Şimdi Ara

motor soğukken sıcak modda A/C yi açarsak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
80.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • kalorifer sıcak üfler mi normalde kalorifer soğuk üflüyor aracın motoru soğukken

    klimanın düğmesine basarsak sıcak üfler mi ? bir arkadaşım klima motordan bağımsız,sıcak üfler dedi
    dedim motor soğukken sıcak üflememesi lazım klimanın


    fazla anlatamadım galiba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinoplu -- 11 Kasım 2011; 18:07:19 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Webasto var ise olur.

    Yoksa motoru ısınmadan sıcak üflemez.
    araç klimaları ev tipi klima gibi tersinir çalışamazlar. bu yüzden havayı yalnızca soğutabilirler.

    havayı ısıtamazlar ancak motordan gelen sıcak havayı iklimlendirerek nemsiz gelmesini sağlarlar.
    bu da araç içerisinde daha kaliteli/ergonomik bir yaşam alanı sağlar.

    bahsettiğin amaç için webasto kullanılabilir. webasto araç çalışmadan da aracı ısıtır.

    selamlar
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Soğukken Sıcak Modda AC Açma

    Giriş: Bir aracın AC düğmesi, kabindeki havayı soğutmak için kullanılan klima sistemini temsil eder. AC'nin açılımı "Air Conditioning"dir ve Türkçede "klima" anlamına gelir. Ancak bazı durumlarda, AC çalıştırıldığında sıcak hava üfleyebilir.

    Motor Soğukken AC Kullanımı: Motor soğukken AC açmak, genellikle tavsiye edilmez. Bunun nedeni, klima sisteminin soğutucu gazı sıkıştırmak için motordan güç almasıdır. Motor soğuk olduğunda, sıkıştırma verimliliği düşüktür ve bu da AC sisteminin etkinliğini azaltır. Sonuç olarak, kabin havası beklenen kadar soğumayabilir.

    Sıcak Modda AC Kullanımı: Bazı araçlarda, klima sistemi sıcak hava üflemek için de kullanılabilir. Bu özellik, özellikle soğuk havalarda aracın içini ısıtmak için kullanılır. Ancak, motor soğukken sıcak modda AC çalıştırılması da tavsiye edilmez. Çünkü motorun soğuk olması, ısıtma işleminin verimliliğini düşürür ve kabinin istenen sıcaklığa ulaşması daha uzun zaman alır.

    Sonuç: Motor soğukken sıcak modda AC açmak, klima sisteminin verimliliğini azaltabilir ve kabinin istenen sıcaklığa ulaşmasını geciktirebilir. Bu nedenle, motor tamamen ısındıktan sonra AC'yi kullanmak daha verimli ve etkilidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracın klimasının ısıtma özelliği varsa çalışır ki o da her araçta olmaz, hatta neredeyse hiçbirinde yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Araçların %90'ı klimanın sıcak seçeneğinde motorun sıcaklığından yararlanıyor. Olmaz yani hemen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umittsahin

    Araçların %90'ı klimanın sıcak seçeneğinde motorun sıcaklığından yararlanıyor. Olmaz yani hemen

    Alıntıları Göster
    evlerdeki gibi ısıtma özelliği olan klimalı otomobil hiç duymadım,

    zaten hemen yanında soğuması gereeken en aşağı 100 kg ve 90 derecede bir kütle bulunan bir mekanı ısıtmak için de gereksiz.

    lüks araçlarda veya ekstreme şartlarda kullanılan araçlarda motor ısınıncaya kadar olan süreçte içeriyi ısıtmak için elektrikle çalışan sistemler var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    evlerdeki gibi ısıtma özelliği olan klimalı otomobil hiç duymadım,

    zaten hemen yanında soğuması gereeken en aşağı 100 kg ve 90 derecede bir kütle bulunan bir mekanı ısıtmak için de gereksiz.

    lüks araçlarda veya ekstreme şartlarda kullanılan araçlarda motor ısınıncaya kadar olan süreçte içeriyi ısıtmak için elektrikle çalışan sistemler var.

    Alıntıları Göster
    hemşerim(sinopluyum)
    geçen konusu da vardı daha hızlı ısıtıyor diyenler var ama ben klima açık sıcak konumda aracımda denedim hızlı falan ısıtmadı.(kia ceed)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omurkadir

    hemşerim(sinopluyum)
    geçen konusu da vardı daha hızlı ısıtıyor diyenler var ama ben klima açık sıcak konumda aracımda denedim hızlı falan ısıtmadı.(kia ceed)

    Alıntıları Göster
    motor soğuk ise alacağın soğuk olur

    motoru ısıtırsak ısınacaktır tersi mümkün değil

    bu zamana kadar kullandıklarım öyle idi en azından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    motor soğuk ise alacağın soğuk olur

    motoru ısıtırsak ısınacaktır tersi mümkün değil

    bu zamana kadar kullandıklarım öyle idi en azından.

    Alıntıları Göster
    A/C soğutmak içindir konu çok uzar yazamıyorum ama ısıtmaya hiçbir faydası olmaz hatta daha soğuk bile olabilir...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Puntoda bugu cozulsun diye kalorifer acikken ve motor sicakken bastigimda 32 derecede bile buz gibi ufluyor, lakin bugu gidiyor.

    Ozetle gp'de olmuyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Puntoda bugu cozulsun diye kalorifer acikken ve motor sicakken bastigimda 32 derecede bile buz gibi ufluyor, lakin bugu gidiyor.

    Ozetle gp'de olmuyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umittsahin



    Alıntıları Göster
    Klima motoru sadece soğutur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Klima motoru sadece soğutur.

    Alıntıları Göster
    Bizim araçtada motor soğukken ön camdaki buğu gitsin diye ön cam tusuna basıyorum ve auto mode ta klima acılıyor. Yine soğuk üflüyor ama ön camdaki buğu gidiyor. Ama klimayı acmadan sadece hava verirsem (soguk motorda) bugu yok olmuyor. Fark ne oluyor ki?
  • Klima aynı zamanda ortamdaki nemi (buğu yada buharı) alır.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenTugay

    Bizim araçtada motor soğukken ön camdaki buğu gitsin diye ön cam tusuna basıyorum ve auto mode ta klima acılıyor. Yine soğuk üflüyor ama ön camdaki buğu gidiyor. Ama klimayı acmadan sadece hava verirsem (soguk motorda) bugu yok olmuyor. Fark ne oluyor ki?

    klima camlarda buğuya neden nemli havayı alır, aracın altından yoğunlaştırıp su olarak atar.
    yolda camlar buğu yapmaya başlarsa klimayı çalışıtırın 1 dk içinde camlardaki buğunun gittiğini görürsünüz.

    ----------------


    bizim kullandığımız sıradan araçların klimaları sadece soğutmaya yarar. evlerdeki gibi ısıtma fonksiyonu yoktur. boşa fantezi kasmayın




  • Webasto var ise olur.

    Yoksa motoru ısınmadan sıcak üflemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Webasto var ise olur.

    Yoksa motoru ısınmadan sıcak üflemez.
    araç klimaları ev tipi klima gibi tersinir çalışamazlar. bu yüzden havayı yalnızca soğutabilirler.

    havayı ısıtamazlar ancak motordan gelen sıcak havayı iklimlendirerek nemsiz gelmesini sağlarlar.
    bu da araç içerisinde daha kaliteli/ergonomik bir yaşam alanı sağlar.

    bahsettiğin amaç için webasto kullanılabilir. webasto araç çalışmadan da aracı ısıtır.

    selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenTugay

    Bizim araçtada motor soğukken ön camdaki buğu gitsin diye ön cam tusuna basıyorum ve auto mode ta klima acılıyor. Yine soğuk üflüyor ama ön camdaki buğu gidiyor. Ama klimayı acmadan sadece hava verirsem (soguk motorda) bugu yok olmuyor. Fark ne oluyor ki?

    klima camlarda buğuya neden nemli havayı alır, aracın altından yoğunlaştırıp su olarak atar.
    yolda camlar buğu yapmaya başlarsa klimayı çalışıtırın 1 dk içinde camlardaki buğunun gittiğini görürsünüz.

    ----------------


    bizim kullandığımız sıradan araçların klimaları sadece soğutmaya yarar. evlerdeki gibi ısıtma fonksiyonu yoktur. boşa fantezi kasmayın

    +1
    ayrıca marealarda defrost sistemi vardır(aslında birçok araçta vardır ama manuel olarak yapmak gerekir) şöyle ki sıcak konumda klima düğmesine basarsanız 30 sn içinde tüm camlar(arka cam hariç) + aynaların buğusunu gidermek için klima kompresörü aracın içindeki havayı kurutacak şekilde soğuk hava akışı gerçekleştirir. Bu da çok kısa zamanda buğu giderici özellik olarak kullanılır




  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Captiva'nın üst modeli var arkadaşımda. Kışın -10 derecede soğuk motorda bile sabah ilk çalıştırmada 30-60 saniye içinde sıcak hava vermeye başlıyor klima.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pampilo

    Captiva'nın üst modeli var arkadaşımda. Kışın -10 derecede soğuk motorda bile sabah ilk çalıştırmada 30-60 saniye içinde sıcak hava vermeye başlıyor klima.
    Bazı araçlarda saç kurutma makinesindeki gibi rezistans varmış. Motor ısıtana kadar onlar sıcak hava gelmesini sağlıyormuş.
  • taktirin bi corum kaloriferi :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7dreaMSoLdier_

    taktirin bi corum kaloriferi :D
    Bilip bilmeyen herkes sallamış yine.

    Klima aslında bir tür "ısı pompası"dır. Bir taraftan ısıyı çeker bir başka tarafa boşaltır. Bütün klimalarda bu böyledir. Klimanın ısıtması için ekstra bir rezistansa ihtiyacı yoktur.

    Klima çalışıyorken evaporatör soğurken aynı anda kondenser ısınır. Eğer iklimlendirilen hacme havayı evaporatörden geçirerek yollarsanız soğutur. Kondenserden geçirerek yollarsanız ısıtır.

    Ekstra rezistans koymak mallığın alasıdır öyle bir hata yapacaklarını sanmıyorum mühendislerin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k2fg9 -- 26 Aralık 2013; 1:44:09 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.