Şimdi Ara

MonoGame - Strateji oyunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
97
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,


    Birkaç haftadır MonoGame ile bir çeşit RTS oyunu geliştirebilir miyim diye bakınıyorum. Belki hatırlayanınız vardır, yola Warcraft 3'ün custom map'lerinden biri olan "Castle Fight"a benzer bir şey olacakmış gibi çıktım ancak daha oyunun ne teması ne de mekanikleri belli. Uzayda mı geçiyor oyun, yoksa kılıç kalkan girişiyor muyuz birbirimize? Belki mikrobuz, bakteriyofaj istilasına karşı direniyoruz, ben de bilmiyorum :) kıt oyun geliştirme tecrübemle MonoGame üzerine bir RTS framework'ü oturtabilir miyim derdindeyim şimdilik.




    İlk birkaç hedefime ulaştım gibi,


    - İleride multiplayer da eklemeyi düşündüğüm için deterministik bir 2d fizik motoru lazımdı. İhtiyaçlarım çok basit olduğu için (Basit AABB dörtgen veya çember-çember çakışmaları) hazır bir şey kullanmak yerine kendim bir şey yazdım. Parametrelerle oynamak gerekecek ama beklediğimden iyi çalışıyor. Floating point yerine Fixed point sayılar kullanmak gerekiyor cross platform determinizm için, neyse ki FixedMath.Net diye bir şey hazırlamış benden çok daha zeki güzel insanlar, linkini en sonda paylaşıyorum işiniz düşerse. Bu konuyu çok uzatmadan en çok efor harcadığım şey bu oldu diyebilirim, multithreading, fixed point math vs. derken deterministik çıktıyı bozmayacağım diye kafamdaki son 4 tel saçtan da oldum.


    - Ünitelerin temel state machine'leri, saldırı mekanizmaları, farklı çeşitlerde menzilli silahlar (hedefi takip eden, etmeyen, patlayan, delen, seken vs.), hareket sistemi (flow field'lar kullanıyorum şimdilik) hazır gibi. İki taraf için rastgele farklı türlerde üniteler spawn ettiğimde ortalık kan gölüne dönüyor :) Oturup izliyorum, kendi kendime bahis oynuyorum kesin bu defa kırmızı kazanacak diye. Mavi kazanıyor.


    - Grafikler... Şimdilik grafik falan yok aslında. Her şey dairelerin başka dairelerle mücadelesi şeklinde yürüyor, basit DrawCircle komutları ile bir DebugRenderer'ım var. Az olsun bizim olsun. Bir tek Tiled'da hazırladığım haritaları import edip çizecek bir şeyler yazdım bahsetmeye değebilecek.


    Şimdilik geldiği son noktanın video'su aşağıda, belki enteresan gelir diye paylaşmak istedim. Sıkılıp bırakmaz ve dişe dokunur gelişmeler olursa güncellerim buraları.


    Kolaylıklar,


    Driantyoutube
    Added simple effects system, interchangable with debug and sprite animations
    https://www.youtube.com/watch?v=-9TU9GsColE





    github
    GitHub - asik/FixedMath.Net: Fixed point math C# library
    https://github.com/asik/FixedMath.Net







  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    P2w olmayan mmorpg oyunu önerisi
    geçen yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.