Şimdi Ara

Milli muharip uçak KAAN’ın tedarik zincirinde sorunlar yaşanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
1.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Milli muharip uçak KAAN’ın tedarik zincirinde sorunlar yaşanıyor
    İngiltere'de düzenlenen ve havacılık, savunma ve uzay sanayisinin dünyadaki en prestijli etkinliklerinden olan Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı kapsamında basın mensuplarına açıklama yapan Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Mehmet Demiroğlu, milli muharip uçak KAAN’ın tedarik zincirinde sorunlar yaşadığını açıkladı.



    KAAN’ın tedarik zincirindeki aksaklıklar



    Mehmet Demiroğlu, Farnborough fuarının ikinci gününde düzenlenen basın toplantısında TUSAŞ’ın iki KAAN savaş uçağı prototipinin montajına başladığını, ancak tedarik zinciri sorunları nedeniyle programın yavaşladığını söyledi. Demiroğlu, titanyum ile döküm ve dövme parçalarla ilgili tedarik zinciri sorunlarının önemli üretim gecikmelerine neden olduğunu bildirdi. TUSAŞ, şu anda tedarik zincirinden kaynaklanan aksaklıkları düzeltmeye odaklanmış durumda.



    Milli muharip uçak KAAN’ın tedarik zincirinde sorunlar yaşanıyor
    Öte yandan halihazırda montajına başlanan 2 adet KAAN prototipi mevcut Prototip 0'a kıyasla KAAN’ın planlanan nihai konfigürasyonuna daha yakın olacak. Mevcutta test edilen ve ilk uçuşunu 21 Şubat 2024’te yapan KAAN prototipi ise taksi testleri için ve birkaç uçuş gerçekleştirecek şekilde modifiye edilmişti.



    Demiroğlu, yaptığı açıklamada bu konuya değinerek şunları söyledi; “İlk inşa edildiği haliyle uçması amaçlanmamıştı. Ancak pek çok değişiklik yaptık, böylece uçabiliyor, uçuyor ve uçmaya devam edecek... ancak bu uçağı şu anda HÜRJET prototipini uçurduğumuz kadar uçurmayacağız. Bu prototipi zorlamayacağız ... sonraki iki prototip çok daha fazla uçacak



    Bununla birlikte Demiroğlu, uçağın ikinci prototipinin gelecek yıl sonunda çıkacağını ve ilk uçuşunun 2025'in sonuna doğru yapılacağını bildirdi.



    Ukrayna ile resmi motor ortaklığı yakında duyurulabilir



    Milli muharip uçak KAAN’ın tedarik zincirinde sorunlar yaşanıyor
    Mevcut KAAN Prototip 0 şu anda F-16’larda da kullanılan General Electric tarafından tedarik edilen bir çift F110 motoruyla çalışıyor. Ancak TUSAŞ, TEI ve TRMotor, aktif bir şekilde yer motorun geliştirilmesi için ortak çalışmalar yürütüyor. Bununla birlikte TUSAŞ, Ukraynalı motor üreticisi Ivchenko Progress ile işbirliği yapmayı da değerlendiriyor ve önümüzdeki haftalarda durumun resmiyet kazanması bekleniyor.



    Ayrıca Bkz.HÜRJET için motor sorunu çözüldü! TUSAŞ ile GE Aerospace anlaşma imzaladı



    Demiroğlu, Ukraynalı şirketin motor geliştirme çabalarını desteklediğini çünkü “motor geliştirme yolunda daha önce yürüdüklerini ve biraz yardım alarak geliştirme süresini kısaltmaya çalıştıklarını” söyledi. Ivchenko Progress’i Türk havacılık ve savunma sanayisi yakından tanıyor ve işbirlikleri öncelere dayanıyor. Ivchenko, motor üretimi konusunda kabiliyetli bir firma. Bir süre önce şirketin AI-322F motorunu kullanan Kızılelma art yakıcı motor testi gerçekleştirmişti.



    Şimdilik Ivchenko Progress ile yapılan işbirliğinin detayları belirsiz durumda. Bilindiği üzere TEI, TF-6000 ve onun art yakıcılı versiyonu TF-10000 üzerindeki geliştirme ve test faaliyetlerini sürdürüyor.Ancak bu ikisi de KAAN için yeterli güçte motorlar değiller. Öte yandan bu motorlar KAAN’ın yerli motoruna uzanan yolculukta çok değerli. Ivchenko Progress’in katkısıyla KAAN yerli motorunda Türkiye’nin eli rahatlayabilir.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/tusas-genel-muduru-demiroglu-gokbey-yurt-disinda-buyuk-ilgi-goruyor/3283314
    Kaynak:https://aviationweek.com/shownews/farnborough-airshow/turkish-aerospace-tackling-supply-chain-issues-kaan-progresses







  • Kanacak bir durum yok. Fail olsa bile mühendislik bazlı proje yapılıyor nihayetinde. Mühendislik fakültesindeki en başarılı öğrencilerin en büyük hayali bu tür şirketlerde bu tür projelerde çalışmak. En kötü ne olabilir ki? Ben de mühendisim. Girdiğim firma hızlı tüketim ürünleri satıyor. Mühendislik olarak topluma katkım yok gibi. Küçümsemeden destekleyin, ölmezsiniz.

    tolga özbek abiden dinlemiştim ihalar için TEi TB3'lerle seri üretim olarak programa başlanacak yani yeni model iha'lar direkt yerli motor,


    kızılelma'da durum farklı şuan ukraynadan alınan motorla çalışıyor baykar 300 milyon dolar üzerinde bir yatırımla uçağın motorunuda biz yapacağız dedi


    kaan'da durum şuan ukrayna ile yapılacak anlaşamaya bağlı ukrayna bu teknolojiyi vermek istemiyor anladığım kadarıyla, tei'nin denediği bir motor var lakin istenen güçte değil


    baykar jet motor işini yerli olarak 4 yıl içinde çözeceğiz diyor


    özetle kurum ve özel kurum bu motor işini çözmeye çalışıyor baykar yerlilik oranını yükseltmeye ,

    tei grubu geliştirmeye devam edelim lakin uçağı envantere hızlıca sokmak için ilk partiyi ukraynadan temin edelim düşüncesindeler


    kaan'ı uçurduklarında kullanılan motor f110 abd menşeili


    kızılelma'yı uçurduklarında ukraynalı şirketten alınan motorla uçmuştu


    aselsan uçuş sistemleri (aviyonik )üzerinde çalışıyor bu kalemde yerli olursa 4-5 sene içinde hepsi yerli olacak inş.


    roketsan'ın maşallahı var bu tarz uçakların (abd'li muadillerinin benzerlerini) hava-hava hava-yer bombalarını neredeyse bir kaç eksikle üretmiş vaziyette nazar değmesin devamda ediyorlar

  • Tedarik sıkıntısı dedikleri de Amerikan'ın F-16 parçalarını hala göndermemesi.

    Önce F-16 parçalarını al ondan sonra İsveç'in üyeliğine onay ver.

    Bunlar önce onay veriyor sonra Amerika'ın sözünü tutmasını bekliyor. ;)
    Fıkra bu kadar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umit_22 -- 24 Temmuz 2024; 18:7:19 >
  • Umit_22 kullanıcısına yanıt
    Haberi okumadın galiba. "Demiroğlu, titanyum ile döküm ve dövme parçalarla ilgili tedarik zinciri sorunlarının önemli üretim gecikmelerine neden olduğunu bildirdi."

  • tolga özbek abiden dinlemiştim ihalar için TEi TB3'lerle seri üretim olarak programa başlanacak yani yeni model iha'lar direkt yerli motor,


    kızılelma'da durum farklı şuan ukraynadan alınan motorla çalışıyor baykar 300 milyon dolar üzerinde bir yatırımla uçağın motorunuda biz yapacağız dedi


    kaan'da durum şuan ukrayna ile yapılacak anlaşamaya bağlı ukrayna bu teknolojiyi vermek istemiyor anladığım kadarıyla, tei'nin denediği bir motor var lakin istenen güçte değil


    baykar jet motor işini yerli olarak 4 yıl içinde çözeceğiz diyor


    özetle kurum ve özel kurum bu motor işini çözmeye çalışıyor baykar yerlilik oranını yükseltmeye ,

    tei grubu geliştirmeye devam edelim lakin uçağı envantere hızlıca sokmak için ilk partiyi ukraynadan temin edelim düşüncesindeler


    kaan'ı uçurduklarında kullanılan motor f110 abd menşeili


    kızılelma'yı uçurduklarında ukraynalı şirketten alınan motorla uçmuştu


    aselsan uçuş sistemleri (aviyonik )üzerinde çalışıyor bu kalemde yerli olursa 4-5 sene içinde hepsi yerli olacak inş.


    roketsan'ın maşallahı var bu tarz uçakların (abd'li muadillerinin benzerlerini) hava-hava hava-yer bombalarını neredeyse bir kaç eksikle üretmiş vaziyette nazar değmesin devamda ediyorlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozanbey86 -- 24 Temmuz 2024; 19:8:40 >




  • 1 milyar dolar yatırımla %100 yerli ve milli 5.ci nesil savaş uçağı...

    Ben bu palavrayı 7x24 sıkana şaşırmıyorum..buna kanan enayilere şaşırıyorum..bu enayiler ülkenin kaderini belirliyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sething -- 24 Temmuz 2024; 19:36:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biden F-35 için kapı açmıştı şimdi de KAANdaki aksaklık. Bir şeylerin yolunu yapıyor gibiler...

  • ozanbey86 O kullanıcısına yanıt
    Maalesef ukraynanın ne elinde ne kabiliyetine Kaan ın isteklerini karşılayacak bir motor yok. En büyüğü kızılelmadaki 322f.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu haberden sonra donanımhaber e ‘vatan hayini’ diyecek davarlar bekleniyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sanırım bu sevinç narası. yaşasın KAAN gecikiyormuş

  • baktım şimdi doğru bi çin'de var onlarda f110'u tamamen kopyala yapıştır yapmışlar. bi ara temel kotil kaan için bizdeki tei motorlardan 2 adet koyabiliriz demişti ne kadar etkili olur bilemiyorum. her şartta bize uçak veya motor vermeyecekler. hele savaş durumunda bu uçaklar tamamen uzaktan kumandalı bomba olur. .eldeki f16 'lar 2040 'a kadar gider diyorlar bence toplum olarak çok umutsuz ve teslim olmuş ruh halindeyiz bu iyi bişey değil. f35'leri alsak bile dost-düşman tanımı senin elinde değil. bunu ön şart koşuyorlar değiştiremessiniz diyorlar hatta f35'ler için yurtdışı operasyonda kullanamassın şartı vardı eldeki önceki satın alımlarda satış sözleşmesindeki boşluktan dolayı şuanki f16'lar yerli yazılım. benim derdim olayları damat'a sallayıp kolaya kaçanlarla cevabım sana değil tr'de konulara partiler üzerinden bakmayan 70'li yıllardan kalma gerici kafalara sen tei'deki mühendise bu iş olmaz dersen olmaz zaten senin inanmadığın şeye adam niye ömrünü versin





  • Yarı iletken üretim tesisine ihtiyacımız var, 12-14nm risk v mimarili işlemciler üretip kritik sektörlerde kritik bilgisayarlarda kullanmaya başlamalıyız.

  • Kanacak bir durum yok. Fail olsa bile mühendislik bazlı proje yapılıyor nihayetinde. Mühendislik fakültesindeki en başarılı öğrencilerin en büyük hayali bu tür şirketlerde bu tür projelerde çalışmak. En kötü ne olabilir ki? Ben de mühendisim. Girdiğim firma hızlı tüketim ürünleri satıyor. Mühendislik olarak topluma katkım yok gibi. Küçümsemeden destekleyin, ölmezsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scientia -- 24 Temmuz 2024; 20:50:16 >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    bunlar metalurji bilgisi ile yapılan süper alaşımlar diye biliyorum.



  • scientia kullanıcısına yanıt
    ölürler sakın

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    okuması olmayan anlatsan anlamayan adamlar kardeşim.

  • Binlerce parçası olan bir araç için tedarik zincirinde şu aşamada sorun çıkması bana göre sorun değil, makul olmak gerekirse bu denli projede böyle sorunlar hep ilkleri yaşıyor olmamızdan kaynaklı, zamanla aşılacak şeyler.

    En başta üzerinde planlanan motor emanet gibi bir şey, almaya çalıştığımız ukrayna motorunda hem nazlanma var belki de kesinlikle vermeyecekler hem de kendi ürettiğimiz motorun en üst versiyonu dahi yeterli değilken bu dertler biliniyorken sanki seri üretime geçmişte sıkıntı çıkmış gibi bakılmaması lazım.
    Diğer yerli adı altında yürütülen projelerde benzer sıkıntılar olabilir/olacaktır. biraz insaflı olup gavur gibi yerici konuşmamak lazım.

    Daha önce yerli uçak deyince atıp tutan düdük makarnalar yerin dibine girmiş olması gerekirken hala sıkılmadan utanmadan kaan altına yorum yazabiliyorlar gavur gibiler. :))) onları engelleyip geçmek gözlerimizi dinlendirmek adına iyi hareket olabilir.

    Haberde titanium döküm denmiş ki yabancı kaldığımız kalite sorunları olabilecek zorlu bir üretim tekniğinden bahsediyoruz.





  • Karton gibi duruyor. Her gün benzer haberler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • thyr1234 kullanıcısına yanıt

    Hee mukavva


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    Emin ol öyledir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir erken seçim olsun bir filo bile olur Uçar.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.