Şimdi Ara

MNG Kargoyu Tercih Etmeyin, Başıma Gelenlerle Sizlerde Karşılaşmayın. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
3.380
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Last Mogolo

    yurtici kapiya kagit birakyor gelinn alin diye zile bassa ben asagi inerim siz yukari cikmayin

    Yurt içi kargoda şuana kadar hiç problem yaşamadım.
  • MNG boyle. Beni aramadılar bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • up up.Yurtici kargo gibi dandik firma gormedim bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kapida odeme olunca pasa pasa geliyorlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omer25

    kapida odeme olunca pasa pasa geliyorlar..

    Aynen

    MNG.yi ben de sevmiyorum, yurtiçi çok iyi. Birkaç kere de sürat kargo kullandım, o da iyi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sajuuk

    Sana tam destek arkadaşım, artik iş ahlaki diye bir şey kalmadı esnafta, müşteriye insan değilde para gozuyle bakmaktan oluyor bunlar

    +1
  • Hepsiburadadan agustos ayi gibi koltuk siparisi vermistim.Yaklasik bi 100 150 kg vardi.Sabah 11 gibi sokakta yurtiçi arabasını gördüm.1 saat sonra asagi inip baktigimda geldik bulamadik diye not birakmislar.Hayir koca gun evdeyim zile de basan kimse yok, niye bir not birakiyorsun.Cok mu zor geldi 1.kata cikarmak (asansorde var).Neyse bir daha dagitima cikamayacagini soylediler.Ardindan amcamın tanıdıkları varmis, onun sayesinde bir pick up ile getirdiler.Ama pickupin ustunde kargonun logosu falan yoktu.
    Burdan hem yurticini hem de hepsiburadayi kınıyorum.Hepsiburada da siparisimi 1 ay sonra kargoya verdi!
    Edit:Kapida odemeli almistim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Josepth -- 27 Ekim 2013; 9:40:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün bütün gün evde olmama rağmen kapıya geldik bulamadık notu bırakmışlar. Adamlar sırf onu bırakmak için eve geldiler ve kargoyu yine vermediler. Yoğun uğraşlarıma dayanamayıp bu yola başvurdular.
  • Geçmiş olsun hocam. Vermiş olduğunuz bu sinir savaşını umarım kazanırsınız. Ben Mng Kargo'dan kaynaklanmadığını, oradaki şube ve bölge müdürlüğünden yaşandığını düşünüyorum. Keza ben Hatay Erzin'de ikamet ediyorum. Erzin'de hiç bir kargonun şubesi bulunmuyor. Komşu ilçe Dörtyol'dan alıyoruz tüm kargoları. Aras, Yurtiçi, Sürat, Mng hepsi oradan hizmet veriyor. Mng Kargo ile aldığım ürünü istanbul'dan Hatay Erzin'e 24 saat geçmeden teslim ediyorlar. Perşembe günü kargoya verilen ürünüm Cuma günü saat dört veya beş sularında elimde oluyor. Yurtiçi Kargo ise tam bir rezalet. Dağıtıma çıkan bir ürünü bir hafta araç içinde gezdirmeden teslim etmiyorlar. Ya çarşıda görürsem ben alıyorum, ya da seyir halindeki kargo aracının önüne kırıp eşkiya gibi alıyorum. En son yurtiçi kargo ile bir ürün aldığımda önce Mersine, Adana'ya, İskenderun'a, oradan Samandağ'ına falan gezdirmişlerdi kargoyu. 20 günde zor alabilmiştim. Bu yazıyı okuyanların çoğuda Yurtiçi Kargo'dan memnundur. Demem o ki buradaki Mng Kargo Messi'dir, Sürat Kargo C.Ronaldo'dur. Yurtiçi Kargo ise Sabri SARIOĞLU'dur. Kargo şubesinde çalışan personel ile alakalı bir durum. Firmadan kaynaklanmıyor.




  • ben de geçen kapıda ödemeli kargo bekliyordum. kurye evde bulamadı beni, telefonumu aradı. şubeye gönder, ordan beni arasınlar dedim. tamam dedi kapattı, 1 hafta geçti ne ses var ne bir şey.

    çok tuhaf, neden bütün kargo firmaları işini baştan savma yapıyorlar anlam veremiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paranormal Erotizm -- 27 Ekim 2013; 9:54:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frenzy

    Geçmiş olsun hocam. Vermiş olduğunuz bu sinir savaşını umarım kazanırsınız. Ben Mng Kargo'dan kaynaklanmadığını, oradaki şube ve bölge müdürlüğünden yaşandığını düşünüyorum. Keza ben Hatay Erzin'de ikamet ediyorum. Erzin'de hiç bir kargonun şubesi bulunmuyor. Komşu ilçe Dörtyol'dan alıyoruz tüm kargoları. Aras, Yurtiçi, Sürat, Mng hepsi oradan hizmet veriyor. Mng Kargo ile aldığım ürünü istanbul'dan Hatay Erzin'e 24 saat geçmeden teslim ediyorlar. Perşembe günü kargoya verilen ürünüm Cuma günü saat dört veya beş sularında elimde oluyor. Yurtiçi Kargo ise tam bir rezalet. Dağıtıma çıkan bir ürünü bir hafta araç içinde gezdirmeden teslim etmiyorlar. Ya çarşıda görürsem ben alıyorum, ya da seyir halindeki kargo aracının önüne kırıp eşkiya gibi alıyorum. En son yurtiçi kargo ile bir ürün aldığımda önce Mersine, Adana'ya, İskenderun'a, oradan Samandağ'ına falan gezdirmişlerdi kargoyu. 20 günde zor alabilmiştim. Bu yazıyı okuyanların çoğuda Yurtiçi Kargo'dan memnundur. Demem o ki buradaki Mng Kargo Messi'dir, Sürat Kargo C.Ronaldo'dur. Yurtiçi Kargo ise Sabri SARIOĞLU'dur. Kargo şubesinde çalışan personel ile alakalı bir durum. Firmadan kaynaklanmıyor.

    Aslında güzel bir noktaya değinmişsiniz. Dediğiniz gibi şube ve elemanlarından kaynaklanıyor. Ancak şöyle bir durumda söz konusu ki kargo şubeye söz geçiremiyor. Merkezi aradığımda bölge müdürlüğüne yönlendiriyor, bölge müdürlüğü ise ilgileneceklerini söylüyorlar fakat ilgilenmiyorlar. Bu nedenle sorun merkezden kaynaklanıyor. Yaptırım söz konusu olmadığı için tamam efendim ile kalıyor. Yaptırım uygulasalar bölge müdürlükleri şubeleri sıkı denetim altında tutarlar, şubeler ise elemanlarını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRŞ-ı aZaM

    Merhaba arkadaşlar..

    Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. İnternet üzerinden alışveriş yapmayı sürekli tercih eden biriyim. Gerek yurt içi, gerekse yurt dışı bir çok firma ile alışveriş yaptım ve hemen hemen neredeyse bütün kargo şirketleri ile defalarca işlem yaptım. Konuya geçmek gerekirse..

    22.10.2013 tarihinde Konya MNG Mevlana Şubesi tarafından aradılar. Telefonda 2 adet kargomun evde bulunmamamız nedeniyle not bırakılarak şubeye geri götürüldüğünü bildirdiler. Bende eyvallah diyerek şubeye doğru yol aldım. Yaklaşık 1 saat sonra şubeye gidip 2 adet kargomu aldım.

    23.10.2013 tarihinde tekrar aynı şube tarafından bir kez daha aradılar. Bu sefer 1 adet kargom olduğunu ve bunu eve getiremeyeceklerini bu nedenle şubeden almam gerektiğini belirttiler. Nedenini sorduğumda bulunduğum yere araç gönderemediklerini söylediler. Konya Adliyesine 300m mesafede oturmaktayım. Bu cevabı aldığımda böyle bir şeyin mümkün olmayacağını ve kargomun eve getirilmesini istediğimi söyledim. Ayrıca bugünün şart olmadığını yarında getirebileceklerini söyledim. Tamam deyip telefonu kapattılar.

    Aradan 2 gün geçti ve 25.10.2013 tarihinde şubeyi aradım. Geçen 2 günde evde kulaklarımız zilde, aklımız kargo şirketinde olmak suretiyle kargoyu beklediğimizi söylemeden geçemeyeceğim. Şubedeki bayan kargoyu evime getirdiklerini ve yine bizi evde bulamadıklarını, kapıya not bıraktıklarını söyledi. Kapıda ne bir not, nede evime gelen bir kargo şirketi vardı. İster istemez sinirlendim, önce evime getiremeyeceğinizi şimdi ise getirip bulamadığınızı söylüyorsunuz. 2 gün boyunca evde bekledim ve herhangi bir şekilde kapım kargo şirketi tarafından çalınmadı. Resmen dalga geçiyorlar, kolay ya not bıraktık diyerek kargo getirmemek... Bu kadar basit işte kargoyu getirme, not bırakıldı olarak çevir, ya gelip alırlar ya da geri göndeririz mantığı.. Bende bu durum üzerine kargomun getirilmesini talep ettiysem de notlu olduğu için bunu yapamayacaklarını, kargoyu şubeden almam gerektiğini belirttiler. İşte bunun üzerine;
    -444 06 06'yı aradım, MNG Konya Bölge Müdürlüğünü aradım. En sonunda 25.10.2013 tarihinde bölge müdürlüğündeki bayan şubeye bildirip kargomun 26.10.2013 tarihinde gönderileceğini belirtti ve telefonu kapattım.

    26.10.2013 yani bu sabah şubeden gelen telefonda bayanın söylediği aynen. Kargonuz var notlu olarak, bugün içerisinde gelip şubeden alınız. Ben yine sinirlendim. Ayrıca bu telefona uyandım. Bölge müdürlüğü ile konuştuğumu söyledim ve bana ilettiklerini aynen tekrarladım. Gelen cevap ise daha komikti. Bölge müdürlüğünden böyle bir bilgi almadıklarını söyledi. Bende tekrar müdürlüğü aradım ve saçma sapan bir ton bahane ile cevap verdiler. Bunun üzerine şikayet olarak bazı yerlere yazdım. En son olarak da siz forumun en kıymetli insanlarını bilgilendirmek istedim.

    Buraya kadar okumayanlar için özet geçmek gerekirse... Şube-Merkez-Bölge Müdürlüğü arasında telefon trafiği yaşasam da hala kargomu alabilmiş değilim. Yılmadan usanmadan o kargoyu eve bekliyorum. Eve getiremeyiz demek, eve getirmeyip not bıraktık demek bir kargo şirketine yakışmamaktadır. Saygılarımla...

    Yazının sadece bir kısmını okudum, internetten bir şey almayın. Telefon aldım ekranda kocaman çizik çıktı. 350 Tl'ye kulaklık aldım bozuk çıktı. Ondan önce anakart aldım northbridge'i arızalı çıktı. Artık alacağım şeyleri mağazara gidip orada açıp deneyip seçiyorum mümkün olduğunca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: I love her

    quote:

    Orijinalden alıntı: aRŞ-ı aZaM

    Merhaba arkadaşlar..

    Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. İnternet üzerinden alışveriş yapmayı sürekli tercih eden biriyim. Gerek yurt içi, gerekse yurt dışı bir çok firma ile alışveriş yaptım ve hemen hemen neredeyse bütün kargo şirketleri ile defalarca işlem yaptım. Konuya geçmek gerekirse..

    22.10.2013 tarihinde Konya MNG Mevlana Şubesi tarafından aradılar. Telefonda 2 adet kargomun evde bulunmamamız nedeniyle not bırakılarak şubeye geri götürüldüğünü bildirdiler. Bende eyvallah diyerek şubeye doğru yol aldım. Yaklaşık 1 saat sonra şubeye gidip 2 adet kargomu aldım.

    23.10.2013 tarihinde tekrar aynı şube tarafından bir kez daha aradılar. Bu sefer 1 adet kargom olduğunu ve bunu eve getiremeyeceklerini bu nedenle şubeden almam gerektiğini belirttiler. Nedenini sorduğumda bulunduğum yere araç gönderemediklerini söylediler. Konya Adliyesine 300m mesafede oturmaktayım. Bu cevabı aldığımda böyle bir şeyin mümkün olmayacağını ve kargomun eve getirilmesini istediğimi söyledim. Ayrıca bugünün şart olmadığını yarında getirebileceklerini söyledim. Tamam deyip telefonu kapattılar.

    Aradan 2 gün geçti ve 25.10.2013 tarihinde şubeyi aradım. Geçen 2 günde evde kulaklarımız zilde, aklımız kargo şirketinde olmak suretiyle kargoyu beklediğimizi söylemeden geçemeyeceğim. Şubedeki bayan kargoyu evime getirdiklerini ve yine bizi evde bulamadıklarını, kapıya not bıraktıklarını söyledi. Kapıda ne bir not, nede evime gelen bir kargo şirketi vardı. İster istemez sinirlendim, önce evime getiremeyeceğinizi şimdi ise getirip bulamadığınızı söylüyorsunuz. 2 gün boyunca evde bekledim ve herhangi bir şekilde kapım kargo şirketi tarafından çalınmadı. Resmen dalga geçiyorlar, kolay ya not bıraktık diyerek kargo getirmemek... Bu kadar basit işte kargoyu getirme, not bırakıldı olarak çevir, ya gelip alırlar ya da geri göndeririz mantığı.. Bende bu durum üzerine kargomun getirilmesini talep ettiysem de notlu olduğu için bunu yapamayacaklarını, kargoyu şubeden almam gerektiğini belirttiler. İşte bunun üzerine;
    -444 06 06'yı aradım, MNG Konya Bölge Müdürlüğünü aradım. En sonunda 25.10.2013 tarihinde bölge müdürlüğündeki bayan şubeye bildirip kargomun 26.10.2013 tarihinde gönderileceğini belirtti ve telefonu kapattım.

    26.10.2013 yani bu sabah şubeden gelen telefonda bayanın söylediği aynen. Kargonuz var notlu olarak, bugün içerisinde gelip şubeden alınız. Ben yine sinirlendim. Ayrıca bu telefona uyandım. Bölge müdürlüğü ile konuştuğumu söyledim ve bana ilettiklerini aynen tekrarladım. Gelen cevap ise daha komikti. Bölge müdürlüğünden böyle bir bilgi almadıklarını söyledi. Bende tekrar müdürlüğü aradım ve saçma sapan bir ton bahane ile cevap verdiler. Bunun üzerine şikayet olarak bazı yerlere yazdım. En son olarak da siz forumun en kıymetli insanlarını bilgilendirmek istedim.

    Buraya kadar okumayanlar için özet geçmek gerekirse... Şube-Merkez-Bölge Müdürlüğü arasında telefon trafiği yaşasam da hala kargomu alabilmiş değilim. Yılmadan usanmadan o kargoyu eve bekliyorum. Eve getiremeyiz demek, eve getirmeyip not bıraktık demek bir kargo şirketine yakışmamaktadır. Saygılarımla...

    Yazının sadece bir kısmını okudum, internetten bir şey almayın. Telefon aldım ekranda kocaman çizik çıktı. 350 Tl'ye kulaklık aldım bozuk çıktı. Ondan önce anakart aldım northbridge'i arızalı çıktı. Artık alacağım şeyleri mağazara gidip orada açıp deneyip seçiyorum mümkün olduğunca.

    Koşulsuz iade garantisi olan yerlerden alıyorum. Şuana kadar sadece kargo şirketi ile ilgili sorun yaşadım. Ne zaman iade etsem paramı geri ödediler.




  • Olabilir öyle.Abimin 25.10.2013 tarihinde yolladığı kargoyu 26.10.2013de kendim şubeden alıp geldim(daha az masraflı)Bu durumu arasla yaşamıştım.Kendim gidip aldım.Kargolarla mesafem 100m bile olmadığı için
  • Çok haklısınız benzer bir olay benim de başımda, kuryenet içinde geçerli.Ben de mağdurum.Ulaşılmıyor hat düşmüyor.Ne internet sitelerinden girilebiliyor ne de telefona bakıyorlar.Hala kartım içerde.Alabilirsem pazartesi günü bankaya gidip alıcam.bu 3. yada 4. gidişim olucak 1 saat beklemekte cabası...
  • Tüm kargolar şuan aynı durumda, yetiştiremiyorlar ürün dağıtımını. Eleman alıp erken dağıtmak yerine geç getiriyorlar.
  • aRŞ-ı aZaM kullanıcısına yanıt
    Dostum merhaba,

    yaşadığın durumu ben YURTİÇİ KARGO'da da yaşadım.

    Önce cep telefonumdan arıyorlar evde misiniz diye evet dersen geliyorlar,

    ama yanlışlıkla tele cevap vermezsen, evde yoktunuz şubeden alın diyorlar ve kağıtta bırakmıyorlar.

    şubeye gittim bir fırça attım, abi çocuklar almıştır vs bahaneler

    mutlaka sikayetvar.com a yaz bunu.
  • Aras en iyi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRŞ-ı aZaM

    Aslında güzel bir noktaya değinmişsiniz. Dediğiniz gibi şube ve elemanlarından kaynaklanıyor. Ancak şöyle bir durumda söz konusu ki kargo şubeye söz geçiremiyor. Merkezi aradığımda bölge müdürlüğüne yönlendiriyor, bölge müdürlüğü ise ilgileneceklerini söylüyorlar fakat ilgilenmiyorlar. Bu nedenle sorun merkezden kaynaklanıyor. Yaptırım söz konusu olmadığı için tamam efendim ile kalıyor. Yaptırım uygulasalar bölge müdürlükleri şubeleri sıkı denetim altında tutarlar, şubeler ise elemanlarını.

    O konuda hem fikirim. Mesela benim yurtiçi kargoyu şikayet ettiğim telefonları, attığım mesajları - mailleri toplasanız buradan Kıbrıs'a yol olur, köprü olur. Her şikayetimde gerekli aksiyonlar alınıp personelin savunması alınacaktır, gerekli yaptırımlar uygulanacaktır diye maval okuyorlar. Denetimin olmayışının sebebi şundan kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Galiba şubelerde çalışanları bölge müdürlükleri veya firma seçmiyor. Şubeyi alan kişi seçiyor. Mesela kargo işi yapmak istiyorsunuz diyelim, x firma ile şube açmak istiyorsunuz şube size hazır aktif olan şubeyi satıyor/devrediyor. Oranın gelir ve giderini siz düzenliyorsunuz. Muhtemelen çalışanlarıda siz belirliyorsunuz. Farzedelim siz Mng veya Yurtiçi Kargo şubesi açacak olsanız veya şubeyi ücreti karşılığında alsanız kimi çalıştırırsınız ? Eşi dostu değil mi ? Lise veya üni. mezunu boşta olan amcaoğlu, dayıoğlu, hala oğlu vs kim varsa boşta onlara öncelik verirsiniz. İşte işe alınan eş ve dostlar ancak bu kadar hizmet verebiliyor. Deneyimi olan, bu işi hakkıyla yapan, iş ahlakı ve bilinci olan insanlar işini çok güzel yapıyor. Kargo şubesi çok güzel işliyor. Diğerleride bizi kanser etmeye çalışıyor diye düşünüyorum. Bölge müdürlüğüne gelen şikayetleride size yani şube sahibine anlaşılır ve makul bir düzeyde iletiyorlardır. Yaptırımı yapıp yapmamak size kalmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRŞ-ı aZaM

    Merhaba arkadaşlar..

    Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. İnternet üzerinden alışveriş yapmayı sürekli tercih eden biriyim. Gerek yurt içi, gerekse yurt dışı bir çok firma ile alışveriş yaptım ve hemen hemen neredeyse bütün kargo şirketleri ile defalarca işlem yaptım. Konuya geçmek gerekirse..

    22.10.2013 tarihinde Konya MNG Mevlana Şubesi tarafından aradılar. Telefonda 2 adet kargomun evde bulunmamamız nedeniyle not bırakılarak şubeye geri götürüldüğünü bildirdiler. Bende eyvallah diyerek şubeye doğru yol aldım. Yaklaşık 1 saat sonra şubeye gidip 2 adet kargomu aldım.

    23.10.2013 tarihinde tekrar aynı şube tarafından bir kez daha aradılar. Bu sefer 1 adet kargom olduğunu ve bunu eve getiremeyeceklerini bu nedenle şubeden almam gerektiğini belirttiler. Nedenini sorduğumda bulunduğum yere araç gönderemediklerini söylediler. Konya Adliyesine 300m mesafede oturmaktayım. Bu cevabı aldığımda böyle bir şeyin mümkün olmayacağını ve kargomun eve getirilmesini istediğimi söyledim. Ayrıca bugünün şart olmadığını yarında getirebileceklerini söyledim. Tamam deyip telefonu kapattılar.

    Aradan 2 gün geçti ve 25.10.2013 tarihinde şubeyi aradım. Geçen 2 günde evde kulaklarımız zilde, aklımız kargo şirketinde olmak suretiyle kargoyu beklediğimizi söylemeden geçemeyeceğim. Şubedeki bayan kargoyu evime getirdiklerini ve yine bizi evde bulamadıklarını, kapıya not bıraktıklarını söyledi. Kapıda ne bir not, nede evime gelen bir kargo şirketi vardı. İster istemez sinirlendim, önce evime getiremeyeceğinizi şimdi ise getirip bulamadığınızı söylüyorsunuz. 2 gün boyunca evde bekledim ve herhangi bir şekilde kapım kargo şirketi tarafından çalınmadı. Resmen dalga geçiyorlar, kolay ya not bıraktık diyerek kargo getirmemek... Bu kadar basit işte kargoyu getirme, not bırakıldı olarak çevir, ya gelip alırlar ya da geri göndeririz mantığı.. Bende bu durum üzerine kargomun getirilmesini talep ettiysem de notlu olduğu için bunu yapamayacaklarını, kargoyu şubeden almam gerektiğini belirttiler. İşte bunun üzerine;
    -444 06 06'yı aradım, MNG Konya Bölge Müdürlüğünü aradım. En sonunda 25.10.2013 tarihinde bölge müdürlüğündeki bayan şubeye bildirip kargomun 26.10.2013 tarihinde gönderileceğini belirtti ve telefonu kapattım.

    26.10.2013 yani bu sabah şubeden gelen telefonda bayanın söylediği aynen. Kargonuz var notlu olarak, bugün içerisinde gelip şubeden alınız. Ben yine sinirlendim. Ayrıca bu telefona uyandım. Bölge müdürlüğü ile konuştuğumu söyledim ve bana ilettiklerini aynen tekrarladım. Gelen cevap ise daha komikti. Bölge müdürlüğünden böyle bir bilgi almadıklarını söyledi. Bende tekrar müdürlüğü aradım ve saçma sapan bir ton bahane ile cevap verdiler. Bunun üzerine şikayet olarak bazı yerlere yazdım. En son olarak da siz forumun en kıymetli insanlarını bilgilendirmek istedim.

    Buraya kadar okumayanlar için özet geçmek gerekirse... Şube-Merkez-Bölge Müdürlüğü arasında telefon trafiği yaşasam da hala kargomu alabilmiş değilim. Yılmadan usanmadan o kargoyu eve bekliyorum. Eve getiremeyiz demek, eve getirmeyip not bıraktık demek bir kargo şirketine yakışmamaktadır. Saygılarımla...

    Aynısı benimde başıma geldi. Bu şerefsizler 18 yaşından küçük olduğum için ve kırmızı kasadan geldiği için sürekli arayıp gelin alın diyorlardı. Kavga edicektim ya.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.