Şimdi Ara

Motor soğuukken gelen tıkırtı sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
4.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,
    araç bmw 120i
    motor ilk çalıştığında gaza basınca (devir 2-3 bin civarında) dikiş makinası gibi tıkırtı sesi geliyor gaza basmayınca bu ses gelmiyor. devir 3 bini geçince gelmeye devam etmiyor sanırım veya motor sesinden dolayı ben duyamıyorum.
    motor sıcakken ise bu ses hiç yapmıyor. fakat motor sıcakkende gaza yüklenince şarıldı seklinde bir ses geliyor sanki bi yerden bi yere su boşaltılıyor bu sesi arasıra yapıyor
    daha önce 2-3 bin devire cıkana kadar (motor soğukken) devir tekliyordu, sanki 1000 de 1 saniye duruyor 2000 de 1 saniye duruyor gibi
    bunun üzerine;
    -gaz kelebeği
    -egsantrik sensör
    -buji ve ateşeleme bobinleri orjinal parçalar ile değiştirildi
    -enjeksiyon temizliği yapıldı
    servise sordum volantta sıkıntı yok dediler gece bunu test ettiğimde ise klima kısmında gaza bastıkca ışıkların hafif azaldığını gördüm,
    servis alternatörden olabilir dedi, araçın yağı ve filtresi 6 ay önce ilk alındığında değiştirildi (5W30) daha sonra temizlik amaçlı katkı konuldu 1500 km civarı bekledik sonra tekrar motor yağı filtresi 2-3 gün önce değişti.
    yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    motor soğukken çektiğim video linki;https://www.youtube.com/watch?v=3AiByHy1WZ4&feature=youtu.be







  • ses icin bir sey soylemek zor ama isiklarin ferinin gitmesi konjektor arizasina isaret eder. farlarin ferini, klimanin ufleme hizini aslinda elektrikli herseyi etkileyip motorun dediginiz gibi cok cok ufak teklemesine de sebep olabilir. bence konjektoru kontrol ettirmeden direkt alternator degisimine gitmeyin.
  • hocam öncelikle cevvabınız için teşekkürler.
    bu gece 2 çekim daha yaptım o tıkırtı sesi ile birlikte 3000 devir civarında bi şırıltı sesi geliyor sanki içirde bir sıvı bir yerden bir yere akıyor gibi ses te geliyor videoda sesi duyuluyor ama bende ancak kulaklık takarsam duyuyorum.
    devir saatine baktığımda gaza direk yüklenince sanki motoru 1500-2000 devire kadar birşey tutuyor ondan sonra bırakıyor gibi hareket ediyor.
    1500- devir civarında bir duraklıyor ibre videonun sonlarında tam gaz verdim orda belli oluyor.
    ışık konusunda ise yanılmışım sanırım 2. video (serviste bi gönder dedi) ışıkları acıp denedim azalma olmadı sadece CD cıkarma tuşunun orda çok hafif bi gidip gelme gibi oluyor.
    durduk yerede alternatörü değiştirmek istemiyorum, alternatörün orjinal sıfına işçilik dahil 3000TL istiyorlar
    şuan kullandığım servisten (isim vermim) memnunum aslında bilgili biri her konudada yardımcı oluyor ama bu konuda işin içinden cıkamadı.
    ilk başta gaz kelebeğinden yapar dedi tam acmıyor dedi (3500TL) değiştirdik, değiştikten sonra eksantrik sensörü arıza verdi dedi, 2700tl yede onu değiştirdik. ama sorun halen devam ediyor.
    teyit amaçlı başka bir servise götürmeyi düşünüyorum.
    baktığım kadarıyla Gençler oto, maslak bmmw, minauto tavsiye etmişler, BMW servisinede sordum merkezden döndürler en yakın avcılar servise yönlendirdiler sözde aricaklardı ama 3 gündür arayan yok. sorunla ilgili yazdıklarımdan sadece minauto geri dönüş yaptı. onlarda doğal olarak gelin bir bakalım dedi, muhtemelen minauto ya götürüp baktırıcam
    en cokta yatak sarmasından korkuyorum, netten baktım yatak sarmasındada tıkırdı sesi geliyor hep, gerçi şimdiki sevisim öyle olsa gaza bastıkça tıkırtı sesi daha çok duyulurdu dedi ve motorda yağ azaltma bile yok dedi.

    videolar
    https://www.youtube.com/watch?v=dm8rIAC-Ru8
    https://www.youtube.com/watch?v=kXYdsW5SfBQ




  • Bu arada aracı ilk aldığımda ekpertiz akü iyi durumda değil değiştirilse iyi olur dediler aküyü değiştirdik ama akü orjinal değil orjinal aküde zaten BMW yazısı vardı servis gerek yok o kadar para verme dedi onun yerine 72amper Runner marka bi akü taktılar (kırmızı renkli bişey) ondanda süphelendim, sıkıntı ondan olmasa bile aküyüde orjinal akü ile değiştirmeyi düşünüyorum
  • MHT.TZCN M kullanıcısına yanıt
    Genelde alternatör arızası aküyü de bozar, bundan dolayı akü boşaldığında mutlaka alternatör kontrol edilip sonra akü değiştirilir. Ben yeni taktığınız aküde sorun olacağını sanmıyorum, fakat içinizin rahat etmesi için alternatörünüzü ve konjektörünüzü ölçtürmenizi öneririm. Bu işi herhangi bir oto elektrikçide yaptırabilirsiniz. Bu parçaların arıza tanımı kolaydır hem de onarımı görece ucuzdur.

    Çektiğiniz videolarda yabancı bir ses duyulmuyor. Bu tür seslerin videodan tanımlanması çok zor olur, yalnız korktuğunuz gibi mekanik bir ses olsa o duyulur, herhangi bir usta anında teşhis eder, siz de çok kolayca mekanik sesi olduğunu anlarsınız. Bence aracınızı çok kurcalatmayın, en ufak gelen seste tez canlı davranmayın. bir servise ya da ustaya baktırdıktan sonra parça değişiminden evvel önce fikir alın, mümkünse varsa denemek için çıkmasını taksınlar arızanın geçip geçmediğini deneme yanıma yöntemiyle kontrol edin. bu arada araç lpg'li ise sigortasını çıkartıp benzinde kullanıp durumuna bir de öyle bakın.

    Unutmadan; ister servis, ister sanayi sitesinde usta olsun, aracınızdan çıkardıkları tüm parçaları teslim alın. Dediğiniz parçaları almadıysanız isteyin, çözülemeyen ses için ciddi miktarda para harcamışsınız.




  • Oto elektrikçisine sarjı aküyü ölçtür akü 12.6 V calisirken 14 V olmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cevaplar için tekrar teşekkürler,
    sesten ziyade devirdeki yükselmedede bi duraksama gibi durum var sanki 2500-3000 devire cıkana kadar motor kararsız kalıyorda sonra kendine geliyor gibi, araçta lpg yok. bugun kırmızı ışıkta dururken "D" de durup dururken stop etti, tekrar çalıştırınca sıkıntı olmadı bu stop etme durumu aldığımdan beri ilk kez oldu. enjektör temizliği yapılmıştı geçen hafta bakımda ondan şüphelenmeye başladım haftaya minauto ya götürecepğim bakalım ne çıkacak.
    mevcut durumda kaloriferin çalışmasındada sıkıntı var sürücü kısmı kısmen sıcak üflüyor yolcu kısmı soğuk klima kontrol ünütesinde yolcu tarafındaki "rest" tuna basınca ışık yanmıyor, muhtemelen ondandır dedi servis, termosttata sorun yokmuş kapakcıklardada yok dedi gitmişken klima kısmınada baktıracağım.
    ünitenin yenisine mevcut servis 2000 tl dedi (konsoldaki) ama yurtdışında 200 dolara sıfırı satılıyor birde minautodan fiyat alacağım.
    bakımdan sonra gerçekte neyi varmış yazacağım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    turbodan gelen ıslık sesi
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.