Şimdi Ara

3 silindir dizelin farkı ne???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
38.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3 silindirli dizel araç almak doğru fikir mi acaba 4 silindirli araç ile rasında ki fark nedir? sanki motor ömrü daha kısa olurmuş gibi geliyor haksızmıyım



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    3 Silindir Dizel Motorların Farkı

    3 silindirli dizel motorlar, daha fazla yakıt verimliliği ve daha düşük emisyon sunmaları nedeniyle son yıllarda popüler hale geldi. 1,4 litrelik TDI (Turboşarjlı Doğrudan Enjeksiyon) motor gibi birçok modern araçta kullanılıyorlar.

    3 silindirli dizel motorların 4 silindirli muadillerine göre bazı temel farkları vardır:

    • Daha küçük boyut ve ağırlık: 3 silindirli motorlar, daha az silindir ve bileşene sahip oldukları için daha kompakt ve hafiftir.
    • Düşük titreşim: Denge şaftları veya ikili kütleli volanlar gibi özel tasarım özellikleri, 3 silindirli motorlardaki titreşimleri azaltır.
    • Yüksek tork: Dizel motorların doğasında olduğu gibi, 3 silindirli motorlar da düşük devirlerde yüksek tork üretirler. Bu, hızlı hızlanma ve yokuşlarda iyi çekiş sağlar.
    • Yakıt verimliliği: 3 silindirli dizel motorlar, daha küçük boyutları ve daha düşük sürtünmeleri nedeniyle genellikle 4 silindirli muadillerinden daha yakıt tasarrufludur.

    Skoda Fabia 1.4 TDI 3 Silindir Örneği

    Skoda Fabia 1.4 TDI 3 silindirli bir motora sahip popüler bir otomobildir. Bu motor, 90 beygir gücü ve 230 Nm tork üretirken ortalama yakıt tüketimi 100 km'de yaklaşık 4,1 litredir.

    3 Silindirli Dizel Motor Ömrü

    Diğer tüm motor türleri gibi, 3 silindirli dizel motorların da ömrü bakım ve sürüş alışkanlıklarına bağlıdır. Düzenli bakım ve sorumlu sürüş ile 3 silindirli bir dizel motor 200.000 km veya daha fazla dayanabilir.

    Sonuç

    3 silindirli dizel motorlar, yakıt verimliliği, düşük emisyonlar ve yüksek tork özellikleriyle öne çıkan ekonomik ve pratik bir seçenek sunar. Daha küçük boyutları ve ağırlıkları, onları daha kompakt araçlar için ideal hale getirirken, düşük titreşimleri ve yüksek yakıt verimlilikleri, günlük sürüş için konfor ve verimlilik sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 3 silindirli motorlar genelde orjinali 4 silindirli olan motorların 1 silindirinin iptal edilerek hacminin düşürülmesi ile üretilen motorlar. Daha dengesiz ve sesli çalışırlar. Motor ömrü devir ile alakalı. Eğer hacmine göre çok fazla güç üretmiyorlarsa motor ömrü çok da değişmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    3 silindirli motorlar genelde orjinali 4 silindirli olan motorların 1 silindirinin iptal edilerek hacminin düşürülmesi ile üretilen motorlar. Daha dengesiz ve sesli çalışırlar. Motor ömrü devir ile alakalı. Eğer hacmine göre çok fazla güç üretmiyorlarsa motor ömrü çok da değişmez.
    bi tane accente bindim 3 silindir dizel sanki dozer kullanıyorum acayip fazla ses yapıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghost&Roach

    bi tane accente bindim 3 silindir dizel sanki dozer kullanıyorum acayip fazla ses yapıyorlar

    Alıntıları Göster
    dizel coltlarda 3 silindirli; ama mersedes cdi motoru ve herhangibir sorunları da yok.

    bence tamamen teknik bir konu.

    4 silindir 3 silindirden iyidir denemez.

    hem 3 silindirli olmasına rağmen 1.5 motordu.

    yani silindirler 4 silindirli motorun silindirlerinden daha büyüktü.

    1,5 95 hp 210 nm torku vardı.

    9.9 saniye 0-100 hızlanması vardı.

    gayet güzel bir motordu yani.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    dizel coltlarda 3 silindirli; ama mersedes cdi motoru ve herhangibir sorunları da yok.

    bence tamamen teknik bir konu.

    4 silindir 3 silindirden iyidir denemez.

    hem 3 silindirli olmasına rağmen 1.5 motordu.

    yani silindirler 4 silindirli motorun silindirlerinden daha büyüktü.

    1,5 95 hp 210 nm torku vardı.

    9.9 saniye 0-100 hızlanması vardı.

    gayet güzel bir motordu yani.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    3 silindirli araçlarda sorun oluyormus doğru mudur? cordoba dşünüyorduk sorun olur diye vazgeçmiştik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    3 silindirli araçlarda sorun oluyormus doğru mudur? cordoba dşünüyorduk sorun olur diye vazgeçmiştik.

    Alıntıları Göster
    hımm açıkçası bende seat ibiza dizel alabilirm diye düşünüyordum ama çok sesli çalışıyorsa tercihim yine fabia tdi olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    hımm açıkçası bende seat ibiza dizel alabilirm diye düşünüyordum ama çok sesli çalışıyorsa tercihim yine fabia tdi olacak

    Alıntıları Göster
    seatlar kamyonet gibi ses çıkarıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pres sure -- 17 Eylül 2010; 17:37:24 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    3 silindirli araçlarda sorun oluyormus doğru mudur? cordoba dşünüyorduk sorun olur diye vazgeçmiştik.

    Alıntıları Göster
    140.000 km seat cordaba dizel kullandım. en ufak bir problem yaşatmadı. Tek rahatsızlığı biraz fazla gürültü ve titreşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    hımm açıkçası bende seat ibiza dizel alabilirm diye düşünüyordum ama çok sesli çalışıyorsa tercihim yine fabia tdi olacak


    fabianın da aynı gibi fark yok bence.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinen

    140.000 km seat cordaba dizel kullandım. en ufak bir problem yaşatmadı. Tek rahatsızlığı biraz fazla gürültü ve titreşim.


    3 silindirli olması bizi caydırmıstı diğer özellikleri baya iyi ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    hımm açıkçası bende seat ibiza dizel alabilirm diye düşünüyordum ama çok sesli çalışıyorsa tercihim yine fabia tdi olacak


    fabianın da aynı gibi fark yok bence.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinen

    140.000 km seat cordaba dizel kullandım. en ufak bir problem yaşatmadı. Tek rahatsızlığı biraz fazla gürültü ve titreşim.


    3 silindirli olması bizi caydırmıstı diğer özellikleri baya iyi ama.

    Alıntıları Göster
    3 silindirli traktör motorları bile binlerce saat sorunsuz çalışıyor. Hem de en fazla yükü genelde çift sürerken çekiyor...
    Arabalarda da 3 silindirli motor, sınırlarında kullanıldığı sürece sorunsuz olacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    hımm açıkçası bende seat ibiza dizel alabilirm diye düşünüyordum ama çok sesli çalışıyorsa tercihim yine fabia tdi olacak

    malesef ikiside aynı motoru kullanıyor siz iyisimi multijet bakın fiat punto yada opel corsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    hımm açıkçası bende seat ibiza dizel alabilirm diye düşünüyordum ama çok sesli çalışıyorsa tercihim yine fabia tdi olacak

    malesef ikiside aynı motoru kullanıyor siz iyisimi multijet bakın fiat punto yada opel corsa

    Alıntıları Göster
    3 silindir araba sarsıntılı gürültülü çalışacaktır

    ve aynı güçteki arabadan performans olarak daha geride kalacaktır

    bence 3 silinder aabalardan uzakdur nedeni ise çok sarsıntılı ve sesli çalışması




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4JustIce

    3 silindir araba sarsıntılı gürültülü çalışacaktır

    ve aynı güçteki arabadan performans olarak daha geride kalacaktır

    bence 3 silinder aabalardan uzakdur nedeni ise çok sarsıntılı ve sesli çalışması

    Alıntıları Göster
    benim biraderde vwar cordoba tdi signo evet gürültülü bir motoru var ama gidişi çok güzel 3 senedir kullanıyor 90 binde ve bakım harici hiç sorun çıkarmadı gaza tepkimesi çok güzel motorun yakıtı da az ist.ş.içi 0,20 krş bence çok güzel motorlar (ses hariç)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahmeterrr23

    benim biraderde vwar cordoba tdi signo evet gürültülü bir motoru var ama gidişi çok güzel 3 senedir kullanıyor 90 binde ve bakım harici hiç sorun çıkarmadı gaza tepkimesi çok güzel motorun yakıtı da az ist.ş.içi 0,20 krş bence çok güzel motorlar (ses hariç)

    Alıntıları Göster
    Demek ki ben 140.000 km.dir başka arabaya başka motorlu bir arabaya biniyormuşum demek ki

    1.4 TDI Seat-VW ortak motoru 1.9 TDI motorun bir silindirinin eksiltilmiş halidir.

    1.4 TDI PD 6V 70-75-80hp versiyonları olan 195nm torka sahip bir motordur.

    Hiçbir eski nesil (Common-Rail olmayan) dizel arabadan daha sesli ve gürültülü çalışmaz.

    Şehir içinde 5.5 şehir dışında 4 litre yakıp Common Rail olmayan yıllardır neredeyse 1.000.000 km yol yapmış tık dememiş olan milyon tane TDI motor var piyasada. Millet sağdan soldan okuyor, çeşitli forumlarda geziyor yok traktör gibiymiş yok sarsıntılı çalışırmış okuyup okuyup işkembeden yazıyorlar burda.

    Bu motorun gürültülü çalıştığını iddaa edenler heralde BMW 3.20D'den inip Seat Cordoba'ya biniyorlar heralde.

    Bahsettiğimiz 2006 modeli 20bin liraya alınan B sınıfı bir dizel araba. D sınıfı bir Premium değil

    Madem mükkemmel araç arıyorsunuz, buyrun dizel olup da gıkı çıkmayan Mercedes'ler BMW'ler piyasada gırla.

    Bu motorun gürültüsü sadece rölantidedir o da aracın dışından duyulur, kabinde herhangi bir motor sesi yoktur.

    3000 devirden sonra araçta bir motor olduğunu anlayabilirsiniz, eğer kulak kabartıp seyehat halinde motor sesi dinleme gibi bir fanteziniz yoksa.

    Bırakın artık şu 3 silindirli dizeller bozulur, gürültülüdür, eg dir kakadır demeyi, kullanın öyle konuşun.

    Bunu yazanın da 140.000 km.dir motorunda en ufak bir problem olmayan 1.4 TDI motor kullanıcısı olduğunu da belirteyim.

    Umarım 1.4 tdi İbiza Polo Cordoba, 1.5 cdi Colt gibi 3 silindirli turbo dizel arabaları düşünenlere yardımcı olmuşumdur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Demek ki ben 140.000 km.dir başka arabaya başka motorlu bir arabaya biniyormuşum demek ki

    1.4 TDI Seat-VW ortak motoru 1.9 TDI motorun bir silindirinin eksiltilmiş halidir.

    1.4 TDI PD 6V 70-75-80hp versiyonları olan 195nm torka sahip bir motordur.

    Hiçbir eski nesil (Common-Rail olmayan) dizel arabadan daha sesli ve gürültülü çalışmaz.

    Şehir içinde 5.5 şehir dışında 4 litre yakıp Common Rail olmayan yıllardır neredeyse 1.000.000 km yol yapmış tık dememiş olan milyon tane TDI motor var piyasada. Millet sağdan soldan okuyor, çeşitli forumlarda geziyor yok traktör gibiymiş yok sarsıntılı çalışırmış okuyup okuyup işkembeden yazıyorlar burda.

    Bu motorun gürültülü çalıştığını iddaa edenler heralde BMW 3.20D'den inip Seat Cordoba'ya biniyorlar heralde.

    Bahsettiğimiz 2006 modeli 20bin liraya alınan B sınıfı bir dizel araba. D sınıfı bir Premium değil

    Madem mükkemmel araç arıyorsunuz, buyrun dizel olup da gıkı çıkmayan Mercedes'ler BMW'ler piyasada gırla.

    Bu motorun gürültüsü sadece rölantidedir o da aracın dışından duyulur, kabinde herhangi bir motor sesi yoktur.

    3000 devirden sonra araçta bir motor olduğunu anlayabilirsiniz, eğer kulak kabartıp seyehat halinde motor sesi dinleme gibi bir fanteziniz yoksa.

    Bırakın artık şu 3 silindirli dizeller bozulur, gürültülüdür, eg dir kakadır demeyi, kullanın öyle konuşun.

    Bunu yazanın da 140.000 km.dir motorunda en ufak bir problem olmayan 1.4 TDI motor kullanıcısı olduğunu da belirteyim.

    Umarım 1.4 tdi İbiza Polo Cordoba, 1.5 cdi Colt gibi 3 silindirli turbo dizel arabaları düşünenlere yardımcı olmuşumdur.

    Alıntıları Göster
    @pckopat_6

    1.5 colt dizele bindin mi bilmiyorum ama motor sanki kucağımda gibi çalışıyor(2008) . yaklaşık 3 katı kilometredeki 2007 palioda 1.3 multijet palioda böyle bir sorun yoktu. colt paliodan çok çok daha güzel fakat ses çok çok fazla. 1.4 tdi poloya da bindim ses paliodan daha güzeldi, toktu .

    İyi günler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LiveForSpeed -- 17 Eylül 2010; 21:02:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Demek ki ben 140.000 km.dir başka arabaya başka motorlu bir arabaya biniyormuşum demek ki

    1.4 TDI Seat-VW ortak motoru 1.9 TDI motorun bir silindirinin eksiltilmiş halidir.

    1.4 TDI PD 6V 70-75-80hp versiyonları olan 195nm torka sahip bir motordur.

    Hiçbir eski nesil (Common-Rail olmayan) dizel arabadan daha sesli ve gürültülü çalışmaz.

    Şehir içinde 5.5 şehir dışında 4 litre yakıp Common Rail olmayan yıllardır neredeyse 1.000.000 km yol yapmış tık dememiş olan milyon tane TDI motor var piyasada. Millet sağdan soldan okuyor, çeşitli forumlarda geziyor yok traktör gibiymiş yok sarsıntılı çalışırmış okuyup okuyup işkembeden yazıyorlar burda.

    Bu motorun gürültülü çalıştığını iddaa edenler heralde BMW 3.20D'den inip Seat Cordoba'ya biniyorlar heralde.

    Bahsettiğimiz 2006 modeli 20bin liraya alınan B sınıfı bir dizel araba. D sınıfı bir Premium değil

    Madem mükkemmel araç arıyorsunuz, buyrun dizel olup da gıkı çıkmayan Mercedes'ler BMW'ler piyasada gırla.

    Bu motorun gürültüsü sadece rölantidedir o da aracın dışından duyulur, kabinde herhangi bir motor sesi yoktur.

    3000 devirden sonra araçta bir motor olduğunu anlayabilirsiniz, eğer kulak kabartıp seyehat halinde motor sesi dinleme gibi bir fanteziniz yoksa.

    Bırakın artık şu 3 silindirli dizeller bozulur, gürültülüdür, eg dir kakadır demeyi, kullanın öyle konuşun.

    Bunu yazanın da 140.000 km.dir motorunda en ufak bir problem olmayan 1.4 TDI motor kullanıcısı olduğunu da belirteyim.

    Umarım 1.4 tdi İbiza Polo Cordoba, 1.5 cdi Colt gibi 3 silindirli turbo dizel arabaları düşünenlere yardımcı olmuşumdur.

    Alıntıları Göster
    3 silindirli getz dizel 1 hafta kiralık araç gelmişti bize aracımız kaza yapınca motor gerçekten çok kötüydü gürültülüydü sarsıntılı çalışıyordu performans namına birşey yoktu ve tüketimi yüksekti. 3 silindirli motorlar özellikle hyundai nin ki çok verimsiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_333

    Demek ki ben 140.000 km.dir başka arabaya başka motorlu bir arabaya biniyormuşum demek ki

    1.4 TDI Seat-VW ortak motoru 1.9 TDI motorun bir silindirinin eksiltilmiş halidir.

    1.4 TDI PD 6V 70-75-80hp versiyonları olan 195nm torka sahip bir motordur.

    Hiçbir eski nesil (Common-Rail olmayan) dizel arabadan daha sesli ve gürültülü çalışmaz.

    Şehir içinde 5.5 şehir dışında 4 litre yakıp Common Rail olmayan yıllardır neredeyse 1.000.000 km yol yapmış tık dememiş olan milyon tane TDI motor var piyasada. Millet sağdan soldan okuyor, çeşitli forumlarda geziyor yok traktör gibiymiş yok sarsıntılı çalışırmış okuyup okuyup işkembeden yazıyorlar burda.

    Bu motorun gürültülü çalıştığını iddaa edenler heralde BMW 3.20D'den inip Seat Cordoba'ya biniyorlar heralde.

    Bahsettiğimiz 2006 modeli 20bin liraya alınan B sınıfı bir dizel araba. D sınıfı bir Premium değil

    Madem mükkemmel araç arıyorsunuz, buyrun dizel olup da gıkı çıkmayan Mercedes'ler BMW'ler piyasada gırla.

    Bu motorun gürültüsü sadece rölantidedir o da aracın dışından duyulur, kabinde herhangi bir motor sesi yoktur.

    3000 devirden sonra araçta bir motor olduğunu anlayabilirsiniz, eğer kulak kabartıp seyehat halinde motor sesi dinleme gibi bir fanteziniz yoksa.

    Bırakın artık şu 3 silindirli dizeller bozulur, gürültülüdür, eg dir kakadır demeyi, kullanın öyle konuşun.

    Bunu yazanın da 140.000 km.dir motorunda en ufak bir problem olmayan 1.4 TDI motor kullanıcısı olduğunu da belirteyim.

    Umarım 1.4 tdi İbiza Polo Cordoba, 1.5 cdi Colt gibi 3 silindirli turbo dizel arabaları düşünenlere yardımcı olmuşumdur.

    Alıntıları Göster
    yorumlar için çok sağolun hocam. babamız vaz geçmişti o 3 silindir araçlar sorunluymuş lafını duyunca şimdi umarım geriye döndürebiliriz zor grünüyor ama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    yorumlar için çok sağolun hocam. babamız vaz geçmişti o 3 silindir araçlar sorunluymuş lafını duyunca şimdi umarım geriye döndürebiliriz zor grünüyor ama

    Alıntıları Göster
    şimdi babamızı ikna etmemiz lazım ama hadi aldık diyelim bozulursa da olacakları düşünmek bile istemiyorum.. iknayı ben de yapamam artık burdakileri okutsam belki bi nebze düzelir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucadris24

    seatlar kamyonet gibi ses çıkarıyor


    Bunun sebebi "Pompa -Meme" enjeksiyon sisteminin kullanılması.

    Common Rail olmadığından kaynaklanıyor
  • 3 silindirli motorları bilindiği gibi ağırlıklı olarak vw. bünyesinde üretilir.Tdi motorlar crdi motorlara göre biraz daha gürültülü çalışır bu bir gerçek yanlız çok daha az yakıt harcadığını da unutmamak gerekir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.