Kesinlikle...Devlet daha kendi değerlerine sahip çıkamadıktan sonra böyle konulara girişmez bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seksanddirt

    Onu bırakın Atatürk'ün yatı Savarona'ya verecek parası yok bu hükümetin. (Devletin parası var ama malum...)
    Oyak Bankın satılmasının ardından Oyak'ın elinde 4-5 milyar dolarlık bir likiditesi var sanırım; ama Oyak alır mıydı; almazdı. Onun Reno'su var çünkü. Keza çok sevgili! Koçlar alırlar mıydı? Hayır. Köşeler kapılmış, piyasa paylaşılmış. Mesela sizin 1.8milyar dolarınız olsa size de aldırmazlardı...Burası Türkiye...
    Ha bir de Murat abi diyerek giderseniz yanına aval aval suratınıza bakacağını düşünüyorum; Türkçe bile bilmiyormuş. Biz her ne kadar "Türk tasarımcı Muraaat Günaaak" diye kendisiyle gurur duysak da onun kendisini bir Türk gibi hissettiğinden şüpheliyim...
    Böyle göz yaşartıcı içerikte milli duygularla bezenmiş konuları gördükçe şu şarkı aklıma geliveriyor: "MONEY TALKS"




    it is funny :)




  • 1.8 milyar doları olan bizim ülkemizde ne gezer...Az bir miktar değil ki..2010 Forbes dünyanın en zenginleri listesine Hüsnü Özyeğin 3 milyar dolarla 316.sıradan girdi..Onun da hiç bilmediği bir sektöre girip volvoyu almaya ne maddi gücü ne iradesi yeterdi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanM


    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Parasi olan biri ya da devlet once Savarona'yi kurtarsin da..Elin arabi ben bari alayim demesin.!


    Kesinlikle...Devlet daha kendi değerlerine sahip çıkamadıktan sonra böyle konulara girişmez bile.


    Devlet onu değerli görmüyor malesef.Yoksa biliyorsunuz gemi almak onların uzmanlık alanı




  • Volvoyu almakla hiç bir şeye başlanmaz arkadaşlar, bu tip markalar büyük üreticilere know-how amacıyla alınıp satılıyor. Sen önce kendi markanı yarat ardından teknolojisini kullanmak için Volvoyu al. Ayrıca oradaki fabrikayı söküp Anadoluya getiremezsin, bir defa o memleketin hükümeti izin vermez, zaten satış şartlarından biri bu bile olabilir.
  • hep ara ara böyle oomobil markaları satılmaya devam ediyor ama bizden kimsenin aldığı yok alsalardı opeli alırlardı
  • ben konuyu başka amaçlarla açmıştım ama olay tamamen siyasi fikirler ve kötümser yorumlar zincirine dönüştü. ve benim cevap aradığım ülkemize pozitif ne katkısı olur profilinin çooookk dışın çıktı. fikirlerini beyan eden arkadaşlara teşkkürler iyi günler..
  • tebrikler geely firmasına Allah çalışanının azmedenin çaba gösterenin emeklerini hiç bi zaman boşa çıkarmadı buda örneği.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.