Şimdi Ara

Motor Karteri Çatladı, Tüm Yağ Boşaldı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
13.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Guvenlik icin cok riskli olsa da varsa yoksa çelik muhafaza, kule gergisi gibi sasenin burulmasini azaltıyor ve evladiyelik koruma sağlıyor.



    4-5 saat sürmediyseniz surekli araci şansınız varmis.



    Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 3 Eylül 2017; 20:21:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC

    Guvenlik icin cok riskli olsa da varsa yoksa çelik muhafaza, kule vergisi gibi sadenin burulmasini azaltıyor ve evladiyelik koruma sağlıyor.



    4-5 saat sürmediyseniz surekli araci şansınız varmis.



    Geçmiş olsun.

    Yaklaşık 15 dakikada filan oldu her şey. Çelik muhafazalar çok külfetli değiller, ben de almak istiyorum. Güvenlik açısından ne gibi riski var acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesutyuksel kullanıcısına yanıt
    Ciddi Bir kaza da motor araçtan ayrılmıyor, Darbe sönümlemeleri bozuyor. Benim Jetta'yı eşim genelde şehiriçi kullandığı için pek umursamıyorum açıkçası, gerisi de kader kısmet diyorum.

    Sasenin burulmasını bir nebze azalttığı için yol tutusunda da biraz fark ettiğini düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 3 Eylül 2017; 20:22:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 tane basit somunla bağlanan ince saç parça gerçekten şaşi burulmasını engelliyor mu? Bilmediğimden soruyorum. Ancak aman aman bir fark olacağını tahmin etmiyorum. Kule gergisi örneği vermişsiniz ama kalınlıkları ve mukavementleri arasında ciddi fark var ayrıca takıldıkları yerler farklı. Pek mantıklı gelmedi söylediğiniz. Varsa teknik bilgilerle daha detaylı aydınlatabilir misiniz?
  • ~Furkan61~ ~ kullanıcısına yanıt
    Sase Burulmasını engelliyor yazmadım, Sase burulmasını nispeten azaltıyor yazdım.



    genelde 4 tane civata ile tutturulmuyor 12 14civata ile önden arkadan bir çok yerden tutturuluyor,

    3 -4 mm dediğimiz saç parça oldukça mukavim. 20kg kadar gelebiliyor modelden modele.

    Jetta'da oldukça ağırdı.

    Aracın yere en yakın noktasına 20KG takmak (motorun 50kg civarı oldugunu dusunursek) ağırlık merkezini biraz aşağı çeker herhalde.



    Tam olarak iki salıncağın ortasına takıldığı için virajlarda olan burulmada nispeten azalma olduğunu düşünüyorum. Bununla beraber ağırlık merkezi de göz önüne alındığında bir tık kadar artış verir diye düşünüyorum.



    Kendi görüşüm bu oturup hesap kitap yapmadım, iddia da da bulunmuyorum. Ancak o kadar basit bir parça değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 3 Eylül 2017; 21:15:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi aracım 2010 model opel insignia fabrika çıkışı saç karterle geldi 4 veya 6 somun vardı tam emin değilim. Sanayi de gördüğüm bir çok araçta da bu şekilde. 12-14 civataya ben pek gelmedim. Yoktur demiyorum illaki vardır ama piyasadaki çoğu araçta bu şekilde değil. Olsa bile çok önemi olacağını düşünmüyorum.
    Dediğiniz gibi saç parça mukavim ancak boyuna kuvvetlere mukavim. Görevi boyuna gelen darbeleri absorbe etmek. Boyuna derken araç altından yukarıya doğru olan kuvvetlerden bahsediyorum. Enine kuvvetlerde aynı mukavimliği göstereceğini zannetmiyorum. Günümüz araçları ortalama 1300-1400 kilo. Dediğiniz gibi motor 50 kg olabilir ancak ağırlığın büyük bir kısmı yüksek noktalarda kaldığı için 20 kg parçanın ağırlık merkezini aşağı ne kadar çekebileceği meçhul. Bu tip ufak ağırlık merkezi aşağı çekmelerinden ziyade ağırlık atmanın yol tutuş ve rijitliğe daha çok etkisi olacağını düşünüyorum. Bence karter korumanın olup olmamasının şase burulmasına etkisini ve yol tutuş konusunda etkisini hissetmek çok çok zor. Normal bir araçtan pek farkı olacağını düşünmüyorum. Dediğinizi anlıyorum ve teorikte artırması lazım ancak bunu kimsenin hissedeceğini düşünmüyorum ve pratikte bir etkisi olacağını düşünmüyorum. Benim de görüşüm bu şekilde. Görüşünüzü paylaştığınız için teşekkürler.




  • ~Furkan61~ ~ kullanıcısına yanıt
    Motor Karteri Çatladı, Tüm Yağ Boşaldı



    Rica ederim.

    Evet ben zaten bir tık dedim, ancak uçlarda noktalarda farkı olabilir. Dediğim gibi bir iddiam yok.

    Bununla birlikte fabrika çıkışı gelen Metal Korumalar Ncap Testleri ve efficiency bakımından yine düşmeye uygun tasarlandığı için ufak veya hareketli(esneyebilen) parçalar üzerine oturtulmuş olabilir, pek iyi bir referans noktası olmayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 3 Eylül 2017; 22:3:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Böyle tatsız şeylerle uğraşmaktansa metal muhafaza daha iyi olur diye düşünüyorum. Araç dinamiklerini dediğiniz kadar etkiler mi? Onu da varsa bilimsel bir yazı bakmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.