merhaba arkadaşlar. simulatörde uçuş planı oluşturuyorum, tüm taxi, kalkış izinlerini bu plana göre alıyorum kuleden fakat iş iniş iznine gelince orada sorun yaşıyorum. piste yaklaşmama rağmen kuleden iniş izni isteyemiyorum bir türlü öyle bir seçenek yok. sadece request vector to next waypoint ve request ifr clearance for instrument fp seçenekleri var. ifr plan dahilinde kuleden iniş izni nasıl alabilirim? |
Microsoft flight simulator ATC sorunu
-
-
IFR planı onaylattınız mı uçuştan önce? Bunu yapmışsınızdır diye tahmin ediyorum. Son yaklaşmada tower ile iletişimde olmanız gerek. Ondan önce sizi ILS establish için uygun konumda bırakıp, tower frekansı verip yönlendirmesi lazım. Eğer frekans vermiyorsa uçuştan önce ineceğiniz havalimanının tower frekansını alıp not edin bir yere transpondera girip bağlanmayı deneyin. Cancel IFR yapmadığınız sürece tüm ATC servisler sizi uçuş planına göre yönlendirir. Bug falan vardır belki. Uzun zamandır FS açmadım hatırladığım kadarıyla tower önce approach için clearance veriyor sonra son yaklaşmada belirli bir irtifada requestsiz kendisi iletişim kurup "you are cleared to land" diyor. Siz approach için vector alabildiniz mi kuleden?
-
İşte sorun da orada. Atıyorum runway 07 ye doğru ilerle diyor ilerliyorum, piste 1000 nm kalmasına rağmen hala 5000 ft te kal diyor. Sanki piste hala çok varmış gibi. Ben bug olduğuna yordum çünkü aşağıdaki gibi başka bir seçenek görünmüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Piste 1000nm kala nasıl 5000 feet yükseklikte oluyosun hocam 100 nm mi demek istedin? Piste 100 nm de bile 5000 feette olmazsın. Piste 15- 20 nm uzaklıkta ILS establish için 30 derece açıyla pist doğrultusunu kesersin. Establish olduğunda oto pilot devreye girer ve pisti hizalar. Sen 100 nm demek istedin herhalde. Piste 100 nm uzaklıkta 10.000 feetin üzerinde olursun. Tabii meydanın yaklaşma chartlarına göre değişir. En azından LTBA YAA üzerinden yaklaşırken piste 50-60 nm kala hala 5000 feet veya üzerinde olman normal. Sonrasında sana 3000 veya 2800 feete alçalma, vektör ve approach radyo sinyal frekansı verir. Bu arada FMC programlıyor musun yoksa GPS ile mi uçuyorsun?
Hatta şunu sorayım IFR planınız var mı? Yoksa hava meydanları bazı koşullarda inişte sadece IFR uçuşlara izin verir. VFR vermez. IFR uçuş planınızın exe edilmiş olduğundan emin olun.
-
pardon 1000 m diyecektim :D ifr planı yapıyorum fakat "IFR uçuş planınızın exe edilmiş olduğundan emin olun." kısmını anlayamadım hocam
-
sorunu çözdüm. meğer little navmapte flight plan oluşturmamla ilgiliymiş. simulatörün kendisinde flight plan oluşturunca sorun çözüldü teşekkür ederim hocam yardımların için :)
-
1000 m nedir onu da anlamadım. Havacılıkta metrik sistem yok. Rusya'da var galiba belki bir iki ülkede daha. IFR clearance talep ediyor musunuz? Attığınız ss e göre bir sonraki waypointe doğru uçmadığınız için ATC sizi uyarıyor olabilir. Birinci şıktan vector talep edebilirsiniz.
-
Rica ederim sen kendin çözdün aslında bana gerek kalmadı. Ben FS girmeyeli 5-6 yıl oldu. En son PSS Concorde uçurmuştum hatta kokpit güvenlik checklist ve operasyonel checklist kitapçık olarak bastırdım hala duruyor Concorde gerçekten bir mühendislik harikası. Amerika'nın kıskandığı kadar var.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X