Merhaba, evet verniği her parçaya ayrı ayrı yapıyorum. Birleştirdikten sonra yaparsanız normalde vernik gelmemesi gereken kısımlara da sprey bulaşacaktır. Mesela bu son yaptığım modelde birleştirme sonrası vernik yaparsam camlara, kabin içine de vernik gelir, iyi olmaz. O yüzden parçaları tek tek vernikleyip kuruduktan sonra camları takarak kabinin etrafında birleştireceğim. Parçaları ahşap çubuklara tutturmak için de maskeleme bandı kullanıyorum, sağlam tutuyor. |
Model Otomobil Koleksiyonu ve yapımı, 1/24 ölçek (54. sayfa)
-
-
Sıkıldıkça şu konuya girip göz atıyorum, emeğinize sağlık.
Ürünlerinizi sattığınız oluyor mu hiç ?
-
Yok hiç satmadım bu güne kadar, öyle bir şey düşünmüyorum.
-
Yaklaşık 30 yıl önce bende yapıyordum, o zamanlar Almanya'da Revell marka savaş uçaklarını yapıyordum. Insan konuyu takip edince gaza geliyor, alıp bende yapayım diyor, ama öyle değil. Sabır gerektiriyor, ciddi bir emek var, ayrıca artık okuma gözlüğü olmadan yakını göremiyorum, bu da ayrı bir sıkıntı... senin konunu takip etmek daha zevkli. Ayrıca son döviz kurları ile birlikte bu hobi de maiyetli oldu. Malzemeler, boyalar, modelin kendisi derken 1000 liraya mal oluyor bir model. Tekrar başlasam herhalde yine savaş uçakları veya tank ile başlardım:)
-
Maalesef durum dediğiniz gibi, bu döviz kurlarıyla bayağı bütçe gerektiren bir hobi haline geldi.
En basit model kitinin fiyatı artık 300-400 liralardan başlıyor.
Eskiden yeri gelir Türkiye'de bulunmayan modelleri yurtdışından sipariş ederdim, konuda da paylaşmıştım Japonya'dan alışveriş yaptığım siteyi. Şu anda o siteden 2-3 tane model alsam 100 dolarlık bir paketin maliyeti kur, nakliyat, gümrük (belli bir tutarın altında gümrük vergisi alınmıyordu, artık o limiti de kaldırdılar) derken saçma sapan yerlere gidiyor.
Şu anki durumda zamanında yaptığım toplu alımlarla oluşturduğum stoğu eritiyorum. Eskiden alıp dolaba attığım 15 tane daha kutusu açılmamış model mevcut, onlardan devam edeceğim. Bayağı bir süre idare eder, sonrasında durum ne olur göreceğiz.
-
-
-
-
Haftasonu tavan kısmındaki kaplamalardan devam ettim :
İşlem bitince üzerine vernik atıp kurumasını bekledik.
Far camlarını düz şeffaf bırakmak yerine bir cesaret içten siyah yapayım dedim, ince fırçayla biraz detaylı işçilik yaptık :
Güzel oldular, stop lambalarını da hazırladık :
Yanlardaki metal basamaklar boyanıp takıldı, ön tarafta farlar, silecekler vs. de tamamlandı :
Az bir işi kaldı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 8 Kasım 2021; 14:8:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Konunun 8 yıl önce açılmış olduğunu görünce kendimi yaşlanmış hissettim. İlk açıldığı zamanı hatırlıyorum. O zamandan bu zamana bu hobiyi devam ettirmeniz de gerçekten güzel.
kolaylıklar diliyorum.
-
-
-
-
Lancia LC2 ile devam edeceğiz.
Tırlardan sonra minnacık geldi, parça sayısı bayağı az ama ilk izlenim güzel. Zaten yapımı kolay olacak bir şeyle devam edeyim diye düşünüyordum.
Astar boya öncesi bazı temel parçalara prova yaptım, montaj sorunsuz olacak gibi. Parçaların birbirine uyumu iyi.
Direksiyon milini ön takıma basit bir düzenekle bağlantılı yapmışlar, ön tekerleri sağa sola döndürünce direksiyon mili, dolayısıyla direksiyon da dönüyor. Böyle bir şeye ilk kez rastlıyorum, güzel bir olay.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 11 Kasım 2021; 0:21:2 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
LC2’ye devam edelim, geçtiğimiz hafta yapılanlar :
Kokpitin yanlarına küçük oyuklar delerek perçin delikleri efekti yaptım :
Kokpiti toplayıp boyasını atıyoruz, önce yarı parlak siyah sprey ile boyayıp kuruduktan sonra üzerine ince bir katman gümüş gri sprey. Metalik grileri bu şekilde boyarsanız alttaki siyah sayesinde bazı bölgelerde gölgeli ve daha dokulu bir görüntü elde edersiniz :
Fren diskleri ve diğer krom parçaları raymax ultra parlak krom ile boyadık. Renk çok başarılı, çok güzel bir metal görüntü veriyor :
Jantlar yarı parlak siyaha boyandı. Kenarlarındaki krom çizgiyi Tamiya krom marker ile çektik :
Gösterge paneli de hazır :
Tabanın boyası atıldı, yarı parlak siyah. Toz yapışan yerleri düzeltmek için 2000 zımpara ile üzerinden geçtim. Tekrar boya atmadım, bu hali daha hoşuma gitti. Hem biraz daha matlaştı hem de eskime efekti gibi görünüm oluştu :
Koltuğu boş bırakmamak için kemer imalatı yapacağız, 5 noktadan bağlantılı olacak :
Tekerleri tabanı ve kokpiti birleştirdik :
Kaportadan devam edeceğiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 20 Kasım 2021; 21:49:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Gövdede zımpara operasyonu ardından boyayı attık :
Bazı bölgeler problemli :
Boya bir iyice sertleşsin, bozuk kısımları ince zımparayla düzeltip gerekirse bir kat daha boyayacağız. Belki boyamaya gerek kalmadan üzerine vernik atınca da düzecek bir duruma getirebiliriz.
Lastiklerin logoları ve öndeki radyatör de tamam :
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Boyadaki kusurları #3000 sulu zımparayla alıp kaplamalara geçtim :
Siyah çerçeve kısımlar için de decal kaplama koymuşlar, uygulayıp aralarda kalan beyaz kısımları boyayla tamamladık, güzel oldular :
Diğer kaplamaları da yapıp vernikleyeceğiz, az bir işi kaldı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 22 Kasım 2021; 12:19:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X