Şimdi Ara

Mercedes 70'li yillarda bile insansiz test surusleri yapiyormus! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
3.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her şeyi geçtim adı bile ayrı bi havalı.Mercedes
  • Eski mercedeslere bindiğimde aracın gidişinden süspansiyonlarından vs... bana iletilen konforu mutlaka alıyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizde halen garip saçma düşüncelerle uğraşalım
  • Boşuna 70 model araçla 93 model yerli araçlar aynı fiyat değil. Helal olsun 70'li yıllarda süper bir teknoloji.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Bu testlerin Mercedes'e özgü olduğunu düşünüyorsanız markayı gözünüzde şişirmeye devam edin.





    Otomotiv sektörü aktif testlere başladığı günden beri her marka böyle testleri kullanıyor.
    Testleri geliştiren de güvenlik çözümü üreten firmalar oluyordu genellikle 3 ncü parti iş ortakları yani.

    Senin gösterdiğin videolarda arabayı halatlı mekanizmayla çekip hedefe çarptırıyorlar. Bu zaten her zaman uygulanan bir yöntemdi. Arkadaşın koyduğu videoda adamlar test aracına mekanik düzen kurmuş, uzaktan kumandayla aracı kontrol ediyorlar(yanlatıyorlar) 40 yıl öncesine göre muhteşem bir çalışma var ortada. İşin inceliği burada. Gösterdiğin videolar kıyas değil.

    2. dünya savaşında tamamen yıkılan ve 25 senede sıfırdan zirveye çıkıp sanayisini dünya ombudsmanlarına kabul ettiren Almanyayı takdir etmek lazım. Dünyanın belli başlı araç markaları hep Alman, en iyi araçları onlar yapıyor. Mercedes te dünyanın istisnasız kabul ettiği bir marka, o yıldız amblemini sonuna kadar hakediyor. Adamlar çalışmış yapmış, fazla söze gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık

    Çok merak ediyorum,bizler 2.dünya savaşına girseydik (mayıs 45 te girdik fakat fiilen savaş bitmiş gibiydi) ve ülkede taş üstünde taş kalmasaydı,ne durumda olurduk acaba? Adamlar savaştan 25 sene sonra öyle veya böyle insansız sürüş testi yapıyor arkadaş.
    Edit:Düzeltme.

    Nat. geo. mega fabrikalar mercedes actros bölümünü izlediniz mi?

    2. dünya savaşından sonra 1 abd doları 1.5 trilyon alman markına eşitmiş.
    O zaman almanya adına hiçbir şey kalmamış...

    aynı almanya şu an dünyanın en büyük sanayi devlerinden biri
    ve yıl 2012, 1 alman parası (euro) 1.24 abd dolarına eşit.
    söyleyecek başka ne söz var.

    Yıl 2012 Tr de sanayi devrimi ne zaman olacak hala bekliyoruz....




  • adamlarin yaptigi testler cidden guzelmis.

    ozellikle surus esnasinda lastikleri patlatip guvenli bir sekilde devam etme olayi
  • Boşuna demiyoruz "Yıldız'ı yeter" diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Seninle benim aramda kocaman bir fark var...

    Şuan herkes 5 yıldız alıyor fakat madem eskiye bakıyoruz, aşağıdaki testleri karşılaştıralım lütfen..

    Mercedes C Class 1997 (2 yıldız)
    http://euroncap.com/tests/mercedes_benz_c_class_1997/18.aspx

    Volvo S40 1997 (4 yıldız)
    http://euroncap.com/tests/volvo_s40_1997/5.aspx

    Güvenlik konusunda tek bir marka vardır, ki oda cahilede sorsanız cevap değişmez, VOLVO..

    Marka fanatikliği olarak düşünmeyin, markayı savunmuyorum, VOLVO kraldır VOLVO bir numaradır demiyorum, ama en sağlamıdır, dünden bugüne, büyük ihtimallede yarına..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 24 Mayıs 2012; 0:55:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    quote:

    Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık

    Çok merak ediyorum,bizler 2.dünya savaşına girseydik (mayıs 45 te girdik fakat fiilen savaş bitmiş gibiydi) ve ülkede taş üstünde taş kalmasaydı,ne durumda olurduk acaba? Adamlar savaştan 25 sene sonra öyle veya böyle insansız sürüş testi yapıyor arkadaş.
    Edit:Düzeltme.

    Nat. geo. mega fabrikalar mercedes actros bölümünü izlediniz mi?

    2. dünya savaşından sonra 1 abd doları 1.5 trilyon alman markına eşitmiş.
    O zaman almanya adına hiçbir şey kalmamış...

    aynı almanya şu an dünyanın en büyük sanayi devlerinden biri
    ve yıl 2012, 1 alman parası (euro) 1.24 abd dolarına eşit.
    söyleyecek başka ne söz var.

    Yıl 2012 Tr de sanayi devrimi ne zaman olacak hala bekliyoruz....

    İzlememiştim ama ilk fırsatta izleyeceğim.Verdiğiniz bilgi ciddi anlamda tüyler ürpertici..Ama geerçek şu ki çalışan her daim kazanıyor öyle veya böyle..




  • O yıllarda en iyi Mercedes'ti hakkaten.
  • O Yüzden "Mercedes" Zaten ... :)
  • mobile.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=18941066&p=1#61081651

    Mercedes hikayesi be ilklerini okuyabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herşeyi hazıra istiyorsunuz :) Ne dedik Mercedes için bile 70'ler erken bir tarih değil. :) Sahi cruise control'ün hangi tarihlerde uygulanmaya başladığını biliyor musunuz?
    Ben söyleyeyim 1958 ve Chrysler. Anladınız mı şimdi bir şeyler. Bakın bunlarda mekanik kontrol sistemleri. Otomobillerde güvenlik testlerinin kullanımı 1930'lara dayanır hatta fikri başangıcı, deneyleri çok daha öncesine. Safety testlerinin öncülerindendir Benz ama ilk uygulayanlarından değil. Dummy lerin bir tarihine bakın yahu herşeyi paste istemeyin. Uzaktan araç kontrolü çalışmalarının da daha eskiye gittiğini satır aralarından okuyabileceksiniz dünyayı bizim 70'lerimizle bir mi sanıyorsunuz yahu. 70'lerde millet 360km/h hızlarla fiber gövdeki 1 tonun altındaki 1500+hp lik makinelerle pistlerin asfaltını ağlatıyordu. 70'ler o mekatronik uygulamalar için bile erken bir tarih değil arkadaşlar. Bunlar için elektroniğin olmasına gerek yok. Uzaya da elektronikle çıkmaya başlamadı zaten millet. Sahi o araçların dümenini kim kontrol ediyordu? :) Askeri eski tip uçaklar için pilotsuz otomasyon sistemi çalışmalarıda 70'lerin öncesine dayanıyor. Böyle bir sürü deneyler yapmış adamlar net'i alt üst edin görün.
    Bu tarafa gelirsek Ford un diğer amerikanlarında kısa kısa yol, çarpışma testi videoları var. Raysız, halatsız testleri de var. Sahneler kısa geçip gidiyor hemen yol tutuş takla testlerinde araç içinde insan mı var otomatik mi anlaşılmıyor. Buyrun daha fazla vakit harcayıp siz karıştırın neti görün o zaman ben daha ne diyeyim.
    70'ler harika Mercedes ve diğer üreticiler için o mekanik cihazlar yönüyle erken bir tarih değil onu diyorum. Mercedes-Benz'in harikaları başka 40-50'lerde vardı.:)
    He siz yıldızı yeter diyorsanız devam edin kendinizi kandırmaya.
    Bu sektör çok büyük, yetmiyor.:)




  • mobile.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=18941066&p=1#61081651

    Mercedes hikayesi be ilklerini okuyabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil Dünyasında ilkler
    ....
    # 1919 — Avrupanin ilk seri üretim otomobili Type A Citroen tarafindan piyasaya verildi. Citroen ayni yil dünyada ilk organize satis sonrasi hizmetleri yapilandirdi.
    # 1920 — Voisin firmasi hidrolik olarak çalisan ABS'nin atasi üzerine çalismalar yapti." Frenlemenin tekerlekleri kitlemesini önleyici donanimi " tanimiylada Almanyada 671925 nosuyla ilk patentini aldi
    # 1924 — Citroen dünyanin ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti
    # 1924 — MAN'in ürettigi bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasita oluyordu
    # 1934 — Citroen seri olarak önden çekisli araç üretmeye basladi
    # 1938 — Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti
    # 1938 — Isviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti
    # 1938 — Klima'yi standart olarak kullanima sunan ilk marka Studebaker Commander'dir
    # 1938 — GM tasarimcisi Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick y'ye monte etti.
    # 1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafindan gelistirildi
    # 1957 — Ilk hiz sabitleyicisi (cruis control) Imperial marka araçta kullanildi.
    # 1958 — Isveç'teki Volvo Fabrikasinda mühendis olan Nils Bohlin Üç noktali emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldi.
    # 1962 — Ilk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanitildi. Daha sonra bu modeli Oldsmobile F85 Jetfire takip etti
    # 1963 - Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanildi
    # 1967 — Ingiliz otomobil firmasi Jensen Ilk ABS'yi otomobillerine uyguladi
    # 1973 — Avrupa'da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu.
    # 1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandi
    # 1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adini verdigi bir turbo sogutucusu gelistirdi. Bu sayede türbine giren hava sogutularak turbonun performansi artirildi
    # 1986 — Çift turbo takilan ilk araç Porsche 959 oldu
    # 1987 — Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelismisi olan ASR sistemini piyasaya sürmüstür
    # 1993 — Fiat Croma TdiD Degisken Geometrili Turboyla Donatilan ilk otomobil oldu. Sistem düsük motor devirlerinde turbonun verimini önemli oranda artiriyordu.
    # 1995 — Bosch 1995 yilinda ESP sistemini aktif sürüs emniyetini saglamak üzere üretime almistir. Özellikle virajlarda ve ani yol degisikliklerinde ESP sistemi, yildirim hizi ile motor, sanziman ve frene müdahale ederek aracin savrulmasini önler.
    # 2004 — Çift turbo takilan ilk seri üretim dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu
    # 2005 — Mercedes üç turbolu v6 dizel motorla donatilmis konsepti Vision SLK 320 Cdi’yi Cenevre otomobil fuarinda tanitti

    -------------------------------
    Firsts
    Industry
    First fully functioning automobile - 1885 Benz Patent-Motorwagen
    First limited production automobile - 1893 Duryea Motor Wagon
    First production automobile - 1901 Oldsmobile Curved Dash (Over 400 were produced in 1901, 2,500 in 1902, with over 19,000 built in all.)[19]
    First automotive proving ground - 1915 Dodge Brothers Test Track, Hamtramck, Michigan
    First auto company technical institute - 1919 General Motors Institute (now Kettering University)

    Body
    First tricar - 1885 Benz Patent Motorwagen[29]
    First motorized truck — October 1896 Daimler
    First sedan/saloon — 1900 Renault Voiturette
    First production station wagon (estate) - 1908 Ford Model T
    First production closed-body car - 1910 Cadillac Model Thirty
    First cyclecar - 1910 GN/1910 Bédélia[30]
    First aerodynamic design - 1921 Rumpler Tropfenwagen
    First monocoque - 1924 Lancia Lambda
    First shatter-resistant windshield glass - 1925 (for the 1926 model year) Cadillac
    First minivan - 1932 Stout Scarab
    First all-aluminium body - 1933 Riley Nine Kestrel
    First coupé convertible - 1934 Peugeot 401 D Eclipse
    First Pickup / Utility vehicle (Ute) - 1934 Ford Coupé utility
    First retractable hardtop roof - 1934 Pourtout Lancia Belna Eclipse (coachbuilt)
    First flush mounted gas door - 1936 Cord 810
    First fully boxed frame - 1938 ERA R4D (racing car)
    First fiberglass body - 1946 Stout Scarab Experimental (also first monocoque fiberglass body)
    First safety windshield - 1947 (for the 1948 model year) Tucker (popout safety glass)
    First hardtop - 1948 (for the 1949 model year) Cadillac Coupe de Ville, Buick Roadmaster Riviera and Oldsmobile 98 Holiday
    First production minivan - 1950 Volkswagen Type 2 (AKA the minibus).
    First limited production fiberglass body - 1951 (for the 1952 model year) Woodill Wildfire
    First production fiberglass body - 1952 (for the 1953 model year) Chevrolet Corvette
    First hatchback - 1953 Aston Martin DB2/4
    First body made of recycled material - 1954 Trabant P70
    First 4-door hardtop - 1955 (middle of the model year) Buick Century Riviera and Special Riviera and Oldsmobile 98 Holiday and 88 Holiday
    First Crossover - 1955 GAZ M72
    First production fiberglass monocoque - 1956 Berkeley SA322
    First Mini MPV - 1956 Fiat 600 Multipla
    First fiberglass bodied 4-door Sedan - 1970 Anodal A2
    First fiberglass bodied Station wagon / Estate car - 1973 Anodal SV-1600
    First all-aluminium space frame - 1990 Honda NSX
    First carbon fibre monocoque - 1993 McLaren F1
    First stress-bearing engine acting like a structural member - 1995 Ferrari F50
    First single-piece carbon fibre monocoque - 2003 Invicta S1
    First fully boxed frame Pickup - 2003 (for the 2004 model year) Ford F-150 (???)


    Brakes
    First four-wheel brakes - 1909 Argyll (developed by Arrol-Johnston)[33]
    First power brakes - 1919 Hispano-Suiza H6 (mechanically assisted and 4-wheel[34])
    First hydraulic power brakes - 1921 Duesenberg Model A[35] (4-wheel)
    First vacuum-assist power brakes - 1927 (for the 1928 model year) Pierce-Arrow
    First disc brakes - 1948 (for the 1949 model year) Chrysler Crown Imperial (4-wheel and standard)
    First diagonally split, dual brake circuits - 1962 Saab 95/96
    First antilock braking system - 1966 Jensen FF (Dunlop Maxaret system, previously used in aviation)
    First electrical & electronic antilock braking system - 1969 (for the 1970 model year Lincoln Continental Mark III (standard)
    First 4-wheel electrical & electronic antilock braking system - 1970 (for the 1971 model year) Imperial
    First asbestos-free brake pads - 1983 Saab Automobile
    First regenerative brakes - 1997 Toyota Prius
    First electro-hydraulic brakes - 2001 Toyota Prius
    First electric parking brake - 2002 BMW E65/E66


    Driver-aids
    First steering wheel - 1900 Packard
    First speedometer - 1901 Oldsmobile
    First windscreen wiper - 1903 Mary Anderson (inventor)
    First electromechanical vehicle horn - 1908 Klaxon ("ah-oo-gah")
    First tilt-away steering wheel - 1912 Peerless
    First standard rear-view mirror - 1912 Marmon[citation needed]
    First dash-mounted fuel gauge - 1914 Studebaker
    First power windscreen wiper - 1916 Willys-Knight
    First electric windscreen wiper - 1922 William M. Folberth (inventor)
    First tilt-away steering column - 1927 (for the 1928 model year) Buick
    First windscreen defogger - 1927 (for the 1928 model year) Studebaker
    First horn ringed steering wheel - 1935 (for the 1936 model year) Cord 810
    First windscreen washer - 1936 (for the 1937 model year) Studebaker
    First turn signals - 1937 (for the 1938 model year) Buick
    First rear window defogger - 1947 (for the 1948 model year) Cadillac
    First power steering - 1950 (for the 1951 model year) Chrysler Imperial
    First cruise control - 1956 (for the 1957 model year) Imperial
    First tilt/telescope steering wheel - 1964 (for the 1965 model year) Cadillac
    First traction control system/anti slip regulation - 1970 (for the 1971 model year) full-size Buick (MaxTrac)
    First LED display - 1976 Aston Martin Lagonda instrument cluster
    First original-equipment (OEM) Citizens Band radio - 1976 (for the 1977 model year) Lincoln, Cadillac, Buick (except Skyhawk), Oldsmobile (except Omega and Starfire) and Pontiac (except Ventura, Sunbird and Astre)
    First trip computer - 1978 (in middle of model year) Cadillac Seville
    First navigation system - August 1981 Honda Accord (analog, dealer-installed)[36]
    First Rain-Sensing Windshield Wipers - 1984 Nissan 200SX and Silvia
    First CRT display - 1984 Aston Martin Lagonda computer controlled instrument cluster
    First electronic four-wheel steering - 1985 Nissan Skyline HICAS
    First original equipment GPS navigation - 1986 GT Limited Toyota Soarer
    First drive-by-wire throttle - 1988 BMW 750iL
    First mechanical four-wheel steering - 1988 Honda Prelude 4WS
    First heads-up display - 1987 (for the 1988 model year) Oldsmobile Cutlass Supreme
    First electrochromic rear-view mirror - 1989 Lexus LS
    First digital navigation system - 1990 Acura Legend
    First dynamic stability control system/Electronic Stability Programme/Vehicle Stability Control - 1995 BMW 7-Series, Mercedes-Benz CL-Class, and Toyota Crown Majesta
    First telematics assist system - 1996 (for the 1997 model year) Cadillac Seville (OnStar) and Lincoln Continental (Motorola RESCU)
    First adaptive cruise control - 1997 Toyota Celsior
    First night vision - 1999 (for the 2000 model year) Cadillac Deville
    First navigation system with voice controls - 2002 Infiniti Q45
    First self parking - 2004 Toyota Prius [37]
    First Blind Spot Intervention System - 2008 (for the 2009 model year) Ford Escape and Taurus
    First Synchronized down shift rev-matching system - 2009 Nissan 370Z and Fairlady Z

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automotive_superlatives


    ----------------------



    quote:


    History
    In 1934, GM performed the first barrier crash test.[20]

    In 1937, Chrysler, Plymouth, DeSoto, and Dodge added such items as a flat, smooth dash with recessed controls, rounded door handles, and the back of the front seat heavily padded to provide protection for rear passengers.[21][22][23][24]

    In 1942, Hugh DeHaven published the classic Mechanical analysis of survival in falls from heights of fifty to one hundred and fifty feet.[25]

    In 1947 the American Tucker was built with the world's first padded dashboard.

    In 1949 SAAB incorporated aircraft safety thinking into automobiles making the Saab 92 the first production SAAB car with a safety cage.[26]

    In 1955 a USAF surgeon who ****ed the US Surgeon General wrote an article on how to make cars safer for those riding in it. Aside from the usual safety features, such as seat belts and padded dash boards, bumper shocks were introduced.[27]

    In 1956, Ford tried unsuccessfully to interest Americans in purchasing safer cars with their Lifeguard safety package. (Its attempt nevertheless earns Ford Motor Trend's "Car of the Year" award for 1956.)[28]
    ……………
    https://en.wikipedia.org/wiki/Car_safety#Safety_features


    -------------------------

    http://www.oldcarbrochures.com/static/NA/Chrysler_and_Imperial/1958_Chrysler/1958_Chrysler_Auto-Pilot_Brochure/1958%20Chrysler%20Auto-Pilot%20Brochure-01.html

    -------------------------

    Robotics :
    quote:


    George Devol applied for the first robotics patents in 1954 (granted in 1961). The first company to produce a robot was Unimation, founded by Devol and Joseph F. Engelberger in 1956, and was based on Devol's original patents. Unimation robots were also called programmable transfer machines since their main use at first was to transfer objects from one point to another, less than a dozen feet or so apart.




    https://en.wikipedia.org/wiki/Autopilot

    “An early representation of the autonomous car was Norman Bel Geddes's Futurama exhibit sponsored by General Motors at the 1939 World's Fair, which depicted electric cars powered by circuits embedded in the roadway and controlled by radio” O'Toole (2009) pp. 189-192

    ---------------------------
    http://www.calspan.com/ourCompany/history.php


    10 dk da bu kadar
    Gerisini de siz eklersiniz. Eeee kimine yıldızı yeter kimine yetmez özellikle sektörü bilenlere...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ycgurdal

    quote:

    Orijinalden alıntı: UsbÇaydanlık

    Çok merak ediyorum,bizler 2.dünya savaşına girseydik (mayıs 45 te girdik fakat fiilen savaş bitmiş gibiydi) ve ülkede taş üstünde taş kalmasaydı,ne durumda olurduk acaba? Adamlar savaştan 25 sene sonra öyle veya böyle insansız sürüş testi yapıyor arkadaş.
    Edit:Düzeltme.

    Nat. geo. mega fabrikalar mercedes actros bölümünü izlediniz mi?

    2. dünya savaşından sonra 1 abd doları 1.5 trilyon alman markına eşitmiş.
    O zaman almanya adına hiçbir şey kalmamış...

    aynı almanya şu an dünyanın en büyük sanayi devlerinden biri
    ve yıl 2012, 1 alman parası (euro) 1.24 abd dolarına eşit.
    söyleyecek başka ne söz var.

    Yıl 2012 Tr de sanayi devrimi ne zaman olacak hala bekliyoruz....

    ve o Almanya şu an dünyanın en güçlü 3 ülkesinden biri

    o Almanya Avrupanın dizginlerini elinde tutan tüm avrupanın efendisi.

    gerçekten adamlara bazen hayranlık duyuyorum sen 2 savaşı artarda kaybet Adolf Hitler ölsün ama sen hala yıkılma DÜnyanın en güçlü 3.ülkesi pozisyonuna gel DÜnyanın en iyi tank ve denizaltısını üret keşke bizim türkiyede böyle olabilse




  • boşuna yıldızı tercih etmiyoruz.
  • mesajım bulunsun.
  • quote:

    1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adini verdigi bir turbo sogutucusu gelistirdi. Bu sayede türbine giren hava sogutularak turbonun performansi artirildi

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.