Şimdi Ara

Motor farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
33.862
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai bakıyorum bu ara, motor seçeneklerinde CVVT ve MPI iki farklı seçenek çıkıyor bunlardan hangisini tercih etmeliyim nedeni ile açıklayacak var mı? Açıkçası Hyundai I20 düşünüyorum ihtiyaçlarımı karşılayacak bir araç gibi duruyor bu konuda yardımcı olacak kullanıcı arkadaşlar varsa fikirlerinizi bekliyorum. Genel olarak 1.4 motor benzinli düşünüyorum 1.2 ler biraz hantal kalır diye düşünüyorum. Tavsiyeniz nedir arkadaşlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Farkı: MPI ve CVVT

    Motorların işleyişinde kullanılan iki yaygın teknoloji, Multi Point Injection (MPI) ve Continuously Variable Valve Timing (CVVT)'dir. Bu teknolojiler, motor performansı, yakıt verimliliği ve emisyonlar üzerinde farklı etkilere sahiptir.

    MPI Motor Nedir?

    MPI motorlar, yakıtı emme manifoldunda birden fazla noktaya enjekte eden bir yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Bu, yakıtın silindirlere daha eşit bir şekilde dağılmasını ve daha verimli bir yanma sağlamasını sağlar. MPI motorlar tipik olarak CVVT motorlardan daha düşük maliyetlidir ancak daha az güçlü ve yakıt verimliliğine sahiptir.

    CVVT Motor Nedir?

    CVVT motorlar, emme ve egzoz valflerinin zamanlamasını sürekli olarak ayarlayan bir sisteme sahiptir. Bu, motora farklı devirlerde optimum performans sağlayan daha esnek bir çalışma aralığı sunar. CVVT motorlar genellikle MPI motorlardan daha güçlü ve yakıt verimliliğine sahiptir ancak daha pahalıdır.

    MPI ve CVVT Motor Arasındaki Farklar

    • Yakıt Enjeksiyonu: MPI motorlar yakıtı emme manifoldunda birden fazla noktaya enjekte ederken, CVVT motorlar yakıtı doğrudan silindirlere enjekte eder.
    • Valf Zamanlaması: CVVT motorlar, sürekli değişken valf zamanlama sistemine sahipken, MPI motorlar sabit valf zamanlamasına sahiptir.
    • Performans: CVVT motorlar, MPI motorlardan genellikle daha güçlüdür.
    • Yakıt Verimliliği: CVVT motorlar, MPI motorlardan genellikle daha yakıt verimlidir.
    • Maliyet: MPI motorlar, CVVT motorlardan genellikle daha düşük maliyetlidir.

    Sonuç

    MPI ve CVVT motorlar, farklı avantajlara ve dezavantajlara sahip iki farklı motor teknolojisidir. MPI motorlar daha düşük maliyetlidir ancak daha az güçlü ve yakıt verimliliğine sahiptir. CVVT motorlar daha güçlü ve yakıt verimliliğine sahiptir ancak daha pahalıdır. Uygun motor seçimi, bireysel ihtiyaçlara ve bütçeye bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mpi cok noktadan enjeksiyon anlamina gelmekte.Su zamana gore siradan bir motor.

    Cvvt ise degisken subap zamanlamasi demektir ki bir cok parametreye gore subaplarin acuk kalma zamanlamasini degistiren bir sistemdir.Hem yakit tuketimine hemde performansa olumlu katkisi vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    İnternet üzerinde yaptığım araştırmalarda cvvt hakkında bu tarz yazılar gördüm o.yüzden sormak istemiştim. Açıkçası bundan önceki aracim 1.4 mpı motor 75 hp bir aracti ve sıralı sistem lpg vardı şehir içinde hem yakıt olarak hemde performans olarak süperdi ancak uzun yolda hele birde yokuşta beni yoruyordu, biraz sert kullanmayı severim hal böyle olunca hem performans alamayıp hemde çok yakıyordu. Simdi yeni alacağım araçta yakıtı 2.plana atmaya karar verdim yani çok az yaksın gibi bir derdim yok ama basınca da gitsin biraz :) biraz uzun oldu kusura bakmayin umarım anlatabildim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuammA_ kullanıcısına yanıt
    O zaman CRDI bakacaksiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuammA_ kullanıcısına yanıt
    1.6 motor benzinli iyi olur, 1,4 ile aynı vergi ödersin daha az yakarsın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • danGerfuLL kullanıcısına yanıt
    Valla onu bende istiyorum da mali durumlar temiz dizele binmeye uygun değil benim aradığım paraya hep çürük çarık denk geliyor:) teşekkürler yine de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    B segmentte 1.6 tercih edebileceğim maksimum 35 olacak bir öneriniz var ise bakabilirim. Zaten su ara 1.6 opel astra benzinli de bakıyorum olmazsa ondan alacam. Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2 ZAMANLI DİZEL MOTOR OLURMU ?
    19 yıl önce açıldı
    3 silindir dizelin farkı ne???
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • MuammA_ kullanıcısına yanıt
    1.6 motor seçeneği ile arama yap ilan sitesinde çok araba var, güçlü motor çekiş iyi olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bastimi gitsin diyorsan 2.0 alti atmosferik benzinli araclar malesef sizi uzmeye devam eder:) lpg li olsun kucuk hacim olsun rampada beni uzmesin diyorsan çok noktali turbo beslemeli arac bakmalisin yakit onemli degil diyosan direkt enjenksiyonlu turbo beslemeli benzinli arac bakmlisin max tork en genis aralikta bu tip motorlar verir tabi bunlar benzinli araclar icin gecerli yok bunlarda ugrasamam dersen dizele yonelmen gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuammA_ kullanıcısına yanıt
    Bu hacimdeki motorlar helede atmosferikse dediginiz gibi bastinizmi gitmez.

    Ancak mpi olan versiyondan surulebilirluk olaeakta tuketim olarakta daha iyidir.

    Bu hacim icin performans turbo motorlardan alinabilir.

    Vag in 1.2 turbolari sizin isteginizi karsilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2,0 mış inanma
    1.6 motor civic çok seri hız kurallarını ihlal etmekden korkarak kullanıyorum, dik rampayıda iyi çıkıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • turbolu motor önermem, çokda yakar, turbo arızası ve masrafı ağır olur gereği yoktur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Performans deyince çok da sey yapamamak.lazım sadece rampada sollamaya çıkarken ecel teri dokmeyim yeter;) 2.0 bana çok gelir zaten belki imkansız bişey arıyorum ama illa ki vardır 1.4 yada 1.6 atmosferik motor olup da performansı iyi olan araç bunu en iyi kullanan tecrübe eden.arakadaslar bilir diyerek konu açtım. Önerileriniz güzel ancak aradığım cevabı hala bulamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni i20 ler mpi olarak geçiyor fakat d-cvvt motorda mevcut.
  • MuammA_ kullanıcısına yanıt
    1.4 yada 1.6 atmosferik motor olup da performansı çok farkediyor ikisi aynı şey değil bunu anlaman lazım, 1,4 e göre 1,6 az yakar ama daha güçlüdür, aynı vergi hemde daha ne kıyaslıyosun ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    Senin de anlamadığın nokta şu ben 1.4 yada 1.6 yi kıyas yapmıyorum ikisi de olur sadece alternatif araç soruyorum yoksa bende biliyorum 1.6 'nin daha güçlü olduğunu ancak imkanlar dahilinde çok da açılmadan alabileceğim araç arıyorum. Mesala bir örnek vereyim 2004 fabia arabanin aynı kasa aynı model hem 75 hem de 101 hp olan modelleri vardı ikisi de 1.4 motordu ama 101 hp olan 75 e göre çok daha seri ve atikdi. Şimdi bu örnekte olduğu gibi kullanan bir arkadaşın tavsiye edebileceği araç olabilir demi ? Adam kullanmıştır memnun kalmıştır hepsi bu... Niye bu kadar gerildin anlamadım açıkçası. İyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _Dexter_ kullanıcısına yanıt
    Yeni i20 bütçe olarak biraz aşıyor sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Ayrıca konuyu açarken bu iki motor arasında ki fark nedir diye sordum ve sizden başka kimse bu konuda fikir belirtmedi açıkçası bu iki motorun farkını kullanan bir arkadaştan dinlemek.isterdim ama konu 1.4 ve 1.6 da takilip kaldı. Yoksa az çok biz de biliyoruz. Ayrıca mevzu fiyat ve performans dengesini kurabilmek su an 60-70 k param olsa zaten burda bu konuyu tartışıyor olmazdim !!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Palio 1.6 sporting 120 hp. İstedigini bu verebilir. Colt 1.3 olanlarda 95 hp olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuammA_ kullanıcısına yanıt
    Butceniz meselesi sizin oncelikli ilgilendiren konu ise bu menzipden cikamazsiniz ancak tabirinizle bu araclar bastinizmi gitmez.

    Auto show da ara hizlanma ve tuketim degerlerini bulabilirsiniz yoksa kolay kolay kimse size o bundan bu kadar iyi diyemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.