Şimdi Ara

*** MOTOR MODİFİYE *** (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
274
Cevap
1
Favori
148.495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu headers olayını ben anlamadım ama neyse önemli değil.öğrenmek istediğim bende geçen bi egzoz taktım arabaya hoş bi sesi var bnm headers hep pas içinde çürümüş gibi değişsem onu acaba motorda sesde bi değişme artık yada performansda bi değişme olurmu yoksa fuzuli masraf mı olur?
  • Piç motorlar, eski tip motor ama platin meksefe yok. Elektronik ateşleme var.

    Yani kırma gibi bişey.

    Ne tempra motoru ne de eski motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    Piç motorlar, eski tip motor ama platin meksefe yok. Elektronik ateşleme var.

    Yani kırma gibi bişey.

    Ne tempra motoru ne de eski motor.

    Cut-off var değil mi Batuhan abi? Ateşlemesi Doğan gibi değil. Bir de bloktan eksantrikli olan motorlara uyar mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZROQ


    quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1

    ZROQ hosgeldin kardesim aramiza. Erhanın da dedigi gibi istanbula yeni sube actigimiz icin 1,5 hafta kadar daha aranizda olamayabilirim. Sonra zaten buralrdayım. Firsat buldukca da bakiyorum.

    Kardesim; 230 lira ise elektronik headers durma taktir. Eger ustaysa takacak arkadas 10 hp kafadan elde demektir. Üst kapagi taslattir, Karburatorun memelerini ayarlattir yaklasik 10 12 hp de boyle elde edersin bununda seni tatmin edeceqine inaniyorum. Ben bu işin icinde oldugum icin arkadaslar da onermis saqolsun varolsunlar. Kazasiz cezasiz surusler dilerim hayirli olsun aracin. Haa bu arada benım aracim da 89 yeni kasa 1.6 Sahin. Ben burada 106 Saxo falan tokatliyorum gof falan hava civa kalir
    SayqilaR..


    Menun oldum aslında senle uzuzn uzun sohbet etmek isterim .

    antalyada biri satıyor headers'ı burda herhangi bir ustaya taktırıcam ne olur bilemıyorum dikkat etmem gerken bir durumu varmı bu boruların 51 lik vs vs gibi bişileri varmıs


    birde kapak taşlatma nasıl oluyor içeriği nedir yane anlamadım ve kımler yapar bunu ? maliyeti ?

    bu gök gürültüsü gibi böğüren bir arac bastımıda seri giden bir arac olmasına yeterlimi tüm bunlar ?

    ben hızı sevmemde gösterişe bayılırım dış kısmıyla ilgilenıcem fakat motor suan öncelık cunkı farkı yaratan senın yaptıgındır gerektiğinde tokatı basmaktır bu nednele ufaktan devam edeyim dıuyorum biraz bana açarmısısn bu açık hava filtresi olayını mesela yukarda resimler koydum omotorlarda borular var karman çorman neyin nesi nası oluyor bu olay ?


    Erhan abim su an 110 hp civarinda motor gucu ama headers yok headersle 125 i buluyor filtreyle desteklersek 140 hp rahat alıyoruz. HaSan bizzat denedi

    Headers 2 çeşittir piyasada. 51mm duz boru 61 mm duz boru. Motorun daha rahat yanık gazlari disari atmasi icin bu cap onemlidir. Ne kadar genis olursa performansı etkıler artıs olur.

    Motor modifiyesiyle ugrasanlar kapak taslamayı bilir. Motor yenilemeciler veya tornacilar yapar. Yanma odasi daralacagi icin patlama daha da artar; patlamanın artmasi cekisi arttirir buda haliyle guc demektir. 200 tl gibi bir maliyeti var.

    Bu yazdiklarim simdilik istediklerine hayli hayli yetecektir. Koydugun resimler acilmamis o yuzden goremedim.

    Su an benım aracimda kilitli diferansiyel, kapak taslama, Weber karburator, 4 ileri kısa sanziman, kısa saft mevcut. lpg de 170 i 15 jantla cok rahat deviriyorum benzinde sen dusun artik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZROQ


    quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1

    ZROQ hosgeldin kardesim aramiza. Erhanın da dedigi gibi istanbula yeni sube actigimiz icin 1,5 hafta kadar daha aranizda olamayabilirim. Sonra zaten buralrdayım. Firsat buldukca da bakiyorum.

    Kardesim; 230 lira ise elektronik headers durma taktir. Eger ustaysa takacak arkadas 10 hp kafadan elde demektir. Üst kapagi taslattir, Karburatorun memelerini ayarlattir yaklasik 10 12 hp de boyle elde edersin bununda seni tatmin edeceqine inaniyorum. Ben bu işin icinde oldugum icin arkadaslar da onermis saqolsun varolsunlar. Kazasiz cezasiz surusler dilerim hayirli olsun aracin. Haa bu arada benım aracim da 89 yeni kasa 1.6 Sahin. Ben burada 106 Saxo falan tokatliyorum gof falan hava civa kalir
    SayqilaR..


    Menun oldum aslında senle uzuzn uzun sohbet etmek isterim .

    antalyada biri satıyor headers'ı burda herhangi bir ustaya taktırıcam ne olur bilemıyorum dikkat etmem gerken bir durumu varmı bu boruların 51 lik vs vs gibi bişileri varmıs


    birde kapak taşlatma nasıl oluyor içeriği nedir yane anlamadım ve kımler yapar bunu ? maliyeti ?

    bu gök gürültüsü gibi böğüren bir arac bastımıda seri giden bir arac olmasına yeterlimi tüm bunlar ?

    ben hızı sevmemde gösterişe bayılırım dış kısmıyla ilgilenıcem fakat motor suan öncelık cunkı farkı yaratan senın yaptıgındır gerektiğinde tokatı basmaktır bu nednele ufaktan devam edeyim dıuyorum biraz bana açarmısısn bu açık hava filtresi olayını mesela yukarda resimler koydum omotorlarda borular var karman çorman neyin nesi nası oluyor bu olay ?


    Erhan abim su an 110 hp civarinda motor gucu ama headers yok headersle 125 i buluyor filtreyle desteklersek 140 hp rahat alıyoruz. HaSan bizzat denedi

    Headers 2 çeşittir piyasada. 51mm duz boru 61 mm duz boru. Motorun daha rahat yanık gazlari disari atmasi icin bu cap onemlidir. Ne kadar genis olursa performansı etkıler artıs olur.

    Motor modifiyesiyle ugrasanlar kapak taslamayı bilir. Motor yenilemeciler veya tornacilar yapar. Yanma odasi daralacagi icin patlama daha da artar; patlamanın artmasi cekisi arttirir buda haliyle guc demektir. 200 tl gibi bir maliyeti var.

    Bu yazdiklarim simdilik istediklerine hayli hayli yetecektir. Koydugun resimler acilmamis o yuzden goremedim.

    Su an benım aracimda kilitli diferansiyel, kapak taslama, Weber karburator, 4 ileri kısa sanziman, kısa saft mevcut. lpg de 170 i 15 jantla cok rahat deviriyorum benzinde sen dusun artik

    oFF




  • @zroQ :şimdi aynen hislerime tercüman oldun..herşeyi anladım ama geçen sanayide biraz sordum soruşturdum kapak taşlama için suubablarlada oynamak gerekir dediler onada tmm dedik ama yakıt konusu beni endişelendiriyor..

    birde aklıma şöyle bir fikir geliyor lpg de açık hava filtresi olmuyor peki benzinde açık hava,lpg de orjnal hava filtresi işlev görecek şekilde bir düzenek hazırlasak oda çokmu tefarruadlı olur :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _tolqa_

    birde aklıma şöyle bir fikir geliyor lpg de açık hava filtresi olmuyor peki benzinde açık hava,lpg de orjnal hava filtresi işlev görecek şekilde bir düzenek hazırlasak oda çokmu tefarruadlı olur :)

    Formula 1 'de yok o teknoloji
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r.pires07


    quote:

    Orijinalden alıntı: _tolqa_

    birde aklıma şöyle bir fikir geliyor lpg de açık hava filtresi olmuyor peki benzinde açık hava,lpg de orjnal hava filtresi işlev görecek şekilde bir düzenek hazırlasak oda çokmu tefarruadlı olur :)

    Formula 1 'de yok o teknoloji

    Aynen.Açık hava filtresi lpgdede olur ona özel bir aparatla yapıyorlar onu enes abi demişti.Orjinal hava filtresinden aşağıya inen kalın bir boru varya onunucuna hava filtresi bağlayan adam gördüm




  • Güncelleme
  • Güncelleme

    Arkadaşlar işte kara düzen motor


     *** MOTOR MODİFİYE ***

    Bu motor 1977 yılından itibaren Şahin de 1995 in ikinci yarısına kadar kullanıldı Doğan da 1977 yılından 1992 yılına kadar kullanıldı kullanılan modelleri ise Doğan 131-Doğan-Doğan L.Ve kartalda 1983 yılından itibaren başlanıp 1995 in ikinci yarısına kadar kullanılda sadece 90 yılından 95 in ikinci yarısına kadar Kartal_S ve Kartal Sl modellerinde kullanılmadı.Karadüzen motorlarda platin meksefe vardı yani elektronik ateşleme yoktu.

    Ve buda S motor diye tabir ettiğimiz (Tempra)motor


     *** MOTOR MODİFİYE ***

    Bu motorlar ise 1992 yılından itibaren kullanılmaya başlandı.Bu motorlar Doğan_S'de 1994 yılından 1998 yılına kadar kullanıldı Doğan_SL'de ise 1992 den 1993 e kadar kullanıldı Doğan_SLX'de ise 1993 yılından 1998 yılına kadar kullanıldı Doğan_SLX 1.6 i.e de ise 1997 yılının ikinci ayından başlayıp 1999 yılına kadar kullanıldı.Ve Doğan 1.6 i.e de 1999 yılının ikinci ayından başlayıp 2002 yılına kadar kullanıldı ve hala Mısır Etiyopya gibi ülkelerde kullanılıyor.Kartalda ise aynı şekilde Kartal_S'de 1994 yılından 1998 yılına kadar kullanıldı Kartal_SL'de ise 1992 den 1993 e kadar kullanıldı Kartal_SLX'de ise 1993 yılından 1998 yılına kadar kullanıldı Kartal_SLX 1.6 i.e de ise 1997 yılının ikinci ayından başlayıp 1999 yılına kadar kullanıldı.Kartal_1.6 i.e de ise 1999 yılının ikinci yarısından başlayıp 2002 ye kadar kullanıldı.Ve bu motorların hepsinde elektronik ateşleme vardı.Motor güçleri 86 hp D.I.N idi



    Edit;İmla

    Arkadaşlar sonrada piç motoru anlatacağım yanlışım varsa düzeltin




  • Resimler alıntıdır
  • Düz motorlara ekleme yapayım. Karadüzen denince sanki vitesleri geçmieyen, illa aragaz verilen bir motor gibi algılıyorum. Leyland kamyon misali.

    Yabancı kaynaklardan araştırmalarda bulamazsanız 131 A modeli üzerinden aramanızı tavsiye ederim. Teknik özelliklere gelirsek düz motorlarda sadece Doğan' larda elektronik ateşleme kullanılmıştır. Onların da bobinine bakrsanız etrafında soğutucu vardır.

    Doğan-Doğan L bobini
     *** MOTOR MODİFİYE ***


    Temel olarak da S motorlar üstten eksantrikli, düz motorlar bloktan eksantriklidir. İkisinde de eksantrik kayış tahriklidir. Düz motor Şahin ve Kartal' larda platin kontrollü distribütör vardır ve mekanik avanslıdır. Doğan' larda kullanılan distribütör elektronik ateşlemeye uygundur ve vakum avanslıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ben Kemal Geliyorum -- 5 Haziran 2010; 17:24:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Düz motorlara ekleme yapayım. Karadüzen denince sanki vitesleri geçmieyen, illa aragaz verilen bir motor gibi algılıyorum. Leyland kamyon misali.

    Yabancı kaynaklardan araştırmalarda bulamazsanız 131 A modeli üzerinden aramanızı tavsiye ederim. Teknik özelliklere gelirsek düz motorlarda sadece Doğan' larda elektronik ateşleme kullanılmıştır. Onların da bobinine bakrsanız etrafında soğutucu vardır.

    Doğan-Doğan L bobini
     *** MOTOR MODİFİYE ***


    Temel olarak da S motorlar üstten eksantrikli, düz motorlar bloktan eksantriklidir. İkisinde de eksantrik kayış tahriklidir. Düz motor Şahin ve Kartal' larda platin kontrollü distribütör vardır ve mekanik avanslıdır. Doğan' larda kullanılan distribütör elektronik ateşlemeye uygundur ve vakum avanslıdır.



    Abi piç motorlarla ilgili pek bir bilgim yok anlatabilirsen sevinirim




  • Benim de piç motorlarla ilgili net bir bilgim yok. Sadece Tempra ateşlemesi kullanıldığını biliyorum. Her iki tip motorun da distribütörleri aynıdır. Tadilatsız olarak distribütör yerleştirilebilir. Yalnız Tempra ateşlemesi uygulanan motor mekanik avanslı platinli distribütöre sahipse vakum hortumunu takmak gerekir. Karbüratörün altına(gaz kelebeğiin altında kalan kısımda vakum olacağı için) delik açılıp hortum takılıyormuş.

    Karbüratör hakkındaki bilgim bu kadar da değil. Tempra karbüratörü emme manifolduna tadilatsız uyar mı, elektriksel bağlantıları var mı öğrenmek isterim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    Piç motorlar, eski tip motor ama platin meksefe yok. Elektronik ateşleme var.

    Yani kırma gibi bişey.

    Ne tempra motoru ne de eski motor.

    Cut-off var değil mi Batuhan abi? Ateşlemesi Doğan gibi değil. Bir de bloktan eksantrikli olan motorlara uyar mı?

    Benim araç piç motor diye tabir ettiğiniz 94 model Şahin. Araçta cut off ünitesi mevcut. Sağ amortisör kulesinin üstüne ünitenin beyni monte edilmiş. Burdan karbüratörün altına 2 adet kablo gidiyor. Asıl mekanizma bu kabloların bağlandığı yerde. Eğer cut off arıza yaparsa bu genellikle rölantide anormal dalgalanma şeklinde görülüyor. Bunun haricinde elektronik ateşleme ve tempra karbüratörü mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E.S 43


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey


    quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee

    Piç motorlar, eski tip motor ama platin meksefe yok. Elektronik ateşleme var.

    Yani kırma gibi bişey.

    Ne tempra motoru ne de eski motor.

    Cut-off var değil mi Batuhan abi? Ateşlemesi Doğan gibi değil. Bir de bloktan eksantrikli olan motorlara uyar mı?

    Benim araç piç motor diye tabir ettiğiniz 94 model Şahin. Araçta cut off ünitesi mevcut. Sağ amortisör kulesinin üstüne ünitenin beyni monte edilmiş. Burdan karbüratörün altına 2 adet kablo gidiyor. Asıl mekanizma bu kabloların bağlandığı yerde. Eğer cut off arıza yaparsa bu genellikle rölantide anormal dalgalanma şeklinde görülüyor. Bunun haricinde elektronik ateşleme ve tempra karbüratörü mevcut.


    Hocam zahmet olmazsa resimlerle desteklersek arkadaşların daha da işine yarar sanırım




  • Şimdi biraz fotoları karıştırdım bunu buldum. Memlekete gidince detaylı fotolar çekerim. Kırmızı ile yuvarlak içine aldığım bölge cut off ünitesinin beyni oluyor.

     *** MOTOR MODİFİYE ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 5 Haziran 2010; 20:44:26 >
  • Orayı yeni öğrendim abi performans açısından nasıl öteki motorlara göre.
  • Cut-off sayesinde vitesi boşa atmadığınız sürece benzinde yakıt ekonomisi sağlar. Karbüratörden üniteye bağlantı yapılıyor. Peki ateşlemeden üniteye giden bir kablo var mı? Ayrıca sensör, vs. parçalar kullanılıyor mu?
  • Ateşlemeye giden bir kablo görmedim. Anladığım kadarıyla bizim araçlardaki sistem çok gelişmiş bir sistem değil. Malum yeni nesil araçlarda yazılımsal bir sistemdir, ateşleme durur ve yanmayan benzin depoya geri gönderilir. Ecu olmadığı için bizde mekanik ve bizde depoya geri dönüşüm düzenide yok. Bizim sistemde vakum miktarı ölçülerek giden benzinin miktarı azaltılıyor. Yani yanma minimum seviyede devam edecek kadar (rölantide yakılan benzin miktarından daha az) benzin gönderiyor sistem. Böylece boşa atmaktan daha tasarruflu oluyor. Fakat benzini nasıl kestiğini çözemedim. Galiba gaz kelebegiyle alakalı. Ayrıca lpgde bu sistemin çalışmadığı söyleniyor. Çünkü lpgnin yanma odasına giderken izlediği yol benzinden farklı. Daha detaylı öğrenmek için fiat servisine gitmeyi düşünüyorum. Umarım onlar daha detaylı biliyorlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 6 Haziran 2010; 14:17:27 >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.