Şimdi Ara

Milli Muharip Uçak TF-X’in ilk görüntüsü yayınlandı (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
213
Cevap
1
Favori
7.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    Osmanlı'nın elinde zaten daha öncesinde yüzbinlerce Mauser vardı. Çanakkale Savaşları'nda sorun cephane elde edilmesi veya üretilmesi değil, lojistik konusundaydı. Ayrıca cephane üretimi bile Almanlar sayesindeydi.

    1. Dünya Savaşı sonrası Almanya'nın durumu ve denetlenmesi ile 2. Dünya Savaşı sonrası denetlenmesi çok farklı. Potsdam Konferansı ve Deklerasyonu ile Almanya'nın ekonomisi ve sanayisi paylaşılıyor, kesin kısıtlamalar getiriliyor. Sonrasında Batı Almanya'nın tüm ekonomi sistemini ABD kuruyor. Hala da ABD güdümünde hareket etmek zorunda.

    Tamamda bende diyorum ki ambargo yiyen ülke kısıtlamalara mağruz kalan bir ülke geçmişte bu anlaşmaları gizlice yakıp yıktıysa gelecekte neden yapmasın ? Bence yapacaklar yine.

    Osmanlının elinde mauser vardı fakat ne kadarı kullanılabilir ne kadarı bozuk bilinmiyordu. Ordu o zamanlar bu sıkıntılarına kendi çözümlerini getirmiş zaten.

    Ben lafı uzatmayacağım tarihten örnek vermek istedim ama konu sapıyor geçmişte yaptıysak gelecekte neden olmasın ?

    Aselsana bence yıllık en az 5 milyar dolar değerinde bir mali kaynak ayrılmalı.

    ARGE çalışmaları için yurt dışına tekkit ve öğrenim için mühendisler gönderilmeli belli bir zamandan sonrada Türkiyeye geri döndürülmeli.

    Erasmus tarzı bir şey yani ama tam anlamıyla değil.

    Bunun için anlaşmalar sağlanabilir. Şu an günümüzde elektronik devrelerinin %70 pazar payı olan hyundai rotem firiması buna iyi bir örnek.

    Uçak konusu için lockheed martin firimasıyla anlaşılabilir.

    Bir çok imkan sağlanabilir.

    Bunlardan önce ekonomonin canlanması eğitimin gelişmesi şart.

    Lise öğrencisi evinde kendi drone'unu robotunu yapabilmeli.

    Meslek liselerine önem verilmeli. Üniversite sınavlarında meslek liseleri için 4 senelik özel sınavlar çıkarılmalı.

    Bir çok sorun var bu sorunlar aşılırsa zaten ortaya mükemmele yakın bir şey çıkabilir.

    Dünyanın en pahalı akar yakıtı bizde doğal gazı bizde.

    Peki bu uçağı yaptık bu uçağa nasıl yakıt yetiştireceğiz ? Bunlarda düşünülmeli ben olsam o uçağı tamamen elektrik manyetizma itmeli bir motor yapardım hem sessiz hemde enerji sıkıntısı çekmezdi (tabi şu an dediklerim hayalde kalacak bunun için nerdeyse bir 50 yıl var)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    Bu mantık ile Dünya üzerindeki bütün turboprop motorlu uçaklar birbirinin kopyası oluyor. Sizdeki mantığı anlamak biraz güç.

    Milli Muharip Uçak TF-X’in ilk görüntüsü yayınlandı


    Arkadasim sana gecen sayfalarda cevap verdim.

    Altay'in neresi yabanci dedin, neresi degil dedim, linklerini de attim bana "kem kum" cevaplarla dondun, hala devam ettirme niyetindesin.

    Attigin ucaklardan haberin mi yok, yoksa oylesine mi yaziyorsun anlamak zor. Model model cevap vereyim sana:

    Attigin listedeki ucaklarin babasi Isvicreli Pilatus PC-7'dir. PC-7 1966'da ilk ucusunu yapmis, basta Isvicre, sonrasinda Meksika ve guney amerika ulkelerinde servise girmis bir ucaktir.

    PC-7'in bir ust modeli PC-9 dur, yine Pilatus PC-7 uzerine gelistirilmistir.
    Ayni yillarda Brezilya'nin PC turevi bir ucaga ihtiyaci olmus, ve Embraer Pilatus'un kapisini calmis, teknik destek almistir. Bu teknik ve tasarim desteginin sonucu listende verdigin Tucano'dur. Tucano sonrasinda devam ettirilmis ve Super Tucano olarak yeni modeli cikmistir.

    Listenden devam edelim.

    PC-9'un devaminda, ABD'nin benzeri bir turboprop egitim ihtiyaci sonrasi, ABD'li uretici beechcraft, yine Pilatus'a gelmis, PC-9 modelinin haklarini ABD uretimi icin satin almistir. Bu anlasmanin sonucunda dogan ucak, Beecraft Texan'dir.

    90'li yillara geldigimizde, sira Guney Kore'ye gelmis, Guney kore de yine PC-9 platformu ustune KT-1'i gelistirmistir.

    90'li yillarin sonunda Pilatus yeni nesil turbo trainer ucak projesine baslamis, sonucunda da 2002 yilinda cikan, 2008'de servise giren PC-21 dogmustur.

    Listeyi hangi karacahil hazirladi umrumda degil acikcasi, ama yalan yanlis bilgilerden bunlari cevaplamaktan gina geldi. Ya yolladigin listeyi once kendin arastir ya da dezenformasyondan vazgec.

    Listedeki 8 ucaktan 2'si zaten ayni sirketin ucagi, 3cusu lisans alti uretim, tucano ve kt-1 tasarim olarak pilatus'dan alinmis, hurkus'un olayi ortada. Listeyi yapan ileri zekali arkadas Texan'i 2 kere koymus o kadar bilgili.

    Yukarida verdigim bilgiler de internetten bulunabilecek bilgiler. PC-21 ve PC-9'un ayni sirketten oldugunu anlayacak kadar zeki oldugunu varsayarsak, kalan modeller icin bir arastirma yapman yeterdi. Texan'in kendi sitesinde PC-9'un USAF versiyonu oldugu yaziyor zaten.

    Daha ne kadar evirip cevireceksiniz merak ediyorum. Ortada tasarimsal benzerlik falan yok.

    PLZ130 disindakilerin alayi PC-7 ve 9 uzerine gelistirilmis ucaklar zaten. Daha neyini tartisiyorsunuz anlamiyorum.

    Son haddede tasarim olarak haklari x ulkesinde y ulkesinde olsun beni baglamiyor. Bir ucak yerli degilse ve yerli deniyorsa bu yalandir, benim derdim bunla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REV0 -- 8 Mayıs 2017; 12:21:33 >




  • hayret ya, Türkiye "yayınlıyor" ama kefere yapınca "sızdırıyor".
    en azından Türkçe'yi yerinde kullandınız ya, bravo, demek becerebileceksiniz ana dilinizi kullanmayı, ha gayret.

  • 2019 da seçimler var. Bol bol maket yapmak gerekiyor o tarihe kadar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    Osmanlı için üretilen mauserler çok eski değildi. Aslında modern silahlardandı. Osmanlı'da biraz daha eski olarak martiniler vardı.

    1. Dünya Savaşı sonrası uygulamalar ve ambargo ile 2. Dünya Savaşı Potsdam Konferansı sonrası kararlar ve denetim çok farklı diyorum. 2. Dünya Savaşı sonrası tüm ekonomi ve sanayi ABD kontrolüne geçti. Hala da arkaplanda ABD güdümünde ve neredeyse onayında üretim yapıyor. Öyle ABD'den ayrı gizliden gizliye iş çevirme şansı yok. Tekrar yazayım, "tüm ekonomi sistemi" ABD eliyle oluşturuldu.

    Yapılması gerekenler onlar ama yapılanlar farklı. Hazıra tasarım alıp üretmenin, ürettirmenin, devamında ar-ge yapacak kapasite olmadıktan sonra lisanslı üretimden bir farkı yok.

    Eğitimin hali ortada. Meslek liseleri için olması gereken, meslek lisesi okuyanın yüksek okul okuyabilmesi sistemiydi. Sadece siyasi nedenlerle bu sistem mahvedildi. Şimdi meslek liselerinin de pek işlevselliği kalmadı ama yakın zamana kadar ebeveynler, üniversiteyi kazanamasa da elinde mesleği olsun, diye garantici bir yaklaşımla meslek lisesine gönderiyordu. Meslek, teknik ve imam hatipler sadece gerekli işgücü için eleman yetiştirmek için olmalı.

    Diyanete milyarlarca lira kaynak akıtılan, vekil ve müdürlerin lüks içinde yaşamaları için o kadar israfın olduğu bir sistemden bunları beklemek ise fazla ütopik.

    Hocam bakın şimdi suriyelilere dünyanın yardımını yaptılar tamam yapılsın ama gidipde kendi halkını mağdur etmeyecek şekilde yap , BEDAVA üniversite okumak nedir ?

    Adamlara bunu sağlıyorlar. Adamlar ne sınav oldu nede ufak bir mülakata alındı.

    Direk üniversiteye yerleştirdiler bu adamları olan 3-5 milyon ösym adayına oldu paraya zamana yazık oldu.

    Çok gereksiz şeylere para harcanıyor. Bakın ben lise son öğrencisiyim ve bu durumdan çok mağdur olacağım sınavsız geçiş hakkımızı kaldırdılar , bilişim okuyorum bir yandan staj bir yandan üniversite sınavı neye bakacağıma şaşırdım.

    Eğitim sistemi çöp yani bana YGS ve LYS'de 3 sene görmediğim matematik fizik biyoloji ve kimyayı soruyorlar geometriyi araya katmadım bile.

    Meslek derslerimden sınav yap bana ona göre mühendislik bölümü kazanayım ama yok.

    Ben olsam teknolojiye alt yapıya para yatırırdım dediğiniz gibi oralara akıtılan paraların kısılması lazım.




  • REV0 R kullanıcısına yanıt
    Üretici bile %100 Yerli demezken sizin bunun derdine düşmeniz komik. Üreticinin böyle bir iddaası olmamasına siz varmış gibi davranıyorsunuz.



    T-6 Texan'ı iki defa koymasının sebebi birinin eğitim ve diğerinin ise silahlı versiyon olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    Üretici bile %100 Yerli demezken sizin bunun derdine düşmeniz komik. Üreticinin böyle bir iddaası olmamasına siz varmış gibi davranıyorsunuz.



    T-6 Texan'ı iki defa koymasının sebebi birinin eğitim ve diğerinin ise silahlı versiyon olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?





    Ahahahaha saka gibisin ya.



    Doger ucaklarin da silahli versiyonlarini koyalim o zaman zuhahahaha. Merak etme silahli silahsiz ucak hala ayni texan ii.



    Puhahahaha muthis ya devam devam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • REV0 R kullanıcısına yanıt
    Burada size vaktimi ayırıp cevap vermeye çalışırken sizin böyle gülerek geri dönüş yapmanız üzücü.



    Sizden bu tarz cevaplar alacaksam tartışmanın çokta bir anlamı yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu okumadim soyle habere denk geldim


    Konuda uçağın parçasının yerli olup olmayacagi tartisilmis muhendisler bile yerli olmayacak iken parcalatin yerli olmasi .dd


    Milli Muharip ucak projesinde gorev alacak 200 tane muhedis araniyor



    http://www.memurlar.net/haber/666349/200-e-yakin-muhendis-var-bunlarin-pesindeyim.html



    Ulkemizde mühendis yetismiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRI CLICK 0.7 -- 8 Mayıs 2017; 15:35:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekici


    quote:

    Orijinalden alıntı: tugares

    Hayırlı uğurlu olsun.. Biraz F-22'msi bi uçak olmuş :D

    çinliler f-16 kopyası yapmıştı önemli olan üretmek, esinlenmek ve kopyalamak önemli değil

    Yaptığımız kötü demedim ki F-22 ye benzemiş dedim, yoksa dediğin gibi ilki böyle olsun diğeri daha farklı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omer1001

    Okuduğum en aklı selim açıklamalardan biri olmuş ben yalnız şunu anlamıyorum birşey üretme hayali bile bu memlekette birilerini rahatsız ediyor eleştiri üzerine eleştiri yapıyorlar bu eleştiri yapan arkadaşlar memleket için daha iyisini yaptılarda bizimmi haberimiz olmadı gerçekten merak ediyorum hem dünyada hangi ülke %100 yerli üretim yapabiliyor kullandığımız telefonlar bile onlarca ülkeden toplanan parçalarla imal ediliyor belki inanmayacaksınız dünyaca ünlü spor arabaların sübapları bu ülkeden çıkıyor hatta araç kalıplarını yapan firmada var ve daha niceleri

    kardeşime katılıyorum burda farklı görüşle yazanlara bakılacak olursa ülke de her şey sahte bir yerlerden alıntı.cahillik diz boyu okumadıkları açık ve net.koca çin bile o ekonomiyle daha yeni yaptı savaş uçaklarını yada yolcu uçağını test aşamalarında hatta bunlar.okuyun biraz sonra eleştirin Türkiye de yapılanları veya yapılacak olanları




  • palsak P kullanıcısına yanıt
    yalan mı söyleyek... çakmaysa çakma olduğunu söylemek mi yanlış?
  • gentoure G kullanıcısına yanıt

    Hahaha... Eski yazılar da olması. Gerçekten güldüm bu fikirlere.


    Aradan 7 yıl geçmiş. bu arkadaş aynı fikirdedir halen. eminim buna:))

  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.