Şimdi Ara

Motor değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
5.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba;

    Lada Niva araçlarında 80Bg - 128Nm tork üreten motorlar bulunmaktadır. Dolayısı ile vites kutusu ve difransiyelde bu güç ve tork değerlerine göre tasarlanmıştır.

    Benim öğrenmek istediğim Lada Niva'nın motorunu söküp, yerine Renault 85Bg 200Nm dizel motor taktığımızda,
    herhangi bir problem yaşarmıyız. Dizel motorun 72Nm fazladan bir torku var. Bu fazla tork vites kutusu ve difransiyele zarar verir mi? Lada Niva üzerindeki aktarma organları bu 72Nm fazla torka dayanabilir mi?



  • tahmin ediyorumki motor kulakları farklıdır. Uğraş ile çözülebilir problem ama nida nın şanzıman aktarma organları renault motou ile kesin uyum sağlamaz. Tabi işi enede servise sormakta yarar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Can_517

    tahmin ediyorumki motor kulakları farklıdır. Uğraş ile çözülebilir problem ama nida nın şanzıman aktarma organları renault motou ile kesin uyum sağlamaz. Tabi işi enede servise sormakta yarar var.
    Teknik olarak paraya bakar,

    Bürokratik olarak (benzinden dizele veya tersi yoktur), bir sürü kıldan yünden prosedür vardır... Hamili yakın lazımdır, yoksa durum vahimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Teknik olarak paraya bakar,

    Bürokratik olarak (benzinden dizele veya tersi yoktur), bir sürü kıldan yünden prosedür vardır... Hamili yakın lazımdır, yoksa durum vahimdir.

    Alıntıları Göster
    benim bildiğim nivalarda arazi vitesi var bu yüzden hiçbir yerde zor durumda kalmazsınız fazladan torka neden ihtiyacınız var?

    (merak ettiğim için soruyorum yanlıs anlamayın)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    benim bildiğim nivalarda arazi vitesi var bu yüzden hiçbir yerde zor durumda kalmazsınız fazladan torka neden ihtiyacınız var?

    (merak ettiğim için soruyorum yanlıs anlamayın)

    Merhaba Onurcan Bey;

    Doğrudur Lada Niva'larda arazi vitesi var, benim fazla bir torka ihtiyacım yok, Problem Renault dizel motorunda
    fazladan tork olması. Aklınıza, niçin dizel motor takmak istediğim gelebilir. Elimizdeki araç hurda, motorsuz bir Niva bu aracın süspansiyon ve aktarma organlarını kullanarak tamamen, hobi amaçlı buggy olarak adlandırdığımız, bir araça dönüştürmek gibi bir düşüncemiz var. Motor olarakta elimizde dizel Renault var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilal menevşe

    quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    benim bildiğim nivalarda arazi vitesi var bu yüzden hiçbir yerde zor durumda kalmazsınız fazladan torka neden ihtiyacınız var?

    (merak ettiğim için soruyorum yanlıs anlamayın)

    Merhaba Onurcan Bey;

    Doğrudur Lada Niva'larda arazi vitesi var, benim fazla bir torka ihtiyacım yok, Problem Renault dizel motorunda
    fazladan tork olması. Aklınıza, niçin dizel motor takmak istediğim gelebilir. Elimizdeki araç hurda, motorsuz bir Niva bu aracın süspansiyon ve aktarma organlarını kullanarak tamamen, hobi amaçlı buggy olarak adlandırdığımız, bir araça dönüştürmek gibi bir düşüncemiz var. Motor olarakta elimizde dizel Renault var.

    Alıntıları Göster
    @bilal menevşe anladım umarım başarılı bir çalışma olur bu motor değişimi ile ilgili bilgim yok bu yüzden sizi yanıtmış olmak istemem ama büyük ihtimal uyum sorunu yaşıyacaksınız bu konu ile ilgili umarım bilgili kişiler yorum yapar bende takipteyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilal menevşe

    quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    benim bildiğim nivalarda arazi vitesi var bu yüzden hiçbir yerde zor durumda kalmazsınız fazladan torka neden ihtiyacınız var?

    (merak ettiğim için soruyorum yanlıs anlamayın)

    Merhaba Onurcan Bey;

    Doğrudur Lada Niva'larda arazi vitesi var, benim fazla bir torka ihtiyacım yok, Problem Renault dizel motorunda
    fazladan tork olması. Aklınıza, niçin dizel motor takmak istediğim gelebilir. Elimizdeki araç hurda, motorsuz bir Niva bu aracın süspansiyon ve aktarma organlarını kullanarak tamamen, hobi amaçlı buggy olarak adlandırdığımız, bir araça dönüştürmek gibi bir düşüncemiz var. Motor olarakta elimizde dizel Renault var.



    Sayın @bilal menevşe,

    Teorik olarak benim de düşündüğüm, ama henüz icraata geçirmediğim bir projeme benzer bir projeniz var.

    Öncelikle kolaylıklar dilerim. Reno motorunun torku, diğer motorun %50 sinden de fazla. Aracın, 4x4 olması, bir yere kadar bu durumu telore edebilir. Ama, sanırım bu kadar fazlasını telore edemeyebilir.

    Yine de kullanacağınız motor yeni teknoloji dizel motor olduğu için, çözümsüz değilsiniz; motor ecu' sunsda, map' lerle oynanarak motorun torku istediğiniz değere çekilebilir.

    Yapacağınız çalışmaları mümkünse, fotoğraflı bir şekilde burada paylaşabilirseniz, hem ben ve benim gibiler için takip edilecek, ilham alınacak güzel bir konu olur. Hem de, sizin başınız sıkıştığında, yardım aradığınızda, imdadınıza yetişecek kimseler olur.

    Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.

    Saygılar.




  • Şunu da ilave edeyim;

    Bu konuyu, DH GARAJ' a açmışsınız. Konunuzu, OTOMOBİL GENEL' e taşırsanız, bu konularla ilgili daha çok kişilere ulaşabilirsiniz.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    Şunu da ilave edeyim;

    Bu konuyu, DH GARAJ' a açmışsınız. Konunuzu, OTOMOBİL GENEL' e taşırsanız, bu konularla ilgili daha çok kişilere ulaşabilirsiniz.

    Saygılar.
    Mesut Bey;

    Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim, konuyu tekrar daha teknik bir başlık altında vites kutusu ve dişli dayanamı ile ilgili açmayı düşünüyorum.

    iyi çalışmalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilal menevşe

    Mesut Bey;

    Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim, konuyu tekrar daha teknik bir başlık altında vites kutusu ve dişli dayanamı ile ilgili açmayı düşünüyorum.

    iyi çalışmalar

    Alıntıları Göster
    montajı düzgün yaptırdıgında hiç bir problem yaşamazsın fakat kanunen bunu yapabilmem mümkün degil ne benziliyi dizele ne de dizeli benzinliye çeviremezsin ama kafama esas takılan olay senin bahsettigin motoru bu arabaya monte ettirmen motor sıfır olursa en az 10000 tl yi bulur lada nivaların en kötüsü 7-8 bin tl eder 10 da masraf etsen 18 bin tl bence arabayı sat 22 bin tl civarı dizel vitara alabilirsin hatta land rover frilander bile alabilirsin lada dünyadadaki en dandik arazi taşıtı ( bende de var) o kadar para harcamaya deyermi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem surme

    montajı düzgün yaptırdıgında hiç bir problem yaşamazsın fakat kanunen bunu yapabilmem mümkün degil ne benziliyi dizele ne de dizeli benzinliye çeviremezsin ama kafama esas takılan olay senin bahsettigin motoru bu arabaya monte ettirmen motor sıfır olursa en az 10000 tl yi bulur lada nivaların en kötüsü 7-8 bin tl eder 10 da masraf etsen 18 bin tl bence arabayı sat 22 bin tl civarı dizel vitara alabilirsin hatta land rover frilander bile alabilirsin lada dünyadadaki en dandik arazi taşıtı ( bende de var) o kadar para harcamaya deyermi

    Dandik derken konforu kast ediyor olmalısınız! Uzun yıllar önce bir arkadaşımda vardı, keçinin bile gitmek istemeyeceği arazi şartlarında kullandık, bence, tam bir arazi canavarı!

    Niva' nın geçtiği yerlerden, on kat pahalı cipcikler geçemez, geçebilen sağlam kalamaz.

    Bu arada, 5 kapılısı da geliyormuş. Bir de dizel olsa tadından yenmez!

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem surme

    montajı düzgün yaptırdıgında hiç bir problem yaşamazsın fakat kanunen bunu yapabilmem mümkün degil ne benziliyi dizele ne de dizeli benzinliye çeviremezsin ama kafama esas takılan olay senin bahsettigin motoru bu arabaya monte ettirmen motor sıfır olursa en az 10000 tl yi bulur lada nivaların en kötüsü 7-8 bin tl eder 10 da masraf etsen 18 bin tl bence arabayı sat 22 bin tl civarı dizel vitara alabilirsin hatta land rover frilander bile alabilirsin lada dünyadadaki en dandik arazi taşıtı ( bende de var) o kadar para harcamaya deyermi

    Dandik derken konforu kast ediyor olmalısınız! Uzun yıllar önce bir arkadaşımda vardı, keçinin bile gitmek istemeyeceği arazi şartlarında kullandık, bence, tam bir arazi canavarı!

    Niva' nın geçtiği yerlerden, on kat pahalı cipcikler geçemez, geçebilen sağlam kalamaz.

    Bu arada, 5 kapılısı da geliyormuş. Bir de dizel olsa tadından yenmez!

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Niva cok yakıyo ıkıncı el bir dizel motor takılsa tadından yenmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DESPE85

    Niva cok yakıyo ıkıncı el bir dizel motor takılsa tadından yenmez.

    Alıntıları Göster
    hocam hala takipteyim bir gelişme oldu mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    hocam hala takipteyim bir gelişme oldu mu ?

    Alıntıları Göster
    Bilal bey, konunuzu takip ediyorum. Gelişmelerinizi fotoğraflarla destekler iseniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: w115

    Bilal bey, konunuzu takip ediyorum. Gelişmelerinizi fotoğraflarla destekler iseniz sevinirim.

    Alıntıları Göster
    Merhaba Arkadaşlar:


    Vites kutusu teknik verilerinde, max. input power ve max input torque diye adlandırılan teknik değerler yer alırki, bu değerlerin üzerinde bir motor kullanmak sakıncalıdır. Lada nivanın bu teknik değerlerine ulaşamadım.

    Forumda tam açıklayıcı teknik bir bilgi verende olmadı. Fakat kendi yaptığım araştırmalara göre bu dizel
    motoru Lada Niva aracında, tork probleminden dolayı kullanmanın mümkün olmadığına kanaat getirdim.

    Lada vites kutusununda yaklaşık %50 fazla torka dayanamayacağına kanaat getirdiğimden dolayı, Niva'yı dizel buggy yapma projem, düşünce safhasından öte gidemedi.

    Aşşağıda üniversal olarak kullanılabilen bir vites kutusunun teknik verilerini veriyorum. Orada max. input power ve max input torque verilerini görebilirsiniz.

    Model No.: ZM003
    Technical parameters: 1) Max. input power: 89.7kW/6000rpm 2) Max. input torque: 160N.m/4000rpm 3) Center distance: 63 mm 4) Main transmission ratio: (1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, reverse, slowdown) a) 3.54, 1.91, 1.31, 0.97, 0.8, 3.2, 3.9 b) 3.58, 1.94, 1.34, 0.97, 0.8, 3.4, 3.71 c) 3.58, 1.94, 1.34, 0.97, 0.8, 3.4, 4.05 5) Ratio of speedometer: 30, 31, 32/34 6) Lubrication oil type: 75W/90 (GL-4)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilal menevşe

    Merhaba Arkadaşlar:


    Vites kutusu teknik verilerinde, max. input power ve max input torque diye adlandırılan teknik değerler yer alırki, bu değerlerin üzerinde bir motor kullanmak sakıncalıdır. Lada nivanın bu teknik değerlerine ulaşamadım.

    Forumda tam açıklayıcı teknik bir bilgi verende olmadı. Fakat kendi yaptığım araştırmalara göre bu dizel
    motoru Lada Niva aracında, tork probleminden dolayı kullanmanın mümkün olmadığına kanaat getirdim.

    Lada vites kutusununda yaklaşık %50 fazla torka dayanamayacağına kanaat getirdiğimden dolayı, Niva'yı dizel buggy yapma projem, düşünce safhasından öte gidemedi.

    Aşşağıda üniversal olarak kullanılabilen bir vites kutusunun teknik verilerini veriyorum. Orada max. input power ve max input torque verilerini görebilirsiniz.

    Model No.: ZM003
    Technical parameters: 1) Max. input power: 89.7kW/6000rpm 2) Max. input torque: 160N.m/4000rpm 3) Center distance: 63 mm 4) Main transmission ratio: (1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, reverse, slowdown) a) 3.54, 1.91, 1.31, 0.97, 0.8, 3.2, 3.9 b) 3.58, 1.94, 1.34, 0.97, 0.8, 3.4, 3.71 c) 3.58, 1.94, 1.34, 0.97, 0.8, 3.4, 4.05 5) Ratio of speedometer: 30, 31, 32/34 6) Lubrication oil type: 75W/90 (GL-4)

    Alıntıları Göster
    ""Babamın arkadaşı dizel bir niva aldı
    motor araca sonradan takılmış. 1600 cc 85 bg audi motoru torku 167
    bizim niva 2005 model 1700 cc 82bg torku 128 olmasına rağmen
    dizel niva rampalarda benden hep 1 vites daha önde"""


    http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=53264.0



    randımanlı olmasa sanırım taktıran son sahibi olurdu.

    benimde hep aklımdaydı nivalar 4-5 bin tl ye bulunabiliyor .çürük zaten çoğu.pert araçlardan rahatlıkla ucuza komple dizel motor temin edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 25 Ocak 2012; 10:13:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    ""Babamın arkadaşı dizel bir niva aldı
    motor araca sonradan takılmış. 1600 cc 85 bg audi motoru torku 167
    bizim niva 2005 model 1700 cc 82bg torku 128 olmasına rağmen
    dizel niva rampalarda benden hep 1 vites daha önde"""


    http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=53264.0



    randımanlı olmasa sanırım taktıran son sahibi olurdu.

    benimde hep aklımdaydı nivalar 4-5 bin tl ye bulunabiliyor .çürük zaten çoğu.pert araçlardan rahatlıkla ucuza komple dizel motor temin edilir.

    Alıntıları Göster
    Bu dizel veya farklı motor uygulamalarını bulan varsa burda paylasabılır mı ben bulamadım yerlı arıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilal menevşe


    Merhaba Arkadaşlar:


    Vites kutusu teknik verilerinde, max. input power ve max input torque diye adlandırılan teknik değerler yer alırki, bu değerlerin üzerinde bir motor kullanmak sakıncalıdır. Lada nivanın bu teknik değerlerine ulaşamadım.

    Forumda tam açıklayıcı teknik bir bilgi verende olmadı. Fakat kendi yaptığım araştırmalara göre bu dizel
    motoru Lada Niva aracında, tork probleminden dolayı kullanmanın mümkün olmadığına kanaat getirdim.

    Lada vites kutusununda yaklaşık %50 fazla torka dayanamayacağına kanaat getirdiğimden dolayı, Niva'yı dizel buggy yapma projem, düşünce safhasından öte gidemedi.

    Aşşağıda üniversal olarak kullanılabilen bir vites kutusunun teknik verilerini veriyorum. Orada max. input power ve max input torque verilerini görebilirsiniz.

    Model No.: ZM003
    Technical parameters: 1) Max. input power: 89.7kW/6000rpm 2) Max. input torque: 160N.m/4000rpm 3) Center distance: 63 mm 4) Main transmission ratio: (1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, reverse, slowdown) a) 3.54, 1.91, 1.31, 0.97, 0.8, 3.2, 3.9 b) 3.58, 1.94, 1.34, 0.97, 0.8, 3.4, 3.71 c) 3.58, 1.94, 1.34, 0.97, 0.8, 3.4, 4.05 5) Ratio of speedometer: 30, 31, 32/34 6) Lubrication oil type: 75W/90 (GL-4)



    Sayın @bilal menevşe,

    Bu soruları Çelik Motor' a sorarsanız belki cevap verebilirler. Siz daha önce sordunuz mu?

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilal menevşe


    Merhaba Arkadaşlar:


    Vites kutusu teknik verilerinde, max. input power ve max input torque diye adlandırılan teknik değerler yer alırki, bu değerlerin üzerinde bir motor kullanmak sakıncalıdır. Lada nivanın bu teknik değerlerine ulaşamadım.

    Forumda tam açıklayıcı teknik bir bilgi verende olmadı. Fakat kendi yaptığım araştırmalara göre bu dizel
    motoru Lada Niva aracında, tork probleminden dolayı kullanmanın mümkün olmadığına kanaat getirdim.

    Lada vites kutusununda yaklaşık %50 fazla torka dayanamayacağına kanaat getirdiğimden dolayı, Niva'yı dizel buggy yapma projem, düşünce safhasından öte gidemedi.

    Aşşağıda üniversal olarak kullanılabilen bir vites kutusunun teknik verilerini veriyorum. Orada max. input power ve max input torque verilerini görebilirsiniz.

    Model No.: ZM003
    Technical parameters: 1) Max. input power: 89.7kW/6000rpm 2) Max. input torque: 160N.m/4000rpm 3) Center distance: 63 mm 4) Main transmission ratio: (1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, reverse, slowdown) a) 3.54, 1.91, 1.31, 0.97, 0.8, 3.2, 3.9 b) 3.58, 1.94, 1.34, 0.97, 0.8, 3.4, 3.71 c) 3.58, 1.94, 1.34, 0.97, 0.8, 3.4, 4.05 5) Ratio of speedometer: 30, 31, 32/34 6) Lubrication oil type: 75W/90 (GL-4)



    Sayın @bilal menevşe,

    Bu soruları Çelik Motor' a sorarsanız belki cevap verebilirler. Siz daha önce sordunuz mu?

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Çelik motor lada disbiritörlüğüne bakmıyo artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DESPE85

    Çelik motor lada disbiritörlüğüne bakmıyo artık.

    Alıntıları Göster
    linkte yazdığına göre 5000 tlye rusyadan dizel motor getirtiliyormuş 65 hplik ama ruhsat olayı nasıl olur bilemedim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.