Şimdi Ara

memleketin 1.8 milyar doları yokmuydu yahu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • malum çinli geely mi gelinmi nedir volvoyu 1.8 milyar dolara aldı, ne vardı biz alsaydık anadoluya bir fabrika koysaydık hatta işi düzeltince isveçteki ecnebi işçileri millilerle değiştirseydik. anadoludaki fabrikanın başına murat abiyi (günak) getirseydik , s40 ları 40.000 liradan s60 ları 60.000 liradan satsaydık vatandaşa güzel olmazmıydı. tata landrover ve jaguarı alınca herkes gitti markalar demişti yeni modellerin satışları ortada adamlar kırıp geçiriyor. velhasılı volvo o paraya gidince sanki benim dükkanı satmışlar gibi üzüldüm. sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir? teşekkürler..



  • 1.8 miyar dolar ile otomotiv sektörüne iyi bir altyapıyla girebileceğimizi düşünüyorum.

    Para çinde üstadım ayrıca, bizim insanımızda da çok para var ama bizimkiler o kadar parayı üretim sektörüne yatırmak yerine gider faize yatırır çatır çatır da yer.
  • Satın almakla bitmiyor ki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Satın almakla bitmiyor ki...

    doğruda böyle bi baltaya sap olamayarakta herşey bitmiyor, biryerden başlamak lazım, adamların 20.000 işçisi varmış buradaki fabrikada 10.000 çalıştırsan bile büyük bir ilçeyi kalkındırırsın ki volvo dünyanın sayılı prestijli markalarından birisi bunu almak zararınada olsa idame ettirmek bile bir ülke için büyük bir prestijdir bana göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Satın almakla bitmiyor ki...

    doğruda böyle bi baltaya sap olamayarakta herşey bitmiyor, biryerden başlamak lazım, adamların 20.000 işçisi varmış buradaki fabrikada 10.000 çalıştırsan bile büyük bir ilçeyi kalkındırırsın ki volvo dünyanın sayılı prestijli markalarından birisi bunu almak zararınada olsa idame ettirmek bile bir ülke için büyük bir prestijdir bana göre.


    Haklısın,Bizdeki büyük işadamlarının birkaçının Saab,Volvo,Jaguar gibi markaları alabilecek güçte oldukları kesin...
    Ancak bunlar PRESTİJ meselesini hiç ama hiç düşünmezler...Zaten otomotiv sağlam altyapı ile devam ettirilebilecek bir iş
    ve kolaydan para kazanmak varken PRESTİJ uğruna bu kadar zor işe girmezler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Satın almakla bitmiyor ki...

    doğruda böyle bi baltaya sap olamayarakta herşey bitmiyor, biryerden başlamak lazım, adamların 20.000 işçisi varmış buradaki fabrikada 10.000 çalıştırsan bile büyük bir ilçeyi kalkındırırsın ki volvo dünyanın sayılı prestijli markalarından birisi bunu almak zararınada olsa idame ettirmek bile bir ülke için büyük bir prestijdir bana göre.


    Haklısın,Bizdeki büyük işadamlarının birkaçının Saab,Volvo,Jaguar gibi markaları alabilecek güçte oldukları kesin...
    Ancak bunlar PRESTİJ meselesini hiç ama hiç düşünmezler...Zaten otomotiv sağlam altyapı ile devam ettirilebilecek bir iş
    ve kolaydan para kazanmak varken PRESTİJ uğruna bu kadar zor işe girmezler.

    ben bir şahıstan çok devlet desteğiyle almaktan bahsediyorum aslında. almanların vw si amerikalının general motorsu gibi yani..




  • Onu bırakın Atatürk'ün yatı Savarona'ya verecek parası yok bu hükümetin. (Devletin parası var ama malum...)
    Oyak Bankın satılmasının ardından Oyak'ın elinde 4-5 milyar dolarlık bir likiditesi var sanırım; ama Oyak alır mıydı; almazdı. Onun Reno'su var çünkü. Keza çok sevgili! Koçlar alırlar mıydı? Hayır. Köşeler kapılmış, piyasa paylaşılmış. Mesela sizin 1.8milyar dolarınız olsa size de aldırmazlardı...Burası Türkiye...
    Ha bir de Murat abi diyerek giderseniz yanına aval aval suratınıza bakacağını düşünüyorum; Türkçe bile bilmiyormuş. Biz her ne kadar "Türk tasarımcı Muraaat Günaaak" diye kendisiyle gurur duysak da onun kendisini bir Türk gibi hissettiğinden şüpheliyim...
    Böyle göz yaşartıcı içerikte milli duygularla bezenmiş konuları gördükçe şu şarkı aklıma geliveriyor: "MONEY TALKS"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seksanddirt

    Onu bırakın Atatürk'ün yatı Savarona'ya verecek parası yok bu hükümetin. (Devletin parası var ama malum...)
    Oyak Bankın satılmasının ardından Oyak'ın elinde 4-5 milyar dolarlık bir likiditesi var sanırım; ama Oyak alır mıydı; almazdı. Onun Reno'su var çünkü. Keza çok sevgili! Koçlar alırlar mıydı? Hayır. Köşeler kapılmış, piyasa paylaşılmış. Mesela sizin 1.8milyar dolarınız olsa size de aldırmazlardı...Burası Türkiye...
    Ha bir de Murat abi diyerek giderseniz yanına aval aval suratınıza bakacağını düşünüyorum; Türkçe bile bilmiyormuş. Biz her ne kadar "Türk tasarımcı Muraaat Günaaak" diye kendisiyle gurur duysak da onun kendisini bir Türk gibi hissettiğinden şüpheliyim...
    Böyle göz yaşartıcı içerikte milli duygularla bezenmiş konuları gördükçe şu şarkı aklıma geliveriyor: "MONEY TALKS"



    o kadar değildir yaw adam orta okulu falan burada okumuş sonra gitmiş:http://tr.wikipedia.org/wiki/Murat_G%C3%BCnak

    birde murat güler var focusun tasarımcısı onuda alırdık azda olsa vardır içlerinde milliyetçilik sonuçta gurbet elde durum farklı oluyor :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Satın almakla bitmiyor ki...

    doğruda böyle bi baltaya sap olamayarakta herşey bitmiyor, biryerden başlamak lazım, adamların 20.000 işçisi varmış buradaki fabrikada 10.000 çalıştırsan bile büyük bir ilçeyi kalkındırırsın ki volvo dünyanın sayılı prestijli markalarından birisi bunu almak zararınada olsa idame ettirmek bile bir ülke için büyük bir prestijdir bana göre.


    Haklısın,Bizdeki büyük işadamlarının birkaçının Saab,Volvo,Jaguar gibi markaları alabilecek güçte oldukları kesin...
    Ancak bunlar PRESTİJ meselesini hiç ama hiç düşünmezler...Zaten otomotiv sağlam altyapı ile devam ettirilebilecek bir iş
    ve kolaydan para kazanmak varken PRESTİJ uğruna bu kadar zor işe girmezler.

    ben bir şahıstan çok devlet desteğiyle almaktan bahsediyorum aslında. almanların vw si amerikalının general motorsu gibi yani..


    Devlet olursa yönetmesi daha zor daha kötü olur..Bu sefer ülkemize daha çok ambargo uygulanabilir rekabet uğruna.
    Özel bi şirket alsa daha özgür davranabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Satın almakla bitmiyor ki...

    doğruda böyle bi baltaya sap olamayarakta herşey bitmiyor, biryerden başlamak lazım, adamların 20.000 işçisi varmış buradaki fabrikada 10.000 çalıştırsan bile büyük bir ilçeyi kalkındırırsın ki volvo dünyanın sayılı prestijli markalarından birisi bunu almak zararınada olsa idame ettirmek bile bir ülke için büyük bir prestijdir bana göre.


    Haklısın,Bizdeki büyük işadamlarının birkaçının Saab,Volvo,Jaguar gibi markaları alabilecek güçte oldukları kesin...
    Ancak bunlar PRESTİJ meselesini hiç ama hiç düşünmezler...Zaten otomotiv sağlam altyapı ile devam ettirilebilecek bir iş
    ve kolaydan para kazanmak varken PRESTİJ uğruna bu kadar zor işe girmezler.

    ben bir şahıstan çok devlet desteğiyle almaktan bahsediyorum aslında. almanların vw si amerikalının general motorsu gibi yani..


    Devlet olursa yönetmesi daha zor daha kötü olur..Bu sefer ülkemize daha çok ambargo uygulanabilir rekabet uğruna.
    Özel bi şirket alsa daha özgür davranabilir.

    neyse o zaman kalsın almıyorum. :)))




  • @logicman
    Şu yerin altındakileri çıkarabilsek yeter sana bana...Ondan sonra isteğimiz markayı yaratırız..

    Ama,ama işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    @logicman
    Şu yerin altındakileri çıkarabilsek yeter sana bana...Ondan sonra isteğimiz markayı yaratırız..

    Ama,ama işte.

    o işler çok derin polata bırakalım. :))
  • http://www.youtube.com/watch?v=2zFfeHepnGA şu videodaki dayıyıda götürecektik pazarlığa bak nasıl kırardık fiyatı. :)))
  • bence resimdeki kedilerin yaptığını yapalım.. uzanamadığımız ciğere..

     memleketin 1.8 milyar doları yokmuydu yahu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    malum çinli geely mi gelinmi nedir volvoyu 1.8 milyar dolara aldı, ne vardı biz alsaydık anadoluya bir fabrika koysaydık hatta işi düzeltince isveçteki ecnebi işçileri millilerle değiştirseydik. anadoludaki fabrikanın başına murat abiyi (günak) getirseydik , s40 ları 40.000 liradan s60 ları 60.000 liradan satsaydık vatandaşa güzel olmazmıydı. tata landrover ve jaguarı alınca herkes gitti markalar demişti yeni modellerin satışları ortada adamlar kırıp geçiriyor. velhasılı volvo o paraya gidince sanki benim dükkanı satmışlar gibi üzüldüm. sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir? teşekkürler..


    Niye satim ben S40'ı 40K liraya ? Babamın oğlumusun sen ? S40'ın ederi 55K lira ise ben bu arabayı sana 55K liraya satarım o 15K lirayıda kendime alırım

    Ha sana arabayı 40K liraya satmışım, ha sana arabayı ederi olan 55K liraya satıp sonrada cebine harçlık olarak 15K lira koymuşum

    Babandan iste yarın bakim 15K lira ne dicek ?

    Şimdi özel sektör Volvo'yu neden almaz ?

    - Yatırdığı parayı uzun zamanda suspanse eder
    - Yüksek riskli bir iş
    - Tecrübesi olan şirket yok denecek kadar az
    - Daha yüksek karları daha basit sektörlerde yakalama imkanı var

    Şimdi sen adama diorsunki;

    Bırak enerjiyi, telekomu gel 100 yıllık bu işe gir, hemde 2Milyar dolar para bağla, yetmezmiş gibi hem yıllık karından ol hemde bana arabayı ucuza sat !

    Neden ?

    Aynı memlekette doğmadık mı ?

    Yerim öyle işi, şimdi bugun sattığın ne var ? Telefonun olur evinde kullanmadığın birşey ?

    200 liralık mal diyelim, versene bana 150 liraya, ver ne olucak ya aynı memleketten değilmiyiz

    Ayrıca 1.8Milyar dolara Volvo'yu alacağına 0.8Milyar doları "ampüle" yatır

    Ampül fiyatları 2001 den beri artmakta kısa zaman içinde Medya, Sanayi, Çeşitli İhaleler, Telekominikasyon dan oluşan bir şirketler grubu sahibi olursun hemen, belki o paraya yanına Barajda bile alabilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 8 Nisan 2010; 23:38:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    malum çinli geely mi gelinmi nedir volvoyu 1.8 milyar dolara aldı, ne vardı biz alsaydık anadoluya bir fabrika koysaydık hatta işi düzeltince isveçteki ecnebi işçileri millilerle değiştirseydik. anadoludaki fabrikanın başına murat abiyi (günak) getirseydik , s40 ları 40.000 liradan s60 ları 60.000 liradan satsaydık vatandaşa güzel olmazmıydı. tata landrover ve jaguarı alınca herkes gitti markalar demişti yeni modellerin satışları ortada adamlar kırıp geçiriyor. velhasılı volvo o paraya gidince sanki benim dükkanı satmışlar gibi üzüldüm. sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir? teşekkürler..


    Niye satim ben S40'ı 40K liraya ? Babamın oğlumusun sen ? S40'ın ederi 55K lira ise ben bu arabayı sana 55K liraya satarım o 15K lirayıda kendime alırım

    Ha sana arabayı 40K liraya satmışım, ha sana arabayı ederi olan 55K liraya satıp sonrada cebine harçlık olarak 15K lira koymuşum

    Babandan iste yarın bakim 15K lira ne dicek ?

    Şimdi özel sektör Volvo'yu neden almaz ?

    - Yatırdığı parayı uzun zamanda suspanse eder
    - Yüksek riskli bir iş
    - Tecrübesi olan şirket yok denecek kadar az
    - Daha yüksek karları daha basit sektörlerde yakalama imkanı var

    Şimdi sen adama diorsunki;

    Bırak enerjiyi, telekomu gel 100 yıllık bu işe gir, hemde 2Milyar dolar para bağla, yetmezmiş gibi hem yıllık karından ol hemde bana arabayı ucuza sat !

    Neden ?

    Aynı memlekette doğmadık mı ?

    Yerim öyle işi, şimdi bugun sattığın ne var ? Telefonun olur evinde kullanmadığın birşey ?

    200 liralık mal diyelim, versene bana 150 liraya, ver ne olucak ya aynı memleketten değilmiyiz

    Ayrıca 1.8Milyar dolara Volvo'yu alacağına 0.8Milyar doları "ampüle" yatır

    Ampül fiyatları 2001 den beri artmakta kısa zaman içinde Medya, Sanayi, Çeşitli İhaleler, Telekominikasyon dan oluşan bir şirketler grubu sahibi olursun hemen, belki o paraya yanına Barajda bile alabilirsin


    yani?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 9 Nisan 2010; 0:00:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    XXX



    XXX



    yani?



    Sen S40'ı 40K liraya, S60'ı 60K liraya al diye kimse 1.8 Milyar dolar yatırmıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    malum çinli geely mi gelinmi nedir volvoyu 1.8 milyar dolara aldı, ne vardı biz alsaydık anadoluya bir fabrika koysaydık hatta işi düzeltince isveçteki ecnebi işçileri millilerle değiştirseydik. anadoludaki fabrikanın başına murat abiyi (günak) getirseydik , s40 ları 40.000 liradan s60 ları 60.000 liradan satsaydık vatandaşa güzel olmazmıydı. tata landrover ve jaguarı alınca herkes gitti markalar demişti yeni modellerin satışları ortada adamlar kırıp geçiriyor. velhasılı volvo o paraya gidince sanki benim dükkanı satmışlar gibi üzüldüm. sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir? teşekkürler..


    kardes sosyalist duzen 90da yikildi yerle bir oldu.saniyo musun ki dunyadaki otomobil firmalari devlet kamu isletmesi.kamu isletmeleri bi bizde kubada bi de g.kore gibi daha hala komunist duzenin isleyecegini sanan halini annatmama gerek olmadigi ulkelerde var.

    devlet o firmayi satin alsaydi noolacagini ben sana soyliyim,mtv ye arti +vov vergisi gelecekti volvo otomobil fabrikasi vergisi ayni trtye hala kaktkipayi adi altinda odedigimiz elektrik trt bandrol vergileri gibi.devlet istihdam yaratacam diye 500 kisilik fabrikaya 500bin isci alirdi maaslarini da milletin boynuna baglardi.fabrika da robatlar tarafindan isletilmiyor ya genel mudur olarak mesut yilmazin ya da husamettin ozkanin bi yakini gelirdi hemen bi peskes bi hortum kazik gene vergi adi altinda millete girerdi.devlet tarafindan isletilen volvonun da ford co. zamanindaki kadar kaliteli arac uretecegini de hic dusunme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    XXX



    XXX



    yani?



    Sen S40'ı 40K liraya, S60'ı 60K liraya al diye kimse 1.8 Milyar dolar yatırmıyor


    ben onları bize özel indirim yapsın diye yazmamıştım aslında hani milli olursa fabrika bizim olursa birçok extra ödemeden teliften v.s. kurtuluruz fiyat düşer hesabı yapmıştım. ama neyse . yazdıklarınla o kadar aydınlandımki anlatamam heleki ampul olayı çok aydınlattı beni almamakla en iyisini yapmışız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    malum çinli geely mi gelinmi nedir volvoyu 1.8 milyar dolara aldı, ne vardı biz alsaydık anadoluya bir fabrika koysaydık hatta işi düzeltince isveçteki ecnebi işçileri millilerle değiştirseydik. anadoludaki fabrikanın başına murat abiyi (günak) getirseydik , s40 ları 40.000 liradan s60 ları 60.000 liradan satsaydık vatandaşa güzel olmazmıydı. tata landrover ve jaguarı alınca herkes gitti markalar demişti yeni modellerin satışları ortada adamlar kırıp geçiriyor. velhasılı volvo o paraya gidince sanki benim dükkanı satmışlar gibi üzüldüm. sizin bu konudaki fikirleriniz nelerdir? teşekkürler..


    kardes sosyalist duzen 90da yikildi yerle bir oldu.saniyo musun ki dunyadaki otomobil firmalari devlet kamu isletmesi.kamu isletmeleri bi bizde kubada bi de g.kore gibi daha hala komunist duzenin isleyecegini sanan halini annatmama gerek olmadigi ulkelerde var.

    devlet o firmayi satin alsaydi noolacagini ben sana soyliyim,mtv ye arti +vov vergisi gelecekti volvo otomobil fabrikasi vergisi ayni trtye hala kaktkipayi adi altinda odedigimiz elektrik trt bandrol vergileri gibi.devlet istihdam yaratacam diye 500 kisilik fabrikaya 500bin isci alirdi maaslarini da milletin boynuna baglardi.fabrika da robatlar tarafindan isletilmiyor ya genel mudur olarak mesut yilmazin ya da husamettin ozkanin bi yakini gelirdi hemen bi peskes bi hortum kazik gene vergi adi altinda millete girerdi.devlet tarafindan isletilen volvonun da ford co. zamanindaki kadar kaliteli arac uretecegini de hic dusunme.


    sanırım yanlış anlattım ben konuyu devlet bize ucuz araba satsın demek istemedim aslında. hani burada üretilirse hem memleket kazanır hemde maliyetler düşer , getir götür falan olmaz fiyat düşer hesabı.. kalite niye düşsün ayrıca boşunamı murat abileri (günak ve güler) getiriyoruz işin başına. :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 9 Nisan 2010; 0:03:07 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.