Şimdi Ara

Mercedes'in ana şirketi Daimler'e göre sadece elektrikli araçlara yönelmek riskli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes'in ana şirketi Daimler'e göre sadece elektrikli araçlara yönelmek riskli



    Daimler Truck CEO'su Martin Daum, hidrojen yakıtlı kamyonların, nakliye sektöründeki emisyonların azaltılmasında önemli bir rol oynayacağına olan güvenini dile getirdi. Yakıt hücrelerini defalarca eleştiren ve pille çalışan gücün sektörü geliştirmenin tek yolu olduğunu söyleyen Tesla CEO'su Elon Musk ve Volkswagen CEO'su Herbert Diess'in görüşüne ise katılmadı.



    Ayrıca Bkz.Google Pixel 6'nın yeni görüntüleri ve teknik detayları ortaya çıktı



    Daum, akü yapmak için gereken hammadde kıtlığı ve kamyon ve otobüs şarj istasyonlarının altyapısının olmaması veya gelişmemiş olması nedeniyle yalnızca araç elektrifikasyonuna odaklanmanın riskli olduğunu söyledi.



    Daum: “İklim hedeflerimizi karşılamak için tek başına teknolojiye güvenmeyi göze alamayız. 2025 yılına kadar, odak noktası pilli elektrikli araçlar olacak. 2025 ile 2035 arasında hem akülü hem de yakıt hücreli araçlara ihtiyacımız olacak, çünkü hızla büyüyen altyapı talepleri iki yönlü bir yaklaşım gerektiriyor.” dedi.



    Mercedes'in ana şirketi Daimler'e göre sadece elektrikli araçlara yönelmek riskli



    Yüksek maliyet ve altyapı yetersizliği



    Hidrojen yakıt hücrelerinin yıllardır içten yanmalı motorlara potansiyel bir alternatif olarak lanse edildiğini belirtmek gerekir. Bununla birlikte, üretimlerinin yüksek maliyeti ve zayıf yakıt ikmal altyapısı, bunların daha geniş bir dağıtımını engellemekte. Bu, en azından binek otomobil pazarında, yakıt hücrelerini pilli elektrikli güç aktarma organlarının çok gerisinde bıraktı.



    Ticari araçların elektrifikasyonu, çok çeşitli görevler için kullanılan devasa ve ağır bir araç olduğundan daha karmaşıktır. Çok uzun zaman önce Daimler, yakıt hücreli araçlar konusunda işbirliği yapmak için Volvo ile işbirliği yapmıştı.




    Kaynak:https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-05-21/daimler-disagrees-with-tesla-and-vw-s-batteries-or-bust-view







  • Patentlerle devasa para kazanmaya alışmışlar.
    Sadece batının Araba üretmesine alışmışlar.
    Üç beş ek özellikle tonlarca para istemeye alışmışlar.
    Bakım, servisten para kazanmaya alışmışlar.

    Hezeyan bunlar, hezeyan. Devriniz bitti. Artık her ülke, ucuza, çok kaliteli konforlu araba üretecek. Sizde ayvayı yiyeceksiniz.
  • İkisi bir arada yürümeli otomobil de neyse de ağır araçlarda ve hava araçlarında pil ağırlığı şarj süresi ve fazla pil kapasitesi gerektireceğinden artan maliyetler sorun yaratıyor hidrojen kullanımındaki düşük verim de ayrı bir sorun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asıkk -- 23 Mayıs 2021; 20:28:24 >
  • Kamyon ve otobüsler için doğalgazın yaygınlaştırılması şimdilik daha mantıklı. Performansın biraz düşük olması ve emisyonları sıfırlamasa bile benzin ile motorinden daha çevreci olması, satın alma maliyetinin de elektrik ve hidrojenden düşük olması cazip kılıyor.

  • Patentlerle devasa para kazanmaya alışmışlar.
    Sadece batının Araba üretmesine alışmışlar.
    Üç beş ek özellikle tonlarca para istemeye alışmışlar.
    Bakım, servisten para kazanmaya alışmışlar.

    Hezeyan bunlar, hezeyan. Devriniz bitti. Artık her ülke, ucuza, çok kaliteli konforlu araba üretecek. Sizde ayvayı yiyeceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedes dünya devi elektrikli araçlarlada başarılı olur inancındayım...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackGhost12

    Patentlerle devasa para kazanmaya alışmışlar.
    Sadece batının Araba üretmesine alışmışlar.
    Üç beş ek özellikle tonlarca para istemeye alışmışlar.
    Bakım, servisten para kazanmaya alışmışlar.

    Hezeyan bunlar, hezeyan. Devriniz bitti. Artık her ülke, ucuza, çok kaliteli konforlu araba üretecek. Sizde ayvayı yiyeceksiniz.

    Otomotivde bir patentin ömrü 10 yıl. Yani patentlerle devasa paralar falan kazanan yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Seven kardeşler elektrikli otomobillere savaş açtı sanırım. :)
    https://www.donanimhaber.com/elektrikli-otomobillerin-servis-maliyeti-daha-yuksek--133742

  • Sadece bataryalı elektrikliye yönelmek bence de mantıksız, hidrojen sistemleri, Flow elektrik sistemleri de düşünülmeli. Bunlar uzun yolda giderken dur 5 6 saat şarj edeyim yola öyle devam edeyim sistemleri değiller. Akaryakıt istasyonlarının dönüşümü ya da ekstra pompa eklenmesiyle kolayca sisteme entegre edilip müşteri geldiğinde lpg ya da benzin alır gibi bu sistemleri doldurup kısa sürede yoluna devam edebilirler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mealen diyor ki biz bu işlerde yeniyiz, işi iyice öğrenip piyasayı domine edecek hale gelmeden bu işlere karşıyızMercedes'in ana şirketi Daimler'e göre sadece elektrikli araçlara yönelmek riskli 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fredd_35

    Mealen diyor ki biz bu işlerde yeniyiz, işi iyice öğrenip piyasayı domine edecek hale gelmeden bu işlere karşıyız 

    Yanlış meal insanı dinden çıkartır. Mercedes Mixte araştırmanızı öneririm 1906 yılında hybrid araç yapılmış. Modern araçları düşünürsek 70'lerden beri Hidrojen Yakıt Hücreli ve Elektrikli araçlar üreten firma bu piyasaya yeni olabilir mi? Mercedes'in ana şirketi Daimler'e göre sadece elektrikli araçlara yönelmek riskli 


    Elektrikli araç piyasası yeni değil 1800 lerin sonundan beri olan bir piyasa hatta 1.Dünya Savaşı öncesinde içten yanmalı motorlardan daha fazla elektrikli araçlar satıyordu. New York'ta Edison'un elektrikli taksileri vardı. Otomobil fuarlarında 10 araçtan 6'sı elektrikli araçtı. Rakamı yanlış biliyor olabilirim ama buharlı motor, elektrikli motor revaçtaydı o zamanlar.




    Konu için yorumum: Dyson küresi kurup enerjiyi Güneş'ten almadığımız sürece elektrik üretimi de Dünya'ya zarar verecek. Şu an verileri hesaplayamıyoruz çünkü çok yeniyiz. Dünya'yı düşündüğümüzde yıllık neredeyse 150 bin elektrikli araç satışı ile Norveç 1 numara ancak Çin, Hindistan, Amerika ve Rusya'yı düşünürsek yılda 50 milyon araç satılıyor. Elektriğin oranı çok çok çok düşük.


    50 milyon elektrikli araç üretilip satılsaydı bunlar için kullanılan batarya hammaddeleri, işlenme süreci vs bütün verilerin sonucunda çıkacak etki ne olabilir? Bunu bilemiyoruz.


    Elektriğin güzel yanı yenilenebilir enerjilerden de elde edebilmek ama az ama çok. Her ülke Norveç gibi şanslı değil. Bu Dünya'da 7.5 milyar insan var Norveç'in nüfusu 5 milyon. Avrupa'nın nüfusu 750 milyon ve Avrupa'da bile çoğu insanın elektrikli aracı hayatına adapte etmesi zor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 24 Mayıs 2021; 12:51:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Yanlış meal insanı dinden çıkartır. Mercedes Mixte araştırmanızı öneririm 1906 yılında hybrid araç yapılmış. Modern araçları düşünürsek 70'lerden beri Hidrojen Yakıt Hücreli ve Elektrikli araçlar üreten firma bu piyasaya yeni olabilir mi?  


    Elektrikli araç piyasası yeni değil 1800 lerin sonundan beri olan bir piyasa hatta 1.Dünya Savaşı öncesinde içten yanmalı motorlardan daha fazla elektrikli araçlar satıyordu. New York'ta Edison'un elektrikli taksileri vardı. Otomobil fuarlarında 10 araçtan 6'sı elektrikli araçtı. Rakamı yanlış biliyor olabilirim ama buharlı motor, elektrikli motor revaçtaydı o zamanlar.




    Konu için yorumum: Dyson küresi kurup enerjiyi Güneş'ten almadığımız sürece elektrik üretimi de Dünya'ya zarar verecek. Şu an verileri hesaplayamıyoruz çünkü çok yeniyiz. Dünya'yı düşündüğümüzde yıllık neredeyse 150 bin elektrikli araç satışı ile Norveç 1 numara ancak Çin, Hindistan, Amerika ve Rusya'yı düşünürsek yılda 50 milyon araç satılıyor. Elektriğin oranı çok çok çok düşük.


    50 milyon elektrikli araç üretilip satılsaydı bunlar için kullanılan batarya hammaddeleri, işlenme süreci vs bütün verilerin sonucunda çıkacak etki ne olabilir? Bunu bilemiyoruz.


    Elektriğin güzel yanı yenilenebilir enerjilerden de elde edebilmek ama az ama çok. Her ülke Norveç gibi şanslı değil. Bu Dünya'da 7.5 milyar insan var Norveç'in nüfusu 5 milyon. Avrupa'nın nüfusu 750 milyon ve Avrupa'da bile çoğu insanın elektrikli aracı hayatına adapte etmesi zor.



    Alıntıları Göster

    İyi de ona bakarsan ilk jet savaş uçağı ile ilk güdümsüz roketi de Almanlar yaptı ama şu an piyasa belirleyici değiller. konu günümüz 1 asır öncesi değil





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fredd_35

    İyi de ona bakarsan ilk jet savaş uçağı ile ilk güdümsüz roketi de Almanlar yaptı ama şu an piyasa belirleyici değiller. konu günümüz 1 asır öncesi değil



    Alıntıları Göster

    İkisi farklı şeyler. Dünya Savaşları sonucunda Almanya'nın askeri bir şey üretmesi yasaktı. Bu da Dünya'nın en harika otomotiv markasını kazandırdı bize.


    BMW Mercedes'in ana şirketi Daimler'e göre sadece elektrikli araçlara yönelmek riskli 





  • Tamamıyla elektrikli arabaları bende saçmalık görüyorum eğer böyle bir devrim olacaksa tam elektrikli asla olmamalı. Şu an bu işin daha çok başındayız. Tam elektrikli değil hem elektrikli hem de başka kaynakları kullanabilecek bir araba yapmak daha mantıklı. Elektrik üretmekte o kadar kolay bir şey değil çünkü. 2 kaynağı idareli kullanmak daha mantıklı. Güneş Enerjileri, Hidrolik Santraller hep kayıplarla dolu. Tam elektrikli araba bir çıkış değil. Kullanımı da kolay değil şarjı sorun ayrıca. Bataryalar da çevre için yine sıkıntı çıkaracaktır. Başka kaynaklarla beraber kullanımı doğrudur bence. Bunu bulan piyasayı domine eder.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackGhost12

    Patentlerle devasa para kazanmaya alışmışlar.
    Sadece batının Araba üretmesine alışmışlar.
    Üç beş ek özellikle tonlarca para istemeye alışmışlar.
    Bakım, servisten para kazanmaya alışmışlar.

    Hezeyan bunlar, hezeyan. Devriniz bitti. Artık her ülke, ucuza, çok kaliteli konforlu araba üretecek. Sizde ayvayı yiyeceksiniz.

    Eee hocam ondan kazanmasin bundan kazanmasin nerden kazansin o zaman. Hayrina mi yapsin.

    Otomotivde tonlarca para kazanan pek yok bu arada. Tonlarca para su an teknoloji sirketlerinde donuyor.


    Ucuza cok kaliteli ve konforlu nasil olacak acaba. Keske olsa.

  • Farz edin sokaklarda elektrikli araçlar sadece 20% olsa ve aynı anda hepsi dolum için şark6a bağlansaydı şehrin ana elektrik şebekesi çökerdi, aynı zamanda afrika daki kobalt madenlerinde sadece akülerin yapımında kullanılan kobalt maden işçilerin ortalama ömrü 30 dur. Nerede bu gelişmiş Ülke dedikleri insan haklarını koruyan kanunları. Kim ne derse desin Ulaşım daki vazgeçilmez en mantıklı yakıt fosil yakıt olarak kalacaktır en azından önümüzdeki 100yıl için bu geçerli olacaktır diye düşünüyorum. Saygılar sevgiler.

  • Riskli tabi,

    Volkswagen bu riski görmüş olacak ki hemen Shell ile emisyonu çok çok düşük bir akaryakıt geliştirdi ve hala geliştiriyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • En radikal elektrikli strateji de bu adamlarda şuanda. Çelişkili konuşuyolar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fredd_35

    Mealen diyor ki biz bu işlerde yeniyiz, işi iyice öğrenip piyasayı domine edecek hale gelmeden bu işlere karşıyız 

    seninki tam cahil beyanı olmuş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    seninki tam cahil beyanı olmuş



    Alıntıları Göster

    Düzgün hitap etmeyi bilmeyene cahil denir, buna göre sen cahilsin. Blok

  • Elektrikli araçlar fazla hype lanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.