Şimdi Ara

*** MOTOR MODİFİYE *** (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
274
Cevap
1
Favori
148.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    [b

    Araç üzerinde uygulanan işlemler:
    2000 model Şahin 1.4 SOHC:


    TDO4 Turbo

    Fiat Tipo mpi 4 nokta enjektörlü emme manifoldu

    400 cc enjektör

    Forged piston

    1.6 silindir kapağı

    Hobby egzantrik

    Tial 38' westegate

    HKS mantar filtre

    Hafif volan

    Turbonetics Boost Controller

    Port polish

    HKS SSQV Blow-off

    Katof gaz kesici

    Megasquirt 3.0 ECU

    60 mm Thortlebody

    AC benzin regülatörü

    Bosch pompa

    AEM Wideband

    Yağ Soğutucusu

    Kilitli Diferansiyel

    Komple 61'lik boru

    Megan Racing son susturucu

    BMW 535i intercooler

    VDO basınç ,hararet, yağ basınç gauge

    AC Boost Gauge

    9.16 Maxxis MZ1

    Füme stop

    KT4 depo kapağı

    Lancia Delta sis

    Apexi turbo timer


     *** MOTOR MODİFİYE ***


     *** MOTOR MODİFİYE ***


     *** MOTOR MODİFİYE ***


     *** MOTOR MODİFİYE ***



    Alet deli gaçıyo




  • weber meber boş iş en iisi turbo motor
  • Arkadaşlar öncelikle selamün aleyküm, adım özgür kıray istanbul kartalda oturuyorum 28 yaşındayım. bu güne kadar 2006 yılından beri kendi aracımı alıyorum sırası ile 92 şahin, 93 şahin, 97 şahin s, 98 doğan slx 1.6 ie aracım oldu şimdi ise trabzonlu yaşlı bir amcadan 2000 model 92000 km de 1.4 şahin aldım araçta hiç bir özellik yok :) hidrolik direksiyonu bile 2000 model araçta tofaş işte, benim için artısı olarak sıfır cms 40 + maxis yazılı lastik, aldesa 1 senelik lpg ve yıl sonuna kadar muayenesi var, araçta 2 parça boya var oda park halindeyen motorsiklet çarpmış.

    neyse performans olarak bana yetmez sizce fazla yakıtı artırmadan biraz olsun performansı nasıl artar headers - tempra tipo kep li açık hava filtresi yapsam biraz kıpırdar mı ?

     *** MOTOR MODİFİYE ***




  • öncelikle herkese selamlar. buradan öğrendiklerim için öncelikle hepinize teşekkür ederim herkese gösterdiğiniz ilgiden dolayıda sonsuz minnettarım. bnm bi kaç soru sormak istiyorum izninizle.
    Bende 92 şahin var daha 29.000 km de. ben üstüne steel marka abart egzos felan koydum 51 mm tüp sustucuyla birlikte koydum fakat aracım km de 1 tl yakmaya başladı ne olduğunu anlayamadan egzos sesinin zevkini alamadan söktürdüm... Acaba neden o kadar çok yaktı ? normal egzosuyla bile 35 krş 40 krş a kadar çıkıyor buda beni deli ediyor 20 tl lik gaz sıkıyorum gezemiyorum bile lütfen bana yardım edin napmalıyım... :( bi kaç yere sordum karburötürn ayarsız dediler sizce neden böyle yapıyor ?


    birde motora biraz oynama yapmak istiyorum biraz ses birazda hız aracım 120 de tıkanıyor gitmiyor daha fazla Kafayı yicem :D 51 mm lik borular var egzosta var 4e1'i koysam acaba hızda biraz değişme olurmu veya olursa ne kadar olur ? şu aracı bir kere 170 180 e vurdursam sora ölsemde gam yemem diyebilirim:)
    şimdiden bilgileriniz için teşekkür ederim Saygılar....




  • öncelikle yazılanlar için çok teşekkürler. kendi aracıma turbo için araştırma yapıyordum buraya rastladım gerçekten özverili çalışmalar
    mamy arkadaşım araca performans katıp da yakıtı düşüren tek sistem turbodur egzozla emiş arası basınç farkını pistondaki basıncı arttırmak için kullanır başka bir deyişle egzozun çıkış gücünü mekanik ve bağımsız bir şekilde emişe verir ve kullandığın turbonun karakteristiğine göre belirli bir devir aralığında sana güç sağlar eğer kıymetini bilip de o devir aralığında kullanırsan ciddi bir yakıt tasarrufu sağlar yok ben basarım diyorsan 2-3 katı yakıt ücreti ödeyebilirsin :)
    ya da ikinci tavsiyem aracın 2 tane temiz samara eder şahin ve samara kullanmış biri olarak söylüyorum temiz bir stock samarayla düz otobanda 180i de 190u da rahat görürsün aracın motoru da şanzuman aralıkları da buna müsait
    iyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamy123

    öncelikle herkese selamlar. buradan öğrendiklerim için öncelikle hepinize teşekkür ederim herkese gösterdiğiniz ilgiden dolayıda sonsuz minnettarım. bnm bi kaç soru sormak istiyorum izninizle.
    Bende 92 şahin var daha 29.000 km de. ben üstüne steel marka abart egzos felan koydum 51 mm tüp sustucuyla birlikte koydum fakat aracım km de 1 tl yakmaya başladı ne olduğunu anlayamadan egzos sesinin zevkini alamadan söktürdüm... Acaba neden o kadar çok yaktı ? normal egzosuyla bile 35 krş 40 krş a kadar çıkıyor buda beni deli ediyor 20 tl lik gaz sıkıyorum gezemiyorum bile lütfen bana yardım edin napmalıyım... :( bi kaç yere sordum karburötürn ayarsız dediler sizce neden böyle yapıyor ?


    birde motora biraz oynama yapmak istiyorum biraz ses birazda hız aracım 120 de tıkanıyor gitmiyor daha fazla Kafayı yicem :D 51 mm lik borular var egzosta var 4e1'i koysam acaba hızda biraz değişme olurmu veya olursa ne kadar olur ? şu aracı bir kere 170 180 e vurdursam sora ölsemde gam yemem diyebilirim:)
    şimdiden bilgileriniz için teşekkür ederim Saygılar....


    İyi geceler...
    Değerli dostum. Aracınızın dumu ile ilgili biraz daha bilgi verirsen sanırım daha çok yardımcı olunabilir. Ancak egsoz sisteminizdeki değişiklikle aracınız 2 katı tüketimine geçmez. Benim aracım 89 model Kartal. Hani temiz memiz ama sizinki kadar değildir. LPG ile 1 litre ile 9-10km yol alabiliyor. Benzinde keza aynı. Dolayısıyla motorunuzda ciddi bir sıkıntı mevcut.
    Bu sıkıntı güç ile alakalı. Aracınız 120 km hıza aşamıyorsa birkaç nedeni vardır. Birincisi supaplarda kaçak. Motorunuzun üst kapağında kaçak oluşu güç kaybına neden olmaktadır. Bunu bujileri söktürüp basınç saati ile kontrol ettirirseniz öğrenebilirsiniz. Diğeri ise, yakıt sisteminin hava alması. Aracınızın karbüratör veya emme manifoldunda kaçak olabilir. Standart egsozu ile aracın 160km hıza ulaşması gerekir. iyi bir eksoz ile +5 HP alabilirsiniz. Diğer bir sorun yetersiz ateşleme. Bobinlerde kaçak, buji kablosunda kaçak oluşu yeterli ateşleme gücünü elde edemiyordur.
    Öncelikle motorunuza kompreson ölçümü yaptırmalısınız. Sorun oradan net olarak anlaşılabilecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1

    Erhan abicim temprada da Weber var orjinal, Motor komple tempra olabilir, 2 karburatör birleştirmişlerdir. Yeni sanayiide ayhan şen var. O yapiyor mesela gecende 4 tane Slx karburatoru birlestirdi sLx de taktilar araba 4. vitesde 190 gördü conta patlatti. 5 e atsaydi sen düşün artik ama 2 lira yakiyor km de 4 karburator ile + Çelik piston MPİ eksantrik Headers Kapak FuLL taşLı


    Ya böyle saçma sapan mesajlar yazıpta okuyan insanların daha en baştan hevesini kırıp sayfayı kapatmasına vesile olmayın Allah aşkına ya 4. viteste nereye 190 ı görüyor arkadaş vites oranı denilen bir şey var neden bilip bilmeden konuşuyor abartıyorsunuz ? Bırakında zevkle takip edelim lütfen !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin


    quote:

    Orijinalden alıntı: YerLe_1

    Erhan abicim temprada da Weber var orjinal, Motor komple tempra olabilir, 2 karburatör birleştirmişlerdir. Yeni sanayiide ayhan şen var. O yapiyor mesela gecende 4 tane Slx karburatoru birlestirdi sLx de taktilar araba 4. vitesde 190 gördü conta patlatti. 5 e atsaydi sen düşün artik ama 2 lira yakiyor km de 4 karburator ile + Çelik piston MPİ eksantrik Headers Kapak FuLL taşLı


    Ya böyle saçma sapan mesajlar yazıpta okuyan insanların daha en baştan hevesini kırıp sayfayı kapatmasına vesile olmayın Allah aşkına ya 4. viteste nereye 190 ı görüyor arkadaş vites oranı denilen bir şey var neden bilip bilmeden konuşuyor abartıyorsunuz ? Bırakında zevkle takip edelim lütfen !


    ...
    Kesinlikle katılıyorum. Sadece karbüratör sayısını artırarak motordan ahirlar dolusu beygir alamazsınız. Motorlarında bir kapasitesi v.s. vardır.
    O zaman benzin pompasından hortumu, 4 lü çikışla direk emme manifolduna verin. Artık 4. viteste nereye kadar giderse....
    Çok yakıt= çok güç değildir. Fizik kanunları gereği 12/1 den fazla yakıt/ hava karışımı yanmıyor. Siz kaç tane karbüratör takarsanız takın.




  • ark şimdi 87 düz motor doğana tempra karbüratörü takılabiliyormu takılırsa kep takıp filtre takıcam ..manifoldunla birlikte takılabilirmi silindir kapakları aynımı (manifold yerleri) rölenti nasıl ayarlanır ustalardan yardım bekliyorum tşkrler
  • up
  • kepi karburatörü değiştirmeden de takabilirsin yapman gereken filtre tasının geldiği yere uygun bir aparat yapmak/yaptırmak sonra boru ile kepi istediğin yere koymak bildiğimiz standart açık hava filtresi daha iyi olur bence mümkünse kaliteli bir marka mesela K&N
    kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoptrik

    kepi karburatörü değiştirmeden de takabilirsin yapman gereken filtre tasının geldiği yere uygun bir aparat yapmak/yaptırmak sonra boru ile kepi istediğin yere koymak bildiğimiz standart açık hava filtresi daha iyi olur bence mümkünse kaliteli bir marka mesela K&N
    kolay gelsin


    orj karbüratörle denemem olmuştu eskiden kepin altına kalın mantar conta kestirip takmıştım filtreyide kepin hemn ağızına takmıştım güzel ses veriyodu bnzinde ama lpg yi ayarlayamamıştım lpg işine ne yapabiliriz peki tekrar taksam
  • kep ile karburatör arasını bantlayabilirsin boğazı daraltabilirsin fakat bana kalırsa gerek yok eğer basınç regülatörü (tüp beyni deniyor) düzenli çalışıyorsa düzgün ayar yapılabilmesi lazım böyle bir uygulamada yakıt da azalır araç daha rahat hızlanır.
    bu arada kaliteli olmayan açık hava filtreleri pistonlara toz aldığı için motor ömrünü azaltır eğer kaliteli filtre yoksa hiç uygulamayın derim
    iyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zoptrik -- 25 Mart 2011; 0:45:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoptrik

    kep ile karburatör arasını bantlayabilirsin boğazı daraltabilirsin fakat bana kalırsa gerek yok eğer basınç regülatörü (tüp beyni deniyor) düzenli çalışıyorsa düzgün ayar yapılabilmesi lazım böyle bir uygulamada yakıt da azalır araç daha rahat hızlanır.
    bu arada kaliteli olmayan açık hava filtreleri pistonlara toz aldığı için motor ömrünü azaltır eğer kaliteli filtre yoksa hiç uygulamayın derim
    iyi forumlar...

    lpg mikserini karbüratörün üstüne taktıgım zamn kep ağızının yarısını bantlamam gerekiyo gaz yemiyo + ses yapmıyo filtre
  • işte aynen onu diyorum kepi taktıktan sonra bantlamadan regülatörün yanındaki büyük vidayla diyafram ayarı yapman gerekiyor ve regülatör düzenli çalışıyorsa ayar tutması gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoptrik

    işte aynen onu diyorum kepi taktıktan sonra bantlamadan regülatörün yanındaki büyük vidayla diyafram ayarı yapman gerekiyor ve regülatör düzenli çalışıyorsa ayar tutması gerek.

    ozmnda fazla yakmazmı
  • hayır çünkü atmosferik motor karburatör boğazından hava gaz karışımını çeker kepi taktığında boğazı bantlayarak motorun negatif basıncı LPG mikserine yönlendiriyorsun yani normal filtrenin direncini sağlamış oluyorsun yani özetlemek gerekirse açık hava filtreleri daha az hava direncine sahip oldukları için motor daha ferah çalışır açık hava filresine geçildiğinde LPG diyaframını yeni basınca adapte etmek gerekir olay bundan ibaret
    kolay gele..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zoptrik

    hayır çünkü atmosferik motor karburatör boğazından hava gaz karışımını çeker kepi taktığında boğazı bantlayarak motorun negatif basıncı LPG mikserine yönlendiriyorsun yani normal filtrenin direncini sağlamış oluyorsun yani özetlemek gerekirse açık hava filtreleri daha az hava direncine sahip oldukları için motor daha ferah çalışır açık hava filresine geçildiğinde LPG diyaframını yeni basınca adapte etmek gerekir olay bundan ibaret
    kolay gele..

    tşkrler deniyeceğim
  • arkadaşlar 91 şahine otto spec abart egzos alacağım. hatta aldım diyebilirim. Aklımda bir kaç soru işareti var yalnız.. Araba 10 seneyi aşkın gaz ile çalıştığı için çok seri değil.. Bu yüzden çekişi çok iyi değil. Bu egzosu takarsam çekişte bir değişme olur mu? Olursa artı yönde mi, eksi yönde mi? Yakıt olarak ş. dışı kmde 22 kuruş yakıyor. Bu egzos ile kaç kuruş yakar tahminen? Motorda hiç modifiye yok. bu egzos ile nasıl bir performans alırım. ?
  • Orjinal tesisat fazlasıyla yeterli. Headers dahil komple geniş eksoz yaptırsan performans alamazsın. Motorun giriş çıkış kapasitesi belli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 13 Nisan 2011; 23:06:01 >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.