özür dilerim acil olduğu için iyice incelemeden açtım topic'i. ben bi net cafe de çalışıyorum. 1 haftadır nette insanı çıldırtan bi problem var. sürekli bağlantı düşüp duruo. ya biraz beklemek ya da modemi resetlemek gerekio. 1 haftada 2. kez modemi değiştirdik ancak durum hala aynı. mevcut durum içerisinde suç adsl'e kalıyo sanki. adsl2'ye geçiyor diye söylentiler var. ancak bizimle aynı portu kullanan komşu cafelerde böyle bi sorun yok daha doğrusu varmış güç kaynağı bağlayarak sıkıntıyı gidermişler. onu da denedik ama net bi çözüme varabilmiş değiliz. umarım derdimi anlatabilmişimdir. yardımcı olursanız minnettar kalıcam.
Telefon hattına SPLITER düzgün doğru bir şekilde bağlı değilmi ? SPLITER çok önemli eğer bağlı değil veya doğru şekilde bağlı değilse aşırı kesilmeler olacaktır. modeme gelen telefon hattına bilmediğin bir yerden ek ile telefon veya başka bir cihaz bağlı olup olmadığını kontrol et. Modeme gelen telefon kablosunda mümkünse hiç ek olmasın. Kesilme sorunları iyi topraklama olmayan yerlerdede olabiliyor.Bence işyerinizin topraklamasınıda işi bilen bir elektrikçiye kontrol ettirmenizde fayda var.Umarım çözüm bulursunuz.
Arkadaşım aynı sorunu bende yaşadım bir kaç kere dns lerden yada çok büyük bir ihtimalle virüsten olabilir.
dns kopmalara neden olmaz. sadece sayfaların açılmamasına neden olur. genelde virus kaynaklı da değildir. ki zannediyorum cafe sahibi arkadaş elinden geldiğince virus taraması yapmış hatta format dahi atmıştır.
sık kopmalar, santralde bulunan sizin internete bağlanmanızı sağlayan portla adsl modeminiz arasındaki bağlantı kalitesinin düşüklüğünden kaynaklanmakta. verdiğiniz bilgiler dahilinde sorunu kablolarınızı yenileyerek çözebileceğiniz kanısına varıyorum. tahmin ediyorum ki adslye arıza kaydı vermişsinizdir ve kontrol sonucunda kutuya kadar bir sorun olmadığını rapor etmişlerdir. kutudan sonra cafenize gelen bağlantıdan siz sorumlusunuz.
ilk cevabı veren arkadaşın söylediklerine katılıyorum. splitter kalitesizliği adsl sinyaliyle telefon sinyalini ayıramama sonucu kopmalara neden olabilir. aynı şekilde splitter dışında yapılan bir ek de kopmalara neden olacaktır. bu eklerde mutlak oluşacak oksitlenme ise insanı çileden çıkarabilir. bunların hepsini kontrol etmenize hatta yenilemenize rağmen bir sonuç alamadıysanız yapmanız gereken son ve tahminimce sorunu çözecek bir işlem kalıyor. telefon kutusundan adsl modeminize kadar gelen kabloyu tamamen değiştirip eksiz bir hale getirmek. aynı sorunu bu yolla 7/24 kopma yaşanmayan bir hale dönüştürdüm...
kolay gelsin...
splitter ı değiştirdik ancak sonuç alamadık.sanırım makinelerden birinde bi problem var. komple virüs tarama yapmıştım ancak bida kontrol edicem.tşk ederim bu arada gerçekten büyük faydası dokunucak şeyler yazmışsınız.ellerinize sağlık.
arkdasım bu sorunu turk telekoma bıldır.mutlaka adsl hattını kacak kullanan bırılerı wardır.bızım arkadası basına da aynısı geldı 2 dakıkaya bır ınternetı kesılıyordu.turk telekoma bıldırdık 4 tane kacak kullanan cıktı.onları devre dısı bıraktılar ve o sorunda ortadan kalkmıs oldu mutlaka ondandır.hıı su vırusdendır dıyen arkdasa da cevap.ınternet cafeler deepfreeze kullanırlar ve vırus gırse bıle bılgısayar yenıden basladıgında o vırusden eser kalmaz.
teşekkür ederim arkadaşlar. şüphelendiğim makinelerden birinin ağ kablosunu çekip incelemeye aldım. bina da bağlantı kullanmasına izin verdiğimiz bi kaç kullanıcı vardı onları da iptal ediyoruz yarından itibaren. nolur nolmaz kontrol etsinler diye adsl'e de telefon edicez yarın. olmadı kabloları da değiştiricez.
%0.01 ihtimal veriyorum sizin yorumlarınıza da dayanarak bi daha sorun çıkmasına. şu an diğer makineyi iptal ettiğimden beri bi sorun yok. ama yarın öbür gün bişi daha çıkarsa ben bu işi bırakıyorum
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme