Şimdi Ara

Mobil reklamverenlerin Android kullanıcılarına olan talebi arttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
538
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Apple'ın yayınladığı iOS 14.5 güncellemesi ile iOS ve iPadOS ile çalışan cihazlar aslında yepyeni bir döneme girdi. Bu güncelleme ile uygulamaların özel verilerinizi kullanması konusundaki seçim kullanıcılara bırakıldı. Basit bir uyarı mesajıyla, uygulamaların bilgilerinize olan erişim iznini artık siz belirliyorsunuz. Apple'ın uygulama takibinde şeffaflık hakkındaki yayınladığı videoyu buradan izleyebilirsiniz.







    Reklamcılık sektörü için reklamın yapılması kadar reklamın doğru kişiye ulaşması çok önemlidir. Hakkınızda toplanan konum, tarama geçmişi, sağlık verileri gibi bilgiler işleniyor ve size uygun reklamlar gösterilmesi sağlanıyor. Ancak tüm bunlar gerçekleşirken, kullanıcıların kafasında gizlilik hakkında bazı soru işaretleri oluşuyordu. Bu durum kimileri için bir sorun olmasa da, pek çok insan için büyük bir sorun olabiliyor.



    Kullancıların büyük çoğunluğu erişime izin vermedi



    İstatistiklere göre; uygulamaların özel verilerilere olan erişimine kullanıcıların %33'ü izin verirken, %67'si ise izin vermedi. Bunun sonucunda oluşan veri kıtlığı, reklamlamverenlerin bütçelerini daha etkili kullanması amacıyla Android tarafına yönelmesine neden oldu. Verilere göre iOS mobil reklam harcamaları üçte biri oranında düşerken, Android tarafında %10 artış gösterdi. Android platformunda reklam talebine olan bu artış, reklam fiyatlarının da artmasında neden oldu.



    Siz de isterseniz erişimi kapatabilirsiniz







    Eğer siz de iOS 14.5 veya üstü bir yazılım kullanan iOS cihaza sahipseniz Ayarlar> Gizlilik> İzleme bölümünden uygulamaların verilerinize erişimini engelleyebilirsiniz.




    Kaynak:https://www.macrumors.com/2021/07/05/att-causing-more-ad-spending-on-android/







  • Doğal sonuç; uygulama ve firmaların çoğu, insanın kendisini mal ve ürün olarak görüyor. Darısı Android'in başına.

    Pazarlamacıların zihniyeti ürünü alanın fayda sağlaması ve ihtiyacını gidermesi değil, ne olursa olsun ürününü satmaktır. Kullanıcıların tamamı bilinçli olsa %99'u izin vermez.

  • Android tam bir reklam çöplüğü

  • Bu konunun donanımhaber de açılması çok üzücü. Popüler olan ne varsa savunucusu olan bir güruh gelip "hahahaha artık ios kullanırsam verilerim işlenmeyecek" kafasında yalan yanlış bir şekilde sevinecek. Yorumlardan biri gelmiş pazarlamacıları öcü olarak göstermiş, biri gelmiş Android reklam çöplüğü demiş...

    Apple bu hareketiyle esasında kendisine bir pazar vs. yaratacaktır. Güya gizliliğe vs. önem veren Apple'ın herhangi bir iki yüzlülüğü.
    http://https://twitter.com/mstfvrdl/status/1401592671395778568?s=19

    Ekstra olarak Google da yakında bu tarz bir şey yapacak ancak söylenene göre bu doğrudan kullanıcıya sorulmayacak. Bilinçli olarak kullanıcı ayarlara girerek bunu engelleyebilecek.

    Bitirmeden bir şey daha söylemek istiyorum. Herhangi bir sitede doldurduğunuz Captcha ya kadar öcü pazarlamacılara katkı sağlıyorsunuz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Heisenber H kullanıcısına yanıt

    Pazarlama ve reklam işi sanatsal bakış açısı gerektirir ama günümüzde milleti söğüşlemek üzerine stratejisini belirliyor çoğu firma ve pazarlamacı. Öcü demedim eleştirdim.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.