Şimdi Ara

mf ile item level seviye ilişkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar kafama takıldıda atıyorum mf 150 ise düşen leg 61 level mf 300 ise 63 level düşer böyle bir şey varmı yoksa tamamen şansmı yoksa hepsi yalan asıl bahtsız benmiyim ulan adam bir tane satacak item düşürmezmi yav :D



  • mf düşen itemin kalitesini değiştirir statlarını falan leveli ile alakası yok yani
  • Magic Find, oyunda yaratıklardan düşen itemlerin düşme oranını artıran bir çarpandır, katsayıdır. Dolayısıyla +%625 MF sınırına ulaşsanız bile %1 düşme oranına sahip bir item sizin için %7 civarı bir orana ulaşacaktır ki bu da çok yüksek bir ihtimal değildir.

    Sistem şöyle işler: Oyunda bir yaratık'tan item düşeceğinde önce sistem Legendary item 'lar için roll yapar, ıskalandığında 6 affix item için devamında da sırasıyla 5-4-3 affixli itemler için sırasıyla roll yapar. İhtimaller ve o ihtimallere katsayı olan mf 'niz sayesinde hangi seviyede miss yapmayıp tutturursanız o seviyede item droplanır. Yani gökten basketbol topu yağarsa, sizin açtığınız deliğe girme ihtimalidir gibidir. MF deliğinizi büyütür ama topun girmesini yine de garanti etmez, şans işidir.

    Yani bazen %1 bizi bulur, bazen biz %20'leri bulamayız...

    Affixlerin türleri ise random şekilde biraraya geliyor. Hep söyleniyor, random olan bir durumda sayısal kesinlik olmaz, kesinlik arz eden bir durum olmaz, olamaz.

    Bizler olasılık hesabıyla kesir hesabını karıştırdığımız için bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Matematikte %50 olasılık demek 1/2 demek değil, yani oyundaki her 2 item'dan biri kesin drop olmuyor.

    Bu da oyunun challenge'ı bir nevi, ve adeta tadı tuzu bu oyunun. Hep şikayet ediyoruz ama eğer belirli kesinliklerle item drop'lanabilseydi bu kadar çok bilgisayar karşısında oturup oynamazdık bu oyunu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: My Never Blue

    Magic Find, oyunda yaratıklardan düşen itemlerin düşme oranını artıran bir çarpandır, katsayıdır. Dolayısıyla +%625 MF sınırına ulaşsanız bile %1 düşme oranına sahip bir item sizin için %7 civarı bir orana ulaşacaktır ki bu da çok yüksek bir ihtimal değildir.

    Sistem şöyle işler: Oyunda bir yaratık'tan item düşeceğinde önce sistem Legendary item 'lar için roll yapar, ıskalandığında 6 affix item için devamında da sırasıyla 5-4-3 affixli itemler için sırasıyla roll yapar. İhtimaller ve o ihtimallere katsayı olan mf 'niz sayesinde hangi seviyede miss yapmayıp tutturursanız o seviyede item droplanır. Yani gökten basketbol topu yağarsa, sizin açtığınız deliğe girme ihtimalidir gibidir. MF deliğinizi büyütür ama topun girmesini yine de garanti etmez, şans işidir.

    Yani bazen %1 bizi bulur, bazen biz %20'leri bulamayız...

    Affixlerin türleri ise random şekilde biraraya geliyor. Hep söyleniyor, random olan bir durumda sayısal kesinlik olmaz, kesinlik arz eden bir durum olmaz, olamaz.

    Bizler olasılık hesabıyla kesir hesabını karıştırdığımız için bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Matematikte %50 olasılık demek 1/2 demek değil, yani oyundaki her 2 item'dan biri kesin drop olmuyor.

    Bu da oyunun challenge'ı bir nevi, ve adeta tadı tuzu bu oyunun. Hep şikayet ediyoruz ama eğer belirli kesinliklerle item drop'lanabilseydi bu kadar çok bilgisayar karşısında oturup oynamazdık bu oyunu..

    son cumlene katılmıyorum dostum.... d2 yi örnek gösterebilirim... o oyunda 3lu boss run yapardık ve her boss runnda tatminkar oluyorduk... onda ah ve rmah da yoktu.... oyunda zevk vardı... forumlarda tartışmalar oyuna yönelik eleştiri yoktu sadece bu bild şöyle böyle bunu buldum gibiydi... şimdi oyun eleştiriliyor.... d3 te bilgisayar başında oturuyorsak sebebi zevkten ziyade ya güzel bir item düşerse diye... şimdi blizzard beni banlasa yasaklasa gidip alıp tekrar oynamam bu oyunu... ama d2 de benim 5 tane keyim var...

    konu başlığına gelince arkadaşın gökten baskettopu yağıyor bizde birer delik açıyoruz. içine girerse alıyoruz çok güzel bir örnek. ama bunu %1 gibi sayısal bir değer göstermek yerine mfi0 olan bir insan 10 oyunda bir legend düşürürken mfi 500 600 olan birisi 3 oyunda bir düşürür demek daha doğru olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedehakan

    quote:

    Orijinalden alıntı: My Never Blue

    Magic Find, oyunda yaratıklardan düşen itemlerin düşme oranını artıran bir çarpandır, katsayıdır. Dolayısıyla +%625 MF sınırına ulaşsanız bile %1 düşme oranına sahip bir item sizin için %7 civarı bir orana ulaşacaktır ki bu da çok yüksek bir ihtimal değildir.

    Sistem şöyle işler: Oyunda bir yaratık'tan item düşeceğinde önce sistem Legendary item 'lar için roll yapar, ıskalandığında 6 affix item için devamında da sırasıyla 5-4-3 affixli itemler için sırasıyla roll yapar. İhtimaller ve o ihtimallere katsayı olan mf 'niz sayesinde hangi seviyede miss yapmayıp tutturursanız o seviyede item droplanır. Yani gökten basketbol topu yağarsa, sizin açtığınız deliğe girme ihtimalidir gibidir. MF deliğinizi büyütür ama topun girmesini yine de garanti etmez, şans işidir.

    Yani bazen %1 bizi bulur, bazen biz %20'leri bulamayız...

    Affixlerin türleri ise random şekilde biraraya geliyor. Hep söyleniyor, random olan bir durumda sayısal kesinlik olmaz, kesinlik arz eden bir durum olmaz, olamaz.

    Bizler olasılık hesabıyla kesir hesabını karıştırdığımız için bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Matematikte %50 olasılık demek 1/2 demek değil, yani oyundaki her 2 item'dan biri kesin drop olmuyor.

    Bu da oyunun challenge'ı bir nevi, ve adeta tadı tuzu bu oyunun. Hep şikayet ediyoruz ama eğer belirli kesinliklerle item drop'lanabilseydi bu kadar çok bilgisayar karşısında oturup oynamazdık bu oyunu..

    son cumlene katılmıyorum dostum.... d2 yi örnek gösterebilirim... o oyunda 3lu boss run yapardık ve her boss runnda tatminkar oluyorduk... onda ah ve rmah da yoktu.... oyunda zevk vardı... forumlarda tartışmalar oyuna yönelik eleştiri yoktu sadece bu bild şöyle böyle bunu buldum gibiydi... şimdi oyun eleştiriliyor.... d3 te bilgisayar başında oturuyorsak sebebi zevkten ziyade ya güzel bir item düşerse diye... şimdi blizzard beni banlasa yasaklasa gidip alıp tekrar oynamam bu oyunu... ama d2 de benim 5 tane keyim var...

    konu başlığına gelince arkadaşın gökten baskettopu yağıyor bizde birer delik açıyoruz. içine girerse alıyoruz çok güzel bir örnek. ama bunu %1 gibi sayısal bir değer göstermek yerine mfi0 olan bir insan 10 oyunda bir legend düşürürken mfi 500 600 olan birisi 3 oyunda bir düşürür demek daha doğru olur..

    Yürekten katılıyorum buna

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: My Never Blue

    Magic Find, oyunda yaratıklardan düşen itemlerin düşme oranını artıran bir çarpandır, katsayıdır. Dolayısıyla +%625 MF sınırına ulaşsanız bile %1 düşme oranına sahip bir item sizin için %7 civarı bir orana ulaşacaktır ki bu da çok yüksek bir ihtimal değildir.

    Sistem şöyle işler: Oyunda bir yaratık'tan item düşeceğinde önce sistem Legendary item 'lar için roll yapar, ıskalandığında 6 affix item için devamında da sırasıyla 5-4-3 affixli itemler için sırasıyla roll yapar. İhtimaller ve o ihtimallere katsayı olan mf 'niz sayesinde hangi seviyede miss yapmayıp tutturursanız o seviyede item droplanır. Yani gökten basketbol topu yağarsa, sizin açtığınız deliğe girme ihtimalidir gibidir. MF deliğinizi büyütür ama topun girmesini yine de garanti etmez, şans işidir.

    Yani bazen %1 bizi bulur, bazen biz %20'leri bulamayız...

    Affixlerin türleri ise random şekilde biraraya geliyor. Hep söyleniyor, random olan bir durumda sayısal kesinlik olmaz, kesinlik arz eden bir durum olmaz, olamaz.

    Bizler olasılık hesabıyla kesir hesabını karıştırdığımız için bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Matematikte %50 olasılık demek 1/2 demek değil, yani oyundaki her 2 item'dan biri kesin drop olmuyor.

    Bu da oyunun challenge'ı bir nevi, ve adeta tadı tuzu bu oyunun. Hep şikayet ediyoruz ama eğer belirli kesinliklerle item drop'lanabilseydi bu kadar çok bilgisayar karşısında oturup oynamazdık bu oyunu..

    "hocam ilerde bu bilgiler neyimize yarayacak?" diye çemkiren ergen öğrencilere hoca olsam bu konuyu gösterirdim.




  • Oyunun I. ve II. versiyonları da item drop hesabı açısından aşağı-yukarı böyleydi aslında, fakat biz bizde güzel oynanış hatıraları ve ilkler bıraktığı için -bu hususta- abartıyoruz bazı şeyleri.

    Oyunun eski serilerinde dupe, stat-skill hilesi yapan milyonlarca kişi vardı ve bunların çoğunun gerekçesi "oyun karakterini geliştirmek için artık aynı şeyleri oynamaktan sıkılmış" olmaktı. D3 buna izin vermiyor, çünkü oyun bilgileriniz server'larda. Bu bilgisayar oyunundan keyif alma bir tarafa oyunu oynamaya pes edenlerin birçoğu da bu noktada aslında. Bu oyun hep emek ve zaman isteyen bir oyundu, kendini tekrar eden oynanışlarla oynandı, hafızlarımız bizi yanıltmasın.

    "D2'ye iki karakter ekleyip biraz da grafiklari kaliteli hale getirip D3 yapsalardı daha çok oynardım bu oyunu" yalanını kendimize söylemeyelim, çünkü oynamazdık, bilgisayarımızda kurulu bir köşede kalırdı, çünkü D2'den sıkılmıştık.

    Charsi'de imbue yapmak ne güzeldi diyoruz veya horadric cube olsa da diye başlayan cümleler kuruyoruz elbette fakat drop meselesinde yine "random" vardı ve özellikle D1 'de rare item kavramı olmadığı için o zamanlar Unique olarak adlandırılan itemler çok kıymetliydi. Bir GF drop'u için bilgisayar başında Warrior karakterinin suyunu çıkardığım oyun günlerini hatırlarım.

    D3 12 yıl sonra pc oyun dünyasına sunuldu...
    Çok zor olmuş bu oyun, daha kolay olsun dendi, oyun kolaylaştırıldı.
    Bir süre sonra daha fazla Legendary item görmek istiyoruz dedi oyuncular, üretici oyun firması drop ihitmallerini yükseltti.
    Daha güçlü Legendary 'ler istiyoruz dedi oyuncular, Blizzard daha güçlü hale getirdi.
    Oyun hala zor dendi, daha da kolaylaştırıldı.
    Yeni bir challenge istiyoruz dendi, 100 Paragon level konuldu.

    Sonuç mu? Bugün oyuncular 100 paragıon level'i mi bekleyeceğiz, ilerlemiyor, her yer legendary doldu, rare itemler çok güçsüzleşti diye yakınıyor.
    Bunun sonu yok, Çünkü Blizzard'ın düştüğü hata oyuncu dinlememek değildi, Blizzard'ın hatası oyunu popülist yaklaşımlarla oyuncuların istediği hale getirmekti.

    Oyunun son haline bakın, bireysel challenge'lar azaldı, rutin aldı başını yürüdü. Blizzard asıl böyle devam ederse, her ağlayan oyuncuya meme vermeye kalkarsa Pvp bu oyunun ilkbaharı değil sonbaharı olur.

    NOT: Verdiğim örnekte % ifadesi daha doğru olur çünkü "3 oyunda bir legendary item" veya "10 oyunda bir legendary item" gibi kavramlar kesinlik arz eder - ki olasılık hesabında -%100 harici- kesinlik yoktur, ihtimal vardır. Halbuki bırakın MF katkısını, drop oranınız %90 olsa bile bu 10 oyunda 0 drop şansınız (Sanşsızlığınız) mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi My Never Blue -- 4 Aralık 2012; 15:06:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: My Never Blue

    Blizzard'ın düştüğü hata oyuncu dinlememek değildi, Blizzard'ın hatası oyunu popülist yaklaşımlarla oyuncuların istediği hale getirmekti.


    Yazdıklarının tamamına katılıyorum ayrıyeten bu cümle sorunun tam olarak teşhisi olmuş

    1.03 ile inferno'nun nerflenmesi bu oyunun kaderini değiştiren şey oldu. Bunu hiç yapmamalıydılar. İnsanlar hernekadar oyunun zorluğundan yakınsa da 1.02'de herkesin bir amacı vardı, Hemen her item ah de satılabilecek değerdeydi. Oyunu oynamanın bir anlamı vardı ama şuan oyunun tüm amacı en etkili saat/xp, saat/item hesabına indirgenmiş durumda. Bu da doğal olarak çoğu insanı bayıyor.

    Sırf casual oyuncuları oyunda tutabilmek için yaptıkları bu olay aslında casual oyuncuların bir an önce amaçlarına ulaşıp oyunu terk etmelerine neden oldu. Geri kalan, daha iyiye ulaşmaya çalışan kitle ise item çöplüğüne dönen ah de debelenip duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utk-i -- 4 Aralık 2012; 16:03:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macgdestor


    quote:

    Orijinalden alıntı: dedehakan

    quote:

    Orijinalden alıntı: My Never Blue

    Magic Find, oyunda yaratıklardan düşen itemlerin düşme oranını artıran bir çarpandır, katsayıdır. Dolayısıyla +%625 MF sınırına ulaşsanız bile %1 düşme oranına sahip bir item sizin için %7 civarı bir orana ulaşacaktır ki bu da çok yüksek bir ihtimal değildir.

    Sistem şöyle işler: Oyunda bir yaratık'tan item düşeceğinde önce sistem Legendary item 'lar için roll yapar, ıskalandığında 6 affix item için devamında da sırasıyla 5-4-3 affixli itemler için sırasıyla roll yapar. İhtimaller ve o ihtimallere katsayı olan mf 'niz sayesinde hangi seviyede miss yapmayıp tutturursanız o seviyede item droplanır. Yani gökten basketbol topu yağarsa, sizin açtığınız deliğe girme ihtimalidir gibidir. MF deliğinizi büyütür ama topun girmesini yine de garanti etmez, şans işidir.

    Yani bazen %1 bizi bulur, bazen biz %20'leri bulamayız...

    Affixlerin türleri ise random şekilde biraraya geliyor. Hep söyleniyor, random olan bir durumda sayısal kesinlik olmaz, kesinlik arz eden bir durum olmaz, olamaz.

    Bizler olasılık hesabıyla kesir hesabını karıştırdığımız için bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Matematikte %50 olasılık demek 1/2 demek değil, yani oyundaki her 2 item'dan biri kesin drop olmuyor.

    Bu da oyunun challenge'ı bir nevi, ve adeta tadı tuzu bu oyunun. Hep şikayet ediyoruz ama eğer belirli kesinliklerle item drop'lanabilseydi bu kadar çok bilgisayar karşısında oturup oynamazdık bu oyunu..

    son cumlene katılmıyorum dostum.... d2 yi örnek gösterebilirim... o oyunda 3lu boss run yapardık ve her boss runnda tatminkar oluyorduk... onda ah ve rmah da yoktu.... oyunda zevk vardı... forumlarda tartışmalar oyuna yönelik eleştiri yoktu sadece bu bild şöyle böyle bunu buldum gibiydi... şimdi oyun eleştiriliyor.... d3 te bilgisayar başında oturuyorsak sebebi zevkten ziyade ya güzel bir item düşerse diye... şimdi blizzard beni banlasa yasaklasa gidip alıp tekrar oynamam bu oyunu... ama d2 de benim 5 tane keyim var...

    konu başlığına gelince arkadaşın gökten baskettopu yağıyor bizde birer delik açıyoruz. içine girerse alıyoruz çok güzel bir örnek. ama bunu %1 gibi sayısal bir değer göstermek yerine mfi0 olan bir insan 10 oyunda bir legend düşürürken mfi 500 600 olan birisi 3 oyunda bir düşürür demek daha doğru olur..

    Yürekten katılıyorum buna


    quote:

    Orijinalden alıntı: My Never Blue

    Blizzard'ın düştüğü hata oyuncu dinlememek değildi, Blizzard'ın hatası oyunu popülist yaklaşımlarla oyuncuların istediği hale getirmekti.



    +1 güzel açıklamalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xwins -- 4 Aralık 2012; 21:40:27 >




  • sunu ust aciklama yapsaniz keske, surekli Mf, item level, item kalite iliskisi soruluyor. her hafta biri soruyor herhalde...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.