Şimdi Ara

Mercedes kazası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
4.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Bu kazayı S veya 7 serisi yapsa bu bariyer yine aracın içine girermiydi acaba?

    Onlarda çelik kaplama mı vardı?

    Ne alaka?

    Daha üst segment ve yeni olduklarından dolayı bariyer girişinin olduğu bölümler bu şekilde zayıfmıdır diye arkadaşların görüşlerini merak ettim.

    Bu şekilde yazana kadar doğru düzgün cevap verseniz elinize yapışacak sanki.
  • Kardeşim kazanın iyisi kötüsü olmaz bunu herkes biliyor ama şahinlerin gerçekten kaza konusunda bir eksiği verki HER KAZADA PARÇALARA AYRILIYORLAR.Şimdi benim amacım mersedesi savunmak felan değil bu kazada araç direk bariyere saplanmış bu kazadan hiç araç yolcusunu sağ çıkaramaz.
  • TOFAŞ sağlam değil hatta 3e ayrılıyor ancak ölen yok daha ne olsun beyleeeer
  • Bariyelrlerin ucunun yere gömülü olması gerekir. Veya yol ayrımındaki U kapama panelleirni çok zayıf yapıyorlar. Biraz araştırdım, bu kazaların çoğu yol ayrımda bariyer balangıçlarına çarpanlar.

    Yalnız, arabacılar da bu konuda tamamen sorumsuz değiller. Eskiden beri böyle durumlar ve dar off-setli çarpışmalara karşı tam boy tamponlar tavsiye ediliyordu. Bu tamponlar böyle karşılaşmalarda 50~60 cm kadar aracın yönünü değiştirerbilirler. Arabacılar bu detayları çok iyi "bilirler". Ne var ki çoğu modelde tamponlar ancak tekerlek hizasına kadar uzanır, radyatör için gerekenden çok daha fazla yapısal boşluklar bırakılır ve bacak mesafesi için "firewall" yeterince açılandırılmaz. Bu detaylar standart NCAP ve NHTSA testleri için pek önemli değildir. 80'lerdeki Mercedes'ler ise bu testlerinde de pek başarılı değillerdi. Yani fazla bir şey beklemek doğru olmaz.

     Mercedes kazası

    http://www.safecarguide.com/exp/archive/archive.htm

    Tabii bariyerlerin de bir tasarım limiti var. Belirl bir hızdan sonra koruma beklemeyin. 140 km/s süratten daha fazlası için hiç bir resmi (resmiyet önemli) test yok. Daha yüksek süratlerde yukarıda güzel bir kesitini daha vermeye çalıştığım arabacı abilerin şefkatli kollarıyla başbaşasınız.

    Kendi riskinizi kendiniz alın.




  • Her türlüsünü gördük forumda ama Tofaş fanatiği ilk defa görüyorum.

    Tamam hepsi aynı sekilde atomlarına ayrılıyor Tofaş gibi, Mercedes BMW Audi almak da enayilik. Mutlu musun haci?

    Tofask bu olsa gerek

    Sen konuyu açana kadar bu araçları birsey zannediyordum meger Tofaş gibiymiş hepsi.

    Ben eski Tofaş kullanicisiyim küçümseme gibi birsey sezilmesin gerekirse yine binerim pasa pasa. Ama gelip de durumu hepsi ayniya getirmek gereksiz olmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Bu kazayı S veya 7 serisi yapsa bu bariyer yine aracın içine girermiydi acaba?

    Onlarda çelik kaplama mı vardı?

    Ne alaka?

    Daha üst segment ve yeni olduklarından dolayı bariyer girişinin olduğu bölümler bu şekilde zayıfmıdır diye arkadaşların görüşlerini merak ettim.

    Bu şekilde yazana kadar doğru düzgün cevap verseniz elinize yapışacak sanki.



    Hemen gerilme yahu,
    Elbette onlar da daha ileri güvenlik önlemleri vardır ama bariyer bu da nihayetinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Bu kazayı S veya 7 serisi yapsa bu bariyer yine aracın içine girermiydi acaba?

    Onlarda çelik kaplama mı vardı?

    Ne alaka?

    Daha üst segment ve yeni olduklarından dolayı bariyer girişinin olduğu bölümler bu şekilde zayıfmıdır diye arkadaşların görüşlerini merak ettim.

    Bu şekilde yazana kadar doğru düzgün cevap verseniz elinize yapışacak sanki.



    Hemen gerilme yahu,
    Elbette onlar da daha ileri güvenlik önlemleri vardır ama bariyer bu da nihayetinde.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: the best or nothing

    Her türlüsünü gördük forumda ama Tofaş fanatiği ilk defa görüyorum.

    Tamam hepsi aynı sekilde atomlarına ayrılıyor Tofaş gibi, Mercedes BMW Audi almak da enayilik. Mutlu musun haci?

    Tofask bu olsa gerek

    Sen konuyu açana kadar bu araçları birsey zannediyordum meger Tofaş gibiymiş hepsi.

    Ben eski Tofaş kullanicisiyim küçümseme gibi birsey sezilmesin gerekirse yine binerim pasa pasa. Ama gelip de durumu hepsi ayniya getirmek gereksiz olmus.

    Tofaş fanatiği değilim. Forumda bazı arkadaşlar bir TOFAŞ kaza yapıp, ezilip büzüldüğünde "yeaaa nolcak TOFAŞ işte" triplerine giriyor. Açıkcası buda beni rahatsız ediyor.

    Benim anlatmaya çalıştığım olayın araçlarda değil şoförlerde bittiğidir. Tofaşların yaptığı kazalarda girdiği hallere Mercedes'te girebilir. Anlatmaya çalıştığım bu. Yoksa tabii ki Tofaş'ı savunmuyorum. Bende kullanıyorum ancak sağlam olmadığını biliyorum. Ama maddiyatımda buna yetiyor. Dikkatli ve yavaş kullandıktan sonra sorun çıkacağını zannetmiyorum ben. Bu her araç için geçerli.

    Saygılar.




  • bunun tofasla mersedesle alakası yok kurallara uyup, arabayı gerektigi gibi sürersen bişey olmaz 92 model torosla 1 kere kaza yapmadık.
  • Haklısınız olay düzgün kullanmakta... Düzgün kullandıktan sonra böyle ölümcül kazalar yaşama ihtimaliniz çok az. Ama bir gerçek de var ki aynı hızlarla aynı şartlarda kaza yapan bir Mercedes'le Tofaş'ın durumu bir olmuyor. Sıfır satıldığı dönemlerdeki fiyatını düşünerek kimse Tofaş'tan Mercedes kadar sağlam olmasını bekleyemez. Ne kadar ekmek o kadar köfte.
  • güzel konu. açanın emeğine sağlık.
    akıllı olup ders çıkaralım.
    mesele, tofaş yada mersedes meselesi değil.
    mesele, güvenli sürüş ve tedbirli olma meselesi.
    mesele, insan olabilme meselesidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Bu kazayı S veya 7 serisi yapsa bu bariyer yine aracın içine girermiydi acaba?

    Yalandan pireket duvara s kasa ile daldı ortağım. Araba haşat oldu duvar beton olsa idi ne olurdu bilmem...

    ''pireket'' derken neyi kastettiniz?
  •  Mercedes kazası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Avagadroo

    quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Bu kazayı S veya 7 serisi yapsa bu bariyer yine aracın içine girermiydi acaba?

    Yalandan pireket duvara s kasa ile daldı ortağım. Araba haşat oldu duvar beton olsa idi ne olurdu bilmem...

    ''pireket'' derken neyi kastettiniz?

    sanırım bundan bahsetti

     Mercedes kazası




  • Tofaş olsa evet daha ağır hasar alırdı. Bunu diyosunuz da burda demekle olmuyor iste kafanızı yorun bu araçlardan nasıl kulturuluruz diye sizin yaptığınız anca laf şu bı gercekki bizim insanımızın garibanı bu araca biniyor buraya sunlardan ne zaman kurtulacağız demekle olmuyor ? Yani lafla peynir gemisi yürümez !! Biraz kafa yorun duşunun sistemi değiştirin. Şimdi benzin 5 tl olmuş dicem şimdi keske 10 tl olsun trafik azalır diyenler çıkacak yemin ediyorum sizler kafa yorup şu ötv dir bilmem nedir basimizdaki bu sistemi çökertin imzamdaki stok Tofaş'ı jilet yaptırmaya hazırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi şöyle bir şey var, şahin üretildiği ilk yıllarda biraz daha sağlam olabilir fakat yılların verdiği yorgunluk ve günümüzde daha sağlam araçların piyasada olması Tofaşları fazla etkiliyor. Bir Audi ile Şahine çarparsan şahin parçalanır fakat Şahine Tipo tarzı döneminin aracıyla çarpsanız hasarları neredeyse eşit olur. Bunun tabii ki Şahin ile doğrudan etkisi yok fakat devir değişti yukarıda dediğim gibi. Daha geçen gün son model bir RCZ gözümün önünde karşı şeride uçtu paramparca oldu, arabayla 200 yaparsan tabii ki parçalanır (şahin gibi parçalanması zor dediğim gibi metal yorgunluğu var). Şu videoyu örnek olması için koyuyorum, 2009 model chevrolet vs 1959 model chevrolet.






  • İç yaşam alanı denilen bir alan var ve kazalarda bunun korunması çok önemli.

    Kopan, parçalanan, dağılan, dengesiz eğilen ve bükülen ve iç mekana zarar verecek şekilde şekilsiz bükülen araç son derece sakattır. Yeni araçlarda yaşam alanı diye tabir edilen bölgede kopma, parçalanma olmaz. Kaza güvenliğinin birinci aşaması budur.

    Bunun doğanı, şahini yok. Reno 9'da, 57, 59 veya videoda gözüken 59 Belair de, 70'lerden bir Volvo da bu birinci aşamadan yoksundur. Dolayısı ile kaza güvenliği açısından tehlikeli araçlardır.

    Oluşan bir kaza ile "bak bunda da oluyor." demek saçma. Tabii ki kazaları araçlar değil, insanlar yapıyor. Tabii ki daha dikkatli ve yavaş kullanmak kazaları azaltacak, oluşacak hasarları ölümleri minimize edecektir. Bu başta yapılması gerekendir. Ancak "bunu yapıyorsam tamam aga" diye bir olay yok. Bir arabada kaza güvenliği çok önemlidir ve arabaları insanlar kullandığı sürece de önemli olacaktır. Doğan'da, R9'da veya herhangi eski bir arabada bu açıdan ciddi zafiyet vardır. Bunda tartışılacak birşey yok.

    Tüm bunlara rağmen olmadık kaza ölümle sonuçlanabilir. Kaza sırasında tır lastiğinden fırlayan kaldırım taşı ön camınızdan içeri kafanıza girebilir. Buna yapacak birşey yok. Veya refüj görüldüğü gibi önden girip arkadan çıkabilir. Bunlar şanssızlık...

    Ancak yeni arabalarda bir dandik takla atıp pisi pisine ölmezsiniz. Aynısının garantisini Doğan veya herhangi eski bir araba ile veremezsiniz. Dolayısı ile tartışılacak da bir konu yok ortada.

    Durum bu diye insanlar bu eski araçları kullanmasın mı? Heyır tabii ki... İsterse kullansın. Neyin içinde olduğunu bilerek kullansın. Tabii diğer araçların da gereken özeni göstermesi gerekli; ama bu tarz düşünceli davranışlar Türkiye şartlarında ancak hayal kurmak olur.




  • işin başı kendini bilmek.. ondan sonra araç sağlamlığı..
    ben renault 12 ile en uygun yolda bile 70i geçtiğimi hatırlamam.. şimdi accentle maksimum 120.. belki mercedesim olsaydı araca güvenip 180-200e çıktığım zamanlar olacaktı..

    muhtemel kaza:
    renault 12yle 70 km ile çarpacağım noktaya mercedes ile 200 kmhızla çarpmak..

    ne oldu şimdi?
    renaultta da öldüm, mercedeste de öldüm...
    sınırları zorlarsanız hummerda da ölürsünüz..

    ha aracın sağlamlığı illa ki önemli.. ben kurallara uygun giderken kazmanın biri gelir çarpar. o zaman mercedeste şansım daha fazla olur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

     Mercedes kazası


    Çok iyi ve anlamlı bir fotoğraf.
  • En korktuğum şeylerden biri şu bariyerler bıçak gibi saplanmış araca.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.