Evet arkadaşlar 2 gün evvel kötü yollardan geçerken aracın altına taş geldi, daha sonra oturduk yedik içtik, yaklaşık 4 saat sonra geri döndük. Geri dönüşte bir problem yoktu, taşa vurma filan da olmadı. Tesadüfen araçtan inince baktık ki yağ akıtıyor. Ben de bunu görünce aracı daha merkezi bir yere çekeyim diye atladım ki en hatalı davranışım bu oldu sanırım. Bu arada yağ ışığı da yanmıyordu. Neyse dik bir yokuşta motor freni yapayım diye 2'den 1'e atınca stop etti araç. Ben de çektim yol yardımla ustama götürdüm. Karterin çatladığını gördük, motor da dönüyordu bu arada. Ustaya bıraktım çıktım gece. Dün kaynatıldı karter, yağı ve yağ filtresi koyuldu. Motorda ekstra bir ses performans düşüşü filan yok. O kadar yağ eksilmesine rağmen nasıl yatak sarmadı hayret ettim. Ve bu yağ arıza lambaları ne zaman yanıyor onu da merak ediyorum.
Yağ ikaz ışığı sürekli göz kırpan araçla 1500 km yol yaptıktan sonra yatak sardı
Yağsız kalmamış ama yağlama yapmamış
quote:
Orijinalden alıntı: BekiRoRo
Yağ ikaz ışığı sürekli göz kırpan araçla 1500 km yol yaptıktan sonra yatak sardı
Yağsız kalmamış ama yağlama yapmamış
Ben yine ucuz atlattım sanırım.
Hocam merkezi yere atmaya çalıştığınız arabayı niye motor freni ile yığdınız, motora yüklendiniz.
Geçmiş olsun.
goodorevil
kullanıcısına yanıt
Ben de onu anlamadım. Motor freni derken yığmadım, fren yapıp vites düşürdüm balata yakmamak için. Biraz daha gitsem yatak sarardı belki de, orda stop etti
Dayanıklı motormuş demekkibu kadar zorluğa rağmen sağ çıkmayı başarmış.arac neydi
Dayanıklı motormuş demekkibu kadar zorluğa rağmen sağ çıkmayı başarmış.arac neydi
Polo 1.2 tdi bluemotion araç. Erken durdum galiba; ama yağ çubuğu sıfırdaydı.
motor yağları temas ettiği yüzeyde hemen bir film oluşturuyor. fayans zemine tenekedeki motor yağını bidona aktarırken motor yağı sıçratmıştım. zemini temizlemek bayağı zordu bezle.
karterdeki yağ boşalsa bile motorun içindeki parçaların yüzeyinde hala bir film oluştuğu için bu sırada motoru önemli şekilde korumuş olacağına inanıyorum.
marka model ?
quote:
Orijinalden alıntı: Meticulous
motor yağları temas ettiği yüzeyde hemen bir film oluşturuyor. fayans zemine tenekedeki motor yağını bidona aktarırken motor yağı sıçratmıştım. zemini temizlemek bayağı zordu bezle.
karterdeki yağ boşalsa bile motorun içindeki parçaların yüzeyinde hala bir film oluştuğu için bu sırada motoru önemli şekilde korumuş olacağına inanıyorum.
Bende öyle tahmin ediyorum. Sabah liftte arabayı gördüğümde hala yağ damlıyordu. Olayın üzerinden 12 saatten fazla geçmişti bu arada.
motorda yağ bitseydi ,yağ lambası mutlaka yanardı yağ pompası yağ çektığı sürede yağ lambası yanmaz ,yağ çubuğunda yağ görünmemesi ,yağın minimumun altına indiğini gösterir ,bundan sonrası motora zara verir , yatak sarmamasının nedeni ise motorda az da olsa yağ kalması ve pompanın bunu sisteme basması , sanırım piston segmanlarında aşınma olmuştur
Hiç bir motor susuz çalışamaz dayanıklılık ile alakası yok. Bizim gezegende olmayan bir elementten falan yapılmışsa olabilir. Taş çarpması ile karter silinmez eğer deliniyorsa at o arabayı. Kesin bir yere vurmuşsun. Aracı uzun süre yani yağı tamamen Kartepe boşalan kadar bekleyip tamamen aracın yağı yere boşalınca Mars yapsaydın 5 dakikalık sürede motoru kitleyebilirdin.
quote:
Orijinalden alıntı: pixelbs
motorda yağ bitseydi ,yağ lambası mutlaka yanardı yağ pompası yağ çektığı sürede yağ lambası yanmaz ,yağ çubuğunda yağ görünmemesi ,yağın minimumun altına indiğini gösterir ,bundan sonrası motora zara verir , yatak sarmamasının nedeni ise motorda az da olsa yağ kalması ve pompanın bunu sisteme basması , sanırım piston segmanlarında aşınma olmuştur
Yaklaşık 1.5 km önceden başlamış yağ akıtmaya. Durduğumuzda öyle damla damla filan da akmıyordu, foşur foşurdu. Yağ ışığının yağ kritik seviyenin altına inince yanması gerekmez mi? Ani boşalmalarda yanmayabilir diyorlar. Pompa yağ pompalayamaz hale gelince nasıl yanmıyor o da ilginc.
mesutyuksel
kullanıcısına yanıt
neyse artık , geçmiş olsun , ucuz kurtulmuşsunuz ,komple motor da yaptırabilirdiniz
Çoğu Vw alüminyum kartele sahip, bu nedenle kabak gibi yarılır.
Motor çalışırken kartele yag süzülüyor mu yoksa filtreden pompa tarafından anında vakuma mi geciyor bunu sordurmak lazim.
Siz kontağı kapatırsınız sentetik yag 2 3 dakika da kartele iner. Ama çalışan makinada kartelde cok yag bulunmaz.
Altta muhafaza yokmu o tas nasil denk gelmis oraya ? Ayrica tasla olmaz o kadar daha once bisey olmustur buyuk ihtimal , birde hemen yatak sarmaz bi motor baya bi sure kullanmak lazim bu sekilde
Sanırım muhafaza yok,patronun 2013 passat variant ında da yoktu karter muhafaza.Servise sorunca isterseniz getirtelim ama plastik muhafaza var demişlerdi.Plastik muhafaza neyi koruyacaksa artık
Muhafazalar hava dolgulu plastik, sac yok altta, karter de alüminyum. Taş geldi derken yolun ortasında taş vardı biraz dokundu; ancak bu olay olduktan 4-5 saat sonra yağ akıtmaya başladı.
quote:
Orijinalden alıntı: Mendieta58
Sanırım muhafaza yok,patronun 2013 passat variant ında da yoktu karter muhafaza.Servise sorunca isterseniz getirtelim ama plastik muhafaza var demişlerdi.Plastik muhafaza neyi koruyacaksa artık
Plastik koruyucunun amacı sanırım aniden su birikintisine falan dalınca motoru şoktan korumak.