Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (38. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
879
Cevap
47
Favori
278.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çözülür umarım....
    Bu arada merak ettim, malum usta bulmak zor, hem teknik hem de insanlık/insaflılık açısından! Usta ve servis tecrübelerinizi de paylaşır mısınız?
    Kolay gelsin
  • Tabiki,mumkun mertebe tecrubelerimi burda paylasirim.su an vites kulesi karti cikma olarak denemeler yapiliyor.ustanin elinde 25-30 kadar bu kartlardan varmis.onlarin saglam olanlarini bulup araca tanitacak,artik hangisi olursa bakalim.
  • selamlar 3 aylık Vaneo 2005 trend dizel cdi sahibiyim, aracı severek aldım daha önce kango 2008 model vardı, surus ,yol tutuş,konfor,donanim olarak 10 basar kangoya,
    Benim olduğu gibi herkesin Mercedes araç tan uzak durması parça bakım masrafları yüksek olması korkusu,
    Benim araca depoda sızıntı var kaçırıyor, arka amortisör ler bozuk çok zıplıyor, yaylaniyor ön konsolda devir kronometre saat digital gostergede ışıkları yanmiyor, hız devir ve analog hız göstergelerim çalışıyor ,bu neden olabilir nasıl tamirini yapabilirim, İstanbul kartal da bakımları yaptırılan usta servis tavsiyesi olan varmı
    Bu mesaja eklenen görseller:

     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaptankusto53 -- 12 Ağustos 2016; 16:05:30 >




  • serduran S kullanıcısına yanıt
    Kolay gelsin;
    Can sıkmak istemem ancak temkinli olmak lazım bir yandan. Kafama takılan şu; "ustanın elinde 20-30 tane çıkma kart var..." konusu. Vites kulesinde, karttan başka arıza duymadım, dolayısıyla o kartlar arasında sağlam nasıl çıkacak? Bir ihtimal, belki kartlar arasında arıza birleştirmeyle sağlam kart elde edecekler. Bu da malesef, piyasada genelde karşılaştığımız "tamirci"leri aşar, özellikle elektronik kartta. Ustayla temlinli konuşmak, uzun süreli bir deneme/garanti düşünmek lazım bence. Bir de maliyeti yenisiyle iyi kıyaslamak gerek, ki bunları elbette değerlendireceksiniz. Kimse parayı yolda bulmuyor diyeceğim, ama bazı ustaların (!) çektiği fiyatları görünce, para nasıl kazanılıyor, emin olamıyorum...
  • Arkadaslar "f"hatasiyla ilgili deneyimlerimi paylasayim.yukarida da paylastigim gibi bir sure once bu hata ile karsilastim.
    Konu ile ilgili benden daha deneyimli olan Borasu arkadasimizin da yardimi ile hatanin vites kulesi icindeki karttan meydana geldigi kanisina vardik.
    Neyse arastirmalar sonucunda kadosanda bir arkadasin tanidik olan ustasina araci biraktik,cunku kendisi mercedes yetkili servisinde deneyim kazanmis bir usta olarak hatanin bu karttan kaynaklandigini teyit etti.
    Aracim 4 gun ustada kaldi,ve tamirat yaptigini soyledi ve 250 tl ustalik ucreti talep etti(helali hos olsun)
    Aracimi teslim aldim ve 15km yol gittikten sonra yine f hatasi verdi.neyse ustayi aradim,kem kum etti,anladim ki usta degil.
    Bunun uzerine Borasu bey ile irtibata gectim ,sagolsun yakin oldugumuz icin beni davet etti,biraz kontroller yaptik kendisi ile.bana bilmedigim bir takim ozellikleri de gosterdi aracin :).
    Daha once bu ariza ile ugrastigi icin komple vites kulesini degistirmis kendisi.bana da elindeki eski kuleyi ve kulenin yeni olan telini bir takim denemeler yapmam icin verdi.cok cok sagolsun.
    Bunun uzerine benim kulenin karti haric Borasu nun kulesi ile yer degistirdim.ve 1-2 gun ariza vermedi,oldu zannettim ama yine ariza verdi.
    Simdi gelelim cozume....

    1-Karti komple cikarttim. diyotlarin lehimlerini ince uclu lehim tabancasi ile ,ekstra lehim koymadan ,abartmadan tazeledim,butun lehimleri dikkatlice uzerinden dolastim.
    2-kartin uzerinde kizil otesi sensorlerin ustunde bulunan plastik surgunun sensorlerin tam karsisinda bulunan araliklarini , toplu igne yardimiyla birazcik genislettim.
    Bu maddelerden hangisi basarili oldugunu bilmiyorum ama su anda 4-5 gundur ariza yok.
    onceden 10km bir f hatasi veriyordu.insaallah kalici olmustur.
    Aracimi yaptirip satmayi dusundum ama
    Aradim taradim bunun gibi ozelliklere sahip keyifli bir arac bulamadim.
    Herkese saygilar.




  • Bu arada ekleme yapayim,tumham26 arkadasimizin yukarida belirttigi gibi,onun da arizasi bu sekilde cozume kavusmus,zaten ne yapmam gerektigi konusunda tavsiyede bulunmustu,ayrica kendisine de tesekkur ederim.
  • huseyinerdem H kullanıcısına yanıt
    ben bu aralar yaşıyorum problemi nasıl halledebildinizmi.
  • serduran S kullanıcısına yanıt
    Rica ederim serduran kardeşim problemin hallolmasına sevindim. bu aralar çok giremedim foruma. ama edindiğimiz tecrübelerle büyük görünen arızaları kolaylıkla giderebiliriz.

    Vaneo candır , Gerisi heyecandır . :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tumham26

    Rica ederim serduran kardeşim problemin hallolmasına sevindim. bu aralar çok giremedim foruma. ama edindiğimiz tecrübelerle büyük görünen arızaları kolaylıkla giderebiliriz.

    Vaneo candır , Gerisi heyecandır . :)
    Selamün Aleyküm arkadaşlar ; arka 3 lü koltuk var almak isteyen olursa iletişime geçebilir. yurtdışına çıkarken ustam söküp buraya bırakıp gitti.
  • Merhaba arkadaslar bende 2004 1.7 manuel vaneo kullanicisiyim bu zamana kadar pek bir sorunla karsilasmamistik hepsi ust uste geldi direksiyon pompasi arizalandi birollar otomotivde cikmasiyla degistirdim fakat 1 sene dolmadan tekrsr arizalandi tamir ettirmek istedim cok yer gezdim kimse yanasmadi kocasinan sanayide usta 600 tl ye tamir ederim ama istersen sifir 1.5 clio direksiyon pompasi vaneoya uyuyor 1000 tl ye sorunsuz binersin dedi bende tmm dedim ilk yaptiginda 15 km sonra eski haline dondu ikincisinde 5 km sonra 3 . biraktigimin uzerinden 3 gun gecti sorunsuz kullaniyorum ama iyimi yaptim emin degilim suan yag musur arizam var ve iki yan marspiyelim kirik ne yapabilirim basina gelen varmi?
  • deathcasas D kullanıcısına yanıt
    Merhaba bende 2006 1.7 cdi düz vites var bende son zamana kadar oldukca memnundum. Aynı problemi yaşıyorum yani hem direksiyon sertleşmesi hemde yağ alarmı veriyor. Direksiyon sertleşmesi olayında devir dayim kayısını değiştiriken direksiyon hidrolik sıvısını koymayı unutmuşlar sanırım pompası zarar görmüş diye düşünüyordum ki kontağı açıp kapatınca sertleşmenin gittiğini farkettim. bu sertleşmeyi parkdan çıkarken tam sağ yaptığım zaman olduğunu anladım bu şekilde tam sağ yapmadan kullanıyorum şimdilik ama zamanla sürekli sertleşirse ne yaparım bilmiyorum sanırım orjinal direksiyon pompasıyla değiştitirm clio direksiyon pompasını uygun olması çok enterean geldi ve iyi bir çözüm olmuş sizin için tekrar sertleşirse haberleşelim. Motor yağ seviye arızası süreklimi ışık göstergesinde ikaz veriyor acabı ikaz direksiyon pompası yağ göstergesiylede alakalı olabilirmi. Direksiyon pompası için Ön tarafda küçük bir yağ haznesi var onun yağı daha farklı onu bir kontrol ettirin derim. BU vanelarda usta bulmakda oldukca güç kendi kendimize yardımcı olarak sorunları çözebiliriz inşallah diyorum :)




  • stafet S kullanıcısına yanıt
    Merhaba aynı sorun direksiyon sertleşme sorunu yaşıyorum. Hangi ustaya röleyi yaptırdınız bende o ustaya götüreyim baksın adresi telefonunu varmıydı acaba iyigünler dilerim.
  • Arkadaşlar iyi günler 2004model 1,7 dizel vaneo aracının şanzımanı arıza yaptı tamir olmaz dediler komple şanzıman arıyorum tarafına yardımcı olabilirmisiniz
  • Merhabalar yorumları okudum baya bi size soru sormak istiyorum. 2003 model bi vaneo var alayım mı sizce sıkıntı olur mu bu araçlarda
  • cfergul C kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar bende 2005 model trend dizel var aracimda turbo çalışmıyor, karrelde sızıntı var, birde dizel motor depo delik çıkma bulabilirmiyim , eğer elinde satmak isteyen veya çıkma elinde bulunan yada yeni depo temin edebileceğim, ve turboyu motoru, Mercedes-Benz Vaneo dan iyi anlayan İstanbul Anadolu yakası kartal tarafından bildiğiniz, yaptırdığımız güvenilir bir servis usta arıyorum yardımcı olursanız sevinirim
  • Benim de Vaneo trend 2005 model var, depom delindi tamiri olurmu randıman verirmi bilmem çıkma veya yeni f
    Dizel trend model depo varmı varsa nekadar, turboyu motoru gösterip baktirp tamir ettirmek gerekir İstanbul kartal tarafında bostancida bu Vaneo turbosundan anliyan varmı yardimci olursanız sevinirim, selamlar
  • Borasu kullanıcısına yanıt
    koltuğun altındaki bu zımbırtıyı çıkardıysan bişey eklemene gerek yok. kablo bağlantıları takılı şekilde koltuğun altına sabitle (içine değil) ben bantlarla güzelce yapıştırdım 2 senedir yanmıyor lamba. bu zımbırtıya temas olduğunda devreye giriyor temas yoksa devreye girmiyor. 2004 te vaneo 1.7 CDİ ambiente dizel aldım hala bende aracım 93.000 km de ismim mehmet tel 05324179788
  • Borasu kullanıcısına yanıt
    benim bildiğim kadarıyla ağırlığa göre airbag patlıyor bu parçada ağırlığı ölçüyor ben bu parçayı tamamen oradan çıkarıp koltuğun altına bantla yapıştırdım 2 senedir orada duruyor ve srs ışığı yanmıyor. bildiğim kadarıyla boşta kalan bu parça yinede airbag i patlatacak fakat orada oturanın çocuk olduğunu algılayarak patlatacak. bilgim bu kadar.
  • SRS ışığı yanmıyorsa sistem aktif demektir, oturanın çocuk mu yetişkin mi olduğunu ayıramamasının pek sorun olacağını sanmıyorum. Ayırmasa da olur, yeter ki çalışsın.
    Ancak; benim SRS ışığı genelde yanıyordu, nadiren sönüyordu....
  • Oromatik Şanzıman Arızası ve Park Sensörü....

    Merhaba;
    Arka park sensörünün, kendi içerisinde bir arızası yok ise, park sensörlerini harekete geçiren, devreye alan, aktifleştiren yerde sorunu aramak lazım. Benim bu istikametteki tecrübem;
    1- Vites kulesi içerisindeki elektronik kart vasıtasıyla, kolun konumu (P-R-N-D) şanzımana elektronik olarak iletilmediğinde veya kolun mekanik konumu ile elektronik konumu uyumsuz olduğunda "F" arızası oluşuyor. (Başka çeşitleride olabilir tabiki...)
    2- Bu şartlarda, otomatik şanzıman vites kolunun sadece MEKANİK bağlantısı ile kontrol edilir ( spiral tel ile bağlı) hale geliyor,
    3- Vites geçişleri vuruntulu hale geliyor ve araç ileri yönde sadece 2. vitesi kullanıyor,
    4- Bu durumdayken;
    A. GERİ VİTES LAMBALARI YANMIYOR,
    B. ARKA PARK SENSÖRÜ DEVREYE GİRMİYOR,

    Hasılı, park sensörünün devreye girmesiyle ilgili sorun devam ediyorsa, geri vites lambalarını takip ve kontrol edin. Arka park sensörünün devreye girmediği zamanlarda geri vites lambaları da yanmıyorsa sorunun şanzımanda birleştiğini, arızanın da muhtemelen kule içersindeki kartta olduğunu düşünürüm.

    Malesef, kartın temizlenmesi ve kehimlerinin tazelenmesi neticesinde sorunun kökten çözüldüğü örnekler nispeten az. İş genelde kartın değişimine, kartda tek bulunmadığı için kulenin komple değişimine (yaklaşık 2.000₺) gidiyor....




  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.